Gjest byråkrati Skrevet 20. mars 2021 #181 Del Skrevet 20. mars 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Mannfolk må begynne å bli mere solidariske med hverandre. Vi må nekte kvinner å få barn uten å prøve å skaffe en mann hvertfall. Alle menn må slutte å levere sin sæd til disse sædbankene. Vi må ta makten tilbake rundt å gjøre kvinner som vil gravide. Skriv kontrakter, gift dere menn, før dere gir etter å gjør kvinner gravide. Sett litt pris på dere selv. Ha litt selvrespekt. Slik får vi også respekt fra kvinner. Vi må mene alvor med barn og graviditet. Da blir menn verdifulle og ønsket for forhold og ekteskap. Anonymkode: c0b9e...e2b Mentalt friske og gode menn gir da faen i at det finnes noen merkelige sjeler rundtomkring så støter fra seg andre mennesker med sine dårlige holdninger og væremåte. Jeg bryr meg ikke om å hjelpe kvinner som mishandler andre mennesker fordi de er kvinner og "har vondt i sjela". Nei, de kvinnene er ræver som får klare seg selv. Tipper de fleste menn har den samme holdningen til andre menn som gjør livet surt for andre mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 20. mars 2021 #182 Del Skrevet 20. mars 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 20. mars 2021 #183 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så en type økonomisk utpressing må til for å få kvinner til å formere seg og gifte seg med incels? Vet du hva, da hadde jeg heller sultet ihjel på gata. Anonymkode: 0bada...491 Det er vel heller snakk om at de som kun har seg selv å tenke på i mindre grad vil være villige til å betale for noe de selv i liten grad får glede av. Da virker det sannsynlig at de vil prioritere andre ting, enten med stemmeseddelen eller arbeidsinnsatsen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #184 Del Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er masse gjenbruksmenn som gjenbrukes både 2,3-4 ganger og er far til veldig mange barn med mange forskjellige damer. Kvinner bor også oftere sammen med hverandre i mot setning til menn som bor alene. Anonymkode: c4141...906 En del kvinner får også flere kull, ofte med menn som har barn fra før. Anonymkode: 4dcde...a9d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 20. mars 2021 #185 Del Skrevet 20. mars 2021 herzeleid skrev (1 time siden): Jeg tror ikke det er en farbar vei, da lettvint sex står for høyt i kurs og det kun trengs noen veldig få donorer for å befrukte mange. Der jeg tror vi kan se en endring er i menns villighet til å ta regningen. Veldig mye av kvinners ‘selvstendighet’ og evne til å forsørge barn som enslige kommer tross alt av at menn indirekte betaler for det gjennom mye større innbetalinger til fellesskapet. Om tilstrekkelig mange menn betaler for noe de selv ikke får gleden av risikerer vi en politisk vridning der villigheten til å fortsette å betale for kvinner som har valgt en vekk forsvinner, og der nedskalering av velferdsstaten blir et resultat. De fleste som bruker donorsæd, gjør det fordi svømmerne til han der hjemme ikke svømmer så fort. En minoritet er lesbiske par, og enda færre er enslige. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 20. mars 2021 #186 Del Skrevet 20. mars 2021 Virrevirrevapp skrev (24 minutter siden): De fleste som bruker donorsæd, gjør det fordi svømmerne til han der hjemme ikke svømmer så fort. En minoritet er lesbiske par, og enda færre er enslige. Selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maaust851 Skrevet 21. mars 2021 #187 Del Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 17.3.2021 den 18.56): Er også kvinne som har vært alene en stund. Dette gjelder ikke bare menn! Anonymkode: 44e84...003 D er sant, tenk så mye gøyt vi kan ha d, lever en gang. Så hvorfor ik gjøre ting med hverandre. Noe vi begge vill. Eg elsker å gjøre d som du liker å bli gjort med🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #188 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 23.01): Det kommer ikke til å funke litt en gang. De kvinnene som vil ha barn uten mann kommer bare til å la være å få barn i det hele tatt. Anonymkode: 9074f...2b4 I så fall fungerer det helt fint! Å føde selv er ingen menneskerett. Adoptere heller. Anonymkode: ba12d...