Gå til innhold

Blir det lykke på oss?

Lykkee

Anbefalte innlegg

12 dpo

Våknet med mensensmerter, men tok en tidligtest likevel - den var som forventet negativ. Etter et par timer synes jeg kanskje jeg har begynt å spotte litt i tillegg, 2 dager før TR er ventet. Håper det er kroppen min som stabiliserer seg tilbake til sin normale 28-dagers syklus 🙏🏼 

For en utålmodig sjel var det kjedelig at det ikke gikk på første forsøk, men samtidig er det helt greit. Vi hadde jo i utgangspunktet tenkt å vente i hvert fall en måned eller to før vi startet prøvingen, så vi kan vel kalle dette en god oppvarming da? :rolleyes: 

Nå satser vi på 2022- baby 💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ånei så dumt med negativ test og spotting! Men også fint med stabilisering av syklus! Krysser fingrene for 2022! 🥰🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med negativ test, men kan jo også være greit å komme tilbake i litt kortere syklus! Håper det ikke tar lange tiden før spiren sitter ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken @Lakrisen og @nilci 🌸 

Nå tenkte jeg å handle inn litt graviditetstester til tiden fremover. Ser at de fleste bruker babyplan sine strimler, men er det da de vanlige- eller tidligtestene? 🤔 Hvilke graviditetstester liker dere prøvere best? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker babyplan sine, men det er ikke tidlig tester. Prøver å ikke være så veldig ivrig i testingen, men det er ikke så lett  :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkee skrev (På 14.4.2021 den 23.52):

Takk for omtanken @Lakrisen og @nilci 🌸 

Nå tenkte jeg å handle inn litt graviditetstester til tiden fremover. Ser at de fleste bruker babyplan sine strimler, men er det da de vanlige- eller tidligtestene? 🤔 Hvilke graviditetstester liker dere prøvere best? 

Bruker også babyplan sine, vanlige. Også har jeg fra billigetester kjøpt to clearblue digitale som jeg håper å kunne bruke om strimmel er positiv :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkee skrev (1 minutt siden):

Takk for svar @Fame og @Sai, da blir det babyplan! 

Fikk med belgisk konfekt da jeg bestilte derfra sist gang. Koselig ekstrainnsats med en liten sjokoladebit 😅🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (Akkurat nå):

Fikk med belgisk konfekt da jeg bestilte derfra sist gang. Koselig ekstrainnsats med en liten sjokoladebit 😅🥰

Haha åå, så koselig 😍 God service da! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkee skrev (På 14.4.2021 den 23.52):

Liker babyplan sine vanlige strimler best. De tidligtestene har vist seg så mange ganger på prøvere her inne som har blitt gravide at de slett ikke trenger å slå ut så tidlig. Som oftest slår de ut akkurat samtidig som de vanlige strimlene, så jeg har tenkt at det er unødvendig penger å bruke på de dyrere tidligtestene da.

Ellers elsker jeg First Response-testene da. De desidert beste testene. Aldri falske, lett å tyde, slår ut tidlig. Men de må kjøpes på ebay. Men sørger alltid for å ha et lite lager hjemme. Bruker de kun hvis jeg blir usikker på en strimmel og vil ha klart svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

CD 14

Jeg har vært ekstremt lite inne på forumet siden IKM, jeg merker at jeg fort blir oppslukt i prosessen og ventetiden blir så mye lenger når jeg henger her inne 😅 Hva kan det være, tro? Har vært inne å snokt litt i dagbøkene deres da, ser det er myye spennende på gang! 

Jeg er i hvert fall tilbake med en oppdatering. Mannen har vært bortreist på jobb så det har ikke blitt noe aksjelegging, og nå lurer jeg på om EL har vært til tross for at appen sier den ikke skal komme før på fredag. Det er mulig denne pp’en utgår med andre ord. 

I helgen har jeg hatt en del el-slim, og mandag hadde jeg skikkelig murringer/kramper i eggstokkene hele dagen. På kvelden oppdaget jeg misfarget/blodtilblandet EL-slim, som jo kan være tegn på at egget har løsnet? I går kveld syntes jeg å skimte at det hadde gått fra slim til «vanlig» utflod, og i dag morges testet jeg negativt på rosa cb digital. Jeg har ikke fått testet meg noe før dette, men forrige pp var den positiv i flere dager fra CD 13, så jeg føler sjansene er over for denne gang. 

Såå kjedelig å miste en pp 😫 Kommer til å fortsette å teste da bare for å være sikker, men jeg har lite forhåpninger om at det skal skje noe 🤷🏼‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkee skrev (13 minutter siden):

jeg merker at jeg fort blir oppslukt i prosessen og ventetiden blir så mye lenger når jeg henger her inne 😅 Hva kan det være, tro?

Nei si det, jeg tror nok at vi reagerer og takler ventetid forskjellig. Jeg er motsatt av deg når det gjelder akkurat det åhenge her inne. Prøving tenker jeg uansett på, men jeg syns ventetiden blir enklere og lettere å bære når jeg kan være her i mens. F.eks skravle med andre som er like langt som meg, eller følge med på andre som har spennende dager dersom mine er kjedelige.

Veldig kjedelig å miste en pp ja :( Skulle ønske covid-19 i det minste gjorde det slik at mannfolka holder seg borte fra jobbreiser! 😛 Men det er jo et lite håp om at EL ikke har vært ennå? Så jeg ville lagt inn de aksjene som er mulig å legge inn (har han kommet hjem nå?) og håpet litt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Nei si det, jeg tror nok at vi reagerer og takler ventetid forskjellig. Jeg er motsatt av deg når det gjelder akkurat det åhenge her inne. Prøving tenker jeg uansett på, men jeg syns ventetiden blir enklere og lettere å bære når jeg kan være her i mens. F.eks skravle med andre som er like langt som meg, eller følge med på andre som har spennende dager dersom mine er kjedelige.

