nilci Skrevet 2. mai 2021 Forfatter #121 Skrevet 2. mai 2021 Dame1989 skrev (6 minutter siden): Krysser fingrene for at den kommer innen noen dager. Plutselig kommer den Hos meg var el testen 100 % negativ, men fikk beskreftet et 18mm stort egg hos gyn. Tusen takk! ❤️ Ja, for alt jeg vet så kan der jo være et stort og fint egg liggende klar til LH-økningen kommer, men akkurat nå er hodet mitt så negativt innstilt at jeg tenker at der ikke er noe egg i det hele tatt, tidlig menopause osv haha 😂
Dame1989 Skrevet 2. mai 2021 #122 Skrevet 2. mai 2021 nilci skrev (Akkurat nå): Tusen takk! ❤️ Ja, for alt jeg vet så kan der jo være et stort og fint egg liggende klar til LH-økningen kommer, men akkurat nå er hodet mitt så negativt innstilt at jeg tenker at der ikke er noe egg i det hele tatt, tidlig menopause osv haha 😂 Kjenner igjen de tankene. Har dere prøvd lenge?
bittelillebolla Skrevet 2. mai 2021 #123 Skrevet 2. mai 2021 nilci skrev (1 minutt siden): Takk for klem og støttende ord ❤️ Ja, det er jo det også. Alle disse luresymptomene! 🙊 her har det vært EL-slim (eller trodde jeg jo da), kvise, høy sexlyst OG den nesten-positive EL-testen på CD15.. håpet var jo megastort på CD16 da kan du tro 😅 Æsj ja, akkurat samme historien her bare at testene mine har vært suuuper negative hele tiden. 😕 EL-slimet har aldri lurt meg før men kanskje det er litt mindre enn det pleier å være. 🙈 Uff, man man virkelig føle seg sprø av å jakte på eggløsningen. Krysser fingrene for deg og for egget! Det må jo komme snart! 🤞
nilci Skrevet 2. mai 2021 Forfatter #124 Skrevet 2. mai 2021 bittelillebolla skrev (8 minutter siden): Æsj ja, akkurat samme historien her bare at testene mine har vært suuuper negative hele tiden. 😕 EL-slimet har aldri lurt meg før men kanskje det er litt mindre enn det pleier å være. 🙈 Uff, man man virkelig føle seg sprø av å jakte på eggløsningen. Krysser fingrene for deg og for egget! Det må jo komme snart! 🤞 Krysser fingrene for deg også! 🥰🤞🏻 1
nilci Skrevet 2. mai 2021 Forfatter #125 Skrevet 2. mai 2021 Dame1989 skrev (10 minutter siden): Kjenner igjen de tankene. Har dere prøvd lenge? Sluttet på p-piller i september, er inne i pp8 nå. Er bare de siste fire pp-ene jeg har tempet, og de siste tre tempene jeg har EL-testet da
Dame1989 Skrevet 2. mai 2021 #126 Skrevet 2. mai 2021 nilci skrev (6 minutter siden): Sluttet på p-piller i september, er inne i pp8 nå. Er bare de siste fire pp-ene jeg har tempet, og de siste tre tempene jeg har EL-testet da Får håpe den sitter innen noen få måneder
Annabel Skrevet 2. mai 2021 #127 Skrevet 2. mai 2021 nilci skrev (1 time siden): Tusen takk! ❤️ Ja, for alt jeg vet så kan der jo være et stort og fint egg liggende klar til LH-økningen kommer, men akkurat nå er hodet mitt så negativt innstilt at jeg tenker at der ikke er noe egg i det hele tatt, tidlig menopause osv haha 😂 Hahahha tidlig overgangsalder var faktisk mine tanker også da testene aaaaldri ble positive😂 «fader, da har jeg brukt opp alle disse eggene mine på ingenting nå ja, typisk min flaks» var tankene mine. Godt å høre det ikke bare er jeg som kan krisemaksimere litt🙈no offence haha (egget ditt kommer garantert, bare vent å se)❤️ Jeg fikk forresten sterk EL-test cd 11 og trodde EL var like rundt hjørnet i 10 dager🙃 hang in there girl! Satser på at disse treege eggene her viser seg å være noen skikkelige gullegg😎🤞🏻
