AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #121 Skrevet 31. mars 2021 etnavn skrev (4 timer siden): Jeg har ikke hørt om det før, faktisk. Og til og med den nåværende kongen har problemer med å bevise slike aner til de gamle norske kongene. Så hvis det kan bevises så er det jo absolutt spesielt. Hva mener du? Nåværende konge har ingenting med vikingekonger å gjøre. Nåværende konge tilhører fyrsteslekten Glücksburg, som har regjert siden 1905. Anonymkode: 88368...a97
Lauv Skrevet 31. mars 2021 #122 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Wow, jeg sier bare... Nå var jeg borte herfra litt for å forske videre på slekta, og må bare si at tråden er forsuret av mange forsmådde bønder som bare "åhh det er vel ikke så stort akkurat..." Snakk om misunnelse, det formelig lyser jo av noen av svarene her! Snakk om å prøve å rakke ned på min oppdagelse, og prøve å latterliggjøre det jeg har funnet ut. Det er sikkert vanskelig for mange å få slått fast direkte avstamning, men i mitt tilfelle er vi fra store slektsgårder i hundrevis av år bakover. Dermed er det skrevet om familien min og gårdene våre i lokale bygdesoga. I tillegg finnes det en del andre nedtegnelser. Det gjør det ganske mye enklere for noen av oss å spore lengre tilbake enn f eks digitalarkivet og slike kilder. Jeg ser jo hvordan det er for noen av dere: Jeg prøvde meg litt på slektsforskning for kjæresten min, og der var det bare bønder bakover, og ingen hadde bodd på den samme plassen særlig lenge. Da ble det veldig mye vanskeligere. Ja,jeg er litt imponert over stamtavla mi selv jeg nå, altså. Synd ikke folket evner å dele gleden, men heller er så ivrige etter å rakke ned. Det er vel typisk, det er vel sikkert av samme grunn som at bønder og fattigfolk ikke tåler å få makt heller - dere har det rett og slett ikke i blodet. Smålig. Ts Anonymkode: 0b2b6...453 Det er jo lett å hevde at man stammer fra en eller annen konge, noe helt annet å faktisk dokumentere det. Du hevder at du kan dokumentere det med hundre prosent sikkerhet og da tar du feil. Jeg har drevet med slektsforskning i over 30 år. Og da mener jeg forskning. Ikke noe juks med transkriberte dokumenter, bygdebøker eller suspekte gamle slektstavler (som det florerer av), og det du hevder er ikke mulig. Det finnes ikke én seriøs slektsforsker i dette landet som vil hevde det du hevder. Det ville faktisk være en langt større sensasjon om du ikke har husmannsblod i årene. Og forresten, hvem tror du stort sett har sittet med makten i dette landet? Bøndene. Det vitner ikke om noen dyptgående forståelse for historisk samfunnstruktur og hierarki, tvert i mot vitner det om manglende utdannelse og dannelse. Men som sagt i et tidligere innlegg så kan det godt hende at du kan dokumenter at det er en sannsynlighet for at det er slik du hevder. Men sikkert? Nei. 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #123 Skrevet 31. mars 2021 Fantastisk trolletråd. Utrolig fascinerende hvor TS klarer å fremstå som en psykotisk galing som har røyka litt for mye 🤣 Sitter og dauer av latter her. Anonymkode: 2af07...1ef 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #124 Skrevet 31. mars 2021 Lauv skrev (3 minutter siden): Det er jo lett å hevde at man stammer fra en eller annen konge, noe helt annet å faktisk dokumentere det. Du hevder at du kan dokumentere det med hundre prosent sikkerhet og da tar du feil. Jeg har drevet med slektsforskning i over 30 år. Og da mener jeg forskning. Ikke noe juks med transkriberte dokumenter, bygdebøker eller suspekte gamle slektstavler (som det florerer av), og det du hevder er ikke mulig. Det finnes ikke én seriøs slektsforsker i dette landet som vil hevde det du hevder. Det ville faktisk være en langt større sensasjon om du ikke har husmannsblod i årene. Og forresten, hvem tror du stort sett har sittet med makten i dette landet? Bøndene. Det vitner ikke om noen dyptgående forståelse for historisk samfunnstruktur og hierarki, tvert i mot vitner det om manglende utdannelse og dannelse. Men som sagt i et tidligere innlegg så kan det godt hende at du kan dokumenter at det er en sannsynlighet for at det er slik du hevder. Men sikkert? Nei. Ikke min feil at du har drevet med slektsforskning i 30 år uten å greie å slå fast noe konkret. Her har det vært rimelig enkelt. Men som jeg sa, det er klart at familiesammensetningen din, avstamningen din, kan gjøre det veldig vanskelig. Tror ikke folk flest har så ryddig stamtavle som meg. Men å påstå at ingen kan bekrefte opphavet sitt, det sier meg bare at du har sett deg blind på en rotete stamtavle i 30 år. Ts Anonymkode: 0b2b6...453