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #189 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I så fall fungerer det helt fint! Å føde selv er ingen menneskerett. Adoptere heller. Anonymkode: ba12d...dae Det er ingen menneskerett å få barn. Anonymkode: cd079...f2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #190 Del Skrevet 22. mars 2021 Kanskje fordi før i tiden så var det mulig å forsørge en hel familie på enn inntekt. Nå er det nesten ikke mulig for unge å kjøpe leilighet til seg selv med en inntekt. Anonymkode: 18bf0...2e9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #191 Del Skrevet 22. mars 2021 On 3/21/2021 at 4:29 AM, maaust851 said: D er sant, tenk så mye gøyt vi kan ha d, lever en gang. Så hvorfor ik gjøre ting med hverandre. Noe vi begge vill. Eg elsker å gjøre d som du liker å bli gjort med🙂 ? Anonymkode: abb94...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #192 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er ingen menneskerett å få barn. Anonymkode: cd079...f2b Det var det jeg mente Anonymkode: ba12d...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #193 Del Skrevet 22. mars 2021 Jeg er kvinne og hadde aldri vært i et forhold til jeg var 28 av 100% egen vilje. Da begynte den biologiske klokka å tikke. Jeg er klart mest fornøyd når jeg er alene, men jeg hadde så inderlig lyst på barn. Så da åpnet jeg opp for muligheten til forhold og giftet meg etterhvert med en kar. Han er kjekk og mandig og grei og alt det der, men jeg tviler på at det blir oss til evig tid. Jeg er nok alt for satt i egne vaner. Når barna er ute av redet skal jeg tilbake til de. Virkelig mange som trives bedre alene og det har jeg all forståelse for. Anonymkode: ae608...63f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #194 Del Skrevet 22. mars 2021 Jeg synes det er en veldig fin serie, men jeg er også enig i at man kunne fokusert på eneboere generelt. Dette er jo typisk for ensomme mennesker, men jeg tror likevel flere menn er ensomme. De har mindre nettverk også. Dette er generelt sett og dessuten kan ikke en serie dekke alt, så jeg synes den er fin. De fleste av disse mannfolka skylder jo utelukkende på seg selv, så føler ikke det er noe særlig bittert anti-feministisk over det heller. Et veldig godt poeng som kommer frem er også at menn som er alene, blir mye mindre sosialisert, og da er det enda vanskeligere å få seg en kjæreste, ettersom mangel på sosialisering gjør at mennesker sliter med sosiale spilleregler. Å til en viss grad mestre sosiale spilleregler er viktigere enn utseende, og dette lærer man ved å være sammen med andre. Menn må mer ut, ut til menneskene og inn i relasjoner (dette er kvinner bedre på), og serien viser jo også at noen av mannfolka søker seg til for eksempel mannsgrupper. Dette tror jeg det er veldig bra at man viser. Anonymkode: b0cd8...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #195 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er kvinne og hadde aldri vært i et forhold til jeg var 28 av 100% egen vilje. Da begynte den biologiske klokka å tikke. Jeg er klart mest fornøyd når jeg er alene, men jeg hadde så inderlig lyst på barn. Så da åpnet jeg opp for muligheten til forhold og giftet meg etterhvert med en kar. Han er kjekk og mandig og grei og alt det der, men jeg tviler på at det blir oss til evig tid. Jeg er nok alt for satt i egne vaner. Når barna er ute av redet skal jeg tilbake til de. Virkelig mange som trives bedre alene og det har jeg all forståelse for. Anonymkode: ae608...63f Det er en ærlig sak at du heller ønsker deg barn enn en mann. I det minste så gjorde du det på "gamle" måten, med å skaffe deg en mann for å få barnet. Anonymkode: ba12d...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #196 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 17.3.2021 den 22.11): Jeg er en 27 år gammel kvinne som har vært i et langt forhold før det ble slutt i fjor sommer. Har det bedre nå alene enn de 8 årene førut med samboer. Er en ressurssterk kvinne som liker meg godt i mitt eget selsskap. Har fundert mye på hva jeg egentlig vil nå - har datet litt bare for å se «hvordan det føles». Men jeg har landa på det - at jeg er heller alene og bor alene enn å gå inn i et forhold med noen som ikke gjør meg lykkeligere enn jeg er alene. Jeg vil helt klart ha barn på sikt - men vet du noe? Trenger heller ikke en mann for det i dag. Finner ikke jeg den «rette» - nei da kjøper jeg meg sæd å får barn alene. Verre er det ikke. Trenger ikke en mann for å gjøre meg komplett. Sikkert kynisk men.. Anonymkode: 8b4bb...c67 Ja, nettopp. Selvvalgt, kynisk og egoistisk. Du har den samme retten til dette som alle andre. I det minste innrømmer du det, og underskriver dermed på hvorfor det er vanskeligere for menn som ikke velger ensomheten og som ikke kan kjøpe seg egne barn. Ikke minst er det såre enkelt for dere kyniske, som stadig vokser i antall, å si rett ut at dere gir faen i problemstillinger som ikke angår dere selv. Dermed er veien kortere til kvinnefiendlighet, til krav om surrogati, til horehus, til menn som nekter betale regninga for fellesskapet osv. Det vil i det hele tatt bli mer av incel-greiene, gjensidig kynisme og folk som gir faen. Anonymkode: ba12d...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #197 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, nettopp. Selvvalgt, kynisk og egoistisk. Du har den samme retten til dette som alle andre. I det minste innrømmer du det, og underskriver dermed på hvorfor det er vanskeligere for menn som ikke velger ensomheten og som ikke kan kjøpe seg egne barn. Ikke minst er det såre enkelt for dere kyniske, som stadig vokser i antall, å si rett ut at dere gir faen i problemstillinger som ikke angår dere selv. Dermed er veien kortere til kvinnefiendlighet, til krav om surrogati, til horehus, til menn som nekter betale regninga for fellesskapet osv. Det vil i det hele tatt bli mer av incel-greiene, gjensidig kynisme og folk som gir faen. Anonymkode: ba12d...dae Er du mann? Hva tenker du om dette som en annen kvinnelig bruker her inne (ikke meg) skrev? Og hvorfor er det kynisk å forvente at to voksne mennesker deler sånn noenlunde likt på ansvaret for familien? "Jeg skal slå meg til ro med en mann når han går med på å gjøre like mye husarbeid som meg ( og da faktisk gjør det uten at jeg må mase og kjefte ), klarer å følge opp lekser og skolearbeid til ungene og oppfører seg som en voksen. Dessverre har jeg i de par forholdene jeg har vært i opplevd at mannen blir som et ekstra barn som bidrar lite på hjemmebane og som sender ungene avgårde til skolen uten matpakke og riktige klær etter været. For ikke å snakke om hvor jævla irriterende det er når jeg kommer hjem fra fulltidsjobben min og må gjøre alt hjemme alene, mens han ligger på sofaen foran tven eller rømmer avgårde for å holde på med hobbyene sine." Anonymkode: 3b013...b57 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #198 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 17.3.2021 den 17.57): https://www.nrk.no/livsstil/historisk-mange-single-og-barnlose-menn-1.15412417 Dette er utrolig trist! Synes dog at artikkelen får det til å virke som at det kun er menn som bor alene mens alle damer har en (mann??) å bo sammen med. Det regnestykket går selvsagt ikke opp.. Og denne statistikken viser jo at etter midten av 50-årene, er det flere kvinner enn menn som bor alene. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/flere-bor-alene Og hva sier dere, single kvinner, er det flere enn meg som kjenner seg igjen i mennenes historie her? Jeg kjenner meg i hvert fall igjen i den sårheten som mennene forteller om. Jeg er i midten av 30-årene og har aldri hatt kjæreste. Har aldri ligget i armkroken til en mann i en sofa noen gang. Aldri opplevd at den som jeg liker har likt meg tilbake. Jeg mener det er kjempeviktig å fokusere på mental helse for aleneboere, særlig nå i koronatiden. Men skulle ønske media ville sidestille kjønnene her og ikke gjøre dette til en énkjønnskamp. Det gjelder begge kjønn! Anonymkode: 8d2df...0b3 Mitt inntrykk og erfaringer er helt motsatt. Jeg opplever at menn helst vil bo alene og gjøre som de vil, de trenger ikke en dame, kun til sex og noe å se på. Menn oppfører seg snålere og dårligere enn noen gang også, nettopp fordi de får lettvint sex på tinder fra desperate damer som lures til sengs ved å gi de komplimenter og lovnader om barn og ekteskap snarest imorgen. Synes ikke damer er så selvstendige som de påstar. Synes damer er mer opptatt av mann, babyer og sex og forhold mer enn noe annet. De fleste dropper vennskap og seg selv helt for dette. Menn oppfører seg som playere og umodne tenåringer uten folkeskikk og kalde roboter som ikke har en nerve til langvarig forhold, fast kvinnfolk og familieforøkelse. disse mennene som ønsker kvinnfolk og samboer så fælt, de er jo uselvstendige, puslete, passive, selvmedlidende, kjedelige, har lite å by på, tar ikke vare på seg selv og ønsker helst en kvinne på grunnlag av at de trenger noen som tar vare på de og redder de fra et miserabelt liv. Hva har de å tilby en kvinne? Hva kan de bidra med tilbake? forøvrig finnes det uselvstendige og selvmedlidende folk hos begge kjønn, som ikke lever for annet enn å jakte etter en livspartner i desperasjon og frykt for å være alene og uten sex. må være kjipt for deg ts å ha gått glipp av noe av livets største gleder(når den er ekte og gjensidig). Å ha sex og forhold med en mann du ikke er tiltrukket av eller ikke har det bra sammen med, er ikke en god løsning. Da er det bedre å være alene og vente på den rette. Jeg bor forøvrig alene selv, uten barn og noe nettverk. Jeg hadde en samboer i fire år der jeg var lykkelig, men det snudde brått. Hadde en hund, men den er død. Har ikke hatt nærhet på et år og det er tungt. Er tungt å lese, høre om og se par og familier overalt. Anonymkode: ed871...377 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #199 Del Skrevet 27. mars 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg opplever at menn helst vil bo alene og gjøre som de vil, de trenger ikke en dame, kun til sex og noe å se på. Menn oppfører seg snålere og dårligere enn noen gang også, nettopp fordi de får lettvint sex på tinder fra desperate damer Annenhvert innlegg på KG er om at alle menn er uatttaktive og desperate etter å ha dame. Og de er bitre incels som ingen vil ha, og er forferdelige mennesker som fortjener å dø nærmest. Og de vil ha en dame som skal gjøre husarbeid for dem. Samtidig er annethvert innlegg om at menn bare vil ha sex og ikke dame. Jeg tror dere får bestemme dere 😏 En annen ting - veldig få menn har tilgang til "lettvint sex på tinder". De få mennene som har det kan naturligvis velge og vrake. Og dere får ikke tvunget dem til å bli sammen med damer de ikke er tiltrukket av uansett, det kan dere bare glemme. Anonymkode: 59353...9ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #200 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Annenhvert innlegg på KG er om at alle menn er uatttaktive og desperate etter å ha dame. Og de er bitre incels som ingen vil ha, og er forferdelige mennesker som fortjener å dø nærmest. Og de vil ha en dame som skal gjøre husarbeid for dem. Samtidig er annethvert innlegg om at menn bare vil ha sex og ikke dame. Jeg tror dere får bestemme dere 😏 Du ser sammenhengen? Annethvert innlegg, må jo bety at fordelingen er ca 50/50? 😁 Anonymkode: a9ff2...c62 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå