Gå til innhold

NRK - Historisk mange bor alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

 

Dette illustrerer jo og den store kjønnsforskjellen. Du er ensom fordi du ikke får akkurat de du vil ha, menn er enslige fordi de ikke har sjans på noen som helst. For noe som helst.

Anonymkode: 59353...9ae

 

Et like idiotisk innlegg som å påstå at alle kvinner vil ha barn.

Anonymkode: cd079...f2b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som flere andre (og vitenskapen) påpeker: kvinner flest velger å være enslige, mens menn ofte ikke blir valgt, til tross for stor innsats. Dette er selvfølgelig en enorm forskjell, da kvinner når som helst kan finne seg en partner, selv med lav innsats. Kvinner bekrefter jo dette her også (og i denne tråden), når de skriver at de er enslige av eget ønske, men at de har tilbud og muligheter når det gjelder menn. Så mange ganger jeg har sett kvinner skrive "jeg kan når som helst få meg kjæreste". Selv overvektige kvinner i 30-40-50 årene forteller om hvor lett det er for de å få kjæreste. De trenger altså ikke en gang å ha et attraktivt utseende eller god helse for å ha mange muligheter. Menn flest må jobbe knallhardt for å i det hele tatt ha en mulighet.

Anonymkode: e347c...1e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også de menn som av egen fri vilje velger å bo alene.

Anonymkode: cd079...f2b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som flere andre (og vitenskapen) påpeker: kvinner flest velger å være enslige, mens menn ofte ikke blir valgt, til tross for stor innsats. Dette er selvfølgelig en enorm forskjell, da kvinner når som helst kan finne seg en partner, selv med lav innsats. Kvinner bekrefter jo dette her også (og i denne tråden), når de skriver at de er enslige av eget ønske, men at de har tilbud og muligheter når det gjelder menn. Så mange ganger jeg har sett kvinner skrive "jeg kan når som helst få meg kjæreste". Selv overvektige kvinner i 30-40-50 årene forteller om hvor lett det er for de å få kjæreste. De trenger altså ikke en gang å ha et attraktivt utseende eller god helse for å ha mange muligheter. Menn flest må jobbe knallhardt for å i det hele tatt ha en mulighet.

Anonymkode: e347c...1e0

Definer stor innsats. 

Innlegget ditt er fylt til randen av dårlige holdninger, og det er vanskelig å ta deg seriøst. 

Anonymkode: 3c235...3d7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selv overvektige kvinner i 30-40-50 årene forteller om hvor lett det er for de å få kjæreste. De trenger altså ikke en gang å ha et attraktivt utseende eller god helse for å ha mange muligheter. Menn flest må jobbe knallhardt for å i det hele tatt ha en mulighet.

De forteller ja, men ikke sikkert det er like lett i praksis. "menn flest" må ikke jobbe veldig knallhardt for å bli sammen med disse overvektige du snakker om.  De må riktig nok jobbe nok med seg selv, til at de tør å gjøre seg tilgjengelige, og vise at de er ute etter noe fast.  

Anonymkode: a9ff2...c62

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at når man skaper et bilde av de ugifte mennene som ufrivillig single og de ugifte damene som lykkelige suksessfulle karrrekvinner så

er det på sin plass å snakke om hvorfor.

Menn er lykketyver i forhold. Menn blir lykkeligere ved å bo med en kvinne og det motsatte er tilfelle for kvinner. Kvinner får mer stress, planleggning og husarbeid av å bo med en mann, og menn får mindre. 
https://www.kk.no/samliv/kvinner-er-lykkeligere-uten-mann-og-barn/71179907


 

Endret av cattleya
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cattleya skrev (1 minutt siden):

Tenker at når man skaper et bilde av de ugifte men ene som ufrivillig single og de ugifte damene som lykkelige suksessfulle karrrekvinner så

er det på sin plass å snakke om hvorfor.

Menn er lykketyver i forhold. Menn blir lykkeligere ved å

bo med en kvinne og det motsatte er tilfelle for kvinner. Kvinner får mer stress, planleggning og husarbeid av å bo med en mann, og menn får mindre. 
https://www.kk.no/samliv/kvinner-er-lykkeligere-uten-mann-og-barn/71179907


 

Dette gir jo faktisk mening. Er kvinne selv, og er mye lykkeligere som singel enn med kjæreste. Så klart skulle jeg ønske at jeg hadde en spesiell mann i livet mitt, men min erfaring tilsier at de stjeler mer energi enn de gir, og jeg blir mer usikker og får dårligere selvbilde og selvtillit når jeg er i et forhold med en mann. 

