Gå til innhold

Barselgruppe for oss som har reborn-baby❤


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet om ei som har drevet med dette i stor skala i over 10 år. Gift dame på rundt 65 med et voksent barn på nærmere 50 som bor i nabohuset, spiser middag hjemme hver dag og får mamma til å ta klesvasken. 

Hun har, dersom jeg er oppdatert, ni "barn" nå, alle med egne garderober, eget sportsutstyr, egne navn, egne diagnoser (en er laktoseintolerant og en annen har hatt leukemi de siste åra, stakkars, men allmenntilstanden er bedre nå har jeg fått vite), egne bakgrunnshistorier, karaktertrekk og favoritt nattasanger og favoritt bøker de liker å høre før de sovner. De er med rundt over alt, stort sett to av gangen, men han ene er visstnok en håndfull så da makter hun bare å ha med han alene. De andre er igjen hjemme hos det voksne barnet hennes, som visstnok tar så utrolig godt vare på dem. Om han synger riktig nattasang til hver enkelt og skifter bleier ofte nok til at de ikke blir såre, vites ikke. En av de har nemlig sår hud og får raskt bleieutslett. 

De er også med på ferier mange ganger i året, som regel to og to, med bilseter og barnevogner og egne flybilletter og barnesenger på hotellene. Per har for eksempel vært i Budapest og i Barcelona, Kari har vært i Budapest og på Island, Pål har vært på Kanariøyene flere ganger for han er så glad i sol og bading, Anne har vært i Estland og også i Korea to ganger, for hun er jo tross alt adoptert derfra og Lise er redd for å fly, så hun har bare vært i Sverige, Danmark og Finland med bil. Rundt i hele Norge har de vært alle sammen. På alle disse stedene drasses de med opp i tårn, er på omvisninger i slott, er med ned i grotter og ut på restauranter hvor de sitter ved bordet med smekker og egen barnetilpasset mat. Alt dokumenteres behørig via bilder og film. 

Altså, alt dette er hennes eget valg og det får utvilsomt tida til å gå i en ellers kanskje litt traurig tilværelse, men det virker helt ærlig ikke helt sunt. Og jeg greier ikke fri meg fra tanken om at mannen hennes kanskje synes det er litt i overkant å måtte betale to ekstra flybilletter tur/retur alle disse destinasjonene og at han må være temmelig flau der han bytter bleie på og får dukkene til å rape foran alle de andre flypassasjerene for å tilfredsstille kona. For det er utvilsomt hennes hobby.

Anonymkode: 6ff56...a26

Det er kjempesært.

Anonymkode: c329c...694

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Dette spørsmålet viser at du ikke forstår situasjonen i det hele tatt... 

Anonymkode: eb9f9...202

Hvis noen har et stort ønske og en drøm om å være mor. Men det lar seg dessverre ikke gjøres biologisk, så forstår jeg ikke hvorfor gi den kjærligheten til et barn som trenger det? 

Jeg forstår det er sårt å ikke kunne bære frem et barn. Men det adopterte barnet blir familien din, det blir DITT barn. 
 

jeg kan heldigvis få barn naturlig, men jeg kommer også til å adoptere for jeg mener å produserer mer enn 2 barn biologisk er egoistisk. Det finnes så mange barn der ute som trenger kjærlighet som allerede er født 

Anonymkode: 2c18b...6f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis noen har et stort ønske og en drøm om å være mor. Men det lar seg dessverre ikke gjøres biologisk, så forstår jeg ikke hvorfor gi den kjærligheten til et barn som trenger det? 

Jeg forstår det er sårt å ikke kunne bære frem et barn. Men det adopterte barnet blir familien din, det blir DITT barn. 
 

jeg kan heldigvis få barn naturlig, men jeg kommer også til å adoptere for jeg mener å produserer mer enn 2 barn biologisk er egoistisk. Det finnes så mange barn der ute som trenger kjærlighet som allerede er født 

Anonymkode: 2c18b...6f3

Fordi det er andre årsaker til at barn ikke er aktuelt enn at man ikke kan få dem naturlig. Man er ikke i stand til å ta vard på ett pga sykdom feks. Psykisk utviklingshemming er også en slik årsak. 

Anonymkode: 6af48...054

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi det er andre årsaker til at barn ikke er aktuelt enn at man ikke kan få dem naturlig. Man er ikke i stand til å ta vard på ett pga sykdom feks. Psykisk utviklingshemming er også en slik årsak. 

Anonymkode: 6af48...054

Ja det forstår jeg :) men det blir en annet tema igjen. 

Anonymkode: 2c18b...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja det forstår jeg :) men det blir en annet tema igjen. 

