Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

PetterKanin skrev (2 minutter siden):

Puteskapet var vel ikke tett engang ...

Det var jo kledd med byggplast innvendig.

Anonymkode: 3fa05...8c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ctrl skrev (5 minutter siden):

Ja, uten tvil. 

For å si det på en annen måte for å sette det i deltakerkontekst:
Kurt og Veronica ville aldri i verden vunnet ukeskonkurransen denne uken med Christine og Adrians terrasse. 
Ikke Anna og Jone heller. 
Det er jeg faktisk 100% sikker på. 

Og samtidig ville Christine og Adrian ha vunnet denne uken hvis dem hadde levert ifra seg Kurt og Veronica eller Anna og Jones terrasse. 

Denne uken var konkurranserigget i typisk Sommerhytta-stil. 

Enkelte deltagere måtte levere for å vinne. Andre deltakere måtte prestere for å vinne.
Det er en skitten måte å drive dømming på i en konkurranse som krever 10 uker med blodslit av livet ditt og gevinsten er på 3.300.000,-. 

Herregud som dere holder på her inne. Leser inn alt mulig slags crap og konspirasjon. Det er ett underholdningsprogram - ta det for det det er. Aina presset ikke ut noe positivt å si og far og datter er ikke akkurat umulig å toppe.

Synes de fleste her inne tar helt av, med personkarakteristikker og kritikk. Sikter ikke til deg spesielt nå, men som en generell betrakning. Chill, sier jeg bare 😏

Anonymkode: 3b271...bbd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var jo kledd med byggplast innvendig.

Anonymkode: 3fa05...8c0

Problemet er at vann trenger seg inn gjennom dørene og på dekket.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Herregud som dere holder på her inne. Leser inn alt mulig slags crap og konspirasjon. Det er ett underholdningsprogram - ta det for det det er. Aina presset ikke ut noe positivt å si og far og datter er ikke akkurat umulig å toppe.

Synes de fleste her inne tar helt av, med personkarakteristikker og kritikk. Sikter ikke til deg spesielt nå, men som en generell betrakning. Chill, sier jeg bare 😏

Anonymkode: 3b271...bbd

For deg er det kanskje et underholdningsprogram, men du må huske at det er en konkurranse som krever mye av deltakerne og samtidig har høy gevinst. I det lyset er det jammen meg kritikkverdig at dømmingen ikke er fair and square med lik dømming på tvers av deltakerne, og biased dømming fordi resultattavla må "rettes opp" fordi enkelte har prestert godt over lang tid. Det må være innenfor å diskutere måten dommerne opptrer på i denne tråden. Og det handler ikke om Christine og Adrian som personer. 

Christine og Adrian leverte ifra seg en bra terrasse. Noe annet har jeg aldri sagt. Men terrassen var ikke best i dag. Og Kurt og Veronica ville aldri vunnet med denne terrassen om det var de som hadde laget den. Kall det gjerne konspirasjon, men det er jeg rimelig sikker på. Og kanskje klarer du å se at det ligger litt logikk bak den "konspirasjonen" du også. 

Enig i at det er mye unødvendige personangrep i tråden, og det bør folk holde seg for god til. 

Endret av Ctrl
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg syntes Trine og Trude burde vunnet denne uka, jeg syntes de ikke det at har en hyttete, tøff og jordnær stil burde trekke ned. 

Unner også Adrian og Christine seieren for de hadde jobbet veldig hardt og fått det skikkelig pent og gjennomført, men personlig ble det for strigla stil for min smak. 

Var ikke spesielt fan av Kurt og Veronica sitt denne uka, syntes det ble rotete og lite sammenheng. Men stolen var fin! 

Jeg likte ikke Anna og Jone sin terrasse så godt, og puteskapet syntes jeg virket veldig uferdig.

Anonymkode: 152a5...efb

Men dette var vel eneste uken meglerne hadde sjangs til å vinne. De begynte å bli ganske motløse, og de er det eneste paret som er så opphengt i at K&V har 3 gullhammere. Tvillingene vinner sikkert neste gang det er et ukesoppdrag som ikke kreves så mye ferdigheter.

Blir spennende å se neste uke, da er det kjøkken. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte christine og adrian sitt resultat best denne uken jeg da 😂. Men nå likte jeg hullene i terassen, de hvite steinene og grønne buskene mot det sorte. Føler at putekassen deres var en av de beste også pga isoleringen. Selv om anna og jone sin putekasse hadde et bra design, virket det ikke som om lars syntes det var en vanntett løsning.  

Anonymkode: 77c95...e2e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leveggen til Kurt og Veronica var jo ikke veldig solid, når det var så jevnt så blir det sånne ting som avgjør tenker jeg. Solstolen var kjempefin da. Men litt for mye for min smak, for mange soner kanskje 🤔 

Trude og Trine virker å følge sin egen smak mer enn å prøve å tilfredsstille Aina og Finn. Synd de og kanskje følger egen stil når det gjelder snekringen, jeg tror hvis de kunne skjerpet seg bare litt på finishen så kunne de vunnet. Det er jo en fin terrasse og et koselig område 😊

Anna og Jone sin terrasse føltes litt trang på en måte, møblene var litt store. Med det store boblebadet og så ble det litt trangt. Begge deler er vel vunnet så det kunne de ikke bestemme. Trapp var fin, blomsterkassen var fin. Virker som om de har større høyde ved sin altan enn de andre, derfor rekkverk var foreslått. Likte Finns ide om å plante busker. Puteskapet var stilig, men neppe vanntett. 
 

Adrian og Christine har kommet langt! De kommer nok til å angre på svartmalt terrasse når solen har stått på, og jeg er ikke like glad i svart som de er, men jeg syns de hadde fått et godt resultat. Likte hullene! 
 

Vi vet jo at de som er best til å snekre ikke automatisk vinner, ellers hadde vel Mikkel og Cornelius vunnet alt i fjor. Jeg tenker de har et minimumskrav for snekringen, og at Finn og Aina må være fornøyde. Jeg er ikke enige i at A&C fikk sympatihammer, for det var fint hos dem! 
 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men dette var vel eneste uken meglerne hadde sjangs til å vinne. De begynte å bli ganske motløse, og de er det eneste paret som er så opphengt i at K&V har 3 gullhammere. Tvillingene vinner sikkert neste gang det er et ukesoppdrag som ikke kreves så mye ferdigheter.

Blir spennende å se neste uke, da er det kjøkken. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

Jeg håper T og T vinner noe snart. De har jo godt humør, til tross at de ikke vinner noen gullhammere, og jeg liker at de kjører sin egen stil. Det burde jo ikke være sånn at man kan sutre og klage seg til å få hammer. 

Anonymkode: 152a5...efb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Herregud som dere holder på her inne. Leser inn alt mulig slags crap og konspirasjon. Det er ett underholdningsprogram - ta det for det det er. Aina presset ikke ut noe positivt å si og far og datter er ikke akkurat umulig å toppe.

Synes de fleste her inne tar helt av, med personkarakteristikker og kritikk. Sikter ikke til deg spesielt nå, men som en generell betrakning. Chill, sier jeg bare 😏

Anonymkode: 3b271...bbd

Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.

Og alle programmer på TV blir diskutert her inne, både positivt og negativt. Hvis du ikke vil høre noe negativt burde du ikke henge i denne tråden, her er det mye skepsis. Vi som er skeptiske mener vi har god grunn til å være det så vi kommer ikke til å gi oss. 😛

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg likte christine og adrian sitt resultat best denne uken jeg da 😂. Men nå likte jeg hullene i terassen, de hvite steinene og grønne buskene mot det sorte. Føler at putekassen deres var en av de beste også pga isoleringen. Selv om anna og jone sin putekasse hadde et bra design, virket det ikke som om lars syntes det var en vanntett løsning.  

Anonymkode: 77c95...e2e

Kan jeg spørre hvorfor du likte isoleringen av putekassa? Hva er poenget med det? Spør oppriktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Ctrl skrev (13 minutter siden):

Christine og Adrian leverte ifra seg en bra terrasse. Noe annet har jeg aldri sagt. Men terrassen var ikke best i dag. Og Kurt og Veronica ville aldri vunnet med denne terrassen om det var de som hadde laget den. Kall det gjerne konspirasjon, men det er jeg rimelig sikker på. Og kanskje klarer du å se at det ligger litt logikk bak den "konspirasjonen" du også. 

Helt riktig! Og det er derfor man vet at bedømmingen er bullshit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg håper T og T vinner noe snart. De har jo godt humør, til tross at de ikke vinner noen gullhammere, og jeg liker at de kjører sin egen stil. Det burde jo ikke være sånn at man kan sutre og klage seg til å få hammer. 

Anonymkode: 152a5...efb

Tror nok de vinner en hammer en uke som det ikke er så stort og krevende prosjekt, men det blir nok ikke kjøkkenuken.

Anonymkode: 6b5f0...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (3 minutter siden):

Helt riktig! Og det er derfor man vet at bedømmingen er bullshit. 

