Gå til innhold

Blir det lykke på oss?


Lykkee

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen ❤️

Jeg har hatt et ønske om å sette i gang prøvingen i godt over ett år, men det har aldri passet helt. Det gjør det for så vidt ikke nå heller, men jeg har virkelig ikke tålmodighet til å vente lenger 😅  Det føles som alle rundt oss har barn, så jeg klarer knapt tenke på annet enn baby, fødsel, graviditet o.l. Det skal bli godt å endelig få være med i "klubben". Har smuglest både i dagbøker og på forumet her inne, og det har vært utrolig gøy å følge med!

Jeg er 30, mannen er 33. Vi bor i hus og har begge stabile jobber. Grunnen til at det ikke helt passer nå er fordi jeg skal begynne i ny jobb etter sommerferien, og jeg har virkelig ikke lyst til å være "hun der". Jeg er så redd for at jeg skal bli dårlig, ikke få gjort jobben min skikkelig og at jeg dermed vil gjøre et dårlig førsteinntrykk på sjefene. Det er jo ikke heller positivt at jeg kun får være i arbeid et par måneder før jeg må ut i permisjon 😩 

Men jeg har kommet til konklusjonen at 1. det er ikke sikkert det klaffer med en gang, da hadde jeg angret dersom jeg ikke begynte prøvingen tidligere 2. det kan jo være jeg er i kjempe form og klarer å gjøre en god jobb helt frem til fødsel og sist men ikke minst 3. livet er for kort til å alltid skulle vente på "riktig tidspunkt". Det skjer mest sannsynlig ikke uansett. 

Beslutningen ble tatt i dag, det blir første prøveperiode på oss i April ❤️ JEG ER SÅ SPENT!

Endret av Lykkee
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan forresten legge til at jeg hadde masse eggløsningsslim i dag, men negativ test (clearblue digital, rosa). Forventet EL er 02/04 i følge den ene appen min, og 04/04 i følge den andre. Det blir spennende å se hvilken som stemmer best 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen!!
Så gøy at dere skal starte prøvingen. Er i ca. samme situasjon med jobb nå (starter i ny jobb om 2 mnd) og vi bestemte oss på samme grunnlag som dere. Det er "aldri" riktig tid føler jeg😁Jeg skal visstnok ha EL 1 april, så da er vi nesten helt likt!

Blir spennende å følge med, masse lykke til, det er så gøy å endelig starte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uwu skrev (2 timer siden):

Hei og velkommen!!
Så gøy at dere skal starte prøvingen. Er i ca. samme situasjon med jobb nå (starter i ny jobb om 2 mnd) og vi bestemte oss på samme grunnlag som dere. Det er "aldri" riktig tid føler jeg😁Jeg skal visstnok ha EL 1 april, så da er vi nesten helt likt!

Blir spennende å følge med, masse lykke til, det er så gøy å endelig starte!!

Takk for det, måtte rett inn å lese din dagbok! Så spennende at vi ligger så likt 🤩 Håper virkelig det ikke blir et problem jobbmessig. Av og til er det så kjipt å være dame, hater at jeg må sitte med disse følelsene. Det er litt sånn at jeg neeesten håper det ikke går på et par måneder, samtidig som jeg jo egentlig vil få det til å klaffe med en gang. Jaja, tiden vil vise 🤷🏼‍♀️ 
 

Det var godt å bare bestemme seg, etter å ha tenkt på det såå lenge. Har nesten sommerfugler i magen 😅 Håper virkelig det klaffer fort  ❤️
 

 

Endret av Lykkee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit @Lykkee! 💛

På tross av at det helt perfekte tidspunktet for baby mest sannsynlig aldri kommer, høres det ut som dere er så nærme et perfekt tidspunkt som det er mulig å komme med deres livssituasjon da ☺️ Dette er arbeidsgivere vandt til når det gjelder kvinner (og menn) på vår alder, så det skal du ikke tenke på.

Det kan jo også ta tid som du sier, selv har jeg vært uten p-piller i 7 mnd nå uten at det har skjedd noe som helst - så jeg tenker dere tar en klok beslutning med å bare sette i gang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (21 minutter siden):

Velkommen hit @Lykkee! 💛

På tross av at det helt perfekte tidspunktet for baby mest sannsynlig aldri kommer, høres det ut som dere er så nærme et perfekt tidspunkt som det er mulig å komme med deres livssituasjon da ☺️ Dette er arbeidsgivere vandt til når det gjelder kvinner (og menn) på vår alder, så det skal du ikke tenke på.

