Gå til innhold

Termingruppe november/desember 2021


Gullegg

Anbefalte innlegg

Godis skrev (10 timer siden):

Gratulerer så mye @Mizzluna, der var virkelig en effektiv fødsel 😄 Hva er egentlig spinal? 

Tusen takk 🥰 ja det kan du trygt si 🙈

Det jeg har forstått i etterkant er at det brukes svært sjeldent, googlet å fikk opp 1%! Men det er det samme som di bruker ved keisersnitt, bare mye mindre dose! Dette er en lokal bedøvelse som fungerer med en gang, men varer bare 1-2 timer, så setter bare den når di vet at babyen er ute innen den tid! Babyen hadde ikke begynt å presse seg ned til jeg fikk den siden vannet mitt gikk rett før jeg fikk! Så jeg var grise heldig der å fikk den i grevens tid 🙌🏻🙌🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mizzluna skrev (15 timer siden):

Tusen takk 🥰 ja det kan du trygt si 🙈

Det jeg har forstått i etterkant er at det brukes svært sjeldent, googlet å fikk opp 1%! Men det er det samme som di bruker ved keisersnitt, bare mye mindre dose! Dette er en lokal bedøvelse som fungerer med en gang, men varer bare 1-2 timer, så setter bare den når di vet at babyen er ute innen den tid! Babyen hadde ikke begynt å presse seg ned til jeg fikk den siden vannet mitt gikk rett før jeg fikk! Så jeg var grise heldig der å fikk den i grevens tid 🙌🏻🙌🏻 

Interessant! Høres ut som det var veldig greit at du fikk den 👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Første permisjonsdag 🙌 Helt sykt at tiden har gått så fort! Håper de neste ukene går på samme vis 😅 

Det blir lite søvn, ryggen og bekken er helt drepen på natten. Men heldigvis forholdsvis greitt på dagtid 😊 men det er vell greit å øve litt på våken netter 😅

Hvordan går det med dere andre nå i innspurten? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med permisjonsstart @Fioritura😍 Virkelig en bekreftelse på at det nærmer seg! Jeg har jo selv vært sykemeldt tilnærmet hele svangerskapet, men kjente likevel en egen ro rundt tilværelsen da jeg gikk fra sykemelding til permisjon, og det gjør så godt!

Greit å bli vant til våkennetter ja, men åh så tungt det er med smerter på natten, og tiden går gjerne veeeldig sakte når det er natt og resten av verden står stille. 

Her går det fint, en uke til termin og jeg har ganske greie dager. Bruker mye tid på sofaen, men har også fått gjort litt julehandel, går noen små turer nå og da og holder meg ajour med klesvasken 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vert sykmeldt store deler av svangerskapet @Godis, kjenner at det er godt å kunne si at jeg er i permisjon istedenfor sykmeldt 😊

Spennende med kun en uke til termin, nå kan det jo skje når som helst! Greit å få gjort litt julehandel, jeg er faktisk ferdig med alt av julegaver. Så her går det også i klesvask, støvsuging og sofa 😅  Det er jo veldig fint at det er innafor å bruke så mye tid på sofan 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med permisjonstart, @Fioritura. Jeg og syntes det var utrolig deilig å starte permisjon, var veldig godt for samvittigheten. Høres virkelig ikke godt ut med sterke rygg og bekkensmerter.. Går du noe hjelp for dem?

I morgen er det kun en uke til termin for meg og 😱 Har vært veldig plaget av kynnere de siste ukene, men i går og i natt så har de faktisk holdt seg unna 😁❤ Klarte fortsatt å våkne midt på natta, lys våken 🤷‍♀️😅  Er inne i en del av svangerskapet hvor jeg er ganske lei, sliter litt med at jeg nå bare skal vente 🙈

Endret av Atticmess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venting er så sykt kjedelig @Atticmess, så kjenner meg igjen der 😅 har gått til naprapat for å få gjort noe med ryggen og bekken, det har fungert greit til nå. Heldigvis ikke mange ukene igjen 😅

Tenk, bare en uke igjen da! Nå kan det jo bli baby når som helst 😄 Lykke til med innspurten! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+3

Da starter jeg permisjonen. Baby ligger i hodeleie og jeg er klarert for hjemmefødsel. Nå er det bare å vente!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (3 timer siden):

37+3

Da starter jeg permisjonen. Baby ligger i hodeleie og jeg er klarert for hjemmefødsel. Nå er det bare å vente!

Så spennende 🥰😊 Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (8 timer siden):

37+3

Da starter jeg permisjonen. Baby ligger i hodeleie og jeg er klarert for hjemmefødsel. Nå er det bare å vente!

Så fint med permisjonsstart 😊 Og spennende med hjemmefødsel! Har du erfaring med det fra tidligere? Hvor har du født de andre barna dine? 🏡🏥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her er termin nå passert med en dag, og vi er en dag nærmere å møte hu 🥰 Er egentlig i storhumør nå, og det oppleves helt greit å måtte vente litt til. Forrige uke var jeg derimot veldig utålmodig 🙈 Veldig mye deiligere å kjenne på en ro rundt det hele egentlig.

Hvordan går det med dere andre her inne? Syns tiden har gått så fort i det siste, tenk at vi allerede er i innspurten! 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skje når som helst nå @Atticmess🤩

 

Her gikk vannet inatt, kom meg akkuratt ut av sengen før det sa splæsj utover gulvet 😅  så her nermer det seg vertfall baby 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (6 minutter siden):

Kan skje når som helst nå @Atticmess🤩

 

Her gikk vannet inatt, kom meg akkuratt ut av sengen før det sa splæsj utover gulvet 😅  så her nermer det seg vertfall baby 😊

Ååh, så spennende! Masse lykke til! Snart er den nye verdensborgeren her 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 timer etter at vannet gikk kom endelig jenta vår til verden i syvtiden i morges. Bitteliten med sine 3270 gram og 47 cm ❤

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (På 24.11.2021 den 9.37):

Så fint med permisjonsstart 😊 Og spennende med hjemmefødsel! Har du erfaring med det fra tidligere? Hvor har du født de andre barna dine? 🏡🏥

De tre eldste er født på sykehus, minsten på snart to år er født hjemme. 😁 Samme jordmor som tok i mot ham som skal ta i mot bittelillebror nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (5 minutter siden):

30 timer etter at vannet gikk kom endelig jenta vår til verden i syvtiden i morges. Bitteliten med sine 3270 gram og 47 cm ❤

Gratulerer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lorieen skrev (44 minutter siden):

De tre eldste er født på sykehus, minsten på snart to år er født hjemme. 😁 Samme jordmor som tok i mot ham som skal ta i mot bittelillebror nå. 

Så kjekt å få muligheten til samme jordmor på begge hjemmefødslene 😍

Fioritura skrev (49 minutter siden):

30 timer etter at vannet gikk kom endelig jenta vår til verden i syvtiden i morges. Bitteliten med sine 3270 gram og 47 cm ❤

Gratulerer så mye ❤️ Tenk alt dere har i vente 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til i går har tålmodigheten og formen vært ganske så god, og det har vært fantastisk. Nå begynner jeg å kjenne at det er på tide at lille gutten kommer ut, og det er jo virkelig ikke lenge til uansett hvordan jeg ser på det. Kjenner det både på redusert tålmodighet, men særlig at kroppen gjør så vondt nå... 

Var på tilvekstkontroll på sykehuset i dag. Fin størrelse på baby, og fin ctg-måling. Har én cm åpning, så det er jo helt betydningsløst. Men legen prøvde å gjøre litt hinneløsning for å se om det kan sette fart på kroppen. Har hele dagen hatt mye vondt i mage og korsrygg, og synes egentlig bare det blir verre. Som en ganske aktiv menssmerte. Blir spennende å se om noe skal skje i løpet av helgen, men hvis ikke har jeg ny kontroll på sykehuset på 40+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (14 minutter siden):

Frem til i går har tålmodigheten og formen vært ganske så god, og det har vært fantastisk. Nå begynner jeg å kjenne at det er på tide at lille gutten kommer ut, og det er jo virkelig ikke lenge til uansett hvordan jeg ser på det. Kjenner det både på redusert tålmodighet, men særlig at kroppen gjør så vondt nå... 

Var på tilvekstkontroll på sykehuset i dag. Fin størrelse på baby, og fin ctg-måling. Har én cm åpning, så det er jo helt betydningsløst. Men legen prøvde å gjøre litt hinneløsning for å se om det kan sette fart på kroppen. Har hele dagen hatt mye vondt i mage og korsrygg, og synes egentlig bare det blir verre. Som en ganske aktiv menssmerte. Blir spennende å se om noe skal skje i løpet av helgen, men hvis ikke har jeg ny kontroll på sykehuset på 40+4.

Spennende! Håper du kommer i gang ila. helgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (3 timer siden):

30 timer etter at vannet gikk kom endelig jenta vår til verden i syvtiden i morges. Bitteliten med sine 3270 gram og 47 cm ❤

Gratulerer så mye 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...