Er det sagt noe om at bedømmingen kun skal gå på faglig utførelse, ikke utvikling også, da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PetterKanin skrev (6 minutter siden):

Er det sagt noe om at bedømmingen kun skal gå på faglig utførelse, ikke utvikling også, da?

Men dommerne krever jo mer av K&V enn av de andre. Det er jo ikke riktig at noen leverer et perfekt arbeid, mens andre leverer et makkverk og vinner på det. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (12 minutter siden):

Er det sagt noe om at bedømmingen kun skal gå på faglig utførelse, ikke utvikling også, da?

Konseptet er jo bygget på at det paret som leverer best sluttprodukt gjennom kriteriene interiør, beplantning og snekring utifra rom og uteområde skal vinne ukeskonkurransen. Det handler ikke om utvikling, men hvem som leverte best. Utvikling blir som regel belønnet med gullhammere i finaleuken. I alle fall noen ganger... Det er ikke alltid like lett å skjønne fordelingen av gullhamrene da heller.

På samme måte som disse små delkonkurransene hvor vinnerne får plukke med seg en premie. Det handler heller ikke om utvikling. 

Hadde programmet handlet om utvikling så skulle tvillingene vunnet i dag med tanke på hva dem leverte med deres utgangspunkt og kunnskaper på forhånd. 

Endret av Ctrl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men dommerne krever jo mer av K&V enn av de andre. Det er jo ikke riktig at noen leverer et perfekt arbeid, mens andre leverer et makkverk og vinner på det. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

 

Ctrl skrev (5 minutter siden):

Konseptet er jo bygget på at det paret som leverer best sluttprodukt gjennom kriteriene interiør, beplantning og snekring utifra rom og uteområde skal vinne ukeskonkurransen. Det handler ikke om utvikling, men hvem som leverte best. Utvikling blir som regel belønnet med gullhammere i finaleuken. I alle fall noen ganger... Det er ikke alltid like lett å skjønne fordelingen av gullhamrene da heller.

På samme måte som disse små delkonkurransene hvor vinnerne får plukke med seg en premie. Det handler heller ikke om utvikling. 

Hadde programmet handlet om utvikling så skulle tvillingene vunnet i dag med tanke på hva dem leverte med deres utgangspunkt og kunnskaper på forhånd. 

Så det er ikke sagt noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Så det er ikke sagt noe om det?

Hvis du går tilbake til episode 1 i årets sesong, og lytter på Guri Solberg fra 00:40 til 00:54, så sier hun: 

"Byggmester Lars, interiørdronning Aina og hele Norges blomster-Finn vil hver uke gi en gullhammer til det paret som har løst ukesprosjektet best."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (30 minutter siden):

Helt riktig! Og det er derfor man vet at bedømmingen er bullshit. 

Du maser og klager jo uansett hva som skjer jo? Om dette er rigget hva er hensikten med å innlede sesongen med 3 hammere til 1 par? Det ville man ikke gjort, det skader jo dramatikken i programserien såpass at man sikkert mister en del seere. 

Dessuten, det er ikke et ubestridt faktum at Christine og Adrian ikke hadde det beste resultatet, det er jo din mening. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Lass4r skrev (5 minutter siden):

Du maser og klager jo uansett hva som skjer jo? Om dette er rigget hva er hensikten med å innlede sesongen med 3 hammere til 1 par? Det ville man ikke gjort, det skader jo dramatikken i programserien såpass at man sikkert mister en del seere. 

Dessuten, det er ikke et ubestridt faktum at Christine og Adrian ikke hadde det beste resultatet, det er jo din mening. 

Nei, jeg har hatt et par positive innlegg i denne tråden også. :natti:

Hva vitsen var? Skape spenning vel. 

Ja, er ikke dette et diskusjonsforum hvor man legger frem egne meninger og synspunkter?

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg har hatt et par positive innlegg i denne tråden også. 

Hva vitsen var? Skape spenning vel. 

Ja, er ikke dette et diskusjonsforum hvor man legger frem egne meninger og synspunkter?

Så hvis 1 par vinner 3 ganger så er det for å skape spenning, hvis 3 par vinner 1 hammer hver så er det også et kynisk spill for å skape spenning. Hvordan mener du de kan gjøre det for å ikke skape spenning da?

Det er jo ikke spennende å ha ett lag som dominerer, men de våget å dømme det den veien alikevel. Jo det er et diskusjonsforum, men du går langt i å hevde det er en konspirasjon fordi det ble dømmet annerledes enn du synes...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...