Gå til innhold

Blir det lykke på oss?


Lykkee

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (48 minutter siden):

Det er kjempebra! Betyr at du produserer hcg som bare det :) Er veldig individuelt når man får 2-3 på en digital test, men det er ikke unormalt å klare det rundt IKM.

Tar det som et godt tegn på at det er en sterk spire som har festet seg da 😍 Nå må jeg bare vente på 3+ 🙏🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkee skrev (5 minutter siden):

Tar det som et godt tegn på at det er en sterk spire som har festet seg da 😍 Nå må jeg bare vente på 3+ 🙏🏼 

Ja :) Vær obs på at det kan ta lenger tid da. Husker ikke alle tallene i hodet nå, men 1-2 trenger jo bare 25 i hcg for å slå ut. Mener 2-3 trenger 200, mens 3+ trenger rundt 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (48 minutter siden):

Ja :) Vær obs på at det kan ta lenger tid da. Husker ikke alle tallene i hodet nå, men 1-2 trenger jo bare 25 i hcg for å slå ut. Mener 2-3 trenger 200, mens 3+ trenger rundt 2000.

Takk for tips! Får vente en god stund da 🙈 Har heldigvis et par liggende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er IKM-dato. Min første milepæl🤞🏻 I følge helseoversikt og babyverden er jeg ca 4+3 i dag. Er litt trøttere, litt mer uggen, har litt vondt i puppene og har litt mensensmerter hele tiden. Dette kunne like gjerne vært TR-symptomer, da.

Det som ER uvanlig er at jeg nå nettopp begynte å hylgråte av en rørende video på facebook. Haha herregud, jeg er til vanlig ikke lettrørt en plass 😂 Og så har lunta blitt en del kortere, i følge mannen.

Har såå lyst å fortelle det til alle rundt meg, men har lite lyst å reversere nyheten. Spesielt til familien min, det verker altså i hele meg etter å fortelle 🙈 Foreløpig er det kun to av venninnene mine som vet det. Det blir noen laaange uker!

Har bestilt TUL til 06. September. Da skal jeg være ca 7+2. 


 

 

Endret av Lykkee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

5+4

Nå har jeg ventet så lenge at jeg holdt på å bli sprø, men i dag måtte jeg bare ta en test! Det går heldigvis fremover ❤️ 

BAB31A06-4A3A-4E73-826A-8D22B7C20B86.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med testen!!! 🥳🤞🏻 
Vil gjerne følge reisen din! 😄🙋🏻‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (20 timer siden):

Hurra, så fin test!! :nordvesta:

 

Annabel skrev (18 timer siden):

Hurraaa!🥳 Gratulerer med finfin test😍

 

Frøken Valmue skrev (6 timer siden):

Gratulerer med testen!!! 🥳🤞🏻 
Vil gjerne følge reisen din! 😄🙋🏻‍♀️

 Tusen takk 💖 Nå er det bare å vente på TUL 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Tusen takk for alle gratulasjoner 🥳 Jeg er nå ca 8 + 4. Er innom her å leser andres dagbøker og tråder hver dag, men har vært lite aktiv selv på grunn av laber form 😅 Jeg var på TUL forrige fredag, og der så det heldigvis ut som alt stod bra til. Et fint lite hjerte som banket ❤️ 

Meeen i dag er jeg veldig bekymret, for alle symptomer har forsvunnet!? Kvalmen og trøttheten har forsvunnet gradvis over de siste dagene, og i dag er jeg nesten ikke øm i brystene heller. Matlysten er på vei tilbake og jeg skjønner ingenting ☹️ Føler meg nesten som meg selv igjen.

Jeg vet at dette er helt normalt, men jeg vet jo også at det er normalt for MA, så jeg klarer ikke helt slå meg til ro. Hva ville dere ha gjort? Ventet et par dager for å se om symptomene kommer tilbake, gått til lege å måle HCG, bestilt hastetime til ny TUL? Tror ikke jeg orker å vente i uvisshet i 5 uker til neste time hos gynekologen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du så en liten spire med bankende hjerte forrige uke! :hug:

Skjønner du blir bekymret, men MA er ikke såå vanlig, så jeg ville hatt is i magen og sett det an noen dager. Mange forteller at manglende symptomer kommer tilbake igjen etter en stund. Men hvis ikke så er ikke det heller unormalt. Mange føler seg bedre når de nærmer seg 10 uker. Måle hcg på dette tidspunktet er ikke noe vits, da er det UL som gjelder. Hadde ventet en stund nå, men om du fortsatt er like bekymret om ca. 2 uker så hadde jeg nok tatt en ny UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt å lese at alt står bra til på TUL, gratulerer! 😍 Jeg forstår veldig godt bekymringen din, og kjente på akkurat det selv i uke 7 - dagen etter TUL... Mistet alt av symptomer, følte meg ikke noe kvalm mer, puppene ble mindre og sluttet å være ømme. Var sikker på at det umulig kunne gå bra fremdeles. Vel - alt var helt perfekt på neste UL (som jeg bestilte fordi jeg ble så bekymret, heh). Mine symptomer kom egentlig ikke noe særlig tilbake heller, så jeg kjente lite til graviditeten etter dette (før puppene etter hvert tok helt av🙄).

Da det skjedde med meg leste jeg mye om andres erfaringer, og det er visst veldig vanlig å oppleve uten at det er noe galt! Kroppen din kan for eksempel ha vent seg til det høye hcg-nivået, og derfor responderer den ikke på samme måte lenger? Jeg tror med andre ord ikke at du har noe å bekymre deg for (for som Amatariel skriver, MA er egentlig ganske uvanlig til tross for at man leser om mange som har opplevd det på nettet), selv om jeg vet det er lettere sagt enn gjort ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde akkurat det samme. Jeg hadde ikke is i magen, og bestilte ny ultralyd samme dag, som da skulle skje 1,5 uke etterpå 😅🙊 etterhvert ble jeg litt mer kvalm igjen, men ikke sengeliggende som jeg var før. Men jeg beholdt ultralyden allikavel hehe. På ultralyden var alt helt fint, og jeg følte meg passe flau 😅 men jeg tenker nå at det var det jeg trengte for å roe meg ned ☺️ Hvis jeg var deg ville jeg sett det an noen dager. Om du ikke klarer å roe deg ned uten ultralyd, er der ingen skam i å bestille seg en ekstra ☺️🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå 🥰 Jeg opplevde også det samme rundt uke 8-10, dette med symptomene. Men, plutselig var de tilbake, før de gradvis forsvant mer og mer i uke 14. Så satser på alt er i sin skjønneste orden med den lille ❤️ 
 

Tenker det er heeelt normalt med disse bekymringene!! Og det er lov. Men stort sett går det helt fint 🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...