Gå til innhold

Ut av voldelig forhold. Kan vi med erfaring hjelpe?


Trolltunge

Anbefalte innlegg

1 hour ago, NiceOrNothing said:

Hvis det hårdner til , ring krisesenter å bli der til han har flyttet . Det er en lovfestet rett å ha egenmelding noen dager fra jobb . Typisk «sånne som han « å være så høy på seg selv , at de faktisk blir sint for at man ikke blir «Happy « for å hjelpe de med noe. Om noen år fram i tid vil du se hvor tvers gjennom dum han er . Å du, bytt lås å skaff deg kontaktforbud tvert han har flyttet . 

Jeg er selvstendig næringsdrivende og jobber for meg selv, så fri fra jobben er ikke noe stress. Jeg var i kontakt med krisesenter for en stund siden, og de sa jeg må betale for å bo der selv siden jeg tjener nok til det, og da er det faktisk billigere å bo på hotell i så fall. Men nå kommer han til å være borte mesteparten av helgen og flytter på mandag, så jeg tror det går litt bedre fra nå av.

Anonymkode: e9812...7d1

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han drakk seg full i går, men han lovte å være stille og ikke snakke til meg når han kom hjem, og det holdt han faktisk. Han er ofte litt greiere mot meg dagen etter han har brutt et løfte (han lovte å ikke drikke), så akkurat nå er ting fint, så drar han på jobb om noen timer. Er ikke mange timene vi kommer til å sammen til han flytter nå, og alt av penger og hvem som får hva er løst, så jeg tror det skal gå fint resten av tiden.

Anonymkode: e9812...7d1

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han drakk seg full i går, men han lovte å være stille og ikke snakke til meg når han kom hjem, og det holdt han faktisk. Han er ofte litt greiere mot meg dagen etter han har brutt et løfte (han lovte å ikke drikke), så akkurat nå er ting fint, så drar han på jobb om noen timer. Er ikke mange timene vi kommer til å sammen til han flytter nå, og alt av penger og hvem som får hva er løst, så jeg tror det skal gå fint resten av tiden.

Anonymkode: e9812...7d1

Så godt å høre at du står i det ❤️ 

Anonymkode: 42969...12f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært i veldig godt humør i dag og vært mye ute. Nå har han dratt på jobb, så helt fin dag uten noe stress, heldigvis!

Bare tre dager igjen :) 

 

Anonymkode: e9812...7d1

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fin dag. Vi har nesten ikke snakket sammen, for jeg var ute med hunden. I dag skal vi rydde og vaske til visning igjen i morgen, men vi har fordelt det ganske greit, så drar han på jobb om rundt en time.

Jeg må bare si at hunden har fått mer tur enn noen gang 😂 Heldigvis har hun kjempemye energi og har bare godt av det.

Anonymkode: e9812...7d1

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag hadde vi flere visninger og jeg var mye ute med hunden. Det var noe smågreier mellom oss, men det gikk fint. Jeg er litt nervøs, for jeg finner ingen hus til salgs som passer meg og kommer sannsynligvis til å måtte leie en stund. Er redd for hvordan det blir med hund og uten bil og alt det der, men det finnes jo flyttebyrå og taxi.

Nå er han på jobb resten av kvelden og flytter i morgen! Jeg vet ikke helt hvordan ting blir, nekter han plutselig å legge igjen nøkkelen? Vil han plutselig komme innom? Men jeg tror det skal gå fint.