nilci Skrevet 2. mai 2021 Forfatter #128 Skrevet 2. mai 2021 Annabel skrev (5 minutter siden): Hahahha tidlig overgangsalder var faktisk mine tanker også da testene aaaaldri ble positive😂 «fader, da har jeg brukt opp alle disse eggene mine på ingenting nå ja, typisk min flaks» var tankene mine. Godt å høre det ikke bare er jeg som kan krisemaksimere litt🙈no offence haha (egget ditt kommer garantert, bare vent å se)❤️ Jeg fikk forresten sterk EL-test cd 11 og trodde EL var like rundt hjørnet i 10 dager🙃 hang in there girl! Satser på at disse treege eggene her viser seg å være noen skikkelige gullegg😎🤞🏻 Hahaha ja krisemaksimering er jeg verdensmester i! Stakkars samboer bare rister på hodet 😅 ja, det bør søren meg være et gullbelagt diamantegg det her så lenge det tvinger meg til å vente 😂
Amatariel Skrevet 2. mai 2021 #129 Skrevet 2. mai 2021 Jeg føler sååå med deg - vet akkurat hvordan dette er Jeg har vært igjennom utallige sykluser før med EL tett opp mot CD30, så vet virkelig alt om hvor frustrerende det er. Husker så godt at jeg veldig ofte ikke kunne delta på IKM-listene bl.a fordi jeg måtte over på neste måned før jeg fikk IKM. Såå irriterende. Men du må bare ikke gi opp Hang in there! Plutselig kommer EL. Med tanke på hvor sterk testen din ble for noen dager siden så tror jeg rett og slett at kroppen din prøvde på det, men ikke fikk det helt igjennom. Da kan det gå noen dager før den skjønner at den må prøve igjen. Bare fortsett og test, og selv om testen var veldig negativ nå så kan den plutselig bli veldig positiv i morgen. Vi må bare håpe! 🤞
nilci Skrevet 3. mai 2021 Forfatter #130 Skrevet 3. mai 2021 Amatariel skrev (8 timer siden): Jeg føler sååå med deg - vet akkurat hvordan dette er Jeg har vært igjennom utallige sykluser før med EL tett opp mot CD30, så vet virkelig alt om hvor frustrerende det er. Husker så godt at jeg veldig ofte ikke kunne delta på IKM-listene bl.a fordi jeg måtte over på neste måned før jeg fikk IKM. Såå irriterende. Men du må bare ikke gi opp Hang in there! Plutselig kommer EL. Med tanke på hvor sterk testen din ble for noen dager siden så tror jeg rett og slett at kroppen din prøvde på det, men ikke fikk det helt igjennom. Da kan det gå noen dager før den skjønner at den må prøve igjen. Bare fortsett og test, og selv om testen var veldig negativ nå så kan den plutselig bli veldig positiv i morgen. Vi må bare håpe! 🤞 Takk for gode ord! ❤️ Jeg synes nesten det er verre å tenke på at kroppen kanskje prøvde men ikke fikk til 😅 da blir jeg bekymra for at den skal fortsette å prøve og prøve videre.. jeg tror jeg blir gal av denne bekymringen, så håper EL kommer raskt! 🙊
nilci Skrevet 4. mai 2021 Forfatter #131 Skrevet 4. mai 2021 Og der begynte temperaturkurven min å tulle det til også... 🙄 har vært så imponert og sjokkert over tempkurven som ikke har hoppet opp og ned som tidligere, men nå har den tydeligvis ombestemt seg 😂 mistenker veldig hormonkrøll nå, spesielt siden jeg fikk den nesten-positive EL-testen CD15. Livredd for å få diagnosen PCOS når jeg skal til gynekolog 20. mai.
Amatariel Skrevet 4. mai 2021 #132 Skrevet 4. mai 2021 Blir jo interessant å se hva tempen gjør fremover nå i alle fall. Blir bra med en gyn.time senere denne måneden for å få tatt en sjekk. Men jeg ville ikke vært så redd for PCOS-diagnosen om jeg var deg. Det er nesten bedre å få noe som kan gjøre noe med. Selv har jeg hatt dette i 10 år og har sjeldent vært plaget med det. Tvert i mot så fikk jeg medisin og ble gravid med det samme jeg ble opplyst om diagnosen. Veldig vanlig diagnose og gode behandlingsmetoder.
