Gå til innhold

Blir det lykke på oss?


Lykkee

Anbefalte innlegg

Annabel skrev (8 timer siden):

Så bra at det ble prøving på dere denne syklusen! :duskedame:Håper det klaffer denne PPen, og at du kan kose deg med sommer og kjekke arrangementer på en litt annen måte enn tiltenkt ❤️

Ja, det hadde vært magisk om jeg kunne gått sommeren i møte med en liten hemmelighet ❤️ Blir garantert fint uansett utfall, så det trøster jeg meg med nå! Spent på om jeg tar det like bra hvis testene er negative da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10-11 dpo (?) 

Våknet opp til at puppene kjentes litt ømme og tunge, så dere kan tro forventningene var høye da jeg løp inn på badet for å ta testen! Den var vel ca så hvit som den kan være 🙄 Samme som sist gang, ikke så mye som en liten spenning i en skyggestrek engang. Helt sikkert bare pms-symptomer da. Æsj.. Prøver igjen på fredag, men har mine tvil om at den vil vise noe. Håpet er der i hvert fall, så krysser fingrene frem til da 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå ja håper det bare er for tidlig!! 🤞 Skjønner godt du ble utrolig skuffet av hvit test i dag da, det er veldig lov :klem: Følger spent med videre til fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hvite tester er noe av det kjipeste som finnes:klem: Heldigvis er det fremdeles tidlig for deg, og muligheten for positiv test i løpet av de neste dagene er så absolutt til stede Selv sitter jeg på jobb nå og fikk akkurat tidenes menssmerter etter at andre PP tydeligvis ikke gikk…😭 


Håper det dukker opp en positiv test her inne på fredag🤞🏻 Masse lykke til🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel: Takk for gode ord 🌸 
 

@Annabel: Huff, så kjedelig ☹️ Stor klem til deg ❤️ Jeg våknet også opp til mensmurringer i dag, så regner med det blir PP3 på oss 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble aldri tatt noen test på fredag! Jeg våknet opp til de velkjente symptomene på TR, så når går jeg bare å venter på at det skal starte 🙄 Jaja, da blir det PP3 på oss! Mest kjipt, men også litt greit. Da slipper jeg å komme opp med så mange unnskyldninger på arrangementer fremover. Skal blant annet på sommerfest med jobben, godt å slippe alle løgnene 😅 

Endret av Lykkee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 CD 32 

Det går treigt om dagene. Fra en syklus man kunne stille klokken etter, til nå hvor jeg aldri helt vet når TR kommer. Orker ikke 🙈 

Advarsel, TMI: På fredag fikk jeg skikkelig mensensmerter + jeg kunne skimte øøørlite rosa utflod på papiret. På søndag etter sengekos kom krigerne ut igjen misfarget/rosa, ganske uventet ettersom jeg ikke hadde spottet noe tidligere på dagen. På mandag spottet jeg bittelitt brunt blod og i dag var jeg helt sikker på at TR kom så jeg satte inn en tampong for sikkerhets skyld. Da jeg tok den ut var det såvidt noe på den. Har fremdeles mensenmurringer og er skikkelig øm i puppene. Sinnsykt unødvendig å måtte ha det sånn i lange tider før mensen i det hele tatt kommer. Hater å være sånn i limbo 😬 Kan TR bare komme så jeg kan bli ferdig med det? Takk på forhånd 🙏🏼
 

Men hvor typisk er det ikke da? Alt har vært helt fint frem til kun måneder før vi bestemte oss for å bli prøvere, da klusser alt seg selvfølgelig til 🙄 

Endret av Lykkee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg kjenner meg så igjen i det siste du skriver der!:klem:Hvorfor mååå kroppen begynne å tulle akkurat når vi faktisk trenger at den fungerer optimalt og gjør jobben sin?🙃 Håper denne syklusen ender med et positivt utfall❤️

 

 

 (Har du tatt en test nå, forresten? Siden TR nå faktisk er litt sen og du har spotting du ikke pleier å ha, mener jeg😶)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Annabel skrev (På 16.6.2021 den 7.32):

Uff, jeg kjenner meg så igjen i det siste du skriver der!:klem:Hvorfor mååå kroppen begynne å tulle akkurat når vi faktisk trenger at den fungerer optimalt og gjør jobben sin?🙃 Håper denne syklusen ender med et positivt utfall❤️

 

 

 (Har du tatt en test nå, forresten? Siden TR nå faktisk er litt sen og du har spotting du ikke pleier å ha, mener jeg😶)

