Godis Skrevet 13. oktober 2021 #481 Del Skrevet 13. oktober 2021 Niny skrev (På 7.10.2021 den 18.17): Siden jeg ikke vet hvordan ting forløper seg siden jeg ikke har født før, så safer jeg for flere dager på sykehuset. Har altså med 2 skift av hver str og stappet i en zip pose der jeg trykker ut luften så det tar mindre plass. Og med skift mener jeg 2 bodyer, 1 bukse med fot i ull og 1 strømpebukse. Passet på å i begge str ta ett skift med ull og ett uten, sånn hvis om så men at han skal reagere på ull rett på huden så har jeg med et bomullsalternativ. Jeg har 2 løse bukser fra cubus ( https://cubus.com/no/p/bukse-med-elastisk-kant-ved-ankelen-svart-bukser-dame/7257909_F990 ) med, som er litt løse, men deilig som slafsebukse. Digger disse og kommer nok til å bo i de senere også da det er god plass til stillongs under. En venninne som fikk baby i januar i år sa også at hun bodde i disse som gravid og etter fødsel 🤩😂 Reiser nok sikkert til sykehuset i noen klær også, så med mindre jeg lekker vann og søler til klærne så er jo den buksen også et alternativ hjem igjen hvis du reiser inn med en gravidbukse 😊 Ja sikkert lurt å stappe bilen med ting man tenker kanskje er greit for så å hente underveis evt. Her har heldigvis fødeavdelingen åpnet helt opp igjen for far, så han kan være der hele tiden på barsel, selv uten familierom, hvis han vil. Må sove i en stol da, men han får ihvertfall lov 😜 Så barnefar kan komme og gå som han vil, søsken av barnet må vente til besøkstid ellers må øvrig familie enda vente til vi er utskrevet. Men fremskritt! 😄 Lurt med både bomull- og ullalternativ, tror jeg går for det samme 😊 Og altså, den cubusbuksen?! Kjøpte like etter du linket til den, og skal absolutt ha en til. Magisk myk og god, den skal i sykehusbagen 👌 Godt med lettelser i tiltakene. Dersom det er tillat med besøk i løpet av tiden på barsel (og det tror jeg det er) kan vi jo også be dem om å ha med dersom vi savner noe. Men det viktigste skal pakkes klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 15. oktober 2021 #482 Del Skrevet 15. oktober 2021 Godis skrev (På 13.10.2021 den 14.49): Lurt med både bomull- og ullalternativ, tror jeg går for det samme 😊 Og altså, den cubusbuksen?! Kjøpte like etter du linket til den, og skal absolutt ha en til. Magisk myk og god, den skal i sykehusbagen 👌 Godt med lettelser i tiltakene. Dersom det er tillat med besøk i løpet av tiden på barsel (og det tror jeg det er) kan vi jo også be dem om å ha med dersom vi savner noe. Men det viktigste skal pakkes klart. Jeg tar det ikke så innmari tungt om ikke besteforeldre kan komme på besøk, med mindre vi blir lenge på barsel. Men det gjør veldig vondt at, slik reglene er nå, så kan ikke 2-åringen komme på besøk. Særlig blir der tøft om vi må bli værende. Ettersom jeg forstod på JM måtte vi bli værende i 48 timer pga jeg har testet positivt for GBS tidligere i svangerskapet. Da vi fikk nr 1 var jeg sykt gira på å vise frem til besteforeldre. Er nok det denne gangen også, men samtidig har jeg nok også behov for mer ro denne gangen. Gjør nok også sitt at mamma er gått bort siden sitt og pappa ikke er helt «med» lengre ( dog ikke kategorien senil/dement, men blitt ganske fjern). I dag har vært 3 dag i permisjon. Utrolig godt å få roet litt ned. Håper på å få en ukes tid til før han kommer. Hvordan går det med deg nå @Niny- er det fødsel på gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 15. oktober 2021 #483 Del Skrevet 15. oktober 2021 (endret) Sent torsdag kveld var jeg en tur på sykehuset for sjekk pga lite liv, ikke kjent noe hele dagen siden før jeg stod opp. Ctg var heldigvis helt fin og da jeg kom hjem om natta holdt babyen selvfølgelig full fest inni der og har turnet for fullt som vanlig nå i et døgn nesten. Mistenker at han driver og snur seg for å prøve å finne ut hvordan han skal ligge, det er en voldsom romstering og det tyter kroppsdeler ut både