Veldig kjedelig å miste en pp ja :( Skulle ønske covid-19 i det minste gjorde det slik at mannfolka holder seg borte fra jobbreiser! 😛 Men det er jo et lite håp om at EL ikke har vært ennå? Så jeg ville lagt inn de aksjene som er mulig å legge inn (har han kommet hjem nå?) og håpet litt likevel.

Du er jo helt rå og litt av en ressurs her inne! Veldig takknemlig for at du er her på forumet 🙏🏼

Han kommer hjem i natt og jeg skal på jobb i morgen tidlig, men det blir definitivt aksjelegging i morgen ettermiddag, EL eller ei 😅 Fortsetter testingen og håper på et mirakel! Hvis ikke skal jeg faktisk ha EL i slutten av måneden igjen, så Mai kan jo fremdeles være måneden 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 17 / 5 dpo

Æsj, alt tyder på at vi gikk glipp av denne pp’en. Det var nok eggløsning jeg hadde på mandag 🙄 Blir spennende å se når mensen kommer da.

Vår andre prøveperiode blir derfor heller flyttet til uke 21. Jeg skal definitivt begynne testing mye tidligere denne gangen, så jeg slipper å lure på om vi treffer eller ei. Appen tok jo feil med hele 5 dager 😫 Og så håper jeg mannen er hjemme 🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

PP2 / 7 dpo (tror jeg)

Denne prøveperioden rakk vi heldigvis, så nå er jeg med i gamet igjen 🥳 Jeg føler foreløpig overhodet ingenting, annet enn at jeg er litt øm i den ene (!?) puppen. Når er det egentlig folk begynner å få symptomer, tro? 

Jeg fikk positiv/smilefjes på rosa clearblue forrige fredag, men tok ikke flere tester hverken før eller etter. EL skjedde altså et sted mellom fredag-søndag, så jeg «safet» og satte den til søndag. Tenker å ta en test på onsdag! 

Akkurat nå i disse solfylte dager kjenner jeg nesten at den godt kan være negativ. Vi har lagt så mange planer, det er bryllup, hytte- og båtturer, sommerfester og masse annet gøy som er planlagt fremover (litt avhengig av covid, selvfølgelig). Kommer ikke til å klare å holde en eventuell graviditet skjult lenge i hvert fall 😅 Men, en annen del av meg gleder meg veldig til å komme i gang 😍 Tenk hvis det klaffer da? Jeg ser gravide damer og babyer over alt for tiden! Blir så misunnelig! 

Endret av Lykkee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ble aktiv prøving denne syklusen 🤗 Masse lykke til! Av alle de gangene jeg har blitt gravid så har jeg aldri kjent noe så tidlig i dpo-land. Har først kjent noe fysisk rundt uke 6. Har bare vært positiv test og manglende mens jeg kunne forholdt meg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amatariel skrev (1 minutt siden):

Så bra det ble aktiv prøving denne syklusen 🤗 Masse lykke til! Av alle de gangene jeg har blitt gravid så har jeg aldri kjent noe så tidlig i dpo-land. Har først kjent noe fysisk rundt uke 6. Har bare vært positiv test og manglende mens jeg kunne forholdt meg til. 

Takk, det blir veldig spennende! Og igjen, gratulerer så mye til deg som fikk til sistemann ❤️ Det var så fortjent! Det er så spennende å følge med i dagboken din, selv om jeg er utrolig dårlig til å legge igjen spor. Krysser alt for at TUL går som smurt! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med begge guttene fikk jeg tidlige symptomer. Altså prikk likt som når jeg er pms, så det starta med veldig hormoner og godtesyk 1 uke før forventet menstruasjon. Mye smerter i underlivet. Var sikker på at det var mensen som skulle komme før tiden 😅 2 dager før forventet menstruasjon med minste, fikk jeg skikkelig lyst på ostepopp. Itillegg til ekstremt trøtt. Vi gifta oss 2 dager før jeg skulle ha mensen. Testa veldig svak positiv på menstruasjons dagen. Negativt 2 dager før. 

Lykke til 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ble prøving på dere denne syklusen! :duskedame:Håper det klaffer denne PPen, og at du kan kose deg med sommer og kjekke arrangementer på en litt annen måte enn tiltenkt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecilie91 skrev (16 timer siden):

Med begge guttene fikk jeg tidlige symptomer. Altså prikk likt som når jeg er pms, så det starta med veldig hormoner og godtesyk 1 uke før forventet menstruasjon. Mye smerter i underlivet. Var sikker på at det var mensen som skulle komme før tiden 😅 2 dager før forventet menstruasjon med minste, fikk jeg skikkelig lyst på ostepopp. Itillegg til ekstremt trøtt. Vi gifta oss 2 dager før jeg skulle ha mensen. Testa veldig svak positiv på menstruasjons dagen. Negativt 2 dager før. 

Lykke til 😍

Åå, at det må være så forskjellig for alle 😫 Tenkt hvis det var sånn at ALLE fikk samme symptomer på samme tid, så hadde ventetiden frem til testing blitt så mye kortere 😅 

Så fin bryllupsgave du fikk ❤️ Og ostepop ja, haha! Kan spise meg ihjel på det allerede 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...