Gå til innhold

Direkte etterkommer etter norges konge - har jeg krav på tittel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er elendig trolling, ts. Tror du bør lese deg litt opp før du forsøker. Hersketeknikkene dine fungerer heller ikke. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Burde vi ikke ha en Norsk konge (eller dronning) etter de ekte gamle vikingkongene? 

Ts. 

Anonymkode: 0b2b6...453

Du får spørre dagens konge om han vil overlate plassen til deg,  men jeg har mine tvil.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om man er direkte ane eller ikke, har jo ingen betydning for om ts (eller andre) skal få tittel.

Anonymkode: 88368...a97

Jeg svarte på en påstand om at alle var etterkommere etter vikinger. Og poengterte at artikkelen ikke skriver noe om "direkte aner" som Ts er opptatt av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (1 minutt siden):

Du får spørre dagens konge om han vil overlate plassen til deg,  men jeg har mine tvil.. 

Nå pleide vel ikke vikingene å spørre pent om tronen akkurat... Men litt land burde jeg vel fått. En kongsgård. Ts. 

Anonymkode: 0b2b6...453

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheTrollHunter skrev (3 minutter siden):

Dette er elendig trolling, ts. Tror du bør lese deg litt opp før du forsøker. Hersketeknikkene dine fungerer heller ikke. 

Trolling? Nei det er faktisk ikke trolling. Men hvis du ikke har noe greie på det jeg spør om, så trenger du heller ikke svare. Jeg lurte på om noen har erfaring med dette, men tydeligvis så er det så lite direkte etterkommere at ingen vet noe. 

Ts

Anonymkode: 0b2b6...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes absolutt du burde prøve. Skriv til regjeringen og krev din plass! 

 

 

 

Og fortell oss etterpå hvordan det gikk.

Anonymkode: 67c40...b22

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Trolling? Nei det er faktisk ikke trolling. Men hvis du ikke har noe greie på det jeg spør om, så trenger du heller ikke svare. Jeg lurte på om noen har erfaring med dette, men tydeligvis så er det så lite direkte etterkommere at ingen vet noe. 

Ts

Anonymkode: 0b2b6...453

Hvordan kan du bevise at du er direkte etterkommer? 

Anonymkode: ff517...723

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også direkte etterkommer, og jeg har fått kongsgård med tjenerskap. Så vet ikke hvorfor du ikke har fått, kan det være at du har slektsforsket feil? Jeg ble kontaktet av hoffet og fikk velge mellom noen eiendommer/gods. Trives veldig godt her. 👸

Anonymkode: 4717b...50c

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan du bevise at du er direkte etterkommer? 

Anonymkode: ff517...723

Har hele slektstreet med bekreftede identiteter via folketellingene, digitalarkivet, kirkebøker, slektsgårder og så videre. Det er ingen tvil her, og ganske lett å bevise. Spørsmålet er ikke "om" eller "hvis" jeg er direkte etterkommer, det vet jeg at jeg er. Spørsmålet er om det utløser noen rettigheter eller titler. Men tydeligvis så vet ingen her noe om det. 

Og snakk om å trolle, så mye useriøse svar jeg har fått i denne tråden hvor jeg spurte om noe helt konkret. 

Ts. 

Anonymkode: 0b2b6...453

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

etnavn skrev (6 minutter siden):

Jeg svarte på en påstand om at alle var etterkommere etter vikinger. Og poengterte at artikkelen ikke skriver noe om "direkte aner" som Ts er opptatt av. 

Det er uansett ikke så veldig uvanlig. Har man litt interesse for temaet kan man lett google opp flere lignede historier. Uansett ts, så skjønner jeg at du syns det er kult. 

Anonymkode: 88368...a97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du blir sehr geehrte Duke Lord of the country of Ola Dunk

Anonymkode: 74c2c...9da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er uansett ikke så veldig uvanlig. Har man litt interesse for temaet kan man lett google opp flere lignede historier. Uansett ts, så skjønner jeg at du syns det er kult. 

Anonymkode: 88368...a97

Jeg har ikke hørt om det før, faktisk. Og til og med den nåværende kongen har problemer med å bevise slike aner til de gamle norske kongene. Så hvis det kan bevises så er det jo absolutt spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg stemmer fra Harald Hårfagre. Nå stammer vel de fleste fra vikingkonger. Så altså er vi alle ganske ubetydelig.

Anonymkode: 71043...a5d

Det gjør jeg også 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken konge er det snakk om? Harald Hårfagre?

Anonymkode: a7e07...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ingen her som vet noen ting tydeligvis. Folk burde la være å svare når de ikke har noe vettug å komme med.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken konge er det snakk om? Harald Hårfagre?

Anonymkode: a7e07...2f5

Håkon Håkonsson IV.

Ts.

Anonymkode: 0b2b6...453

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Burde vi ikke ha en Norsk konge (eller dronning) etter de ekte gamle vikingkongene? 

Ts. 

Anonymkode: 0b2b6...453

Nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er også direkte etterkommer, og jeg har fått kongsgård med tjenerskap. Så vet ikke hvorfor du ikke har fått, kan det være at du har slektsforsket feil? Jeg ble kontaktet av hoffet og fikk velge mellom noen eiendommer/gods. Trives veldig godt her. 👸

Anonymkode: 4717b...50c

For mye bondeblod, kanskje?

Nei ts, det er nok ikke så veldig spesielt å ha aner fra konger i fordums tid, det er mange som har det. Selv stammer jeg fra det aller meste av norske og nord-europeiske kongeslekter, fyrste- og adelsslekter; jeg ser det som interessant da det går an å vite mer om anene mine(fordi de er historisk kjente personer), men noen spesielle rettigheter i dag? Nei.

Forresten ble adelskapet i Norge opphevet for rundt 200 år og adelen i landet mistet da sine privilegier, samme hvem de stammer fra.

 

Anonymkode: 4ca47...fc2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For mye bondeblod, kanskje?

Nei ts, det er nok ikke så veldig spesielt å ha aner fra konger i fordums tid, det er mange som har det. Selv stammer jeg fra det aller meste av norske og nord-europeiske kongeslekter, fyrste- og adelsslekter; jeg ser det som interessant da det går an å vite mer om anene mine(fordi de er historisk kjente personer), men noen spesielle rettigheter i dag? Nei.

Forresten ble adelskapet i Norge opphevet for rundt 200 år og adelen i landet mistet da sine privilegier, samme hvem de stammer fra.

 

Anonymkode: 4ca47...fc2

Ok, takk for det første seriøse svaret i tråden. Ja du sier noe der, spennende å lese om når det finnes så mye informasjon. Og plutselig mye mer interessant når man vet at det er familie. 

Ts. 

Anonymkode: 0b2b6...453

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...