Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Janzypants skrev (5 timer siden):

Jeg har stått over noen uker nå, slik at jeg kan se mange episoder etter hverandre på sumo, så det vil si at jeg ikke har lest hele tråden og jeg vet dermed heller ikke om andre har spurt om dette før meg, så jeg beklager på forhånd 😛  Jeg er på uke nummer 3 hvor de skulle bygge badet. Anyway, det har ingenting å si for spørsmålet mitt, og hvis noen har svar på det jeg lurer på, så vær så snill og siter meg på dette, slik at jeg kan gå direkte til svaret uten å måtte risikere å lese noe jeg ikke ønsker 😅

Spørsmål 1:  Disse premiene de får når de vinner sånne sidekonkurranser, får de fortsatt beholde de dersom de taper hytta? Nå snakker jeg om premier som boblebad, sengetøy til en verdi av 5000 kr, Belysning (aner ikke hvor mye det beløpet var på) osvosv. 

Spørsmål 2: Disse optpussingspengene de mottar hver uke, er det penger som skal gå til interiøret? Jeg kom til å tenke på det nå som jeg ser de skal bytte bad. Hvert par fikk 3000 kr denne uka. Vil det da si at alt av baderomsmøbler er noe de får? Som f.eks toalett, dusj/badekar, servant, blandebatterier osvosv. Man kommer jo ikke akkurat veldig langt på dette med 3000 kr 😅

 

 

 har forstått det slik at de får ta med seg alt som er mobilt/løst av premier, tror ikke de skrier ned montert utebelysning etc. 

 

Pengene er til styling/Aina-stæsj. Alt av nødvendige materialer og baderom/kjøkken får de. Sikkert med noen begrensninger i prisklasse. 

Anonymkode: 0f85a...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Assa, jeeees christ! Tydelig at det er team Anna og Jone mot Papsen og Veronica her inne. Jeg heier på sistnevnte, grunnene til det er fordi jeg dessverre sitter igjen med et litt dårlig inntrykk av Anna. Og fordi jeg syns Kurt er flinkere til å snekre all over og fordi jeg har ganske lik stil som Veronica når det kommer til farger, interiør og blomster. Det må være lov å si🙂🤍 Jeg har også kommentert swix klærne tidligere, fordi det i mine øyne er ganske dyre klær som jeg selv hadde vært redd for å ødelegge og som jeg ikke ser på som arbeidsklær.🤭 Men som noen nevner, det kan jo hende at hun faktisk er her inne å leser? Av ren nysgjerrighet? Hun slår meg også litt som en litt sjenert og stille jente innerst inne(Jone føler jeg er litt samme typen) og det kan jo gjøre at hun ikke like lett lar kommentarene bare prelle av? Anyways, føler det er så åpent om hvem som stikker av med gullhammeren idag🤓 Det hadde faktisk vært litt gøy om Christine og Adrian vinner denne uka🌟 Gleder meg til å se hvilke blomster og hagemøbler de har valgt seg ut😌 Ser for meg Missoni puter og pledd med litt farger hadde passet så fint inn med alt det sorte🤩 men det koster jo way over budget..men bare litt mer farger på pynt og stoff..🙂🤓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare nevne en ting fra ukens episoder som jeg likte veldig godt. Det var at programmet tok seg tid til å vise hvordan man skjærer verandaen slik at den tilpasses fjellet, ved illustrasjon av Lars. Føler at det å få ideer og inspirasjon virkelig er noe jeg har savnet ved programmet. Kanskje har ikke dommerne hatt like mange slike ting å vise som før, men syntes også det har vært lite orginalitet blant deltakerne 😊 Jeg er spent på c+a sin plan om hvite steiner i beddene/sirklene da, det tror jeg kan bli en veldig fin kontrast mot det sorte og grønne. Faktisk noe jeg kunne tenkt meg å prøve selv. 

Anonymkode: 77c95...e2e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vil bare nevne en ting fra ukens episoder som jeg likte veldig godt. Det var at programmet tok seg tid til å vise hvordan man skjærer verandaen slik at den tilpasses fjellet, ved illustrasjon av Lars. Føler at det å få ideer og inspirasjon virkelig er noe jeg har savnet ved programmet. Kanskje har ikke dommerne hatt like mange slike ting å vise som før, men syntes også det har vært lite orginalitet blant deltakerne 😊 Jeg er spent på c+a sin plan om hvite steiner i beddene/sirklene da, det tror jeg kan bli en veldig fin kontrast mot det sorte og grønne. Faktisk noe jeg kunne tenkt meg å prøve selv. 