Anonymkode: e9812...7d1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..Jeg skrev her noen mnd siden om en ektemann som har vært aggressiv og det har gått ut over barna mest (skriking og kjefting og fysisk i noen perioder) Jeg ba om separasjon og har nå flyttet for en uke siden. I noen mnd nå har han gått i terapi og han hevder at han følte han mistet seg selv da vi fikk barn, ble deprimert men at han nå for første gang klarer å se fremover på en positiv måte. Men jeg flyttet likevel fordi jeg fikk meg en psykisk knekk da jeg innså hva han egentlig har utsatt oss for, jeg fikk skikkelig traumefølelse og ble redd ham (innså at jeg ikke hadde klart å gjøre noe før og bare gått på eggeskall i åresvis)

eldstemann går til psykolog til behandling for komplekse traumer (både volden fra far samt at han ble mobbet i barneskolen) ATV blir innblandet nå

nå bor jeg her alene med tre små (han skal ha dem 50%) og det er helt grusomt. Jeg savner han, savner de gode stundene, har glemt hvorfor jeg gjorde dette i det hele tatt. Jeg isolerer meg, barna er sinte og utagerer og jeg er helt fra meg av frykt for ar jeg burde ha prøvd hardere å få det til å fungere med ham nå som han tilsynelatende tar grep. Jeg vet det kan bli bedre men akkurat nå tenker jeg at jeg har gjort et feilgrep. Jeg gråter hele tiden (jeg har ikke grått på åresvis) og det er så vondt at jeg såvidt klarer å følge opp barna 😞

Anonymkode: 7c236...ec8

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg gråter hele tiden (jeg har ikke grått på åresvis) og det er så vondt at jeg såvidt klarer å følge opp barna 😞

Det blir verre før det blir bedre, sånn er det bare. Jeg synes det hjalp å rett og slett akseptere at akkurat nå var livet jævlig, akkurat nå var det lov å grine og ikke sette krav til seg selv.  Og så tenkte jeg på at nå skulle vi alle opp i båten (redningsbåten), og da måtte jeg oppi først og dra ungene opp etter meg. Så finn noen å snakke med, kjære deg. Og pass på deg selv! Du har gjort det rette. Uten tvil. 

Selv har jeg vært sykemeldt i et halvt år pga traumene etter alt som har skjedd, masse masse grining og svarte tanker, masse skam og selvbebreidelse, masse spørsmål om dette er min feil eller om jeg egentlig har valgt feil. Men nå begynner det å løsne og jeg vet det var rett. 

Anonymkode: eab32...1e9

  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei..Jeg skrev her noen mnd siden om en ektemann som har vært aggressiv og det har gått ut over barna mest (skriking og kjefting og fysisk i noen perioder) Jeg ba om separasjon og har nå flyttet for en uke siden. I noen mnd nå har han gått i terapi og han hevder at han følte han mistet seg selv da vi fikk barn, ble deprimert men at han nå for første gang klarer å se fremover på en positiv måte. Men jeg flyttet likevel fordi jeg fikk meg en psykisk knekk da jeg innså hva han egentlig har utsatt oss for, jeg fikk skikkelig traumefølelse og ble redd ham (innså at jeg ikke hadde klart å gjøre noe før og bare gått på eggeskall i åresvis)

eldstemann går til psykolog til behandling for komplekse traumer (både volden fra far samt at han ble mobbet i barneskolen) ATV blir innblandet nå

nå bor jeg her alene med tre små (han skal ha dem 50%) og det er helt grusomt. Jeg savner han, savner de gode stundene, har glemt hvorfor jeg gjorde dette i det hele tatt. Jeg isolerer meg, barna er sinte og utagerer og jeg er helt fra meg av frykt for ar jeg burde ha prøvd hardere å få det til å fungere med ham nå som han tilsynelatende tar grep. Jeg vet det kan bli bedre men akkurat nå tenker jeg at jeg har gjort et feilgrep. Jeg gråter hele tiden (jeg har ikke grått på åresvis) og det er så vondt at jeg såvidt klarer å følge opp barna 😞

Anonymkode: 7c236...ec8

Kanskje vi kan sende TS hver slik at hun kan formidle kontakt mellom oss? Jeg har slitt en del selv med utagering og 50% etter bruddet. Kanskje vi kan bistå hverandre? ❤️ @Trolltunge

Anonymkode: 42969...12f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei..Jeg skrev her noen mnd siden om en ektemann som har vært aggressiv og det har gått ut over barna mest (skriking og kjefting og fysisk i noen perioder) Jeg ba om separasjon og har nå flyttet for en uke siden. I noen mnd nå har han gått i terapi og han hevder at han følte han mistet seg selv da vi fikk barn, ble deprimert men at han nå for første gang klarer å se fremover på en positiv måte. Men jeg flyttet likevel fordi jeg fikk meg en psykisk knekk da jeg innså hva han egentlig har utsatt oss for, jeg fikk skikkelig traumefølelse og ble redd ham (innså at jeg ikke hadde klart å gjøre noe før og bare gått på eggeskall i åresvis)

eldstemann går til psykolog til behandling for komplekse traumer (både volden fra far samt at han ble mobbet i barneskolen) ATV blir innblandet nå

nå bor jeg her alene med tre små (han skal ha dem 50%) og det er helt grusomt. Jeg savner han, savner de gode stundene, har glemt hvorfor jeg gjorde dette i det hele tatt. Jeg isolerer meg, barna er sinte og utagerer og jeg er helt fra meg av frykt for ar jeg burde ha prøvd hardere å få det til å fungere med ham nå som han tilsynelatende tar grep. Jeg vet det kan bli bedre men akkurat nå tenker jeg at jeg har gjort et feilgrep. Jeg gråter hele tiden (jeg har ikke grått på åresvis) og det er så vondt at jeg såvidt klarer å følge opp barna 😞

Anonymkode: 7c236...ec8

Har selv nylig gått fra en psykisk voldelig mann (han var heldigvis snill med barna). Han går også til terapi nå og ville vi skulle prøve på nytt. Skulle på så mange måter ønske at det var mulig! Derfor minte jeg meg stadig på hvordan han hadde behandlet meg det siste året,  og at jeg (ikke minst barna) fortjener SÅ mye bedre! Husk de dårlige tidene,  det er så lett å romantisere ett forhold, selvom det ikke var sunt. 

Jeg presset meg til å stå I det, kjøpte han ut av huset og har hovedansvaret for barna.  Det er beintøft, men vi har også på et vis klart å bevare vennskapet for barnas skyld. Kanskje det blir mulig for dere etterhvert?

Anonymkode: d964f...aa6

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kanskje vi kan sende TS hver slik at hun kan formidle kontakt mellom oss? Jeg har slitt en del selv med utagering og 50% etter bruddet. Kanskje vi kan bistå hverandre? ❤️ @Trolltunge

Anonymkode: 42969...12f

Jeg kan formidle kontakt mellom dere om dere sender meg pm. ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei..Jeg skrev her noen mnd siden om en ektemann som har vært aggressiv og det har gått ut over barna mest (skriking og kjefting og fysisk i noen perioder) Jeg ba om separasjon og har nå flyttet for en uke siden. I noen mnd nå har han gått i terapi og han hevder at han følte han mistet seg selv da vi fikk barn, ble deprimert men at han nå for første gang klarer å se fremover på en positiv måte. Men jeg flyttet likevel fordi jeg fikk meg en psykisk knekk da jeg innså hva han egentlig har utsatt oss for, jeg fikk skikkelig traumefølelse og ble redd ham (innså at jeg ikke hadde klart å gjøre noe før og bare gått på eggeskall i åresvis)

eldstemann går til psykolog til behandling for komplekse traumer (både volden fra far samt at han ble mobbet i barneskolen) ATV blir innblandet nå

nå bor jeg her alene med tre små (han skal ha dem 50%) og det er helt grusomt. Jeg savner han, savner de gode stundene, har glemt hvorfor jeg gjorde dette i det hele tatt. Jeg isolerer meg, barna er sinte og utagerer og jeg er helt fra meg av frykt for ar jeg burde ha prøvd hardere å få det til å fungere med ham nå som han tilsynelatende tar grep. Jeg vet det kan bli bedre men akkurat nå tenker jeg at jeg har gjort et feilgrep. Jeg gråter hele tiden (jeg har ikke grått på åresvis) og det er så vondt at jeg såvidt klarer å følge opp barna 😞