bittelillebolla Skrevet 4. mai 2021 #133 Skrevet 4. mai 2021 Den redselen kan jeg kjenne meg altfor godt igjen i! Var kjempe redd før gynekologtimen nå i april, og fikk mannen min til å møte meg utenfor kontoret etter timen. Var overbevist om at jeg kom til å få hjerteknusende nyheter og orket ikke tanken på å være alene etterpå. Heldigvis gikk det mye bedre enn jeg hadde fryktet. Fikk påvist at jeg hadde polycystiske eggstokker, men ikke typisk PCOS og blodprøvene var normale. Lærte vel litt at den opplevelsen der, og erkjenner at jeg kanskje var min verste fiende på det tidspunktet. Forstår så godt følelsene dine rundt det, for jeg var jo akkurat likedan. Sant som Amatariel sier, det er jo heldigvis masse masse god hjelp der ute, og ofte går det jo mye bedre enn vi frykter. ❤️ Sender deg masse lykkeønskninger. Jeg tror dette kommer til å gå kjempe fint! Skal ha deg i tankene 20. mai. Forhåpentligvis kommer du til å føle deg 10 kilo lettere etter timen!
nilci Skrevet 4. mai 2021 Forfatter #134 Skrevet 4. mai 2021 Amatariel skrev (3 timer siden): Blir jo interessant å se hva tempen gjør fremover nå i alle fall. Blir bra med en gyn.time senere denne måneden for å få tatt en sjekk. Men jeg ville ikke vært så redd for PCOS-diagnosen om jeg var deg. Det er nesten bedre å få noe som kan gjøre noe med. Selv har jeg hatt dette i 10 år og har sjeldent vært plaget med det. Tvert i mot så fikk jeg medisin og ble gravid med det samme jeg ble opplyst om diagnosen. Veldig vanlig diagnose og gode behandlingsmetoder. bittelillebolla skrev (13 minutter siden): Den redselen kan jeg kjenne meg altfor godt igjen i! Var kjempe redd før gynekologtimen nå i april, og fikk mannen min til å møte meg utenfor kontoret etter timen. Var overbevist om at jeg kom til å få hjerteknusende nyheter og orket ikke tanken på å være alene etterpå. Heldigvis gikk det mye bedre enn jeg hadde fryktet. Fikk påvist at jeg hadde polycystiske eggstokker, men ikke typisk PCOS og blodprøvene var normale. Lærte vel litt at den opplevelsen der, og erkjenner at jeg kanskje var min verste fiende på det tidspunktet. Forstår så godt følelsene dine rundt det, for jeg var jo akkurat likedan. Sant som Amatariel sier, det er jo heldigvis masse masse god hjelp der ute, og ofte går det jo mye bedre enn vi frykter. ❤️ Sender deg masse lykkeønskninger. Jeg tror dette kommer til å gå kjempe fint! Skal ha deg i tankene 20. mai. Forhåpentligvis kommer du til å føle deg 10 kilo lettere etter timen! Ja, hvis bare f.eks Metformin hadde vært nok så er det jo ikke helgærnt 😊 får prøve å berolige meg med det! I dag var der plutselig en ørliten dæsj med spotting også, bare helt brun utflod, så det er absolutt noe som er rart i kroppen min for tiden..
bittelillebolla Skrevet 4. mai 2021 #135 Skrevet 4. mai 2021 Brun spotting er pyton! 😔 Føler med deg der! Sliter med det jeg også, men det har sluttet å komme midtsyklus her nå, men fortsatt mye før og etter mens. Gynekologen min nevnte at det kunne være polypper i livmor eller en cyste på eggstokken. Sistnevnte kan visst forsinke og forstyrre eggløsning. Jeg hadde ingen av delene, og fant ingen årsak. Passer jo fint at du skal en tur til gynekologen nå snart, da kan du forhåpentligvis få luftet det litt og kanskje sett om det er en enkel forklaring på det. Kanskje noe som enkelt kan behandles. Tror ikke det er så unormalt med noen "off" sykluser innimellom med spotting og slikt, om du ikke har hatt det før så tror jeg det er gode utsikter for at det kanskje er et engangstilfelle. 🤞Håper på det!