Det kan jo også ta tid som du sier, selv har jeg vært uten p-piller i 7 mnd nå uten at det har skjedd noe som helst - så jeg tenker dere tar en klok beslutning med å bare sette i gang 😊

Tusen takk 💜

Ja, vi er begge to veldig klar for det nå, han brukte vel og merke litt lenger tid enn meg, men nå er han altså der. Det er kun dette med jobb som tynger meg. Håper og tror at det uansett vil ordne seg, men jeg føler nesten jeg gjør noe ulovlig, haha! 

Jeg har lest gjennom dagboken din tidligere, såå kjedelig at det tar så tid. Håper behandlinger hjelper på og at EL snart viser sin ankomst 💕  Jeg har kun kjent tegnene på EL tidligere, men aldri faktisk testet for å se om den er der 🤔 

Kjenner meg også igjen i det du skriver med dominoeffekten så fort man bikker 30. De fleste rundt oss er i gang med nummer to eller tre, og Jeg er så klart dødsens misunnelig på de alle sammen 🙈 

 

 

Endret av Lykkee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen skal du være😍

Så spennende tider på gang, så forstår absolutt behovet for å opprette dagbok her inne! Håper det klaffer raskt for dere🤞🏻

Vi skal også starte prøvingen nå ganske snart (såå utålmodig haha), og har også ventet mye på grunn av nyoppstartet jobb hos meg. Jeg vil gjerne være over prøvetiden før jeg må ut med graviditetsannonseringen. Likevel har jeg innsett at livet ikke kan styres av jobben, men heller at jobben skal tilrettelegges til livet. Så jeg støtter absolutt valget ditt om å kjøre på til tross for ny jobb🥳

Jeg prøver å tenke at alt som har med graviditet å gjøre ikke skal kunne bli brukt mot meg på noe som helst vis i jobbsammenheng, noe som strengt tatt er godt forankret i likestillings- og diskrimineringsloven. Kanskje ikke alltid så lett å tenke slik når man står i det selv, men vi har jo faktisk fullt og helt lov til å bli gravide når tid som helst uten dårlig samvittighet, selv om arbeidsgiver kanskje innerst inne måtte tenke at det er «ugunstig»🤷🏻‍♀️👊🏻

Og som du også skriver, vet man jo aldri hvor lang tid det faktisk tar for å bli gravid! Forhåpentligvis klaffer det relativt raskt, men tenker også at det kan være lurt å legge inn en liiiten «sikkerhetsmargin» dersom man skulle behøve hjelp for eksempel - eller i hvert fall bare være bevisst rundt det🥰
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif

Velkommen så mye til prøvesamfunnet. Her er det skikkelig fint å være ❤️ Veldig greit med en dagbok også ja, som kan kan nedtegne tanker og følelser i.

Jeg vil nok si at dere har tatt det riktige valget om å starte opp prøvingen nå, med gode argumenter. Det er som flere også sier her - sjeldent det passer. For det vil egentlig alltid komme noe i veien, i større og mindre grad. Men fakta er jo at vi kvinner har begrensning på fertiliteten vår, så det er kjempeviktig å utnytte denne mens man har den.

Jeg forstår hva du mener ang. jobb. Jeg har gruet meg til å fortelle om graviditeter flere ganger på jobb (og det uten å være så ny), og det er så teit at man er sånn... men vi er nok mange kvinner som har en lei tendens til å føle at vi ikke skal skape problemer for noen og kjenner på det. Men vi bør ikke det! Arbeidsgiver skal være profesjonelle, og alle jeg har vært borti har vært nettopp det. De pleier å bli glade, og gratulere. De skjønner jo at når man har kvinner ansatt så skjer dette. Sånn er livet rett og slett. Og med tanke på hvor utrolig liten del av arbeidslivet vi er gravide + permisjon så skulle det virkelig bare mangle. Husk at vi jobber for å leve, vi lever ikke for å jobbe.