 

89jenta skrev (På 24.6.2021 den 12.48):

Hvordan går det med deg? 🥰

Dere altså ❤️ TR kom og gikk, og jeg er i full gang med ny syklus. Den kroppen er jammen meg ikke lett å forstå seg på 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dagboken, lenge siden sist 🌸 

Har ikke testet for EL denne syklusen, da det ser ut som vi uansett ikke rekker/ har rukket EL mtp samboers reisejobb. Vi har nå kost oss litt her og der likevel, så et mirakel kan jo skje 🤷🏼‍♀️ 

Må innrømme at jeg mister litt motet når vi kun rekker EL typ annenhver syklus. Vet ikke om jeg da kan telle det som en PP engang? 😅 Et annet håpløst moment er jo at vi ikke har det aller mest aktive sexlivet heller. Det går litt i rykk og napp, og noe tvangskos rundt EL føles veldig mekanisk og rart ut. Håper ikke vi er de eneste 🙈

Er nå på syklusdag 20, aner ikke DPO og jeg føler jeg nesten har gitt opp før vi i det hele tatt kom ordentlig i gang 🙄 

Nei, nå ser jeg selv at jeg er veeldig negativ her, men måtte bare ha en liten utblåsning. Nå er det sommer, og jeg krysser fingrene for at vi rekker neste måned 🤞🏻

Over til noe annet positivt er at jeg ser flere her inne har blitt gravide! DET ER SÅ GØY Å SE ❤️ Det gir masse håp for resten av oss, håper vi snart følger etter! 

Endret av Lykkee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du blir motløs hvis mannen din er borte annenhver måned! Jeg hadde blitt helt tullete! Som prøver ønsker man jo å gjøre det man kan hele tiden... men å få til å unnfange når han faktisk er hjemme er jo fullt mulig, så satser på at det plutselig skjer for dere også :klemmer: Håper sommeren blir fin og kosete og at pliktsex kommer i bakgrunnen. Nyt hverandre og kjærligheten ♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Med lysere dager og ferie føles alt heldigvis litt lettere 🌸 Vi koser oss masse, til tross for at det nok ikke ble noe klaff denne måneden heller. TR dukker nok opp når som helst nå. 

Jeg krysser alt for neste syklus, det skal i hvert fall ikke være noe i veien for å rekke EL den gangen 🙏🏼  Vurderer også å begynne med temping, men har aldri prøvd det tidligere. Når i syklus pleier dere som kan dette å starte med tempingen? Fortsetter dere frem til TR kommer? Kan jeg sette alarmen på 06.00 og måle i skjeden hver dag, eller burde man ta det tidligere/senere eller eventuelt måle en annen plass? Setter pris på all hjelp jeg kan få, er virkelig grønn på det området 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkee skrev (32 minutter siden):

Med lysere dager og ferie føles alt heldigvis litt lettere 🌸 Vi koser oss masse, til tross for at det nok ikke ble noe klaff denne måneden heller. TR dukker nok opp når som helst nå. 

Jeg krysser alt for neste syklus, det skal i hvert fall ikke være noe i veien for å rekke EL den gangen 🙏🏼  Vurderer også å begynne med temping, men har aldri prøvd det tidligere. Når i syklus pleier dere som kan dette å starte med tempingen? Fortsetter dere frem til TR kommer? Kan jeg sette alarmen på 06.00 og måle i skjeden hver dag, eller burde man ta det tidligere/senere eller eventuelt måle en annen plass? Setter pris på all hjelp jeg kan få, er virkelig grønn på det området 😅

Jeg tempet vaginalt ca rundt kl 06:30 hver morgen. Viktig at det er til ca samme tid hver dag, men hvis du skulle våkne litt tidligere for å gå på toalettet, f.eks rundt kl 4-5, så er det bedre å tempe før du står opp av sengen da. Det viktigste er at det er det første du gjør før du står opp av sengen. Jeg begynte å tempe fra den første dagen uten mensen (siden jeg var lite lysten på å tempe vaginalt under mensen🙊) og fortsatte helt til IKM. Greit å ha et basaltermometer med to desimaler slik at du får bedre frem variasjonene :) ellers er der en fin tempetråd under prøverdelen av forumet. I hovedinnlegget har @Amatariel skrevet godt ned alt av tips og triks :) jeg syntes temping var helt supert for å bekrefte eggløsning og lengde på lutealfase :) 

Endret av nilci
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (På 15.7.2021 den 17.03):

Jeg tempet vaginalt ca rundt kl 06:30 hver morgen. Viktig at det er til ca samme tid hver dag, men hvis du skulle våkne litt tidligere for å gå på toalettet, f.eks rundt kl 4-5, så er det bedre å tempe før du står opp av sengen da. Det viktigste er at det er det første du gjør før du står opp av sengen. Jeg begynte å tempe fra den første dagen uten mensen (siden jeg var lite lysten på å tempe vaginalt under mensen🙊) og fortsatte helt til IKM. Greit å ha et basaltermometer med to desimaler slik at du får bedre frem variasjonene :) ellers er der en fin tempetråd under prøverdelen av forumet. I hovedinnlegget har @Amatariel skrevet godt ned alt av tips og triks :) jeg syntes temping var helt supert for å bekrefte eggløsning og lengde på lutealfase :) 

Takk for hjelp og utfyllende svar! Jeg har bestilt inn termometer med to desimaler nå, håper den kommer fort 🙏🏼 Tror du det er vits å tempe med vanlig måler frem til den kommer, eller vil det bare rote til grafen? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkee skrev (10 timer siden):

Takk for hjelp og utfyllende svar! Jeg har bestilt inn termometer med to desimaler nå, håper den kommer fort 🙏🏼 Tror du det er vits å tempe med vanlig måler frem til den kommer, eller vil det bare rote til grafen? 😅

Du bør bruke samme måler gjennom hele syklusen. Første måneden min brukte jeg øretermometer. Jeg fikk faktisk frem et temphopp som indikerte eggløsning med å bruke det termometeret også, men tempen var en hel grad over det som egentlig var kjernetemperaturen min. Neste syklus når jeg fikk begynt med vaginaltemping var tempen mer riktig. Tror det hadde sammenheng med at hodetemperaturen varierer mer, og etter en nattesøvn med hodet på puten kan man bli litt varm og svett 😅Men uansett bør du bruke samme målemetode/termometer gjennom hele syklusen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

PP3 / CD14

Jeg fikk ikke tempmåleren før det var for sent å begynne, så det får jeg starte med  neste syklus!

 I dag viste derimot den rosa clearbluen smilefjes etter flere dager med EL-symptomer, så nå begynner spenningen! Vi har klart å legge inn aksjer annenhver dag denne uken, og satser på at vi får lagt inn både i kveld og søndag i tillegg! 

I teorien har vi jo hatt 5 pp’er, men to av de har mannen vært bortreist rundt EL, så de teller jeg ikke med. Er det innafor? 😅  Åå kjenner det er ekstra spennende nå som vi faktisk treffer riktig. Håper den sitter denne gangen 🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lykkee said:

PP3 / CD14

Jeg fikk ikke tempmåleren før det var for sent å begynne, så det får jeg starte med  neste syklus!

 I dag viste derimot den rosa clearbluen smilefjes etter flere dager med EL-symptomer, så nå begynner spenningen! Vi har klart å legge inn aksjer annenhver dag denne uken, og satser på at vi får lagt inn både i kveld og søndag i tillegg! 

I teorien har vi jo hatt 5 pp’er, men to av de har mannen vært bortreist rundt EL, så de teller jeg ikke med. Er det innafor? 😅  Åå kjenner det er ekstra spennende nå som vi faktisk treffer riktig. Håper den sitter denne gangen 🤞🏻 

Uuuu spennende med EL! Det er rett rundt hjørnet nå for min del også, tenk om vi blir gravide samtidig?🤩 Det hadde vært så koselig med noen her inne som var likt i løypa som meg selv! 

jeg ville ikke telt med de to ekstra PP-ene nei 😁 
Hvis du har termometeret nå og ikke får EL før om et par dager så er det ikke heelt for sent å tempe da? Min erfaring er at temperaturen gjør et ganske heftig hopp så selv om det ikke er så mange målinger før EL så er det ganske tydelig i ettertid på charten (gitt at din kropp følger det typiske mønsteret)

 Selvfølgelig ikke 100% ideelt første gang man temper, men ville ikke avfeid det ☺️ Da kan du kanskje få med deg på charten om egget slipper senere enn du tror i forhold til når eggløsningstesten slår ut. For min del er det ganske nøyaktig temperaturhopp tre dager etter første positive test.

 

Krysser fingrene for oss! 🤞🏻


Kos dere med aksjer i helgen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...