her og der så magen ser helt snål ut. Endret 15. oktober 2021 av Lorieen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 16. oktober 2021 #484 Del Skrevet 16. oktober 2021 Lorieen skrev (11 timer siden): Sent torsdag kveld var jeg en tur på sykehuset for sjekk pga lite liv, ikke kjent noe hele dagen siden før jeg stod opp. Ctg var heldigvis helt fin og da jeg kom hjem om natta holdt babyen selvfølgelig full fest inni der og har turnet for fullt som vanlig nå i et døgn nesten. Mistenker at han driver og snur seg for å prøve å finne ut hvordan han skal ligge, det er en voldsom romstering og det tyter kroppsdeler ut både her og der så magen ser helt snål ut. Så bra at alt viste seg å være bra, men skjønner godt at du ble bekymret av å ikke kjenne noe hele dagen! Jeg merker jeg blir redd bare det går 2-3 timer uten at jeg har registret en eneste bevegelse. Typisk at det skjer voldsomt mye etter at du har vært på sykehuset. Men 2-åringen opplevde jeg at det var merkelig stille i hele 3 dager (akkurat nok hele tiden til at jeg ikke kontaktet sykehuset) før det plutselig ble masse liv igjen- og da på et helt annet sted. Det tror jeg var da hun snudde seg med hodet ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 16. oktober 2021 #485 Del Skrevet 16. oktober 2021 Butter skrev (18 timer siden): Men det gjør veldig vondt at, slik reglene er nå, så kan ikke 2-åringen komme på besøk Ja, det må være vondt å tenke på. Forhåpentligvis kan det rekke å endre seg innen fødselen din finner sted, for jeg har inntrykk av at det ved mange sykehus nå er lov med besøk som normalt (da også egne barn, naturligvis). Ettersom jeg selv ikke har barn fra før er ikke akkurat det med besøk så veldig viktig, og jeg har egentlig uttrykt til kommende besteforeldre at slik det føles nå er det ikke sikkert vi tar i mot besøk når vi er på sykehuset. Det kan naturligvis endre seg, men det viktigste for meg er å ha partneren min så mye som mulig med, og ut over det tror jeg det vil være et stort behov for hvile 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemorbare Skrevet 16. oktober 2021 #486 Del Skrevet 16. oktober 2021 Lillebror kom 30+0 som den flotteste keiseren. Vi blir på sykehuset en liten stund, da lille bror var knappe 1456g. Lykke til videre i svangerskapet, damer, bare å glede seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 16. oktober 2021 #487 Del Skrevet 16. oktober 2021 Lillemorbare skrev (1 minutt siden): Lillebror kom 30+0 som den flotteste keiseren. Vi blir på sykehuset en liten stund, da lille bror var knappe 1456g. Lykke til videre i svangerskapet, damer, bare å glede seg. Gratulerer med lillebror, håper alt er bra med både han og dere! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 16. oktober 2021 #488 Del Skrevet 16. oktober 2021 Gratulerer @Lillemorbare🥰 Håper alt står fint til ✨ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 16. oktober 2021 #489 Del Skrevet 16. oktober 2021 Her gikk vannet igår, 38+0, kl 06.00. Riene kom umiddelbart og var 2 min imellom. Ringte inn etter 3 rier og fikk 2 på telefonen. Kjørte etter 20-25 min etter vannet gikk, når vi da hadde vært på do og rasket med oss siste tingene til fødebag. Kl 07.00 kom jeg inn, første sjekk ca 07.15/07.20 og hadde 7cm allerede da! 08.30 var en nydelig prins på 3150gr og 51cm ute 😍💖💙😭 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 16. oktober 2021 #490 Del Skrevet 16. oktober 2021 Niny skrev (2 timer siden): Her gikk vannet igår, 38+0, kl 06.00. Riene kom umiddelbart og var 2 min imellom. Ringte inn etter 3 rier og fikk 2 på telefonen. Kjørte etter 20-25 min etter vannet gikk, når vi da hadde vært på do og rasket med oss siste tingene til fødebag. Kl 07.00 kom jeg inn, første sjekk ca 07.15/07.20 og hadde 7cm allerede da! 08.30 var en nydelig prins på 3150gr og 51cm ute 😍💖💙😭 Gratulerer så masse med prinsen, Niny! 😍 Høres ut som en flott og rask fødsel! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 17. oktober 2021 #491 Del Skrevet 17. oktober 2021 Godis skrev (På 16.10.2021 den 16.17): Ja, det må være vondt å tenke på. Forhåpentligvis kan det rekke å endre seg innen fødselen din finner sted, for jeg har inntrykk av at det ved mange sykehus nå er lov med besøk som normalt (da også egne barn, naturligvis). Ettersom jeg selv ikke har barn fra før er ikke akkurat det med besøk så veldig viktig, og jeg har egentlig uttrykt til kommende besteforeldre at slik det føles nå er det ikke sikkert vi tar i mot besøk når vi er på sykehuset. Det kan naturligvis endre seg, men det viktigste for meg er å ha partneren min så mye som mulig med, og ut over det tror jeg det vil være et stort behov for hvile 😊 Ja, var faktisk inne og sjekket på flere sykehus, og virker som om det kun er her i området det er restriksjoner på søsken. Det på tross av at det ikke er spesielt med smitte her en gang. Så håper det endrer seg. Når det gjelder alle andre kan det være like greit tenker jeg 😂. Men husker jeg var mye mer gira på å vise frem til andre forrige gang enn det jeg hadde trodd! Ellers er jeg egentlig glad for at det enda er restriksjoner på barsel. Tror jo det er i de flestes interesse at det ikke kommer smitte inn. Men ja, det absolutt viktigste er at partner kan være med! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 17. oktober 2021 #492 Del Skrevet 17. oktober 2021 Niny skrev (21 timer siden): Her gikk vannet igår, 38+0, kl 06.00. Riene kom umiddelbart og var 2 min imellom. Ringte inn etter 3 rier og fikk 2 på telefonen. Kjørte etter 20-25 min etter vannet gikk, når vi da hadde vært på do og rasket med oss siste tingene til fødebag. Kl 07.00 kom jeg inn, første sjekk ca 07.15/07.20 og hadde 7cm allerede da! 08.30 var en nydelig prins på 3150gr og 51cm ute 😍💖💙😭 Gratulerer så masse. Da fødte du før, akkurat som du trodde. Men høres ut som en utrolig kjapp fødsel! Var kanskje intenst mens det stod på? Lykke til videre ❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 17. oktober 2021 #493 Del Skrevet 17. oktober 2021 Lillemorbare skrev (På 16.10.2021 den 16.30): Lillebror kom 30+0 som den flotteste keiseren. Vi blir på sykehuset en liten stund, da lille bror var knappe 1456g. Lykke til videre i svangerskapet, damer, bare å glede seg. Gratulerer og håper alt står bra til på tross av prematur ❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 18. oktober 2021 #494 Del Skrevet 18. oktober 2021 Butter skrev (12 timer siden): Gratulerer så masse. Da fødte du før, akkurat som du trodde. Men høres ut som en utrolig kjapp fødsel! Var kanskje intenst mens det stod på? Lykke til videre ❤️❤️ Tusen takk! 😍💙 Ja det ble jo akkurat som jeg hadde halvveis forberedt meg på at var en mulighet. Fødsel før termin som skulle gå raskt. Fryktet jo på forhånd at den skulle være så kjapp at epidural ikke var mulig, og det innså jeg litt etter jeg kom inn i 7 tiden og jeg da bare hadde 20-30 sekunder mellom hver ri og knapt fikk pustet ut før neste tok tak. Hakket for intenst siden det ikke fantes mulighet til å hente seg inn mellom takene. Jordmødrene måtte dra av meg klærne og jeg fikk aldri se hverken fødestuen eller jordmor 2 før han var ute og jeg greide åpne øynene. Gikk helt inn i meg selv og lå vridd på siden i smerte og rev i madrassen for hver ri 🙈 Så her ble fødsel uten smertelindring selv om jeg ville ha 😬 Ellers veldig fornøyd med at det ikke drøyet ut i flere timer når det først stod på 😊 Lille Stian, som gullet skal hete, knakk endelig koden for amming sent igår, etter 2 dager med mye rot, så håper vi får reise hjem ila dagen idag 😍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 25. oktober 2021 #495 Del Skrevet 25. oktober 2021 Se denne perfekte hånden! 