Anonymkode: 7c236...ec8

At barna utagerer skal du se på som positivt, det må ut, å no føler dem seg trygg nok til å reagere. Stå på, dette klarer du ❤️

  • Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kanskje vi kan sende TS hver slik at hun kan formidle kontakt mellom oss? Jeg har slitt en del selv med utagering og 50% etter bruddet. Kanskje vi kan bistå hverandre? ❤️ @Trolltunge

Anonymkode: 42969...12f

Har sendt PM til Trolltunge, vil gjerne prate

Anonymkode: 7c236...ec8

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ute! Og vi har nettopp akseptert bud på huset, som er ekstremt mye mer enn vi trodde og jeg kommer til å ha mer enn nok penger til å finne meg noe selv. Vi slipper også flere visninger der vi må samarbeide!  Alt ser lyst ut nå!

Anonymkode: e9812...7d1

  • Liker 4
  • Hjerte 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 16.29):

Han er ute! Og vi har nettopp akseptert bud på huset, som er ekstremt mye mer enn vi trodde og jeg kommer til å ha mer enn nok penger til å finne meg noe selv. Vi slipper også flere visninger der vi må samarbeide!  Alt ser lyst ut nå!

Anonymkode: e9812...7d1

Dette var fantastiske nyheter! Gratulerer! ❤️

Anonymkode: 9554e...b0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette var fantastiske nyheter! Gratulerer! ❤️

Anonymkode: 9554e...b0e

Takk takk, har nesten ikke hatt kontakt med ham siden han dro. Har måttet ta et par telefonsamtaler for å bli enige om ting rundt salget, men det har gått veldig fint. Han har ikke kommet til huset i det hele tatt.

Jeg stråler seriøst! Jeg merker at folk rundt meg ser annerledes på meg, at de liksom ser imponert ut. Jeg ser at menn snur seg etter meg, folk gir meg ekstra blikk, venner sier jeg ser flott ut. Jeg har vært hos frisør og gått ned litt i vekt, kjøpt nye klær, men det er virkelig 90% holdning. Jeg skravler i vei med folk overalt, mens jeg pleide å være en grå mus som prøvde å gjemme meg i det offentlige. Dette er så sykt digg! Jeg var redd jeg kom til å angre og at ting skulle bli vanskelig, men det er ikke vanskelig i det hele tatt!

Anonymkode: e9812...7d1

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk takk, har nesten ikke hatt kontakt med ham siden han dro. Har måttet ta et par telefonsamtaler for å bli enige om ting rundt salget, men det har gått veldig fint. Han har ikke kommet til huset i det hele tatt.

Jeg stråler seriøst! Jeg merker at folk rundt meg ser annerledes på meg, at de liksom ser imponert ut. Jeg ser at menn snur seg etter meg, folk gir meg ekstra blikk, venner sier jeg ser flott ut. Jeg har vært hos frisør og gått ned litt i vekt, kjøpt nye klær, men det er virkelig 90% holdning. Jeg skravler i vei med folk overalt, mens jeg pleide å være en grå mus som prøvde å gjemme meg i det offentlige. Dette er så sykt digg! Jeg var redd jeg kom til å angre og at ting skulle bli vanskelig, men det er ikke vanskelig i det hele tatt!