Anonymkode: 3c235...3d7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cattleya skrev (3 minutter siden):

Tenker at når man skaper et bilde av de ugifte men ene som ufrivillig single og de ugifte damene som lykkelige suksessfulle karrrekvinner så

er det på sin plass å snakke om hvorfor.

Menn er lykketyver i forhold. Menn blir lykkeligere ved å

bo med en kvinne og det motsatte er tilfelle for kvinner. Kvinner får mer stress, planleggning og husarbeid av å bo med en mann, og menn får mindre. 
https://www.kk.no/samliv/kvinner-er-lykkeligere-uten-mann-og-barn/71179907


 

Så det er umulig for menn å være lykkelige alene?

 

Anonymkode: cd079...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal slå meg til ro med en mann når han går med på å gjøre like mye husarbeid som meg ( og  da faktisk gjør det uten at jeg må mase og kjefte ), klarer å følge opp lekser og skolearbeid til ungene og oppfører seg som en voksen. Dessverre har jeg i  de par forholdene jeg har vært i opplevd at mannen blir som et ekstra barn som bidrar lite på hjemmebane og som sender ungene avgårde til skolen uten matpakke og riktige klær etter været. For ikke å snakke om hvor jævla irriterende det er når jeg kommer hjem fra fulltidsjobben min og må gjøre alt hjemme alene, mens han ligger på sofaen foran tven eller rømmer avgårde for å holde på med hobbyene sine.

Da klarer jeg meg egentlig fint uten mann, og jeg skjønner godt hvorfor så mange kvinner velger å flytte ut når ungene er voksne. Det er utrolig godt å bare ha seg selv å ta hensyn til.

Anonymkode: 0bada...491

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal slå meg til ro med en mann når han går med på å gjøre like mye husarbeid som meg ( og  da faktisk gjør det uten at jeg må mase og kjefte ), klarer å følge opp lekser og skolearbeid til ungene og oppfører seg som en voksen. Dessverre har jeg i  de par forholdene jeg har vært i opplevd at mannen blir som et ekstra barn som bidrar lite på hjemmebane og som sender ungene avgårde til skolen uten matpakke og riktige klær etter været. For ikke å snakke om hvor jævla irriterende det er når jeg kommer hjem fra fulltidsjobben min og må gjøre alt hjemme alene, mens han ligger på sofaen foran tven eller rømmer avgårde for å holde på med hobbyene sine.

Da klarer jeg meg egentlig fint uten mann, og jeg skjønner godt hvorfor så mange kvinner velger å flytte ut når ungene er voksne. Det er utrolig godt å bare ha seg selv å ta hensyn til.

Anonymkode: 0bada...491

Nettopp. Og så må du huske å pleie mannen, gi han sex, lage han middag og gjøre alt mulig for at han skal være lykkelig, om ikke så er han utro, og da er alt kvinnen sin feil. Det er helt håpløst. Ikke kan du snakke med dem om problemene heller for da bitcher du og er kontrollerende.... 

Anonymkode: 3c235...3d7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Og så må du huske å pleie mannen, gi han sex, lage han middag og gjøre alt mulig for at han skal være lykkelig, om ikke så er han utro, og da er alt kvinnen sin feil. Det er helt håpløst. Ikke kan du snakke med dem om problemene heller for da bitcher du og er kontrollerende.... 

Anonymkode: 3c235...3d7

Yep. Tror det blir en stund til jeg orker å prøve meg på noe mannfolk igjen, og da får det bli særbo. Har heldigvis barn (og barnebarn på vei!) like i nærheten, samt mange gode venner så jeg klarer meg godt sosialt 🤗

Anonymkode: 0bada...491

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

https://www.nrk.no/livsstil/historisk-mange-single-og-barnlose-menn-1.15412417

Dette er utrolig trist! Synes dog at artikkelen får det til å virke som at det kun er menn som bor alene mens alle damer har en (mann??) å bo sammen med. Det regnestykket går selvsagt ikke opp.. Og denne statistikken viser jo at etter midten av 50-årene, er det flere kvinner enn menn som bor alene. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/flere-bor-alene

Og hva sier dere, single kvinner, er det flere enn meg som kjenner seg igjen i mennenes historie her?

Jeg kjenner meg i hvert fall igjen i den sårheten som mennene forteller om. Jeg er i midten av 30-årene og har aldri hatt kjæreste. Har aldri ligget i armkroken til en mann i en sofa noen gang. Aldri opplevd at den som jeg liker har likt meg tilbake. 

Jeg mener det er kjempeviktig å fokusere på mental helse for aleneboere, særlig nå i koronatiden. Men skulle ønske media ville sidestille kjønnene her og ikke gjøre dette til en énkjønnskamp. Det gjelder begge kjønn!

Anonymkode: 8d2df...0b3

kvinner er frivillig singel, menn er ufrivillig singel. Derfor går det på helsa løs til menn, men ikke damer. voldsomt komplisert er det ikke det her. Det er forresten ikke en ukjent problemstilling, da de mest attraktive menn har veldig mange damer samtidig. Ergo detter masse menn utafor og har ikke annet valg enn å bli soldater og dø i krig

Anonymkode: c4141...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv overvektige kvinner i 30-40-50 årene forteller om hvor lett det er for de å få kjæreste. De trenger altså ikke en gang å ha et attraktivt utseende eller god helse for å ha mange muligheter. Menn flest må jobbe knallhardt for å i det hele tatt ha en mulighet.

Anonymkode: a9ff2...c62

Det er sant. Tilbud og etterspørsel ikke sant... du kan ikke gjøre noe med det... en mann må gjøre seg mere attraktiv, en kvinne må senke kravene, det er bare sånn det er ..... jeg har aldri møtt en mann som sier nei til ei dame uansett hvor uattrativ hun er.

Anonymkode: c4141...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker said:

De forteller ja, men ikke sikkert det er like lett i praksis. "menn flest" må ikke jobbe veldig knallhardt for å bli sammen med disse overvektige du snakker om.  De må riktig nok jobbe nok med seg selv, til at de tør å gjøre seg tilgjengelige, og vise at de er ute etter noe fast.  

Anonymkode: a9ff2...c62

Jo det må det....

Anonymkode: c4141...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

kvinner er frivillig singel, menn er ufrivillig singel. Derfor går det på helsa løs til menn, men ikke damer. voldsomt komplisert er det ikke det her. Det er forresten ikke en ukjent problemstilling, da de mest attraktive menn har veldig mange damer samtidig. Ergo detter masse menn utafor og har ikke annet valg enn å bli soldater og dø i krig

Anonymkode: c4141...906

OMG!

Anonymkode: abb94...804

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Arrangert ekteskap løser problemet. Lær av asiatere, da slipper vi å ha incels, ensomme person og all den psykisk belastning Norge blir påført.

Pakistanere gjør det eneste riktige, nemlig at foreldrene arrangerer ekteskapet for deg med ditt samtykke.

Anonymkode: 0f54d...fc9

Ja, de gjør det helt riktig. Her jeg bor var det en ung kvinne som tok livet sitt. Hun prøvde å komme seg vekk fra ektemannen sin, som hun møtte første gang en uke før de giftet seg. Han banket og voldtok henne mer eller mindre hver dag og behandlet henne som en save. Hun snakket med foreldrene sine og prøvde å få hjelp, men de ga henne streng beskjed om at hun ikke fikk lov til å skille seg, det brakte skam, og at hun bare måtte bite tennene sammen og være en god kone. Foreldrene hennes ville heller at hun skulle dø, enn skammen det medbrakte å skille seg fra en mann hun aldri ville gifte seg med.

Anonymkode: ef9af...869

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest byråkrati
43 minutter siden, AnonymBruker said:

kvinner er frivillig singel, menn er ufrivillig singel. Derfor går det på helsa løs til menn, men ikke damer. voldsomt komplisert er det ikke det her. Det er forresten ikke en ukjent problemstilling, da de mest attraktive menn har veldig mange damer samtidig. Ergo detter masse menn utafor og har ikke annet valg enn å bli soldater og dø i krig

Anonymkode: c4141...906

Du er en av de single mennene som ikke forstår hvorfor du er singel, antar jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så det er umulig for menn å være lykkelige alene?

 

Anonymkode: cd079...f2b

Det er selvsagt ikke umulig, men vanskeligere enn for kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, byråkrati said:

Du er en av de single mennene som ikke forstår hvorfor du er singel, antar jeg. 

Hva mener du?

Anonymkode: c4141...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...