Gå til innhold

Ut av voldelig forhold. Kan vi med erfaring hjelpe?

Trolltunge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ingen venner eller familie jeg kan bo hos over hodet i hele byen vi bor i (familien min bor i et annet land), og jeg aner ikke når han kommer til å komme hjem full fordi han jobber sent og bestemmer seg for å drikke etter jobb/mens han jobber. Jeg har også eneansvar for hunden, OG vi har visninger på huset. Det eneste alternativet hadde vært å bo på hundevennlig hotell til huset er solgt og la han ta seg av visninger alene, og det har jeg dessverre ikke råd til :( 

Anonymkode: e9812...7d1

Jeg skjønner at det kan bli vanskelig. Prøv å hild deg mest mulig unna ihvertfall. Ikke lag felles måltider, eller sitt i sofaen og la han trykke deg ned. Prøv å gå mest mulig tur når du kan slik at du er ordentlig trøtt når du skal sove. Du har få dager igjen. Det verste er snart over. Det viktigste valget er gjort!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 hours ago, MapleSirup said:

Jeg skjønner at det kan bli vanskelig. Prøv å hild deg mest mulig unna ihvertfall. Ikke lag felles måltider, eller sitt i sofaen og la han trykke deg ned. Prøv å gå mest mulig tur når du kan slik at du er ordentlig trøtt når du skal sove. Du har få dager igjen. Det verste er snart over. Det viktigste valget er gjort!

Takk. Jeg går lange turer med hunden hver dag, men jeg må dessverre jobbe hjemmefra (jobben min kan ikke gjøres fra kafé eller bibliotek eller noe). Jeg har heldigvis eget kontor i huset og han er ok så lenge han er edru og jeg ikke gjør eller sier noe som kan irritere ham. Jeg har vært forsiktig med det i flere år, så klarer seks dager til. Jeg spurte om han kunne være edru til han flytter ut, og han sa ja, men vi får se hvor lenge det varer. Kanskje det holder i et par dager i hvert fall. Akkurat nå er han sint på noe greier med den nye leiligheten, og da er han i hvert fall ikke sint på meg. Det er slitsomt at han er sint, men jeg blir i hvert fall ikke redd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der ble han sint på meg for at jeg ikke er engasjert nok og hjelper ham med problemene han har med den nye leiligheten. På en eller annen måte er liksom alt litt min skyld. Seks dager, seks dager…

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg forlot ham, men han tar kontakt med ujevne mellomrom.

Krisesenteret sier at jeg ikke skal ta telefonen eller svare på meldinger. Hva er deres erfaring?

Anonymkode: 9554e...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, der ble han sint på meg for at jeg ikke er engasjert nok og hjelper ham med problemene han har med den nye leiligheten. På en eller annen måte er liksom alt litt min skyld. Seks dager, seks dager…

Snart fem dager, fem dager...

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Krisesenteret sier at jeg ikke skal ta telefonen eller svare på meldinger. Hva er deres erfaring?

Hvorfor skal du svare ham?

Og hvorfor skal du gå imot rådene fra krisesenteret?

Det er vel viktigere å stille deg selv disse spørsmålene. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MapleSirup skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal du svare ham?

Og hvorfor skal du gå imot rådene fra krisesenteret?

Det er vel viktigere å stille deg selv disse spørsmålene. 

Det er gode grunner til at jeg vurderer det, men jeg ønsker ikke å risikere at han gjenkjenner meg her inne.

Derfor legger jeg ikke frem hele problemstillingen her, men ber om andres erfaringer med «no contact».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er gode grunner til at jeg vurderer det, men jeg ønsker ikke å risikere at han gjenkjenner meg her inne.

Derfor legger jeg ikke frem hele problemstillingen her, men ber om andres erfaringer med «no contact».

Krisesenteret har et lass av erfaringer her. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (1 minutt siden):

Krisesenteret har et lass av erfaringer her. 

Ja, men nå spurte jeg om erfaringer fra de andre forumsbrukerne. Ikke avsporinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vanskelig å svare generelt på. Min kan bli veldig ensporet og bare skal ha viljen sin, så om jeg ikke svarer kommer trusler om å blande inn ungene og om jeg fortsatt ikke svarer, kontakter han ungene. Kan du gi telefonen til mamma, liksom. 

I utgsngspunktet ville jeg ikke svart, tror det roer seg fortere da. Tror også han bare vil ha mer og mer og at det aldri blir bra nok, det du svarer. 

Anonymkode: eab32...1e9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanskelig å svare generelt på. Min kan bli veldig ensporet og bare skal ha viljen sin, så om jeg ikke svarer kommer trusler om å blande inn ungene og om jeg fortsatt ikke svarer, kontakter han ungene. Kan du gi telefonen til mamma, liksom. 

I utgsngspunktet ville jeg ikke svart, tror det roer seg fortere da. Tror også han bare vil ha mer og mer og at det aldri blir bra nok, det du svarer. 

Tusen takk for at du deler!

Kjenner igjen den atferden du beskriver, for å si det slik. Men jeg tror at du har rett i at det kan virke mot sin hensikt å svare, fordi han kanskje ikke vil «slippe» meg igjen.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny norsk podcast om temaet! 

Anonymkode: 9eb2a...0a7

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bråk igjen i dag. Nå mener han at jeg skylder ham masse penger, og jeg må betale dette for å "holde freden". Jeg skal ikke la meg skremme og gi ham sparepengene mine altså. Fem dager.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mye bråk igjen i dag. Nå mener han at jeg skylder ham masse penger, og jeg må betale dette for å "holde freden". Jeg skal ikke la meg skremme og gi ham sparepengene mine altså. Fem dager.

Ikke gi ham penger❤️

Anonymkode: 42969...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ikke gi ham penger❤️

Anonymkode: 42969...12f

Skal ikke det, jeg skylder ham ingenting! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sikker på at du ikke har et sted du kan dra de siste dagene? De siste dagene med min eks var helt jævlige. Veldig psykisk belastende å ha det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Sikker på at du ikke har et sted du kan dra de siste dagene? De siste dagene med min eks var helt jævlige. Veldig psykisk belastende å ha det sånn. 

Jeg kjenner INGEN her jeg kan bo med, og vi driver med visning for tiden. I dag var ok, for han reiste og handlet til leiligheten sin på dagen og jeg hadde et kurs på kvelden. Han jobber mest i helgene, så han kommer til å være veldig mye borte denne helga, så jeg tenker å gå lange turer med hunden og dra og trene og sånn akkurat mens han er hjemme. Han jobber også på steder hvor han ikke kan drikke, så det blir heldigvis en edru helg.

Han er ok noen ganger. Selvsagt, ellers hadde jeg aldri blitt sammen med ham. Det er bare det at det er så uforutsigbart når han blir sint, og jeg blir alltid involvert. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Null kontakt viser styrke og motstandskraft . Ikke gi han lillefingeren engang . Heier på deg❤️💪

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig dag. Holdt meg unna ham hele formiddagen, men måtte på kjøkkenet og lage meg mat, og da kom han og kjeftet.  Sa at jeg måtte hjelpe ham med noe, men han likte ikke holdningen min mens jeg hjalp ham, jeg var ikke glad nok for å gjøre ham en tjeneste. 

Heldigvis jobber han mesteparten av dagen i morgen, lørdag og søndag, men han er hjemme i dag, så jeg bestilte meg nettopp en kinobillett til i kveld. Jeg har noe jobb jeg må gjøre, så kan ikke være borte hele dagen, men håper det ikke blir for ille.

Fire dager.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vanskelig dag. Holdt meg unna ham hele formiddagen, men måtte på kjøkkenet og lage meg mat, og da kom han og kjeftet.  Sa at jeg måtte hjelpe ham med noe, men han likte ikke holdningen min mens jeg hjalp ham, jeg var ikke glad nok for å gjøre ham en tjeneste. 

Heldigvis jobber han mesteparten av dagen i morgen, lørdag og søndag, men han er hjemme i dag, så jeg bestilte meg nettopp en kinobillett til i kveld. Jeg har noe jobb jeg må gjøre, så kan ikke være borte hele dagen, men håper det ikke blir for ille.

Fire dager.

Hvis det hårdner til , ring krisesenter å bli der til han har flyttet . Det er en lovfestet rett å ha egenmelding noen dager fra jobb . Typisk «sånne som han « å være så høy på seg selv , at de faktisk blir sint for at man ikke blir «Happy « for å hjelpe de med noe. Om noen år fram i tid vil du se hvor tvers gjennom dum han er . Å du, bytt lås å skaff deg kontaktforbud tvert han har flyttet . 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...