🥰 Masse lykke til til dere andre som nærmer dere med stormskritt nå! ❤️ Tipser om å ha en fullstendig liste på fødebagen, så om du ikke pakker alt ferdig nå, så har du kjapp oversikt over det siste du må raske med deg når du står med rier og straks må dra inn 🙈 Jeg monterte base og bilstol i bilen, bare for å ha det unnagjort, 2 dager før jeg endte med å føde 😅 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 25. oktober 2021 #496 Del Skrevet 25. oktober 2021 Se den lille hånden der da 😍 Åh nydelige lille skatt! Lurt tips angående liste over fødebag, jeg har skrevet detaljert hva som skal pakkes på dagen så samboer kan fikse selv om det trengs 🤓 "husk brusen som står i kjøleskapet, samt minst 1 mobillader". 🙃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 27. oktober 2021 #497 Del Skrevet 27. oktober 2021 Niny skrev (På 25.10.2021 den 16.06): Se denne perfekte hånden! 🥰 Masse lykke til til dere andre som nærmer dere med stormskritt nå! ❤️ Tipser om å ha en fullstendig liste på fødebagen, så om du ikke pakker alt ferdig nå, så har du kjapp oversikt over det siste du må raske med deg når du står med rier og straks må dra inn 🙈 Jeg monterte base og bilstol i bilen, bare for å ha det unnagjort, 2 dager før jeg endte med å føde 😅 ❤️❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 28. oktober 2021 #498 Del Skrevet 28. oktober 2021 Niny skrev (På 25.10.2021 den 16.06): Se denne perfekte hånden! 🥰 Masse lykke til til dere andre som nærmer dere med stormskritt nå! ❤️ Tipser om å ha en fullstendig liste på fødebagen, så om du ikke pakker alt ferdig nå, så har du kjapp oversikt over det siste du må raske med deg når du står med rier og straks må dra inn 🙈 Jeg monterte base og bilstol i bilen, bare for å ha det unnagjort, 2 dager før jeg endte med å føde 😅 Så herlig ❤️. Håper det ikke er altfor lenge til jeg får møte min skatt, samtidig kjenner jeg at jeg har hatt veldig godt av litt tid for meg selv. Høres ut som en heftig fødsel. Det gikk relativt kjapt for meg også med nr1, men ikke så kjapt. Jeg rakk akkurat å hente meg inn mellom hver ri, men etter at vi ankom sykehuset gikk det slag i slag. Selvom det kan bli litt vel heftig tror jeg nok heller jeg vil ha kjapp og heftig enn å ligge å «seigpine. Spent på hvordan denne fødselen blir, nr 2 går jo ofte kjappere. Jeg har imidlertid fått beskjed om å dra tidlig til sykehuset denne gangen ettersom jeg har testet positivt for GBS og må da rekke å få antibiotika. Jeg er litt demotivert for mange timer i åpningsfasen på sykehuset fremfor hjemme. Så håper virkelig det går kjapt. Er så rart nå å vite at han kan komme når som helst. Hvordan går det ellers i barseltiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 2. november 2021 #499 Del Skrevet 2. november 2021 (endret) Da kom lillebror i rekordfart to dager før termin. Jeg våknet av første rie klokken 01.05 natt til 01.11. Usikker på om det var rie eller kynner, men lå og telte og tok tiden uten at det ble noe klart system. Samtidig var riene såpass vonde at jeg etterhvert ble ganske sikker på der var fødsel. Ringte føden 0200, som ba meg vente litt, men skjønte rett etterpå at det bare var å kjøre. Da kom riene så tett at jeg nesten ikke klarte å kle meg. Hadde under bilturen ingenting av de berømmelige pausene man liksom skal se frem til. Riene bare haglet. Ringte sykehuset underveis og hadde 3 rier et minuttt hver på de fire minuttene samtalen varte. Heldigvis skjønte hun på telefonen at her var det full fart så de stod klare med seng ved inngangen da vi kom. Jeg kom rett inn og hadde full åpning 03.19. Fikk tatt to «trekk» med lystgass og beskjed om at det bare var å presse ham ut. Så han var født 03.23- under 2 timer og 20 minutter fra første rie. selvom det ble litt vel heftig var det likevel en fin fødsel og gutten er nydelig ❤️❤️ Endret 2. november 2021 av Butter 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 2. november 2021 #500 Del Skrevet 2. november 2021 Gratulerer så mye med gutten, Butter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå