Gå til innhold

Blir det lykke på oss?


Lykkee

Anbefalte innlegg

1 dpo

I dag er det bare runding på testen, og jeg er vel da offisielt i dpo-land. Fikk ikke testet i går da vi var på hyttetur med et vennepar og jeg glemte å ta med test, men dersom appen stemmer var det i går eggløsningen skjedde. Tenker derfor at jeg er 1 dpo, så får jeg heller prøve å vente litt lenger med å teste (haha, hvem prøver jeg å lure😅).  

Må også si tusen takk til alle som legger igjen spor i dagboken min. Ettersom jeg ikke har fortalt noen andre om dette prøveprosjektet er det godt å ha dere å dele alle tankene med 💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oo så fint at du er i dpo-land! Nå er det bare å vente 😊 Fint at vi kan gjøre det sammen! Jeg er 2 dpo i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Oo så fint at du er i dpo-land! Nå er det bare å vente 😊 Fint at vi kan gjøre det sammen! Jeg er 2 dpo i dag.

Jeg var faktisk inne å leste i tråden din i det jeg fikk varsel fra deg! Så spennende dette blir 🤩 Håper ventetiden går fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye tanker hver gang man havner i dpo land :bond: Håper den sitter for deg :blomst:

Jeg er på CD 2 nå ^.^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (1 time siden):

Så mye tanker hver gang man havner i dpo land :bond: Håper den sitter for deg :blomst:

Jeg er på CD 2 nå ^.^

Ja haha, skjønner nå hva alle mener med at man overanalyserer alle symptomer og tegn, og det altså til tross for at jeg vet det er fysisk umulig å i det hele tatt kjenne noe nå 😅 Hjelpes, spent på hvordan de neste dagene blir! 
 

Da er du snaart i gang med ny prøveperiode 😍 Måtte tiden gå fort! 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaa for konstatert EL! Da er det bare å vente i spenning og krysse fingrene for at det har klaffet😍🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 dpo

Jeg har kjent på murringer i hele dag, men mulig det er noe jeg alltid pleier å gjøre på denne tiden 🤷🏼‍♀️ Har jo aldri før analysert kroppen min på denne måten. Det kjennes nesten ut som det pleier å gjøre rett før mensen dukker opp, til tross for at jeg ikke skal ha den før neste fredag. Om man blir paranoid? Pittelitt kanskje :rolleyes:
 

Lurer forresten også på om noen vet hva som kan ha skjedd med syklusen min? Kom til å tenke på det plutselig. Jeg har alltid vært nokså stabil på 27-28 dager, men plutselig i oktober var den bare på 20 dager, og jeg blødde/spottet/ hadde mensen i 12 dager i strekk. Etter dette har den vært helt rar med 35 - 30 - 31- 30 dager. I snitt regner appen altså at jeg plutselig har en syklus på 30,5 dager. Merkelig 🤔

Endret av Lykkee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkee skrev (9 timer siden):

4 dpo

Jeg har kjent på murringer i hele dag, men mulig det er noe jeg alltid pleier å gjøre på denne tiden 🤷🏼‍♀️ Har jo aldri før analysert kroppen min på denne måten. Det kjennes nesten ut som det pleier å gjøre rett før mensen dukker opp, til tross for at jeg ikke skal ha den før neste fredag. Om man blir paranoid? Pittelitt kanskje :rolleyes:

Uff, det er så vanskelig å vite hva som er "normalt" og ikke når man aktivt kjenner etter. Det fikk jo jeg virkelig ekreftet denne syklusen her 😅 Om man blir paranoid, ja? Definitivt, haha! Samtidig er det jo umulig å ikke kjenne etter også? 🤪

Men, nå har du jo hatt sex rundt EL og derfor er det jo faktisk en god mulighet for at det er noe også. Hååper det!🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si hvorfor syklusen gjør som den gjør. Vi er mange som har erfart at den plutselig blir kortere, lengre eller mye annet rart. Høres i alle fall ut som en sort for hormonforstyrrelse i høst da du også blødde så mye. Men får satser på at den er fin og stabil nå. At de siste har vært mellom 30-35 dager høres egentlig veldig bra ut.

Lykke til videre utover i dpo-land! :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (2 timer siden):

Uff, det er så vanskelig å vite hva som er "normalt" og ikke når man aktivt kjenner etter. Det fikk jo jeg virkelig ekreftet denne syklusen her 😅 Om man blir paranoid, ja? Definitivt, haha! Samtidig er det jo umulig å ikke kjenne etter også? 🤪

Men, nå har du jo hatt sex rundt EL og derfor er det jo faktisk en god mulighet for at det er noe også. Hååper det!🤩

Huff ja, tipper jeg kommer til å kjenne på enda flere ting når det nærmer seg. Fint å bli litt obs på det da, sånn til senere prøveperioder 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Ikke godt å si hvorfor syklusen gjør som den gjør. Vi er mange som har erfart at den plutselig blir kortere, lengre eller mye annet rart. Høres i alle fall ut som en sort for hormonforstyrrelse i høst da du også blødde så mye. Men får satser på at den er fin og stabil nå. At de siste har vært mellom 30-35 dager høres egentlig veldig bra ut.

Lykke til videre utover i dpo-land! :duskedame:

Ja, det kan jo så klart skje 🤷🏼‍♀️ Håper ikke jeg går noe særlig over 30 dager denne gangen! Har skjønt at det er bedre med lang enn kort syklus i hvert fall, så trøster meg med det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 8 dpo

Her er det lite nytt å melde. Jeg har fremdeles murringer/ubehag/"vondt" i begge eggstokkene, men dette vet jeg som sagt ikke om jeg pleier å ha til vanlig. Ellers kjenner jeg meg absolutt ikke gravid, av og til glemmer jeg også at jeg er en "prøver". Det går liksom ikke helt opp for meg. Tenk at jeg prøver å bli gravid, få et lite barn, med vilje😳

Jeg er også spent på hvor lenge jeg klarer å vente med å teste. Jeg har ingen tidligtester liggende, så jeg burde vel uansett vente en stund? :klo: IKM er på fredag! 

Jeg har på en måte slått meg til ro med at jeg nok blir litt skuffet dersom testen blir negativ, men det er samtidig helt greit om det drøyer litt med tanke på ny jobb. Så får vi se hvordan jeg faktisk reagerer når jeg står der med testen i hånden 😬  Ser også at det er mange som får positive tester i disse dager: Gratulerer så mye til dere alle! Håper alt går fint og at dere får noen fine svangerskap :nordvesta: 

Endret av Lykkee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå spennende her hos deg også..! Gleder meg til oppdatering om når du tenker å gjennomføre testing 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkee skrev (50 minutter siden):

Ellers kjenner jeg meg absolutt ikke gravid, av og til glemmer jeg også at jeg er en "prøver". Det går liksom ikke helt opp for meg. Tenk at jeg prøver å bli gravid, få et lite barn, med vilje😳

Første gangen jeg kommenterer i dagboken din, men har fulgt med i det stille ;) men jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver her, tenk å prøve på dette med vilje! Av og til finner jeg meg selv i tenke at dette er så voksent, og jeg er jo vel ikke voksen?! Men så kommer jeg på at jeg nærmer meg 30 haha 😅 jeg er også 8dpo i dag! Blir spennende å se om det klaffet for en av oss! 🤞🏻Når tenker du å teste? Jeg blir ofte skuffet hvis testen er negativ, men jeg er også en skikkelig testetøs, så jeg kommer sikkert til å brenne av en test i morgen 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel Garantert ikke så spent som jeg er på din test i morgen! Jeg håper såå den sitter for deg ❤️ 
 

@nilci Akkurat samme tankene, ja.  Plutselig ble alt så veldig alvorlig, jeg som har levd livets glade, ubekymrede dager helt frem til nå 😅 Men blir man noen gang egentlig heeelt klar? 🤔 

 Åherregud så spennende om du tester i morgen!! Hva tenker du denne pp’en? Noen følelse for hvordan det går? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkee skrev (19 minutter siden):

Akkurat samme tankene, ja.  Plutselig ble alt så veldig alvorlig, jeg som har levd livets glade, ubekymrede dager helt frem til nå 😅 Men blir man noen gang egentlig heeelt klar? 🤔 

 Åherregud så spennende om du tester i morgen!! Hva tenker du denne pp’en? Noen følelse for hvordan det går? 

Jeg hadde klokkeklar tro på at det hadde gått de tre første dpo-dagene, men etterhvert har det blitt mindre og mindre. Ingenting føles annerledes, ingen ømme bryster, og tror mensenmurringene har begynt så smått i dag. Dette er den første pp-en hvor jeg er sikker på vi fikk lagt masse aksjer rundt eggløsning, så tror det var derfor de første dagene føltes så bra😂 Så veldig forberedt på en negativ test i morgen ja, men vil nok likavel bli litt skuffa 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nilci skrev (1 time siden):

Jeg hadde klokkeklar tro på at det hadde gått de tre første dpo-dagene, men etterhvert har det blitt mindre og mindre. Ingenting føles annerledes, ingen ømme bryster, og tror mensenmurringene har begynt så smått i dag. Dette er den første pp-en hvor jeg er sikker på vi fikk lagt masse aksjer rundt eggløsning, så tror det var derfor de første dagene føltes så bra😂 Så veldig forberedt på en negativ test i morgen ja, men vil nok likavel bli litt skuffa 😅 

Håååper du blir positivt overrasket i morgen da 🥰  Har jo lest her inne at mange er gravide de gangene de IKKE har noen symptomer, så det kan jo være det gjelder deg og? 🙏🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkee skrev (9 timer siden):

Håååper du blir positivt overrasket i morgen da 🥰  Har jo lest her inne at mange er gravide de gangene de IKKE har noen symptomer, så det kan jo være det gjelder deg og? 🙏🏼 

Den ble nok negativ, men det var okay og forventet :) får se om jeg tester flere ganger før ikm, kommer an på hvordan tempen oppfører seg eller om evt spottingen begynner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (10 timer siden):

Den ble nok negativ, men det var okay og forventet :) får se om jeg tester flere ganger før ikm, kommer an på hvordan tempen oppfører seg eller om evt spottingen begynner :) 

Ånei, så kjedelig med negativ test 😕 Satser på det snur for deg og at du bare var litt for tidlig ute! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo

Fremdeles murringer, men det har gått mer og mer over til å ligne vanlige mensensmerter som flytter seg litt rundt nede i magen. IKM er på fredag, så det er vel naturlig at de begynner å komme rundt denne tiden her. 
 

Hadde i utgangspunktet ingen planer om å teste riktig enda, men ble så nysgjerrig etter å ha fulgt med på så mange av dere andre som driver å tester i disse dager. Tok derfor en test (babyplan sin vanlige) nå i kveld, og den kunne ikke by på så mye som en liten skyggestrek engang 🤷🏼‍♀️ Noe skuffet, men det er jo bare første prøveperiode. Sjansen for å treffe blink så fort er vel ikke særlig stor heller 😅

Usikker på om jeg blir å teste flere ganger da, eller om jeg skal vente å se når TR eventuelt dukker opp 🤔 Det var mye kjipere å se bare én strek enn det jeg trodde det kom til å bli 🙃

Endret av Lykkee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...