Ønsker deg masse lykke til med oppstart av prøving - utrolig spennende! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (5 timer siden):

Velkommen skal du være😍

Så spennende tider på gang, så forstår absolutt behovet for å opprette dagbok her inne! Håper det klaffer raskt for dere🤞🏻

Vi skal også starte prøvingen nå ganske snart (såå utålmodig haha), og har også ventet mye på grunn av nyoppstartet jobb hos meg. Jeg vil gjerne være over prøvetiden før jeg må ut med graviditetsannonseringen. Likevel har jeg innsett at livet ikke kan styres av jobben, men heller at jobben skal tilrettelegges til livet. Så jeg støtter absolutt valget ditt om å kjøre på til tross for ny jobb🥳

Jeg prøver å tenke at alt som har med graviditet å gjøre ikke skal kunne bli brukt mot meg på noe som helst vis i jobbsammenheng, noe som strengt tatt er godt forankret i likestillings- og diskrimineringsloven. Kanskje ikke alltid så lett å tenke slik når man står i det selv, men vi har jo faktisk fullt og helt lov til å bli gravide når tid som helst uten dårlig samvittighet, selv om arbeidsgiver kanskje innerst inne måtte tenke at det er «ugunstig»🤷🏻‍♀️👊🏻

Og som du også skriver, vet man jo aldri hvor lang tid det faktisk tar for å bli gravid! Forhåpentligvis klaffer det relativt raskt, men tenker også at det kan være lurt å legge inn en liiiten «sikkerhetsmargin» dersom man skulle behøve hjelp for eksempel - eller i hvert fall bare være bevisst rundt det🥰
 

Huff ja, optimalt burde jeg nok ha ventet til jeg i hvert fall har begynt i jobben, men nå klarte jeg altså ikke å holde meg lenger. Du er sterk som holder ut ventingen, all ære til deg 🙈 Tror jeg har tenkt på alle scenarioer som finnes for hva som potensielt kan skje dersom jeg skulle bli gravid (eller ikke blir det). Til slutt og rest så tenkte jeg at det får nå bare gå som det går. Forhåpentligvis ordner det seg uansett utfall. Blir spennende å følge med når du skal starte prøvingen 😄 Er det lenge til? 

 

Amatariel skrev (3 timer siden):

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif

Velkommen så mye til prøvesamfunnet. Her er det skikkelig fint å være ❤️ Veldig greit med en dagbok også ja, som kan kan nedtegne tanker og følelser i.

Jeg vil nok si at dere har tatt det riktige valget om å starte opp prøvingen nå, med gode argumenter. Det er som flere også sier her - sjeldent det passer. For det vil egentlig alltid komme noe i veien, i større og mindre grad. Men fakta er jo at vi kvinner har begrensning på fertiliteten vår, så det er kjempeviktig å utnytte denne mens man har den.

Jeg forstår hva du mener ang. jobb. Jeg har gruet meg til å fortelle om graviditeter flere ganger på jobb (og det uten å være så ny), og det er så teit at man er sånn... men vi er nok mange kvinner som har en lei tendens til å føle at vi ikke skal skape problemer for noen og kjenner på det. Men vi bør ikke det! Arbeidsgiver skal være profesjonelle, og alle jeg har vært borti har vært nettopp det. De pleier å bli glade, og gratulere. De skjønner jo at når man har kvinner ansatt så skjer dette. Sånn er livet rett og slett. Og med tanke på hvor utrolig liten del av arbeidslivet vi er gravide + permisjon så skulle det virkelig bare mangle. Husk at vi jobber for å leve, vi lever ikke for å jobbe.

Ønsker deg masse lykke til med oppstart av prøving - utrolig spennende! :klemmer:

Tusen takk! Har skjønt at du er litt av en ressurs her inne gjennom mine snikturer på forumet, så hyggelig at du ville innom min dagbok 💕 Ser at du (og mange andre) også sliter med å få det til å klaffe, så er nok kanskje mye derfor jeg faktisk bare setter i gang nå. Vil ha good tid dersom det ikke klaffer. Man blir ikke yngre, dessverre 😬 

Prøver å slå meg til ro med at det kommer til å gå fint ang jobb, men langt bak der gnager samvittigheten likevel. Velger å tro at dersom jeg får en liten spire i magen så vil det overskygge alt 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 13