Lauv Skrevet 31. mars 2021 #125 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke min feil at du har drevet med slektsforskning i 30 år uten å greie å slå fast noe konkret. Her har det vært rimelig enkelt. Men som jeg sa, det er klart at familiesammensetningen din, avstamningen din, kan gjøre det veldig vanskelig. Tror ikke folk flest har så ryddig stamtavle som meg. Men å påstå at ingen kan bekrefte opphavet sitt, det sier meg bare at du har sett deg blind på en rotete stamtavle i 30 år. Ts Anonymkode: 0b2b6...453 Haha! Det der fungerer nok ikke på meg. Juksemaker! 😂 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #126 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fantastisk trolletråd. Utrolig fascinerende hvor TS klarer å fremstå som en psykotisk galing som har røyka litt for mye 🤣 Sitter og dauer av latter her. Anonymkode: 2af07...1ef Skal hvertfall sørge for at det er det første som blir ulovlig under mitt styre. Det blir forbudt å le av kongen! Mulig det kommer til å straffes ekstremt strengt, jeg tenker offentlig steining må innføres igjen. Da blir det både underholdning og straff på en gang, steining var jo veldig publikumsvennlig da, tross alt. Ts Anonymkode: 0b2b6...453
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #127 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke min feil at du har drevet med slektsforskning i 30 år uten å greie å slå fast noe konkret. Her har det vært rimelig enkelt. Men som jeg sa, det er klart at familiesammensetningen din, avstamningen din, kan gjøre det veldig vanskelig. Tror ikke folk flest har så ryddig stamtavle som meg. Men å påstå at ingen kan bekrefte opphavet sitt, det sier meg bare at du har sett deg blind på en rotete stamtavle i 30 år. Ts Anonymkode: 0b2b6...453 Om nærmeste konge du er i slekt med er 23 generasjoner tilbake så har du vel ikke spesielt "ryddig" slektstavle? Anonymkode: cfe5a...62a 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #128 Skrevet 31. mars 2021 Lauv skrev (4 minutter siden): Haha! Det der fungerer nok ikke på meg. Juksemaker! 😂 Pipelort 😝 Anonymkode: 0b2b6...453
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #129 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om nærmeste konge du er i slekt med er 23 generasjoner tilbake så har du vel ikke spesielt "ryddig" slektstavle? Anonymkode: cfe5a...62a Det andre som blir ulovlig, er å kverrulere med kongen. Jeg tenker kanskje halshugging her, offentlig galge og bøddel, helt klart en stor og sterk bødde som er fryktinngytende, men også litt spennende på en og samme gang. Med svart hette over hodet så ingen ser hans egentlige identitet, og sterke muskuløse armer som utfører den barbariske halshuggingen. Man klarer liksom ikke se direkte på det - men man klarer liksom heller ikke se vekk... Ts Anonymkode: 0b2b6...453
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #130 Skrevet 31. mars 2021 Hvorfor har du ikke tatt til orde for å gjeninnføre gapestokk? Jeg er fornærma, for det har jeg håpet på skulle gjeninnføres i flere år. 😕 Anonymkode: 02995...a68 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #131 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det andre som blir ulovlig, er å kverrulere med kongen. Jeg tenker kanskje halshugging her, offentlig galge og bøddel, helt klart en stor og sterk bødde som er fryktinngytende, men også litt spennende på en og samme gang. Med svart hette over hodet så ingen ser hans egentlige identitet, og sterke muskuløse armer som utfører den barbariske halshuggingen. Man klarer liksom ikke se direkte på det - men man klarer liksom heller ikke se vekk... Ts Anonymkode: 0b2b6...453 Man henges på en galge, man halshugges ikke. Anonymkode: cfe5a...62a 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #132 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor har du ikke tatt til orde for å gjeninnføre gapestokk? Jeg er fornærma, for det har jeg håpet på skulle gjeninnføres i flere år. 😕 Anonymkode: 02995...a68 Ja, jeg tror absolutt på kombinasjonen "offentlig avstrafning" og "familiedag". Vi kunne tatt med barna våre, møttes på et overfylt torv, kjøpt pølser og is, og kikket på halshugging og steining. Gjort det til en skikkelig publikumsvennlig greie. Solgt popkorn og baconcrisp, pølser og is. Og så kunne folk fått være med å kaste stein, sånn at man følte seg inkludert og som et felleskap. Så kunne man enklere også gjeninnføre "skammen" som de brukte så effektivt i hundrevis av år, til å styre og kontrollere folket og holde folk i rekkene. Kjempeide. Ts Anonymkode: 0b2b6...453
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #133 Skrevet 31. mars 2021 Den nåværende kongen er av de gamle linjene, men ikke av en uavbrutt rekke. Anonymkode: 4b16c...659
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #134 Skrevet 31. mars 2021 Jeg kan dokumentere at jeg er direkte "uekte" barnebarn av en svensk konge. Jeg vil ha et svensk gods Og jeg kødder ikke . Anonymkode: 7f168...f52
Lauv Skrevet 31. mars 2021 #135 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Pipelort 😝 Anonymkode: 0b2b6...453 Hehe...men kan du ikke vise oss denne slektstavlen, da? Fra 1700 og bakover holder. 😄 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #136 Skrevet 31. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan dokumentere at jeg er direkte "uekte" barnebarn av en svensk konge. Jeg vil ha et svensk gods Og jeg kødder ikke . Anonymkode: 7f168...f52 Samme her, men det danske Anonymkode: 136bd...5bc
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. mars 2021 #137 Skrevet 31. mars 2021 Du får bli såkalt tronpretendent da, gjøre krav på tronen. Spørs om du kommer noen vei, men. Håkon Håkonsson var ikke viking, da - han levde på 1200-tallet. Men for all del, kult hvis det stemmer. Det er få nordmenn som kan føre anene sine noe særlig lenger tilbake enn 1600-tallet pga. mangel på kilder. Så du må ha hatt mange berømte forfedre hele veien tilbake, da? Hvilke kilder har du brukt? Husk at mange sånne slektsforskningsstamtavler er scam...
Lauv Skrevet 31. mars 2021 #138 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, jeg tror absolutt på kombinasjonen "offentlig avstrafning" og "familiedag". Vi kunne tatt med barna våre, møttes på et overfylt torv, kjøpt pølser og is, og kikket på halshugging og steining. Gjort det til en skikkelig publikumsvennlig greie. Solgt popkorn og baconcrisp, pølser og is. Og så kunne folk fått være med å kaste stein, sånn at man følte seg inkludert og som et felleskap. Så kunne man enklere også gjeninnføre "skammen" som de brukte så effektivt i hundrevis av år, til å styre og kontrollere folket og holde folk i rekkene. Kjempeide. Ts Anonymkode: 0b2b6...453 Hallo! Jeg er av dansk bøddelslekt, her føler jeg absolutt at jeg kan bidra! 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #139 Skrevet 31. mars 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Neida, men jeg har alle leddene tilbake da vettu. Så i forhold til å bevise dette ovenfor det som faktisk betyr noe, så kan jeg det, ja. Pass deg også litt hvordan du snakker til oss kongelige. Ts. Anonymkode: 0b2b6...453 Tull. Du vet vel at 90% av smartmatcher til Myheritage er feil. Samt du må dokumentere. Det blir vanskelig når du er kommet bakover til 1700 tallet Anonymkode: fd613...79c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #140 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Skal hvertfall sørge for at det er det første som blir ulovlig under mitt styre. Det blir forbudt å le av kongen! Mulig det kommer til å straffes ekstremt strengt, jeg tenker offentlig steining må innføres igjen. Da blir det både underholdning og straff på en gang, steining var jo veldig publikumsvennlig da, tross alt. Ts Anonymkode: 0b2b6...453 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det andre som blir ulovlig, er å kverrulere med kongen. Jeg tenker kanskje halshugging her, offentlig galge og bøddel, helt klart en stor og sterk bødde som er fryktinngytende, men også litt spennende på en og samme gang. Med svart hette over hodet så ingen ser hans egentlige identitet, og sterke muskuløse armer som utfører den barbariske halshuggingen. Man klarer liksom ikke se direkte på det - men man klarer liksom heller ikke se vekk... Ts Anonymkode: 0b2b6...453 Jeg tar gjerne bøddeljobben! CV: Godt trent med øks, og lav moral. Anonymkode: b9b4d...2bb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå