Gå til innhold

NRK - Historisk mange bor alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Chiubi skrev (3 minutter siden):

Hva gjorde disse mennene for å få en livspartner mens de fremdeles var unge og attraktive?

Jeg har nevøer som hadde tre samboere mens de var i 20- årene. 

De rota rundt, tok dårlige valg og bedro partneren sin. Sannsynligvis. Stakk kjepper i hjula for seg selv, og endte opp på bar bakke. Det er min antagelse. 

Anonymkode: 3c235...3d7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Expandable86 skrev (4 minutter siden):

Hvordan har dette gått til? Veldig trist å høre, men har det noe med høye krav og forventninger å gjøre?

Greit nok at det gjelder begge kjønn, men det må da være ok at enkelte artikler fokuserer på menns problemer? Det er nok av kvinnesaker som blir tatt opp av media. Det er sjeldent fokus på mannlige ofre for me too, f.eks. Nettopp fordi det i hovedsak er et kvinneproblem.

Menn og kvinner lever i to forskjellige verdener når det kommer til sex, kjærester osv. Kvinner kan nesten alltid få sex og nærhet hvis de vil, mens en stor andel menn kan ikke.

Ikke noen sur/bitter incel her, men en subjektiv mannsmening fra en som bare ønsker å finne kjærligheten. Ikke å ligge rundt og være en uansvarlig dritt, som mange menn anklages for. Det er jo denne gruppen menn mange kvinner blir utsatt for, mens oss som faktisk ønsker noe varig og stabilt ikke blir veid som god nok.

Det stemmer ikke. Vi kvinner som søker en «livspartner» ser ikke etter en «fuckboy». Vi søker stabilitet og faller for personlighet - ikke utseende i stor grad. Har mannen livet på stell med jobb, er snill og morsom er halve jobben gjort. Da må du bare finne en måte å kommunisere dette bedre på om du ikke får napp. Hilsen attraktiv kvinne. 

Anonymkode: 8b4bb...c67

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det stemmer ikke. Vi kvinner som søker en «livspartner» ser ikke etter en «fuckboy». Vi søker stabilitet og faller for personlighet - ikke utseende i stor grad. Har mannen livet på stell med jobb, er snill og morsom er halve jobben gjort. Da må du bare finne en måte å kommunisere dette bedre på om du ikke får napp. Hilsen attraktiv kvinne. 

Anonymkode: 8b4bb...c67

Mener ikke at mange kvinner bevisst går etter fuckboys, altså.

Ut ifra hvor lite aktiv jeg selv har vært (pga introvert personlighet og ikke livet på stell), har jeg hatt bra uttelling. Det har vært damer som har vist interesse og tatt initiativ. Så bør egentlig ikke klage. Det er mye som er min egen feil og det jobber jeg med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (17 minutter siden):

Hva gjorde disse mennene for å få en livspartner mens de fremdeles var unge og attraktive?

Jeg har nevøer som hadde tre samboere mens de var i 20- årene. 

For egen del; Slet med livet, med angst og tunge tanker, fant aldri "min vei", hadde ikke venner, klarte ikke stå i jobb eller ta utdannelse.

Selv om jeg fremdeles "bare" er 34, får jeg følelsen av at man ikke får noen second chance her i livet. Det man sår i 20-årene, høster man resten av livet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expandable86 skrev (2 minutter siden):

Mener ikke at mange kvinner bevisst går etter fuckboys, altså.

Ut ifra hvor lite aktiv jeg selv har vært (pga introvert personlighet og ikke livet på stell), har jeg hatt bra uttelling. Det har vært damer som har vist interesse og tatt initiativ. Så bør egentlig ikke klage. Det er mye som er min egen feil og det jobber jeg med.

Så bra! Tror det er mange menn som faller bort fordi de er litt introvert dessverre. Jeg personlig trenger en med litt initiativ - og en som er «lett» å prate med - om ikke visner interessen min fort. Men kommunikasjon er key her! Det finnes håp for alle - så ingen grunn til å gi opp. 

Anonymkode: 8b4bb...c67

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke. Vi kvinner som søker en «livspartner» ser ikke etter en «fuckboy». Vi søker stabilitet og faller for personlighet - ikke utseende i stor grad. Har mannen livet på stell med jobb, er snill og morsom er halve jobben gjort. Da må du bare finne en måte å kommunisere dette bedre på om du ikke får napp. Hilsen attraktiv kvinne. 

Anonymkode: 8b4bb...c67

Dette er jo problemet for mange, i hvert fall i dagens situasjon. Man kommer enten ikke så langt at man får sagt noe pga. manglende interesse i utgangspunktet, og gjør man det faller man fort gjennom da man mangler erfaring i å si de riktige tingene med en gang. Jeg merker selv at det ikke holder lenger med en enkel, hyggelig melding, selv om det fungerte for noen år siden. Terskelen er høy når man mangler datingerfaring og må kjempe om oppmerksomheten blant femti andre, og det er liten mulighet til å bedre situasjonen når man ikke får noen trening. Dette betyr nok nesten alt, personlig har jeg på papiret alt i orden bortsett fra de innøvde frasene som funker. 

Anonymkode: e235a...42a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OlsenHansen skrev (4 timer siden):

Vi er genetisk programmert til å søke samliv. Det er ikke noe de fleste kan velge bort og fremdeles føle seg som fullkomment menneske. 

Tullball. Jeg er selvvalgt singel og eneboer. Har vært nok av tilbud men ingenting slår frihetsfølelsen ved å være eneboer.

Anonymkode: 5be28...360

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expandable86 skrev (22 minutter siden):

For egen del; Slet med livet, med angst og tunge tanker, fant aldri "min vei", hadde ikke venner, klarte ikke stå i jobb eller ta utdannelse.

Selv om jeg fremdeles "bare" er 34, får jeg følelsen av at man ikke får noen second chance her i livet. Det man sår i 20-årene, høster man resten av livet.

Det trenger ikke være riktig. Om du skal leve etter den tanken så setter du begrensinger på deg selv og livet ditt. Det burde du ikke gjøre. 

Anonymkode: 3c235...3d7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er jo problemet for mange, i hvert fall i dagens situasjon. Man kommer enten ikke så langt at man får sagt noe pga. manglende interesse i utgangspunktet, og gjør man det faller man fort gjennom da man mangler erfaring i å si de riktige tingene med en gang. Jeg merker selv at det ikke holder lenger med en enkel, hyggelig melding, selv om det fungerte for noen år siden. Terskelen er høy når man mangler datingerfaring og må kjempe om oppmerksomheten blant femti andre, og det er liten mulighet til å bedre situasjonen når man ikke får noen trening. Dette betyr nok nesten alt, personlig har jeg på papiret alt i orden bortsett fra de innøvde frasene som funker. 

Anonymkode: e235a...42a

Enig i at det krever "øving" å bli god på small-talk og få sagt de viktige/riktige tingene - men dette blir man bedre på. Er man sjenert - da må man jobbe med det. Om det så er noe så banalt som å si noe til butikkdama på matbutikken du handler i, lær å bli mer komfortabel med å prate med damer. Det kommer ikke "naturlig" for mange å være utadvendt. Det er ingen "fraser" som funker, det er bare en myte. Men skal du fange oppmerksomheten til en dame må du kunne å kommunisere. Om du begynner å prate med en dame på tinder eller andre dating sider - foreslå å ringe henne. Dette er god øving - pluss noe damer LIKER. En mann som tørr noe mer enn å tekste - det er det ikke mange av. 

Jeg har selv nettopp blitt singel og er uvant til "dating" konseptet generelt, men jeg er av natur veldig utadvendt og lett å snakke med, så for meg har dette gått fint foreløpig - men det krevde jobbing fra min side å bli den jeg er i dag også. 

Anonymkode: 8b4bb...c67

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

De rota rundt, tok dårlige valg og bedro partneren sin. Sannsynligvis. Stakk kjepper i hjula for seg selv, og endte opp på bar bakke. Det er min antagelse. 

Anonymkode: 3c235...3d7

Ut fra artikkelen kan det virke vel så sannsynlig at de aldri nådde opp eller klarte å ta steget og etablere noen relasjon. Menn som ‘roter rundt’ virker ofte å ha gode muligheter til å få både et og flere barnekull, mens andre rett og slett aldri knekker koden og hverken roter rundt eller har forhold. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (Akkurat nå):

Ut fra artikkelen kan det virke vel så sannsynlig at de aldri nådde opp eller klarte å ta steget og etablere noen relasjon. Menn som ‘roter rundt’ virker ofte å ha gode muligheter til å få både et og flere barnekull, mens andre rett og slett aldri knekker koden og hverken roter rundt eller har forhold. 

Nå tok jeg i utgangspunkt de som allerede hadde et forhold på denne alderen. Det er nok mange tilfeller som det @Expandable86 har gått gjennom "i sine beste år", og mange unge menn som har hatt samme erfaring. Og ellers tenker jeg at du har helt rett ja. 

Anonymkode: 3c235...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke ufrivillig. Jeg vet om svært mange menn som har funnet kjærligheten i Thailand og som har et drøss av unger. Jeg vet også om menn som har funnet kjærligheten i USA, Brasil, Spania og Tyskland. Noen av dem flyttet dit, andre fikk kone og barn med seg hit. Jeg vet også om menn som jeg ikke ville rørt med en pinne som har funnet seg kjæreste. Jeg kjenner ganske mange, har vært ganske mange steder i Norge og har ekstremt mange bekjente, så jeg baserer dette på egne erfaringer. 

Anonymkode: 3c235...3d7

Så da har vi ikke et samfunnsproblem siden du bare har positive erfaringer? Hvorfor blir ikke du intervjuet om problemstillingen på NRK?

Anonymkode: ba12d...dae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så da har vi ikke et samfunnsproblem siden du bare har positive erfaringer? Hvorfor blir ikke du intervjuet om problemstillingen på NRK?

Anonymkode: ba12d...dae

Jeg skrev vel ingen steder i innlegget mitt at vi ikke har et samfunnsproblem, men dette er vel typisk svar å gi når noen kommer med en potensiell løsning for noen som er opptatt av å velte seg i selvmedlidenhet. Å si at man er ufrivillig singel er jo å sette en begrensning på seg selv og noe man ender opp med å leve etter, tenker det er noe man sier når man har gitt opp. Da kommer iallfall ikke damene løpende. 

Anonymkode: 3c235...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke ufrivillig. Jeg vet om svært mange menn som har funnet kjærligheten i Thailand og som har et drøss av unger. Jeg vet også om menn som har funnet kjærligheten i USA, Brasil, Spania og Tyskland. Noen av dem flyttet dit, andre fikk kone og barn med seg hit. Jeg vet også om menn som jeg ikke ville rørt med en pinne som har funnet seg kjæreste. Jeg kjenner ganske mange, har vært ganske mange steder i Norge og har ekstremt mange bekjente, så jeg baserer dette på egne erfaringer. 

Anonymkode: 3c235...3d7

Hvor mange er "ekstremt mange bekjente"?

Anonymkode: a1ac7...a43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor mange er "ekstremt mange bekjente"?

Anonymkode: a1ac7...a43

= Freg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bor på bygda og de voksne mennene som er single er er de som er igjen etter bøtta er helt skrapt. Rasistene, de som legger seg etter tenåringer, alkoholikere, homofober og voldsmenn. Mennene som blir skilt har ny dame før det i det hele tatt er fullstendig slutt med den første. Når til og med åpent pedofile lett kan få seg dame på bygda, så sier det litt om hva som ikke får seg dame. 

Anonymkode: e1aad...ad6

Det stemmer ikke. En god del snille og forsiktige menn og damer bor alene. Iallefall her i bygda. 

Anonymkode: 25715...b23

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det stemmer ikke. Vi kvinner som søker en «livspartner» ser ikke etter en «fuckboy». Vi søker stabilitet og faller for personlighet - ikke utseende i stor grad. Har mannen livet på stell med jobb, er snill og morsom er halve jobben gjort. Da må du bare finne en måte å kommunisere dette bedre på om du ikke får napp. Hilsen attraktiv kvinne. 

Anonymkode: 8b4bb...c67

Enig med deg.

Tar meg friheten og gjenngir dette som, er skrevet av en kvinne. Denne kvinnen har et godt poeng.

 

Om du ikke får treff på pene jenter og personligheten din ikke holder mål når du først får treff bør du justere dine krav og forventninger.

Det sies at når jenter ikke får seg kjæreste skylder de på seg selv. Når menn ikke får seg kjæreste skylder de på alle andre.

Det er en viss sannhet i det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De rota rundt, tok dårlige valg og bedro partneren sin. Sannsynligvis. Stakk kjepper i hjula for seg selv, og endte opp på bar bakke. Det er min antagelse. 

Anonymkode: 3c235...3d7

Jepp. Jeg kjenner en sånn. Eksen min. 
Han var 27-28 da vi datet. Han ønsket ikke å settle down. Var usikker. Ønsket å være fri og gå på byen. Nå er han 36 og han er ensom og sur. Snakket med han for et par måneder siden og han virket sur på alle kvinner. 
Well...

Anonymkode: 1b6af...f7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor alene. Ensomt. Uten jobben hadde jeg kollapset tror jeg. Ingen jeg liker klar for noe forhold så da er ensomheten best. 
 

kvinne

Anonymkode: 0cade...ed9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Tullball. Jeg er selvvalgt singel og eneboer. Har vært nok av tilbud men ingenting slår frihetsfølelsen ved å være eneboer.

Anonymkode: 5be28...360

Det er nok dette som er den største forskjellen mellom menn og kvinner som er enslige da. Kvinner vet jo at de kunne fått noen når som helst, det gjør at de kan ha et mer avslappet forhold til det. Og blir behovet for nærhet stort kan de og velge å få det med noen uten problem.

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Bor alene. Ensomt. Uten jobben hadde jeg kollapset tror jeg. Ingen jeg liker klar for noe forhold så da er ensomheten best. 

kvinne

Anonymkode: 0cade...ed9

Dette illustrerer jo og den store kjønnsforskjellen. Du er ensom fordi du ikke får akkurat de du vil ha, menn er enslige fordi de ikke har sjans på noen som helst. For noe som helst.

Anonymkode: 59353...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...