Og der ble det smilefjes, gitt. Og vi som ikke kan legge inn aksjer før i morgen kveld. Håper så inderlig vi rekker det! 😩 Har skjønt at man har 24-48 timer på seg fra smilefjeset dukker opp til eggløsningen skjer, så krysser alt som er for at at det holder. Har jo bare belaget meg på appen som sa EL skulle komme enten fredag eller søndag så trodde vi hadde goood tid 🙃

Men hva skjer nå da, tro? Burde jeg teste frem til den blir negativ igjen? Og skap jeg da regne den dagen jeg får negativ test som 1 dpo? Eller blir det dagen etter negativ test som er 1 dpo? 🤔

BD431F5F-3813-4B95-A35F-9E32196FB883.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi se der ja! Da er vi veldig likt i løypa! Jeg fikk også smilefjes i dag! 

Lurt å teste videre, for det er så varierende hvor lang LH-topp man har. Og egget slipper ikke før nivået er på vei ned fra toppen. I vinter hadde jeg en syklus med positiv EL-test hele fire dager på rad f.eks. Så da tok det jo sin tid fra første positive test til EL faktisk skjedde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (54 minutter siden):

Oi se der ja! Da er vi veldig likt i løypa! Jeg fikk også smilefjes i dag! 

Lurt å teste videre, for det er så varierende hvor lang LH-topp man har. Og egget slipper ikke før nivået er på vei ned fra toppen. I vinter hadde jeg en syklus med positiv EL-test hele fire dager på rad f.eks. Så da tok det jo sin tid fra første positive test til EL faktisk skjedde. 

Hmm, da satser jeg på at dette går fint og at det tar litt tid før jeg får runding igjen. Spennende at vi begge fikk positiv test samtidig 👏🏻 Krysser alt som krysses kan for at det går fint for begge to! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkee skrev (15 timer siden):

Huff ja, optimalt burde jeg nok ha ventet til jeg i hvert fall har begynt i jobben, men nå klarte jeg altså ikke å holde meg lenger. Du er sterk som holder ut ventingen, all ære til deg 🙈 Tror jeg har tenkt på alle scenarioer som finnes for hva som potensielt kan skje dersom jeg skulle bli gravid (eller ikke blir det). Til slutt og rest så tenkte jeg at det får nå bare gå som det går. Forhåpentligvis ordner det seg uansett utfall. Blir spennende å følge med når du skal starte prøvingen 😄 Er det lenge til? 

Neida, du bør ikke tenke på jobben, selv om jeg forstår det er vanskelig! For du gjør absolutt ingenting galt ❤️ I min jobb var det ei som startet rundt to måneder før sommerferien, og skulle visst da gå rett ut i permisjon etter ferien. Hun hadde klart å skjule graviditeten på jobbintervjuet (som hun har all rett til å gjøre), slik at det kom som en liten overraskelse på sjefen. Ingenting annet skjedde enn at hun ble gratulert og fikk masse spørsmål om det kommende familimedlemmet. Ingen snakket negativt om det i ettertid, og gruppa mi var definitivt mannsdomintert. Så tror absolutt ikke folk tenker så negativ rundt dette som man kanskje føler selv! 😊 Og når Erna absolutt vil ha oss til å produsere flere barn må i det minste arbeidsplassene tilrettelegge for oss 🤪

Haha, takk!🙈 Det er faktisk utrolig vanskelig når vi begge er såå klare, og jeg føler meg allerede så inni prøvebobla at jeg er sprekklar! Føler vi er litt i limbo egentlig - vi prøver ikke aktivt, men samtidig forsøker vi ikke veldig hardt å unngå det heller? 

Vi har snakket litt frem og tilbake rundt det, og landet på at vi kanskje starter neste syklus allerede😍 Eventuelt mai-juni, får se hvordan det går med tålmodigheten... Så det blir veldig spennende å følge med deg fremover, som ligger såpass likt i prøveløypa! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annabel skrev (2 timer siden):

Neida, du bør ikke tenke på jobben, selv om jeg forstår det er vanskelig! For du gjør absolutt ingenting galt ❤️ I min jobb var det ei som startet rundt to måneder før sommerferien, og skulle visst da gå rett ut i permisjon etter ferien. Hun hadde klart å skjule graviditeten på jobbintervjuet (som hun har all rett til å gjøre), slik at det kom som en liten overraskelse på sjefen. Ingenting annet skjedde enn at hun ble gratulert og fikk masse spørsmål om det kommende familimedlemmet. Ingen snakket negativt om det i ettertid, og gruppa mi var definitivt mannsdomintert. Så tror absolutt ikke folk tenker så negativ rundt dette som man kanskje føler selv! 😊 Og når Erna absolutt vil ha oss til å produsere flere barn må i det minste arbeidsplassene tilrettelegge for oss 🤪