Anonymkode: e9812...7d1

Glad på dine vegne ❤️🙏 Ja det gjør underverker med utstråling og utseende å bli kvitt skyggen i livet sitt. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skrevet tidligere. Her går begge til ATV for behandling. Han er frustrert over at han føler behandlingen er «mot» hva vi trenger for å få det bedre. Min behandling handler om å finne ut hva jeg ønsker og hva mine behov er. Det å tørre å stole på hva jeg vil og tenker om små avgjørelser. Han sier at hans behandling handler om å kommunisere på rett måte og vise hensyn til mine reaksjonsmønstre, så han syntes mye handler om meg. Jeg blir liksom en kjerring og «feminist» som han har kalt meg. Jeg sier oftere nei til ting han ber meg gjøre. Jeg tør å snakke fritt, men da blir han ofte sur. Han mener jeg ikke jobber med meg selv, siden jeg ikke jobber med hvordan jeg skal kommunisere bedre med han. Jeg har hovedtyngden av jobb knyttet til husarbeid og barn. Nå flyter det riktignok rundt oss, men jeg koordinerer alt av «arbeidet» med barn. Likevel blir han frustrert av at jeg sier mer nei når han gir meg «oppgaver». Jeg føler at jeg egentlig sier ja til masse, uten at han i det heletatt spør så ordner jeg matpakker, sekker, lekser, mat, middag, dekke på, rydde av, sørge for rett mat i matpakker på tur, sfo, foreldremøter osv osv. jeg har blitt «en sånn feminist» som plutselig vil dele på mer. Han kom med forslag om at JEG kan gå til sexolog mens han går til ATV, siden JEG mangler sexlyst. Jeg klarer ikke lenger ta avgjørelser eller gjøre ting hjemme uten å vite hvem jeg egentlig gjør det for. Er det for han eller meg selv? Vasker jeg gulvet nå for han? Eller for at jeg vil det? Slike enkle spørsmål jobber vi med på min behandling. Men dette går mot hvordan vi skal få det…. Takk for utblåsing❤️❤️❤️

Anonymkode: 067f6...81f

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hei! Skrevet tidligere. Her går begge til ATV for behandling. Han er frustrert over at han føler behandlingen er «mot» hva vi trenger for å få det bedre. Min behandling handler om å finne ut hva jeg ønsker og hva mine behov er. Det å tørre å stole på hva jeg vil og tenker om små avgjørelser. Han sier at hans behandling handler om å kommunisere på rett måte og vise hensyn til mine reaksjonsmønstre, så han syntes mye handler om meg. Jeg blir liksom en kjerring og «feminist» som han har kalt meg. Jeg sier oftere nei til ting han ber meg gjøre. Jeg tør å snakke fritt, men da blir han ofte sur. Han mener jeg ikke jobber med meg selv, siden jeg ikke jobber med hvordan jeg skal kommunisere bedre med han. Jeg har hovedtyngden av jobb knyttet til husarbeid og barn. Nå flyter det riktignok rundt oss, men jeg koordinerer alt av «arbeidet» med barn. Likevel blir han frustrert av at jeg sier mer nei når han gir meg «oppgaver». Jeg føler at jeg egentlig sier ja til masse, uten at han i det heletatt spør så ordner jeg matpakker, sekker, lekser, mat, middag, dekke på, rydde av, sørge for rett mat i matpakker på tur, sfo, foreldremøter osv osv. jeg har blitt «en sånn feminist» som plutselig vil dele på mer. Han kom med forslag om at JEG kan gå til sexolog mens han går til ATV, siden JEG mangler sexlyst. Jeg klarer ikke lenger ta avgjørelser eller gjøre ting hjemme uten å vite hvem jeg egentlig gjør det for. Er det for han eller meg selv? Vasker jeg gulvet nå for han? Eller for at jeg vil det? Slike enkle spørsmål jobber vi med på min behandling. Men dette går mot hvordan vi skal få det…. Takk for utblåsing❤️❤️❤️

Anonymkode: 067f6...81f

Så modig du er som prøver å fikse dette sammen med ham med den bagasjen dere har.

håper også du tar hensyn til deg selv i forhold til når nok er nok 💕

Anonymkode: 7c236...ec8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...