Anonymkode: 77c95...e2e

Det som er synd er at Lars ikke viste det siste trikset for å få plankene helt inn til fjellet slik han gjorde. Følger man oppskriften han gav oss hadde man aldri fått det samme resultatet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesfinale:

Spoiler

Kjekt å se andre vinne, men hadde jo håpet at tvillingene skille gå av med seieren. Jeg likte deres resultat best, ikke bare enda mer masse sort farge 😂 men og stødig og solid. Men den der stripa med skjøyter var ikke pen. (Den som blir påpekt i episoden). Så ser at de ikke vant denne gangen.

Far og datter: jeg synes det var rotete hos dem. For mye som skjedde, for mye blomster. Men jeg er kanskje alene om den tanken. Men også sand på bakken, opp trappen, til sort dekk. Den steinen fungerte ikke like bra hos disse som den gjorde hos tvillingene, og det var ikke pent når de har malt det de har lagd, men latt den plattingen til boblebadet være naturfarget 😅 Nei det var ikke en favoritt for min del, men pen stol.

A&J: jeg likte godt deres resultat. Fin trapp. Likte at de holdt dekket i natur tre farge, men hadde samme sorte farge som på hus/kjøkken på le-veggen. Ble ikke for mye sort på sort på sort.

Meglerene: de vant. De hadde et pent resultat. Som jeg har sagt så funker ikke all denne sorte fargen for meg. Det blir for mye. Men de om det. Jeg likte ikke helt de der hullene til plantene, men jeg er ikke glad i planter, så for meg gir det ikke mening å stjele plass fra terrassen til det 😂 Men de hadde er pent resultat, og jeg så at de kunne godt ligge ann til å vinne før de så da vant 😄

Konspirasjonsteori: er det med vilje, jevne ut hammerene nå i ukene som kommer? 👀👀 hvem vet. Noen ganger virker det nå litt slik.

Gleder meg til kjøkken uken så kommer 😄 alltid kjekt å se hvilken stil de går for 😄

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (10 minutter siden):

Ukesfinale:

  Vis skjult innhold

Kjekt å se andre vinne, men hadde jo håpet at tvillingene skille gå av med seieren. Jeg likte deres resultat best, ikke bare enda mer masse sort farge 😂 men og stødig og solid. Men den der stripa med skjøyter var ikke pen. (Den som blir påpekt i episoden). Så ser at de ikke vant denne gangen.

Far og datter: jeg synes det var rotete hos dem. For mye som skjedde, for mye blomster. Men jeg er kanskje alene om den tanken. Men også sand på bakken, opp trappen, til sort dekk. Den steinen fungerte ikke like bra hos disse som den gjorde hos tvillingene, og det var ikke pent når de har malt det de har lagd, men latt den plattingen til boblebadet være naturfarget 😅 Nei det var ikke en favoritt for min del, men pen stol.

A&J: jeg likte godt deres resultat. Fin trapp. Likte at de holdt dekket i natur tre farge, men hadde samme sorte farge som på hus/kjøkken på le-veggen. Ble ikke for mye sort på sort på sort.

Meglerene: de vant. De hadde et pent resultat. Som jeg har sagt så funker ikke all denne sorte fargen for meg. Det blir for mye. Men de om det. Jeg likte ikke helt de der hullene til plantene, men jeg er ikke glad i planter, så for meg gir det ikke mening å stjele plass fra terrassen til det 😂 Men de hadde er pent resultat, og jeg så at de kunne godt ligge ann til å vinne før de så da vant 😄

Konspirasjonsteori: er det med vilje, jevne ut hammerene nå i ukene som kommer? 👀👀 hvem vet. Noen ganger virker det nå litt slik.

Gleder meg til kjøkken uken så kommer 😄 alltid kjekt å se hvilken stil de går for 😄

 

Spoiler

Enig med deg i det meste 👍 Ser også for meg at det er litt gjennomtenkt at hamrene fordeles utover. Men denne uka følte jeg det var lagene uten seier så langt som var de to verdige vinnerene, så jeg føler programmet slipper greit unna med det 😅 Likte godt vinner-terrassen, at den ikke var for stor, og detaljene var ganske enkle. Ville dog heller ikke hatt så mye svart. Tvillingene fikk også et ryddig resultat, til tross for rare skjøter. 

Anna og Jone hadde forsåvidt fint resultat, men ett eller annet gjorde at det ikke stemte for meg. Far og datter sitt føltes veldig rotete og overdrevet, og særlig broa over til boblebadet skapte et merkelig helhetsinntrykk. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for personangrep og svar til dette.