nilci Skrevet 4. mai 2021 Forfatter #136 Skrevet 4. mai 2021 bittelillebolla skrev (1 time siden): Brun spotting er pyton! 😔 Føler med deg der! Sliter med det jeg også, men det har sluttet å komme midtsyklus her nå, men fortsatt mye før og etter mens. Gynekologen min nevnte at det kunne være polypper i livmor eller en cyste på eggstokken. Sistnevnte kan visst forsinke og forstyrre eggløsning. Jeg hadde ingen av delene, og fant ingen årsak. Passer jo fint at du skal en tur til gynekologen nå snart, da kan du forhåpentligvis få luftet det litt og kanskje sett om det er en enkel forklaring på det. Kanskje noe som enkelt kan behandles. Tror ikke det er så unormalt med noen "off" sykluser innimellom med spotting og slikt, om du ikke har hatt det før så tror jeg det er gode utsikter for at det kanskje er et engangstilfelle. 🤞Håper på det! Ja, men jeg var til gynekolog for ca 1 år siden for celleprøve, og da nevnte hun hvertfall ingenting om polypper eller cyster. Siste tiden på p-piller hadde jeg også noe plager med mellomblødninger/spotting/spotting etter samleie, men heldigvis var det ingen celleforandringer da hun sa jeg hadde erytroplaki som kan forklare mellomblødninger, men har ikke hatt noe av det siden p-pille slutt før nå. Men når det i tillegg er lengre syklus uten EL, så tenker jeg kanskje det er mer hormonkrøll blir spennende å se på timen
nilci Skrevet 5. mai 2021 Forfatter #137 Skrevet 5. mai 2021 CD 21. Nå skjønner jeg hvertfall ingenting 😅 Spotting begynte som sagt i går, tok seg opp i formiddag, og nå vil jeg nesten påstå at det er menstruasjonsmengde.. 🤨 friskt blod blandet med brunt blod. Kan jeg ha fått mensen?! Uten eggløsning? Det blir jo i så fall tidenes korteste syklus. Jeg må nesten bare se an hva som skjer i morgen, om det fortsetter som en menstruasjon, eller om det gir seg. Hvis det slutter i natt/morgen så vil jeg nok kalle det spotting, men om det vedvarer fremover så er jeg kanskje på CD1 nå? Hva ville dere gjort? Noen som har opplevd noe lignende? EL-testene er jo så negative som det går an å bli.. Det eneste jeg kan tenke meg som jeg har gjort annerledes denne syklusen er jo at jeg har startet å trene. Har jo hørt at supertrente atleter kan miste menstruasjon/få uregelmessige sykluser/anovulatoriske sykluser osv, men jeg er jo langt i fra noen atlet 😜 men jeg har gått fra null trening til trening (relativt hardt) seks dager i uken. Tror dere det kan ha innvirket slik at jeg ikke fikk eggløsning? Det er nesten sånn jeg håper at det her blir en menstruasjon, slik at jeg får sette strek over denne rare syklusen, og forhåpentligvis begynt på nytt med ny sjanse for EL 😎
bittelillebolla Skrevet 5. mai 2021 #138 Skrevet 5. mai 2021 Jeg skjønner godt at du er forvirret nå. Jeg forstår ikke så mye av dette jeg heller, men det eneste jeg kan tenke meg at kanskje har skjedd er at kroppen prøvde å få EL rundt CD15 hvor testen var såpass sterk, og at den kanskje ikke fikk det ordentlig til denne gangen og at isteden for å prøve igjen heller setter i gang en blødning for å starte på nytt? Det blir bare spekulering fra min side, men det kan jo være slik? Eller så kan det hende at du faktisk fikk EL rundt CD15, men at det gule legemet til dette ene egget var såpass dårlig at den har produsert for lite progesteron til å øke tempen og for lite til å klare å holde livmorslimhinnen intakt like lenge som den pleier. Jeg vil egentlig tenke at det siste kanskje er mest sannsynlig, for den testen sin ser jo egentlig positiv ut i mine øyne. 🤔 Tror ikke at treningen har ødelagt noe her. Det er mer om kroppen blir tynet til ytterpunktene at den nedprioriterer det reproduktive systemet fordi den må prioritere seg selv. Da skal du trene ganske hardt og over lenger tid vil jeg tro, men alt er jo mulig. Farlig å si noe for sikkert føler jeg, men jeg tviler veldig på at treningen har skylden. Forstår veldig godt at dette er både forvirrende og fortvilende. Det kan jo være at dette var et engangs tilfelle, og at det kanskje er greit at det hele får en ny start nå?
