Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oida skrev (1 time siden):

Det var vel små vintergrønne trær de plantet i hullene. Vil tro tanken er at de skal stå der hele året.

Tenkte meg det, at jeg misforstod det der 😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, Oida said:

Plasten i puteskapet var stiftet eller spikret fast. Når det regner vil vannet pipple fra taket og ned på plasten. Det vil igjen føre til fukt og råte i skapet over tid. Regner det mye over tid vil ikke vannet fordampe, men samle seg som en pytt i plasten i taket. Plasten på vegger og dører gjør ikke saken bedre.

Isoporen var etter hva jeg kunne se ikke skjøtet, den var skåret i hele stykker tilpasset putekassen. Isopor trekker som kjent ikke vann, ergo vil putekassen ikke bli fuktig.

Så om A&J hadde brukt vindsperretape over stiftene hadde det vært greit? Greit at isolasjonen er hele stykker, er mer bekymra for kantene på lokket. Nå er den sikkert mindre utsatt for kondens når den er isolert, men... er dette en greie, isolerer folk putekassene sine?

Anonymkode: 120ea...7e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

men... er dette en greie, isolerer folk putekassene sine?

Nei, det er stort sett kun på Sommerhytta at det isoleres i putekassene. 😅

Jeg for min del kjøper vanntette puter. Problem solved! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så om A&J hadde brukt vindsperretape over stiftene hadde det vært greit? Greit at isolasjonen er hele stykker, er mer bekymra for kantene på lokket. Nå er den sikkert mindre utsatt for kondens når den er isolert, men... er dette en greie, isolerer folk putekassene sine?

Vindsperretape over stifter løser ikke problemet. Når det regner vil vannet pipple fra taket på skapet og ned på plasten. Regner det mye vil det bli en dam der. Det vil også bli fukt på de plastkledde veggene og dørene. Over tid kan dette føre til fukt og råte på det som oppbevares i skapet.

Ctrl skrev (2 timer siden):

Nei, det er stort sett kun på Sommerhytta at det isoleres i putekassene. 😅

Jeg for min del kjøper vanntette puter. Problem solved! 

Nå har jeg aldri deltatt på Sommerhytta og har heller ingen planer om det. Men har isolert putekasse på hytten som ligger ved kysten, hvor sjøsprøyten slår innover brygga på dager med ruskevær. Hjelper lite med vanntette puter da.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Krykker hos A og C? Er det noen som burde ha krykker tilgjengelig i hytta så er det A og J, før de får opp et rekkverk!!!

Anonymkode: d9969...53a

Ser for meg de kanskje har andre planer for området, ellers ville de satt opp rekkverk 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (4 timer siden):

Ser for meg de kanskje har andre planer for området, ellers ville de satt opp rekkverk 😄

Aldri godt å si når det gjelder A og J. De får møtes på midten! Kanskje litt rekkverk og litt tuja hekk. HAHA

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag ep: 

Spoiler

Kjøkken denne uken. Blir spennende å se. Vi får jo se at de handler inn, men ofte får man ikke skikkelig inntrykk av hva de har kjøpt før du ser det oppe i hytta. Gleder meg til å se sluttproduktet 😄

Gleder meg til å se alle klagene som kommer denne gangen på Anna 👀 Men jeg støtter henne fult ut. Gud om det er irriterende å sitte å snakke til noen som er totalt lost inne i mobilen! 🤪 og man må jo si i fra om noen faktisk gjør noe galt. De har jo ikke allverdens med tid på seg til å lage et helt kjøkken.

Endret av Ariana807
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (På 7.5.2021 den 1.00):

Hvem mener du er favorittene mine da?

Hva lite har jeg reagert kvasst på? Tviler ikke på min reaksjon, men er spent på hva som var "lite".

Edit: de eneste jeg ikke takler så bra er tvillingene, så ja, jeg har 3 favorittpar.

Fatter ikke hvordan noen kan leve seg sånn i et program at man svarer andre så kvast her inne. 

Anonymkode: 5f3b0...d56

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Fatter ikke hvordan noen kan leve seg sånn i et program at man svarer andre så kvast her inne. 

Det hadde da ikke noe med programmet å gjøre, det hadde å gjøre med at folk påstår ting de ikke har grunnlag for å påstå og da mener jeg man skal begrunne det i det minste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (12 timer siden):

Mandag ep: 

Vis skjult innhold

Kjøkken denne uken. Blir spennende å se. Vi får jo se at de handler inn, men ofte får man ikke skikkelig inntrykk av hva de har kjøpt før du ser det oppe i hytta. Gleder meg til å se sluttproduktet 😄

Gleder meg til å se alle klagene som kommer denne gangen på Anna 👀 Men jeg støtter henne fult ut. Gud om det er irriterende å sitte å snakke til noen som er totalt lost inne i mobilen! 🤪 og man må jo si i fra om noen faktisk gjør noe galt. De har jo ikke allverdens med tid på seg til å lage et helt kjøkken.

Spoiler

Litt skeptisk til hvitt høyglanskjøkken på ei hytte🤔 men gleder meg til å se hvordan alle blir

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (1 time siden):

Det hadde da ikke noe med programmet å gjøre, det hadde å gjøre med at folk påstår ting de ikke har grunnlag for å påstå og da mener jeg man skal begrunne det i det minste...

Det er ikke alt som kan begrunnes så veldig, og det må være lov å ytre meningen sin uten å måtte forklare gang på gang hvorfor man mener sånn og slik. :P Du engasjerer deg litt mye, greit nok det men hvilken type putekasse et av parene går for eller hvilken farge noen velger å male benken i, er ikke noe vi kan gjøre noe med uansett.. noen liker den fargen, andre ikke. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (1 time siden):

Det er noe med å ikke legge for mye i ting og dra ting ut av kontekst...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke alt som kan begrunnes så veldig, og det må være lov å ytre meningen sin uten å måtte forklare gang på gang hvorfor man mener sånn og slik. :P Du engasjerer deg litt mye, greit nok det men hvilken type putekasse et av parene går for eller hvilken farge noen velger å male benken i, er ikke noe vi kan gjøre noe med uansett.. noen liker den fargen, andre ikke. 

Signerer denne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (På 6.5.2021 den 21.48):

Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.

Og alle programmer på TV blir diskutert her inne, både positivt og negativt. Hvis du ikke vil høre noe negativt burde du ikke henge i denne tråden, her er det mye skepsis. Vi som er skeptiske mener vi har god grunn til å være det så vi kommer ikke til å gi oss. 😛

Det finnes også en grense for hvor mange konspirasjoner man skal lese inn i et program. Konspirasjonsteorier er ikke sunt i utgangspunktet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Det er fryktelig pussig at vi ikke fikk innblikk i hvilke kjøkken de ulike parene gikk for. Kun en rask innføring i designet av kjøkkenet. Lite å bli inspirert av!

Tvillingene går for hvit helglans. Det er no-go på et hyttekjøkken for min del. 

Kurt og Veronica går for gips på veggene. Det er jeg heller ikke særlig fan av på en hytte. Dog interessant å se hvordan de løser denne kjøkkenøya med en spiseplass. Kan fort bli trangt.

Christine og Adrian går for mørkegrønn panel på veggene. Joda, håper bare ikke at det blir for mørkt og "tungt", og at de maler skikkelig denne gang. 

Anna og Jone fikk vi lite innblikk i annet enn at de gikk for panel, og at Anna er god i å sage hull i panelet til kontakter.

Konklusjon: Dagens episode var fryktelig innholdsfattig rundt viktige ting, og fokuset var som vanlig på mye annet irrelevant tull. Dropper man å se dagens episode så går man ikke glipp av noe.

Men jeg lurer på hvorfor alle parene går for umalt panel, for så være nødt til å male det? Tenker at ferdigmalt panel må jo være 10 ganger bedre og lettere å sette opp. Tvillingene la jo ferdigmalt panel på soverommet, så det bør jo være lov. Eller? 

Ellers blir det jo selvfølgelig spennende å se hvordan det blir seende ut tilslutt, og hvem som vinner. Umulig å danne seg favorittkjøkken når man ikke vet hva de ulike parene gikk for. 

Endret av Ctrl
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du har jo misforstått helt. Greit det altså, men foreslår at du ikke avspore tråden mer med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ctrl skrev (23 minutter siden):
  Skjul innhold

Det er fryktelig pussig at vi ikke fikk innblikk i hvilke kjøkken de ulike parene gikk for. Kun en rask innføring i designet av kjøkkenet. Lite å bli inspirert av!

Tvillingene går for hvit helglans. Det er no-go på et hyttekjøkken for min del. 

Kurt og Veronica går for gips på veggene. Det er jeg heller ikke særlig fan av på en hytte. Dog interessant å se hvordan de løser denne kjøkkenøya med en spiseplass. Kan fort bli trangt.

Christine og Adrian går for mørkegrønn panel på veggene. Joda, håper bare ikke at det blir for mørkt og "tungt", og at de maler skikkelig denne gang. 

Anna og Jone fikk vi lite innblikk i annet enn at de gikk for panel, og at Anna er god i å sage hull i panelet til kontakter.

Konklusjon: Dagens episode var fryktelig innholdsfattig rundt viktige ting, og fokuset var som vanlig på mye annet irrelevant tull. Dropper man å se dagens episode så går man ikke glipp av noe.

Men jeg lurer på hvorfor alle parene går for umalt panel, for så være nødt til å male det? Tenker at ferdigmalt panel må jo være 10 ganger bedre og lettere å sette opp. Tvillingene la jo ferdigmalt panel på soverommet, så det bør jo være lov. Eller? 

Ellers blir det jo selvfølgelig spennende å se hvordan det blir seende ut tilslutt, og hvem som vinner. Umulig å danne seg favorittkjøkken når man ikke vet hva de ulike parene gikk for. 

Enig.

Anonymkode: a38b3...d5e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (5 minutter siden):

Du har jo misforstått helt. Greit det altså, men foreslår at du ikke avspore tråden mer med dette.

Ikke tenk på det! Skriv hva du vil og hva du mener så fremt det er innenfor lovverket til KG, for det er 100% frivillig å lese dine (og mine) innlegg her inne :) Det er et diskusjonsforum, ikke en tribune ;) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (14 minutter siden):

Jeg syns bare det er med på å ødelegge litt kommentarene som blir lagt igjen. Når du bygger videre/henger deg opp i slike små ting, da blir det jo bare en samtale mellom deg og vedkommende som dere like gjerne kan ta over DM! Er heller det jeg kaller avsporing..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Måten Anna snakker om Jone.

«Tror han er litt sliten og lei»

«Jone er ikke så tålmodig»

Jone, Jone, Jone, hu er jo helt opphengt i å kommentere hver minst ting han gjør, og snakker om han som om han var et lite barn 😒

Men er jeg den eneste som synes stilen til Anna og Jone blir mer og mer bestemor stil?

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...