Haha, takk!🙈 Det er faktisk utrolig vanskelig når vi begge er såå klare, og jeg føler meg allerede så inni prøvebobla at jeg er sprekklar! Føler vi er litt i limbo egentlig - vi prøver ikke aktivt, men samtidig forsøker vi ikke veldig hardt å unngå det heller? 

Vi har snakket litt frem og tilbake rundt det, og landet på at vi kanskje starter neste syklus allerede😍 Eventuelt mai-juni, får se hvordan det går med tålmodigheten... Så det blir veldig spennende å følge med deg fremover, som ligger såpass likt i prøveløypa! 

Haha kjenner meg såå igjen. Har hatt noen «uhell» frem til nå, så sånt sett har vel ikke vi heller prøvd så veldig hardt å unngå prøvingen vi heller 😅 Satser på at dere snart kommer etter! Blir gøy å se hvordan det går 🤩 Måtte resultatene komme fort for oss begge 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Slenger meg inn i dagboka di, jeg også. Har ikke dagbok selv, men sniktitter i andres :lur: 

Jeg ser selv 11 dpo i dag og kjenner murringer i nedre del av magen/mot lysken, samt ubehag i korsryggen,  tunge bryster og kvalme. Prøver å la være å overtenke symptomer i dpo-land,  men det er fasan ikke lett  :ler: Gleder meg til å følge deg på ferden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (19 timer siden):

Hei hei! Slenger meg inn i dagboka di, jeg også. Har ikke dagbok selv, men sniktitter i andres :lur: 

Jeg ser selv 11 dpo i dag og kjenner murringer i nedre del av magen/mot lysken, samt ubehag i korsryggen,  tunge bryster og kvalme. Prøver å la være å overtenke symptomer i dpo-land,  men det er fasan ikke lett  :ler: Gleder meg til å følge deg på ferden!

Så hyggelig du ville legge igjen spor her 😍 Ja de der symptomene er ikke til å spøke av. Det høres jo veeeldig ut som noe er på gang da? 🤔 Har du testet enda?? Herregud så spennende! Er det første prøveperiode? 
 

Jeg er på CD 16 i dag, og EL-testen var fremdeles positiv i går kveld. Alt jeg tidligere har trodd om kroppen min er helt snudd på hodet 🤷🏼‍♀️ Hatt murringer, press i underlivet, slim osv i flere dager, men ingen eggløsning foreløpig. Sykt spent på hvilke symptomer som dukker opp når egget faktisk slipper 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykkee skrev (10 minutter siden):

Så hyggelig du ville legge igjen spor her 😍 Ja de der symptomene er ikke til å spøke av. Det høres jo veeeldig ut som noe er på gang da? 🤔 Har du testet enda?? Herregud så spennende! Er det første prøveperiode? 
 

Jeg er på CD 16 i dag, og EL-testen var fremdeles positiv i går kveld. Alt jeg tidligere har trodd om kroppen min er helt snudd på hodet 🤷🏼‍♀️ Hatt murringer, press i underlivet, slim osv i flere dager, men ingen eggløsning foreløpig. Sykt spent på hvilke symptomer som dukker opp når egget faktisk slipper 😅 

Ja, jeg testet negativt i dag så da tenker jeg at det ikke er noe denne gangen.

 

Håper det går veien for deg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (41 minutter siden):

Ja, jeg testet negativt i dag så da tenker jeg at det ikke er noe denne gangen.

 

Håper det går veien for deg :nigo:

Å nei 😔 Den følelsen må være helt forferdelig. Har dere prøvd lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkee skrev (9 minutter siden):

Å nei 😔 Den følelsen må være helt forferdelig. Har dere prøvd lenge? 

Nei, er bare i prøveperiode 2 så det går bra, det. Det kommer seg etter hvert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (På 2.4.2021 den 10.04):

Nei, er bare i prøveperiode 2 så det går bra, det. Det kommer seg etter hvert 

Godt å høre 💕 Satser på den sitter på neste forsøk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...