Gå til innhold

Barselgruppe for oss som har reborn-baby❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet selv om ei som mistet barnet sitt i krybbedød og har slitt ekstremt psykisk etter dette. Hun har aldri vært den sammen igjen, og kunne aldri klart å ta være på et ekte barn. Hun finner stor trøst i disse dukkene. 

Anonymkode: 0f80a...8cd

Jeg skjønner ikke helt interessen for reborn, men satt faktisk akkurat og tenkte på at den eneste situasjonen hvor jeg kunne funnet på å skaffe meg en slik dukke, var hvis babyen min døde i krybbedød, da hadde det nok klikka litt for meg. Som hun du nevner, ser jeg ikke for meg at jeg psykisk hadde klart å få et nytt barn etter noe sånt, samtidig som jeg hadde hatt behov for å klamre meg fast til barnet som døde. 

Huff, så ekle tanker man kan få mens man har en sovende baby på seg.💔

Anonymkode: ca229...698

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mammahjarte skrev (15 minutter siden):

Kva gjer man i ein reborn barselgruppe? Nysgjerrig.

Det samme som i vanlige slike grupper. Bygger sosialt nettverk, deler erfaringer om det vi har til felles.

Anonymkode: 71adc...245

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte opp disse dukkene på Instagram. Synes de ser helt ekte ut, som døde babyer, ble nesten litt uvel. 

Men synes det er fint dersom de dukkene kan hjelpe mennesker som behøver å bearbeide følelser. 

Anonymkode: dd43f...ef2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en barselgruppe snakker man vel for det meste om fødsel, amming, søvnrutiner for baby, sin egen kropp etter fødsel osv. Ingenting av dette passer vel for en dukke? Har absolutt ingenting imot at noen voksne har dukker, men man må jo ikke blande begrepene helt da. 

Anonymkode: b2bc8...38a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Søkte opp disse dukkene på Instagram. Synes de ser helt ekte ut, som døde babyer, ble nesten litt uvel. 

Men synes det er fint dersom de dukkene kan hjelpe mennesker som behøver å bearbeide følelser. 

Anonymkode: dd43f...ef2

Helt enig i at de ser ekte ut. Ikke enig i at de ser døde ut. 

Anonymkode: 71adc...245

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chroma skrev (16 timer siden):

Jeg kjenner ei ung dame med downs syndrom som av åpenbare årsaker aldri kan få egne barn, men som allikevel hadde er sterkt ønske om det. Hun har en slik dukke og i sånne situasjoner synes jeg det virker veldig fint. 

Så man må ha downs, DA er det greit??? Finnes da andre uten noen syndrom som også sliter med å få barn / ikke kan få barn. Det er da like fint om disse dukkene dekker deres behov?! Og hvorfor legger i det hele tatt alle seg opp i hva andre gjør?! Det finnes da dokumentarer om flere som har barselgruppe, feirer bursdager, har bilstol og alt utstyr til disse dukkene! De dekker et behov også hos mennesker med riktig antall kromosomer! 

Anonymkode: 99252...db1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det faktisk kan hjelpe mot sorgen, så er jo det en positiv ting. Jeg er mer redd for at det i noen tilfeller heller gjør at man dyrker sorgen.

Anonymkode: 20214...c45

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Så man må ha downs, DA er det greit??? Finnes da andre uten noen syndrom som også sliter med å få barn / ikke kan få barn. Det er da like fint om disse dukkene dekker deres behov?! Og hvorfor legger i det hele tatt alle seg opp i hva andre gjør?! Det finnes da dokumentarer om flere som har barselgruppe, feirer bursdager, har bilstol og alt utstyr til disse dukkene! De dekker et behov også hos mennesker med riktig antall kromosomer! 

Anonymkode: 99252...db1

Ja, i så fall for mennesker som sliter med et eller annet. Du velger deg ikke advokaten, legen, læreren, revisoren, psykologen osv som behandler en dukke som et menneske. 

Anonymkode: 1454f...109

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så man må ha downs, DA er det greit??? Finnes da andre uten noen syndrom som også sliter med å få barn / ikke kan få barn. Det er da like fint om disse dukkene dekker deres behov?! Og hvorfor legger i det hele tatt alle seg opp i hva andre gjør?! Det finnes da dokumentarer om flere som har barselgruppe, feirer bursdager, har bilstol og alt utstyr til disse dukkene! De dekker et behov også hos mennesker med riktig antall kromosomer! 

Anonymkode: 99252...db1

Trur kanskje det er litt som f.eks log lady i twin peaks. Folk synest det er rart. Det er mykje folk ikkje forstår eller ønskjer å forstå. Eg veit ikkje heilt kva eg tenkjer, men synest ikkje det er greitt at det skal gå utover levande barn. F.eks om man skal skifte på dukka når det er kø på IKEA, då er det kanskje ein baby med ekte bæsj i rumpa som faktisk kan bli sår.

Men som med så mykje anna så finnest det grader. Eg ser for meg at ein del rett og slett samlar på dukkene fordi dei synest dei er fine. Det trenger kanskje ikkje væra SÅ spesielt liksom. Men å byrja barselgruppa synest eg faktisk er litt spesielt, men er det så viktig da? Kva eg tenkjer om det er vel ikkje så relevant?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kunne vært en barselgruppe for reborn innunder "dagbøker"? 😊 Der er det jo terminklubber, graviditetsdagbøker og bryllupsdagbok. Helt enig i at det ikke passer helt her men alikavel sterkt uenig i at dette skal gå innunder hobby. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende å se hvor heftig folk reagerer på dukker..

Jeg for min del syns det er mer problematisk at mennesker prøver å menneskeliggjøre dyr 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (2 minutter siden):

Fascinerende å se hvor heftig folk reagerer på dukker..

Jeg for min del syns det er mer problematisk at mennesker prøver å menneskeliggjøre dyr 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️
 

Barnløse som kaller hunden sin for ''mitt barn'' og roper på hunden ''kom til mamma''?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (8 minutter siden):

Barnløse som kaller hunden sin for ''mitt barn'' og roper på hunden ''kom til mamma''?

 

Ja, rett og slett har et usunt forhold til hunden/katten (osv), hvor dyret blir satt på en pidestall og tilbedt. Stakkars dyr. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (Akkurat nå):

Ja, rett og slett har et usunt forhold til hunden/katten (osv), hvor dyret blir satt på en pidestall og tilbedt. Stakkars dyr. 

Man kan fundere om hunden har samme funksjon for dem som reborn babyene har .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (2 minutter siden):

Man kan fundere om hunden har samme funksjon for dem som reborn babyene har .. 

Ja det kan nok stemme i mange tilfeller, men dyret er et levende vesen..og kan skades. Det kan ikke dukken. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke vondt ment, men de dukkene ser ut som døde barn. Og det er ganske så grotesk. 

Anonymkode: 409c1...f25

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var desperat etter å skifte bind og måtte vente lenge og vel før det kom en fyr ut med dukken sin som også måtte bli skiftet på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, visp said:

Jeg var desperat etter å skifte bind og måtte vente lenge og vel før det kom en fyr ut med dukken sin som også måtte bli skiftet på.

Dagens 😆

Anonymkode: 659ee...ebc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så episoden om reborn på discoveryplus, og det er jo greit tydelig hva slags type mennesker dette her er .. 

Anonymkode: ee184...f4e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...