Gå til innhold

Ut av voldelig forhold. Kan vi med erfaring hjelpe?


Trolltunge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Opplevde du også at du «glemte» hva som har skjedd? Hjernen min er helt mush nå og jeg klarer ikke en gang å huske hvorfor jeg dro på krisesenter eller dro fra ham 

Anonymkode: 7c236...ec8

Skriv ned alt han har gjort mot deg.

Vanlig reaksjon både i voldelige og fredelige brudd å bare huske de fine stundene. I vanskelige relasjoner er det også normalt at hjernen på et vis fortrenger det som har skjedd,  blir for mye å takle.

Jeg har også glemt mye exen gjorde mot meg, men husker nok til at jeg aldri vil gå tilbake til han.

Anonymkode: d964f...aa6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skammen legger jeg på han som gjorde alt det vonde mot meg,hilsen medsøster🌼

Anonymkode: 4b573...a79

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har feiret 17.mai med ham og barna i dag, savner familielivet sånn, rosemaler det vi hadde fullstendig 😖

Anonymkode: 7c236...ec8

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går på 17 mai, det var min tur til å ha mitt barn og ikke hans tur til å ha hans da vi har annenhvert år med eksene våres. Vi skulle være hos familien min å feire da han ikke har familie. 

Vi så først på barnetoget. Når vi kom hjem skjelte han meg ut i 2 timer. Han gav meg skylda for at han har økonomiske problemer. Noe jeg har prøvd å hjelpe han ut av. Så brølte han at jeg kunne hjulpet han ut av det med å kjøpe et hus han hadde lyst på eller lease en bil for han. Han har ingen penger, bare gjeld så måtte brukt mine penger og jeg likte ikke huset han ville jeg skulle kjøpe. Jeg sa at jeg ville lease en bil, men at jeg må ta det i riktig rekkefølge, med min inntekt alene som er litt under gjennomsnittet så får jeg ikke boliglån etter jeg har leaset en bil. 

Så fortsetter han med at jeg ikke ofrer en dritt for han og hvorfor jeg ligger der å gauler for det har jeg ingen grunn til. Så stikker han av. 

Gikk til familien min og de lurte på hvorfor han ikke var med. De hadde kjøpt inn mat til han. Mamma så jeg hadde grått og at jeg var lei meg. Hun sa alles 17 mai ble ødelagt og neste år gadd de ikke feire med oss så da sitter jeg vel alene til neste år. Eller det blir vel meg og min baby (er høygravid). 

Gråt meg i søvn i går. 

 

Anonymkode: 97712...f4a

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2022 den 20.47):

Til dere som har vært utsatt for vold å har fått sønner med den mannen, hvordan er forholdet til sønnen deres? Min sønn er veldig lik faren sin både i utseende å væremåte. Når min sønn blir verbal å utagerende så blir jeg redd å fryser til, dette ødelegger mitt forhold til sønnen min, jeg får angst av å være sammen med han i tilfelle han skal bli sint eller noe. Jeg klarer å forholde meg rolig enda men han blir jo større å større, han er nå like høy som meg. Merker at jeg gir veldig fort etter på hva han vil. 

Anonymkode: f1f5a...231

 

AnonymBruker skrev (På 1.5.2022 den 22.38):

Min sønn er samme, har samme reaksjon som pappaen sin, bruker vold og sinne mot småsøsken, det er helt grusomt. Jeg snakker mye med han om det men det hår ikke alltid inn dessverre.. Jeg og blir trigget 😔

Anonymkode: 7c236...ec8

Dette her er kjempealvorlig og noko de må ta tak i asap. Ikkje berre blir forholdene til sønnene dårlig, men de gjer også at sonen ikkje får den kjærlighet, omsorg og grenser som er ekstremt viktig som barn.

Her må de få hjelp så sonen kan forstå kvifor de oppfører dykk slik, og kvifor dette ikkje er han si skuld. 

Anonymkode: 304a0...be0

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag... Unnskyld meg, men FAEN TA DISSE MENNA. 

Anonymkode: 42969...12f

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som har endt i rettssak ang barnefordeling. 
hvordan gikk det? Her er det snakk om vold mot barn men barnet vil ikke åpne seg å vender seg heller mot far. De andre barna søker meg som er moren, men disse barna er kun utsatt for psykisk vold. 
barnefar har straffesak på seg pga mishandling mot meg å barna å vold. 
Jeg har slitt veldig psykisk de siste to årene men er mye bedre nå, men han bruker det for det det er verdt å krever 100% omsorg for barna. 
Jeg friker ut da dette ikke er en mann som burde ha omsorg for barn, hva er sjansen for at han vinner. Advokater bryr seg jo ikke om barnas beste men om å vinne. 

Anonymkode: f1f5a...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset selges om to uker. Han sa at vi må møtes for å diskutere pengefordeling, selv om vi allerede satt i flere timer før han flytta ut og gikk gjennom og skrev ned alt. Men nå har han visst "glemt det" og vil at jeg skal sette av tid til å møtes og diskutere og forklare.

Jeg sa nei, vi kan eventuelt diskutere på Messenger om han har spørsmål eller noe nytt å si. Han sier "jeg trodde vi skulle skilles som venner", at jeg saboterer og så videre.

Måtte treffe ham hos megleren for å signere salgspapirer nylig, og det var ekstremt vanskelig. Jeg har bedt meglere skjule min nye adresse for ham. Det skjer ikke at jeg møter ham alene nå. Jeg har ekstremt vondt bare av måten han snakker til meg på på Messenger.

Er så deilig at jeg veldig snart kan blokkere ham overalt og aldri ha noe mer med ham å gjøre. Hunden er min, huset er solgt, og vi har ikke barn.

Anonymkode: e9812...7d1

  • Liker 3
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2022 den 9.46):

 

Dette her er kjempealvorlig og noko de må ta tak i asap. Ikkje berre blir forholdene til sønnene dårlig, men de gjer også at sonen ikkje får den kjærlighet, omsorg og grenser som er ekstremt viktig som barn.

Her må de få hjelp så sonen kan forstå kvifor de oppfører dykk slik, og kvifor dette ikkje er han si skuld. 

Anonymkode: 304a0...be0

Dette

 

Anonymkode: 304a0...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :hallo:

Jeg veit ikke helt om dette hører hjemme her...men saken er den at jeg er på nippet til å flytte ut. I allefall inne i hodet mitt gjør jeg det snart 😄 Men hvordan er det å finne en leilighet når man er 35 og ikke har referanser? Vil noen leie til meg i det heletatt? Er kjemperedd for at det skal bli for mange spørsmål eller for vanskelig å få napp på en leilighet. Jeg veit ikke. Burde jeg bare fortelle at jeg begynner på nytt og at jeg ikke har referanser av den grunn? 

Kredittsjekker de deg nå, eller holder det å betale inn depositum? 

 

Anonymkode: 2ea85...e9c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei :hallo:

Jeg veit ikke helt om dette hører hjemme her...men saken er den at jeg er på nippet til å flytte ut. I allefall inne i hodet mitt gjør jeg det snart 😄 Men hvordan er det å finne en leilighet når man er 35 og ikke har referanser? Vil noen leie til meg i det heletatt? Er kjemperedd for at det skal bli for mange spørsmål eller for vanskelig å få napp på en leilighet. Jeg veit ikke. Burde jeg bare fortelle at jeg begynner på nytt og at jeg ikke har referanser av den grunn? 

Kredittsjekker de deg nå, eller holder det å betale inn depositum? 

 

Anonymkode: 2ea85...e9c

Og så lurte jeg på om man kan vel ta bort opplysningene om hvor man bor fra 1881? Om jeg da har en postboks og videresender posten fra der jeg bor nå så kan jeg utsette å oppdatere adressen i folkeregisteret? All posten kommer jo i rette hender likevel :) Eller blir dette veldig tullete?

Anonymkode: 2ea85...e9c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei :hallo:

Jeg veit ikke helt om dette hører hjemme her...men saken er den at jeg er på nippet til å flytte ut. I allefall inne i hodet mitt gjør jeg det snart 😄 Men hvordan er det å finne en leilighet når man er 35 og ikke har referanser? Vil noen leie til meg i det heletatt? Er kjemperedd for at det skal bli for mange spørsmål eller for vanskelig å få napp på en leilighet. Jeg veit ikke. Burde jeg bare fortelle at jeg begynner på nytt og at jeg ikke har referanser av den grunn? 

Kredittsjekker de deg nå, eller holder det å betale inn depositum? 

 

Anonymkode: 2ea85...e9c

Jeg er 50, ingen referanser, ikke leid siden jeg var 20. Betalte bare depositum, trengte ikke noe mer. 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Og så lurte jeg på om man kan vel ta bort opplysningene om hvor man bor fra 1881? Om jeg da har en postboks og videresender posten fra der jeg bor nå så kan jeg utsette å oppdatere adressen i folkeregisteret? All posten kommer jo i rette hender likevel :) Eller blir dette veldig tullete?

Anonymkode: 2ea85...e9c

Du kan ta bort opplysningene fra 1881. 

Anonymkode: eab32...1e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på om man i verste fall kan tvinge gjennom at han kjøper meg ut? Må man møtes da på noe tidspunkt?

Anonymkode: 2ea85...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lurer også på om man i verste fall kan tvinge gjennom at han kjøper meg ut? Må man møtes da på noe tidspunkt?

Anonymkode: 2ea85...e9c

Advokat,en som har erfaring med deling

Anonymkode: 4b573...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Advokat,en som har erfaring med deling

Anonymkode: 4b573...a79

Vil også gi deg en god klem, hilsen medsøster.💜

Anonymkode: 4b573...a79

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lurer også på om man i verste fall kan tvinge gjennom at han kjøper meg ut? Må man møtes da på noe tidspunkt?

Anonymkode: 2ea85...e9c

Nei. Salg kan tvinges gjennom, men da på åpent marked. Anbefaler også advokat. Og krisesenter, de kan støtte deg i denne prosessen og du kan til og med få gratis advokatråd gjennom dem. 

Anonymkode: eab32...1e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 9.56):

Hei :hallo:

Jeg veit ikke helt om dette hører hjemme her...men saken er den at jeg er på nippet til å flytte ut. I allefall inne i hodet mitt gjør jeg det snart 😄 Men hvordan er det å finne en leilighet når man er 35 og ikke har referanser? Vil noen leie til meg i det heletatt? Er kjemperedd for at det skal bli for mange spørsmål eller for vanskelig å få napp på en leilighet. Jeg veit ikke. Burde jeg bare fortelle at jeg begynner på nytt og at jeg ikke har referanser av den grunn? 

Kredittsjekker de deg nå, eller holder det å betale inn depositum? 

 

Anonymkode: 2ea85...e9c

Hvor bor du? Hvor stort må du ha det. Jeg leier ut til folk uten referanser. Og tillater kjæledyr. 

Anonymkode: 6da28...f0c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvor bor du? Hvor stort må du ha det. Jeg leier ut til folk uten referanser. Og tillater kjæledyr. 

Anonymkode: 6da28...f0c

Drammens området, ikke dyr og jeg trenger ikke stor plass 😄 

Anonymkode: 2ea85...e9c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 14.35):

Huset selges om to uker. Han sa at vi må møtes for å diskutere pengefordeling, selv om vi allerede satt i flere timer før han flytta ut og gikk gjennom og skrev ned alt. Men nå har han visst "glemt det" og vil at jeg skal sette av tid til å møtes og diskutere og forklare.

Jeg sa nei, vi kan eventuelt diskutere på Messenger om han har spørsmål eller noe nytt å si. Han sier "jeg trodde vi skulle skilles som venner", at jeg saboterer og så videre.

Måtte treffe ham hos megleren for å signere salgspapirer nylig, og det var ekstremt vanskelig. Jeg har bedt meglere skjule min nye adresse for ham. Det skjer ikke at jeg møter ham alene nå. Jeg har ekstremt vondt bare av måten han snakker til meg på på Messenger.

Er så deilig at jeg veldig snart kan blokkere ham overalt og aldri ha noe mer med ham å gjøre. Hunden er min, huset er solgt, og vi har ikke barn.

Anonymkode: e9812...7d1

Så sterk og flink du er❤️👆. Hold deg Laaaangt unna han, å møt han aldri alene . Klem , medsøster . 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...