Vintermorgen, mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna er jo utrolig nedlatende da, så slutta å se på dette jeg. 

Anonymkode: 09946...fc9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode. 

Spoiler

Jeg synes ikke det var noe fint hos de som vant ukesfinalen, men denne uken var vel den eneste uken det paret hadde sjangs til å vinne. Tror nok det er litt planlagt spill her fra produksjonen, både for at det skal være spennende for seerne, og ikke minst for at meglerne ikke skulle miste motet helt. De har rett og slett dårlig smak, og er ikke flinke til å sette ting sammen. Men de har blitt noe bedre på snekring og maling da. De har endelig skjønt at de MÅ være nøye. Men det er enda et godt stykke til de er på samme nivå som V&K og A&J. 

Ellers så synes jeg det sto likt mellom far og datter å Anna og Jone. 

 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode, og ukesrangering: 

Spoiler

Min ukesrangering, der nr 1 til 2 ligger ganske jevnt:

1. Anna og Jone:
Meget bra uterom. Trappen ned og det utrolige praktiske puteskapet med plass til “alt” ble prikken over i-en for min del. Leverte derfor det lille ekstra i dag som var umulig å overse når flere par ligger jevnt. Disse store blomsterkassene var også et ekstra moment, selv om det ikke helt var min smak. Det ble uansett overraskende bra, og en terrasse jeg lett kunne ha eid. Lars og Finn reagerte på at dem ikke hadde rekkverk eller hekk foran terrassen. Men det hadde jo ingen andre par heller ??

2. Kurt og Veronica:
Leverte ikke uforventet et meget bra uterom. Forseggjort på det meste, med fine “soner” som Finn faktisk sa. Likte at det var blitt plantet grønne busker rundt, og ikke plantasjebedd. Alt var ferdigsstilt, og hadde også flere ekstra momenter utover ukeskonkurransen. Likte dog ikke at de hadde bygget terrasse rundt berget for å få det fram, når de kunne ha kledd terrassebord over det. Det trekker ned for min del. Ellers kunne jeg lett ha eid Kurt og Veronicas terrasse også! 

3. Christine og Adrian:
Leverte et overraskende bra uteområde. Har vært nøye, og har en større helhet i det som blir levert. Spenstig å sage hull til blomster midt på terrassen. Mulig Finn og Aina likte det, men det gjorde ikke jeg. Jeg verdsetter et helhetlig terrassegulv mer enn to blomsterhull. Vant konkurransen, men jeg synes ikke de var best totalt sett. Jeg synes sluttproduktet ble for enkelt og savner det lille ekstra sammenlignet med A&J og K&V. Her lukter det seier for å utjevne konkurransen i typisk Sommerhytta-stil. Likevel var det veldig bra levert av Christine og Adrian, og såpass bra at dette var deres sjanse for å være med om seieren. Jeg er uansett uenig i at de leverte best, og mener at to bedre par ble forbigått for "usportslig" konkurransehensyn. Spesielt Anna og Jone ble skadelidende for dette, som trengte gullhammeren like mye de også. 

4. Tvillingene:
Leverte et bra uteområde, og svarer godt på oppgaven. Men hos meg trekker det ned at de har benyttet kun ubehandlet treverk på alt, og heller ikke malt noe av dette. Ser derfor uferdig ut selv om det er fullført. Uheldig med skjøtene midt på terrassen, og periodevis slurv snekkermessig. Slurv ingen andre par har. Havner sist sammenlignet med resten, men sluttproduktet ble bra.  

 

Endret av Ctrl
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh!

Spoiler

Bare meg som følte det var trøste vinnere? ...For å jevne det ut litt 🥴

 

Anonymkode: 7e490...f9c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papsen og Veronica leverer som alltid🥳🌟 Men velfortjent seier til Adrian og Christine🤩 Elsket løsningen med blomsterpottene😌 De kan visst de vil, superfint ble det💗🤩

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen kunne det nesten like gjerne vært avgjort med loddtrekning, alle leverte greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli

Og DER begynte det typiske utjevnings-opplegget i denne "konkurransen".

Christine og Adrian leverte langt bak både far og datter og Anna og Jone. LANGT bak! Både på snekring og design. De eier ikke smak og uteområdet deres var dritkjipt. 

Reaksjonen til dommerne var jo helt klart bedre hos både far og datter og hos Anna og Jone!! Hos Christine og Adrian kunne man se hvor anstrengt Aina var da hun måtte lete etter noe positivt å si. Christine og Adrian har utviklet seg, men pokker heller, uteområdet deres var jo dritkjedelig. De eier ikke smak.

Det sagt, far og datter leverte ikke sitt beste arbeid hittil. Utskjæringene av terrassen rundt steinen var ikke pent utført og ble enda styggere av de hvite steinene. Ikke bra å beise noe og ikke alt. Rotete inntrykk. Liker ikke blandingen av stein, grus, platting beiset og platting ubeiset.  Masse som skjer over alt. 

 

Tvillingene irriterer meg bare, de gjør slett arbeid og regelrett later seg. Overrasker meg om de i det hele tatt får en hammer. Klarer ikke se for meg når de skal få tildelt sine nødvendige hamre for å henge med videre i "konkurransen" og ha mulighet til å vinne hytta.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (6 minutter siden):

Og DER begynte det typiske utjevnings-opplegget i denne "konkurransen".

Christine og Adrian leverte langt bak både far og datter og Anna og Jone. LANGT bak! Både på snekring og design. De eier ikke smak og uteområdet deres var dritkjipt. 

Reaksjonen til dommerne var jo helt klart bedre hos både far og datter og hos Anna og Jone!! Hos Christine og Adrian kunne man se hvor anstrengt Aina var da hun måtte lete etter noe positivt å si. Christine og Adrian har utviklet seg, men pokker heller, uteområdet deres var jo dritkjedelig. De eier ikke smak.

 

Tvillingene irriterer meg bare, de gjør slett arbeid og regelrett later seg. Overrasker meg om de i det hele tatt får en hammer. Klarer ikke se for meg når de skal få tildelt sine nødvendige hamre for å henge med videre i "konkurransen" og ha mulighet til å vinne hytta.

Eier ikke smak? Ganske frekt å si. Er vel Adrian og Christine som får gjennomgå med hat nå på denne tråden.

Anonymkode: d9969...53a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eier ikke smak? Ganske frekt å si. Er vel Adrian og Christine som får gjennomgå med hat nå på denne tråden.

Anonymkode: d9969...53a

Hæ? Det er jo en smakssak hva man liker. Tror de driter i om jeg ikke liker det de lagde liksom, de vant jo til og med gullhammer for den tingen. I tillegg sa jo Aina at hun liksom elsket det de hadde laget denne uka, så tror de heller hører på henne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syntes Trine og Trude burde vunnet denne uka, jeg syntes de ikke det at har en hyttete, tøff og jordnær stil burde trekke ned. 

Unner også Adrian og Christine seieren for de hadde jobbet veldig hardt og fått det skikkelig pent og gjennomført, men personlig ble det for strigla stil for min smak. 

Var ikke spesielt fan av Kurt og Veronica sitt denne uka, syntes det ble rotete og lite sammenheng. Men stolen var fin! 

Jeg likte ikke Anna og Jone sin terrasse så godt, og puteskapet syntes jeg virket veldig uferdig.

Anonymkode: 152a5...efb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes Anna og Jone hadde best resultat. 

Anonymkode: a38b3...d5e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (28 minutter siden):

Og DER begynte det typiske utjevnings-opplegget i denne "konkurransen".

Ja, uten tvil. 

For å si det på en annen måte for å sette det i deltakerkontekst:
Kurt og Veronica ville aldri i verden vunnet ukeskonkurransen denne uken med Christine og Adrians terrasse. 
Ikke Anna og Jone heller. 
Det er jeg faktisk 100% sikker på. 

Og samtidig ville Christine og Adrian ha vunnet denne uken hvis dem hadde levert ifra seg Kurt og Veronicas eller Anna og Jones terrasse. 

Denne uken var konkurranserigget i typisk Sommerhytta-stil. 

Enkelte deltagere måtte levere for å vinne. Andre deltakere måtte prestere for å vinne.
Det er en skitten måte å drive dømming på i en konkurranse som krever 10 uker med blodslit av livet ditt og gevinsten er på 3.300.000,-. 

Endret av Ctrl
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg syntes Trine og Trude burde vunnet denne uka, jeg syntes de ikke det at har en hyttete, tøff og jordnær stil burde trekke ned. 

Unner også Adrian og Christine seieren for de hadde jobbet veldig hardt og fått det skikkelig pent og gjennomført, men personlig ble det for strigla stil for min smak. 

Var ikke spesielt fan av Kurt og Veronica sitt denne uka, syntes det ble rotete og lite sammenheng. Men stolen var fin! 

Jeg likte ikke Anna og Jone sin terrasse så godt, og puteskapet syntes jeg virket veldig uferdig.

Anonymkode: 152a5...efb

Puteskapet var vel ikke tett engang ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...