nilci Skrevet 5. mai 2021 Forfatter #139 Skrevet 5. mai 2021 bittelillebolla skrev (31 minutter siden): Jeg skjønner godt at du er forvirret nå. Jeg forstår ikke så mye av dette jeg heller, men det eneste jeg kan tenke meg at kanskje har skjedd er at kroppen prøvde å få EL rundt CD15 hvor testen var såpass sterk, og at den kanskje ikke fikk det ordentlig til denne gangen og at isteden for å prøve igjen heller setter i gang en blødning for å starte på nytt? Det blir bare spekulering fra min side, men det kan jo være slik? Eller så kan det hende at du faktisk fikk EL rundt CD15, men at det gule legemet til dette ene egget var såpass dårlig at den har produsert for lite progesteron til å øke tempen og for lite til å klare å holde livmorslimhinnen intakt like lenge som den pleier. Jeg vil egentlig tenke at det siste kanskje er mest sannsynlig, for den testen sin ser jo egentlig positiv ut i mine øyne. 🤔 Tror ikke at treningen har ødelagt noe her. Det er mer om kroppen blir tynet til ytterpunktene at den nedprioriterer det reproduktive systemet fordi den må prioritere seg selv. Da skal du trene ganske hardt og over lenger tid vil jeg tro, men alt er jo mulig. Farlig å si noe for sikkert føler jeg, men jeg tviler veldig på at treningen har skylden. Forstår veldig godt at dette er både forvirrende og fortvilende. Det kan jo være at dette var et engangs tilfelle, og at det kanskje er greit at det hele får en ny start nå? Ja, jeg også tenkte den så positiv ut, men tok to andre tester (metode og CB rosa) og begge de to var klart negative, så derfor tror jeg ikke den var positiv altså.. det gule legemet vet jeg lite om. Kan det noen ganger være dårlig og produsere lite progesteron helt tilfeldig? Eller er det et tegn på at noe er galt i kroppen liksom? Jeg også tenker at jeg ikke er atlet og at det dermed var lite sannsynlig, men tenkte kanskje forskjellen fra null til hundre var så stor at kroppen allikavel tullet det til, hvis du skjønner 😅 tenkte kroppen min kanskje ble litt sjokkert og ikke visste helt hva den skulle gjøre 😂😂
bittelillebolla Skrevet 5. mai 2021 #140 Skrevet 5. mai 2021 (endret) nilci skrev (44 minutter siden): Ja, jeg også tenkte den så positiv ut, men tok to andre tester (metode og CB rosa) og begge de to var klart negative, så derfor tror jeg ikke den var positiv altså.. det gule legemet vet jeg lite om. Kan det noen ganger være dårlig og produsere lite progesteron helt tilfeldig? Eller er det et tegn på at noe er galt i kroppen liksom? Jeg også tenker at jeg ikke er atlet og at det dermed var lite sannsynlig, men tenkte kanskje forskjellen fra null til hundre var så stor at kroppen allikavel tullet det til, hvis du skjønner 😅 tenkte kroppen min kanskje ble litt sjokkert og ikke visste helt hva den skulle gjøre 😂😂 Hvert enkelt egg, og hver enkelt gule legme er forskjellig. Noen egg er det jo noe feil med hos oss alle, og kanskje akkurat denne eggposen ikke var helt som den skulle? Jeg har ikke mye greie på dette jeg heller, men jeg tenker at det høres logisk ut at det kan være slik. Tror du selv at du kan ha hatt en kjemisk sist syklus? Husker du hadde en test hvor man kunne skimte noe, før mensen dukket opp. Om det er tilfelle, så kan jo det kanskje ha skapt litt krøll hos deg nå. Du fikk jo også noen smerter, og en blødning i denne syklusen også. Jeg synes det høres litt sånn ut. Beklager om jeg trår over noen grenser ved å nevne det. ❤️ Ikke meningen å gjøre vondt verre. Kanskje du burde ta en g-test nå for å se om du har noe HCG i systemet? Det kan jo eventuelt være det som slår ut på EL-testene innimellom. Du hadde jo forholdsvis sterke tester ganske tidlig i syklusen din nå. Hmm. Dette er merkelig. Håper du ikke synes det gjør noe at jeg haster ut tanker i hytt og gehør, følte bare jeg måtte skrive det, i tilfelle det kunne være noe i det. Håper det ordner seg for deg raskt. ❤️ frustrende når man ikke forstår hva kroppen driver med, og den ikke spiller på lag med deg. Sender deg varme tanker, og en stor klem! Endret 5. mai 2021 av bittelillebolla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå