AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #741 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 15.30): Noen som har tips til meg som snart har rettssak? Er bare noen dager til, og jeg begynner å grue meg... Anonymkode: 4e7cc...992 Nå er vel saken overstått i den grad at den har vært. Men jeg håper du klarte å stå i det, jeg håper at du har det ok i dag 💜 Det er så tøft å stå i. Du er tøff som våget å la de rette instansene få vite det som skjedde. Og at de så at her var det nok til å bli sak. Bare det viser jo at de tror på deg. Jeg er stolt av deg, uansett hvordan saken gikk. Men jeg håper aller mest du er stolt av deg selv. 💜Ønsker deg alt godt 💜 Anonymkode: 8039e...e29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #742 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 26.1.2022 den 15.00): Jeg bor også i sør. Har du vært så heldig å få komme til SPST? I så fall er jeg misunnelig! Kjenner igjen gråtingen. Er så lei av meg selv pga at det aldri stopper. Krisesenter hjalp ikke når det gjaldt terapi, og de understreket også at det ikke var deres rolle. Anonymkode: eab32...1e9 Det kan nok hende det varierer litt fra sted til sted. I min nærhet er det flere krisesentre som tilbyr samtaler, faktisk. Det vil jo ikke være terapi, men det kan jo hjelpe uansett. Anonymkode: 42969...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #743 Del Skrevet 31. januar 2022 Hei alle! Har lagt inn tidligere innlegg. Følger med, og heier på alle! Dersom noen tenker å høre fra noen der ting kanskje kan bli bedre dersom den som har et sinneproblem ønsker endring! Vi går begge til behandling hos ATV (alternativ til vold). Han for å håndtere sinnet, jeg for å finne mitt indre kompass (har mistet evnen til å kjenne på egne behov) og for å få hjelp til å håndtere traumer. Vi prøver fremdeles å holde sammen. Dog er det vanskelig å vite om jeg faktisk klarer å finne følelsene mine igjen (Ref: kjenne på egne behov😅) anbefaler alle uansett å søke hjelp! Jeg har søk overalt nå, fastlegen har sendt melding til dps, lav terskeltilbudet for psykisk helse i kommunen, og ATV som har tilbud for begge parter. Jeg har ikke samme behandler som samboer, men jeg har fortalt mine opplevelser til hans, slik at de kan få et større bilde. Hva fremtiden bringer er jeg usikker på, men uansett bra at han jobber med det, for sin egen og barnas skyld. Anonymkode: 067f6...81f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #744 Del Skrevet 31. januar 2022 Har noen av dere erfaring med å delta i voldsgruppe/ gruppe for voldsutsatte kvinner i regi av familievernkontor eller krisesenter? Usikker på om det blir bare å sitte og rippe opp i masse vondt. Anonymkode: eab32...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #745 Del Skrevet 2. februar 2022 Hei, jeg tror jeg har begynt å innse at jeg er i et slags voldelig forhold. Han er ikke fysisk voldelig mot meg, men han er veldig sint og eksploderer i sinne svært ofte. I begynnelsen var han sint på andre ting og sa at jeg ikke måtte ta det personlig, for han var ikke sint på meg, men nå har han begynt å bli sint på meg også. Han sier at jeg må endre oppførsel og ikke gjøre ting som gjør ham sint, men det er helt umulig å vite hva som gjør ham sint. Jeg går rundt og er så redd for at han plutselig skal eksplodere for noe. Han har også vært voldelig mot hunden. Han har alltid unnskyldninger, f.eks. dro han noe ut av munnen på hunden så hun falt hardt mot radiatoren og pep og løp og gjemte seg, men da mener han at han ikke skadet henne, han prøvde bare å ta tingen fra henne. Samme dag skulle han tørke potene hennes, men hun bet i håndkleet, så da dro han hardt i foten hennes så hun pep, men han mente han bare skulle tørke henne effektivt. Han har slått henne et par ganger også, men ikke hardt, og hun er labrador, så hun kommer tilbake og med logrende hale og elsker ham mer enn alt. Vi var på en liten ferie nylig og endte med en stor krangel. Han mente at jeg måtte passe hunden mesteparten Det ene fine her er at vi ikke har barn, det andre fine er at jeg har svært god lønn, mye bedre enn ham. Vi fikk faktisk kun huslån basert på min inntekt, og han tjener ikke nok til å få huslån alene (eler han jobber for mye svart). Men dette gjør også at han er svært bitter. Han er over femti år gammel, og sist det ble slutt for et par år siden, måtte han bo i kollektiv. Nå har vi et stort og fint hus sammen. Dette gjør ham veldig bitter. Han mener at jeg vil slå opp fordi jeg vet at da straffer jeg ham ved å måtte bo i en liten, billig leilighet. Jeg er redd han vil gjøre hussalget vanskelig. Jeg vil bare finne meg noe litt mindre i nærheten av et skogområde og bo der i fred og ro med hunden (han sier han ikke kan ta hunden - heldigvis!) Og nå sa jeg at han ikke er fysisk voldelig. Vi hadde en episode for halvannet år siden der vi var fulle og kranglet, han ville ha husnøkkelen, men jeg ville ikke gi den til ham, for vi var på vei hjem sammen uansett. Da røsket han tak i veska mi og dro den hardt fra meg. Noen så det og ringte politiet, og han endte en natt på glattcelle med advarsel om at hvis noe skjer igjen de neste to årene, vil han straffes for det. Han har akkurat sendt melding om at han vil ha et rolig og ordentlig brudd, men jeg VET at han kan ombestemme seg og bli sint når som helst. Vi skal snakke med samlivsterapeuten vår i morgen. Er det noe jeg bør passe på her? Anonymkode: e9812...7d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #746 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, jeg tror jeg har begynt å innse at jeg er i et slags voldelig forhold. Han er ikke fysisk voldelig mot meg, men han er veldig sint og eksploderer i sinne svært ofte. I begynnelsen var han sint på andre ting og sa at jeg ikke måtte ta det personlig, for han var ikke sint på meg, men nå har han begynt å bli sint på meg også. Han sier at jeg må endre oppførsel og ikke gjøre ting som gjør ham sint, men det er helt umulig å vite hva som gjør ham sint. Jeg går rundt og er så redd for at han plutselig skal eksplodere for noe. Han har også vært voldelig mot hunden. Han har alltid unnskyldninger, f.eks. dro han noe ut av munnen på hunden så hun falt hardt mot radiatoren og pep og løp og gjemte seg, men da mener han at han ikke skadet henne, han prøvde bare å ta tingen fra henne. Samme dag skulle han tørke potene hennes, men hun bet i håndkleet, så da dro han hardt i foten hennes så hun pep, men han mente han bare skulle tørke henne effektivt. Han har slått henne et par ganger også, men ikke hardt, og hun er labrador, så hun kommer tilbake og med logrende hale og elsker ham mer enn alt. Vi var på en liten ferie nylig og endte med en stor krangel. Han mente at jeg måtte passe hunden mesteparten Det ene fine her er at vi ikke har barn, det andre fine er at jeg har svært god lønn, mye bedre enn ham. Vi fikk faktisk kun huslån basert på min inntekt, og han tjener ikke nok til å få huslån alene (eler han jobber for mye svart). Men dette gjør også at han er svært bitter. Han er over femti år gammel, og sist det ble slutt for et par år siden, måtte han bo i kollektiv. Nå har vi et stort og fint hus sammen. Dette gjør ham veldig bitter. Han mener at jeg vil slå opp fordi jeg vet at da straffer jeg ham ved å måtte bo i en liten, billig leilighet. Jeg er redd han vil gjøre hussalget vanskelig. Jeg vil bare finne meg noe litt mindre i nærheten av et skogområde og bo der i fred og ro med hunden (han sier han ikke kan ta hunden - heldigvis!) Og nå sa jeg at han ikke er fysisk voldelig. Vi hadde en episode for halvannet år siden der vi var fulle og kranglet, han ville ha husnøkkelen, men jeg ville ikke gi den til ham, for vi var på vei hjem sammen uansett. Da røsket han tak i veska mi og dro den hardt fra meg. Noen så det og ringte politiet, og han endte en natt på glattcelle med advarsel om at hvis noe skjer igjen de neste to årene, vil han straffes for det. Han har akkurat sendt melding om at han vil ha et rolig og ordentlig brudd, men jeg VET at han kan ombestemme seg og bli sint når som helst. Vi skal snakke med samlivsterapeuten vår i morgen. Er det noe jeg bør passe på her? Anonymkode: e9812...7d1 Lykke til,husk å stå på d i n historie❤️ Anonymkode: 4b573...