Anonymkode: 2c18b...6f3

Jeg såg ikke at den du hadde sitert er ufrivillig barnløs. Beklager. 

Anonymkode: 6af48...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje til ein viss gradd forstå at rebornere har lyst på søte klær i størrelse 50. Det er jo utrolig mykje fint. Ser at fleire av dei sparer på litt av kvart.

Anonymkode: c329c...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 13.33):

Det samme som i vanlige slike grupper. Bygger sosialt nettverk, deler erfaringer om det vi har til felles.

Anonymkode: 71adc...245

Dele erfaringer om hva? Om dukken som ikke gjør noen verdens ting? 

Anonymkode: f4256...f8a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel litt rart å kalle det barselgruppe.. 

på en måte kan jeg godt forstå at noen er engasjert i disse dukkene. Så lenge det ikke blir slik at man MÅ ta de med over alt. De er jo bare dukker tross alt. Hadde på en måte vært kult å dulle med baby sånn innimellom og kaste den på loftet når jeg reiser på ferie😂
 

Og hører noen sier at man kan bli fosterforeldre eller adoptere, men dette er jo slett ikke noe alle får godkjent. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det neste blir vel at man skal gå med fake gravidmage som vokser i 9 måneder før reborn babyens ankomst....

Anonymkode: f4256...f8a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart at det møter så mye motstand, dette er jo tross alt veldig grunnleggende psykologisk forståelse.

Problemet er vel at det ikke har vært kampanjer om det i 30 år. :fnise: Folk er så treige.

Anonymkode: 6756d...fae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS stiller et spørsmål man umulig kan svare på, barselgruppe for dukker finnes ikke. Barselgruppe er for foreldre til barn 😮 Så å holde seg til spørsmålet i tittel går rett og slett ikke.

Anonymkode: a6e11...d1e

Det finnes jo barselgrupper for reborn! 

Anonymkode: 99252...db1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Har du vurdert å adoptere eller fosterbarn ? Mange barn i denne verden som trenger kjærlighet hvis du har kjærlighet å gi ❤️

Anonymkode: 2c18b...6f3

Altså, adopsjon er en ting, men fosterbarn er ikke noe man gjør for å erstatte at man ikke har egne barn. Det er noe man gjør for å hjelpe barn i krise, og ikke noe man skal ta lett på for å oppfylle egne behov. Det er hardt å være fosterforeldre, barna har ofte traumer og sliter med mangt. Og plutselig forsvinner de igjen hvis foreldrene bedrer seg, og så sliter man med sorgen over det. Det å være fosterforelder er for idealister som vil ofre seg selv for barn i krise, ikke for de som oppfylle et ønske om barn.

Anonymkode: 92a50...8de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dele erfaringer om hva? Om dukken som ikke gjør noen verdens ting? 

Anonymkode: f4256...f8a

Dele erfaringer om det de evt har til felles,  som hun skrev.

Anonymkode: 3af7e...aed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

TS stiller et spørsmål man umulig kan svare på, barselgruppe for dukker finnes ikke. Barselgruppe er for foreldre til barn 😮 Så å holde seg til spørsmålet i tittel går rett og slett ikke.

Anonymkode: a6e11...d1e

Jo, slike grupper finnes.

Anonymkode: 3af7e...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vel ikke legge ut bilde av dukkene på KG/SOME. Tenk om de havner på en side for folk som har seksuelle fantasier om dukker?

Anonymkode: 0ead5...0c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis noen har et stort ønske og en drøm om å være mor. Men det lar seg dessverre ikke gjøres biologisk, så forstår jeg ikke hvorfor gi den kjærligheten til et barn som trenger det? 

Jeg forstår det er sårt å ikke kunne bære frem et barn. Men det adopterte barnet blir familien din, det blir DITT barn. 
 

jeg kan heldigvis få barn naturlig, men jeg kommer også til å adoptere for jeg mener å produserer mer enn 2 barn biologisk er egoistisk. Det finnes så mange barn der ute som trenger kjærlighet som allerede er født 

Anonymkode: 2c18b...6f3

 Du kan få egne barn og kan ikke forstå situasjonen for oss som ikke kan det. Det har ingenting med om jeg vil hjelpe barn som allerede er født eller ikke å gjøre... 

Anonymkode: eb9f9...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

 Du kan få egne barn og kan ikke forstå situasjonen for oss som ikke kan det. Det har ingenting med om jeg vil hjelpe barn som allerede er født eller ikke å gjøre... 

Anonymkode: eb9f9...202

Men du skjønner vel at hun ikke fikk de egne barna sine for å ha dem? Hun gav dem bort til dem som ville ha barna hennes, hun har jo ikke beholdt dem for seg selv. Doh.

Anonymkode: 6756d...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...