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #747 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, jeg tror jeg har begynt å innse at jeg er i et slags voldelig forhold. Han er ikke fysisk voldelig mot meg, men han er veldig sint og eksploderer i sinne svært ofte. I begynnelsen var han sint på andre ting og sa at jeg ikke måtte ta det personlig, for han var ikke sint på meg, men nå har han begynt å bli sint på meg også. Han sier at jeg må endre oppførsel og ikke gjøre ting som gjør ham sint, men det er helt umulig å vite hva som gjør ham sint. Jeg går rundt og er så redd for at han plutselig skal eksplodere for noe. Han har også vært voldelig mot hunden. Han har alltid unnskyldninger, f.eks. dro han noe ut av munnen på hunden så hun falt hardt mot radiatoren og pep og løp og gjemte seg, men da mener han at han ikke skadet henne, han prøvde bare å ta tingen fra henne. Samme dag skulle han tørke potene hennes, men hun bet i håndkleet, så da dro han hardt i foten hennes så hun pep, men han mente han bare skulle tørke henne effektivt. Han har slått henne et par ganger også, men ikke hardt, og hun er labrador, så hun kommer tilbake og med logrende hale og elsker ham mer enn alt. Vi var på en liten ferie nylig og endte med en stor krangel. Han mente at jeg måtte passe hunden mesteparten Det ene fine her er at vi ikke har barn, det andre fine er at jeg har svært god lønn, mye bedre enn ham. Vi fikk faktisk kun huslån basert på min inntekt, og han tjener ikke nok til å få huslån alene (eler han jobber for mye svart). Men dette gjør også at han er svært bitter. Han er over femti år gammel, og sist det ble slutt for et par år siden, måtte han bo i kollektiv. Nå har vi et stort og fint hus sammen. Dette gjør ham veldig bitter. Han mener at jeg vil slå opp fordi jeg vet at da straffer jeg ham ved å måtte bo i en liten, billig leilighet. Jeg er redd han vil gjøre hussalget vanskelig. Jeg vil bare finne meg noe litt mindre i nærheten av et skogområde og bo der i fred og ro med hunden (han sier han ikke kan ta hunden - heldigvis!) Og nå sa jeg at han ikke er fysisk voldelig. Vi hadde en episode for halvannet år siden der vi var fulle og kranglet, han ville ha husnøkkelen, men jeg ville ikke gi den til ham, for vi var på vei hjem sammen uansett. Da røsket han tak i veska mi og dro den hardt fra meg. Noen så det og ringte politiet, og han endte en natt på glattcelle med advarsel om at hvis noe skjer igjen de neste to årene, vil han straffes for det. Han har akkurat sendt melding om at han vil ha et rolig og ordentlig brudd, men jeg VET at han kan ombestemme seg og bli sint når som helst. Vi skal snakke med samlivsterapeuten vår i morgen. Er det noe jeg bør passe på her? Anonymkode: e9812...7d1 Psykisk vold føles ofte verre enn fysisk vold. Det er fordi da kan alltid skylden legges over på deg. Og fordi du føler skam "fordi andre blir slått". Psykisk vold gir faktisk mer alvorlig etterreaksjoner enn fysisk vold i mange tilfeller fordi det bryter deg så ufattelig ned. Dette er ekte vold. Du må forvente at han alltid vil skylde på deg. At "du får han til å oppføre seg slikt". Det er ikke sant. Hans handlinger er hans ansvar. Du må prøve å være brutalt ærlig med samlivsterapeuten. Ikke la han styre narrative. Lykke til med å stå opp for deg og hunden din. Nå er dere kanskje snart frie. Ja, det blir nok en kamp, men jeg heier på deg! Anonymkode: 90c4e...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #748 Del Skrevet 2. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Psykisk vold føles ofte verre enn fysisk vold. Det er fordi da kan alltid skylden legges over på deg. Og fordi du føler skam "fordi andre blir slått". Psykisk vold gir faktisk mer alvorlig etterreaksjoner enn fysisk vold i mange tilfeller fordi det bryter deg så ufattelig ned. Dette er ekte vold. Du må forvente at han alltid vil skylde på deg. At "du får han til å oppføre seg slikt". Det er ikke sant. Hans handlinger er hans ansvar. Du må prøve å være brutalt ærlig med samlivsterapeuten. Ikke la han styre narrative. Lykke til med å stå opp for deg og hunden din. Nå er dere kanskje snart frie. Ja, det blir nok en kamp, men jeg heier på deg! Anonymkode: 90c4e...126 Tusen takk! Samlivsterapeuten kjenner oss heldigvis godt og vi har snakket om disse problemene lenge. Hun er veldig dyktig, og jeg tror hun vil kjenne igjen tegnene. Han blir selvsagt ekstremt grei og forståelsesfull når vi snakker med henne, og han mener at jeg skal endre på ting ved meg. Jeg har nå sagt at jeg ikke kommer til å endre på noen av de tingene han ønsker, så hvorfor vil han være sammen med meg da? Nå må jeg jobbe, for jeg har deadlines og han er på vei hjem fra jobb. Æsj. Anonymkode: e9812...7d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 3. februar 2022 #749 Del Skrevet 3. februar 2022 (endret) . Endret 12. mars 2022 av Inwe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #750 Del Skrevet 4. februar 2022 Det er flere år siden jeg greide å dra fra han. Da hadde jeg begynt å skjule blåmerker. Det er på tide å gå når en har begynt å bli redd hver gang han var hjemme. Her var det mest psykisk vold, jeg flyktet ofte til badet for å gjemme meg. Nå er jeg endelig ikke redd han mer,det tok noen år av livet mitt. Her er jeg evig takknemlig for at en venninne presset på for å få meg til å gå fra han. Jeg lever alene nå sammen med datteren min. Jeg er redd for å innlede nye forhold, er redd jeg ender opp med tilsvarende mann. Anonymkode: 594dc...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #751 Del Skrevet 4. februar 2022 Jeg synes det var bedre å få juling enn å få dårlig sex, nå har jeg dårlig sex og enda en ny møkkamann.! Anonymkode: 0ad3c...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #752 Del Skrevet 6. februar 2022 Dere som har barn med den voldelige eksen, hvordan løser dere samlinger der dere forventes å møte, begge to? For eksempel avslutninger på skolen eller arrangementer? Jeg tenker at jeg kanskje må la være å gå, rett og slett. Og hvor mye forklarer dere til skolen? Jeg er redd for at de skal invitere oss begge to samtidig til samtaler, samtidig føler jeg det blir så dumt å spørre om de inviterer ham også, eller bare meg… Anonymkode: eab32...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #753 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere som har barn med den voldelige eksen, hvordan løser dere samlinger der dere forventes å møte, begge to? For eksempel avslutninger på skolen eller arrangementer? Jeg tenker at jeg kanskje må la være å gå, rett og slett. Og hvor mye forklarer dere til skolen? Jeg er redd for at de skal invitere oss begge to samtidig til samtaler, samtidig føler jeg det blir så dumt å spørre om de inviterer ham også, eller bare meg… Anonymkode: eab32...1e9 Uavhengig av vold eller ikke, er alle som jobber med barn vant til at skilte foreldre kan ønske et visst skille på ting, og tilpasser gjerne ift det. Du trenger ikke si noe om privatlivet med mindre det er nødvendig for barnet f.eks ❤️ Anonymkode: 42969...12f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #754 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Uavhengig av vold eller ikke, er alle som jobber med barn vant til at skilte foreldre kan ønske et visst skille på ting, og tilpasser gjerne ift det. Du trenger ikke si noe om privatlivet med mindre det er nødvendig for barnet f.eks ❤️ Anonymkode: 42969...12f Jo, men avslutning på skolen til sommeren blir jo en solid markering. Jeg klarer bare ikke å gå dit hvis han kommer, og jeg kan ikke be han la være å komme. Ungen bor 100% hos meg, og han vil bli lei seg om jeg ikke kommer. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det Anonymkode: eab32...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #755 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jo, men avslutning på skolen til sommeren blir jo en solid markering. Jeg klarer bare ikke å gå dit hvis han kommer, og jeg kan ikke be han la være å komme. Ungen bor 100% hos meg, og han vil bli lei seg om jeg ikke kommer. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det Anonymkode: eab32...1e9 Men tror du han kommer dit om han ikke har samvær? Vil ikke det bli litt vanskelig for barnet? Anonymkode: 42969...12f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #756 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men tror du han kommer dit om han ikke har samvær? Vil ikke det bli litt vanskelig for barnet? Anonymkode: 42969...12f Han kommer helt sikkert. Jo, det blir vanskelig for barnet. Barnet vil ikke at vi to skal være i samme rom/samme sted, han vet jeg er redd far og har sett hva far har gjort. Men dette besvarer jo ikke spørsmålet mitt… Anonymkode: eab32...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #757 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han kommer helt sikkert. Jo, det blir vanskelig for barnet. Barnet vil ikke at vi to skal være i samme rom/samme sted, han vet jeg er redd far og har sett hva far har gjort. Men dette besvarer jo ikke spørsmålet mitt… Anonymkode: eab32...1e9 Skaff besøksforbud? Varsle skolen at BARNET ikke ønsker far på skoleavslutning, og spør om de kan la være å sende invitasjon? Anonymkode: ad669...271 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #758 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skaff besøksforbud? Varsle skolen at BARNET ikke ønsker far på skoleavslutning, og spør om de kan la være å sende invitasjon? Anonymkode: ad669...271 Ingen av disse løsningene er mulige. Noen med erfaring, så tar jeg gjerne svar fra dere Anonymkode: eab32...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #759 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ingen av disse løsningene er mulige. Noen med erfaring, så tar jeg gjerne svar fra dere Anonymkode: eab32...1e9 Hvorfor er de ikke mulige? Du står jo strengt tatt kun igjen med alternativet om å dra eller bli hjemme selv om han kommer da, hvis du hverken kan si at han ikke skal komme, forby han å komme eller hindre han i å få vite om det. Og så har du skrevet tidligere at du ikke vil dra hvis han kommer, og barnet ønsker ikke at dere er i samme rom, da står du kun igjen med løsningen at du blir hjemme. Vanskelig å foreslå andre løsninger når det ikke er igjen noen. (Angående samtaler er det helt vanlig å ha hver sine samtaler når foreldrene er i konflikt. Mange foreldre har dette, det er bare å dele med lærer og si at du ikke ønsker fellesmøter.) Anonymkode: ad669...271 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #760 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvorfor er de ikke mulige? Du står jo strengt tatt kun igjen med alternativet om å dra eller bli hjemme selv om han kommer da, hvis du hverken kan si at han ikke skal komme, forby han å komme eller hindre han i å få vite om det. Og så har du skrevet tidligere at du ikke vil dra hvis han kommer, og barnet ønsker ikke at dere er i samme rom, da står du kun igjen med løsningen at du blir hjemme. Vanskelig å foreslå andre løsninger når det ikke er igjen noen. (Angående samtaler er det helt vanlig å ha hver sine samtaler når foreldrene er i konflikt. Mange foreldre har dette, det er bare å dele med lærer og si at du ikke ønsker fellesmøter.) Anonymkode: ad669...271 Har du personlig erfaring? Det er det jeg ønsker. Det må da være andre som har barn med en voldelig eks som har stått i lignende situasjon. Anonymkode: eab32...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå