Gå til innhold

Superhetero (superstraight?) = transfobisk?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Poenget er bare at det var dette som "avslørte" henne og hun endelig fikk samvittighet nok til å fortelle mannen sannheten (etter mange år, helt utilgivelig egentlig).

Anonymkode: 3e745...b31

Mitt poeng var at det ikke alltid er slik at man kan se at folk er transpersoner. Han var jo åpenbart heterofil selv om hun var transperson? For ingenting tilsa at hun var født i feil kropp. Eller ville du sagt at han var homofil? Hun så 100 % ut som kvinne, og hadde gjennomgått alle operasjonene. Så selv de som mener at de bare tiltrekkes av biologisk kjønn kan tiltrekkes transpersoner, og de er ikke homofile.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Ja, for det finnes jo ikke tusenvis av tråder her som er fri fantasi.

Tror du virkelig man bare kan lage en vagina med slimhinner og alt? Det de gjør er å vrenge huden og lage et slags hull. Du får vise en troverdig vagina da...

• Liker 6
Skrevet
likestilling skrev (Akkurat nå):

Ja, for det finnes jo ikke tusenvis av tråder her som er fri fantasi.

Tror du virkelig man bare kan lage en vagina med slimhinner og alt? Det de gjør er å vrenge huden og lage et slags hull. Du får vise en troverdig vagina da...

Operasjonene er ganske godt gjennomført om man ikke etter 3 år engang merker at noe har blitt endret. ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det kommer nok fra ditt hode dette gitt. Du kan jo prøve å finne sitater hvor jeg skriver det du påstår.

Jeg skrev at du kan ikke påstå at folk som ikke er som deg er politisk korrekte, bare fordi du er heterofil og ikke transperson. Da skrev du at jo, det kan man. Det viser egentlig tydelig at du tror du er bedre. Du må huske på at de er mennesker. Forskjellige mennesker også. Selvmordsstatistikken er skyhøy blant transpersoner og andre skeive. Mye høyere enn hos heterofile menn og kvinner. 

Anonymkode: 3f63f...e94

AnonymBruker
Skrevet

Som mann så har jeg null interesse for å stappe løken opp i kaviarstjerna på en annen mann, har også null interesse for å stikke den inn i en forvrengt penis. Den eneste plassen som er av interesse er en naturlig vagina som henger på en person som kan unnfange og føde barn på en naturlig måte.

Hvis det gjør meg til en transfob så er det helt greit for meg, det skal jeg faktisk være stolt over og jeg er også stolt over min egen seksualitet.

Skjønner veldig godt hvorfor det faktisk har blitt nødvendig med uttrykk som SuperStraight, dette er noe som enkelte grupper selv har presset frem. 

Anonymkode: 56e8b...82b

• Liker 6
Skrevet
Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Operasjonene er ganske godt gjennomført om man ikke etter 3 år engang merker at noe har blitt endret. ;) 

🙄

Fri fantasi. Ikke tro alt du leser. Selvfølgelig merker man forskjell på vrengt hud og en ekte vagina...

• Liker 4
Skrevet
likestilling skrev (2 minutter siden):

🙄

Fri fantasi. Ikke tro alt du leser. Selvfølgelig merker man forskjell på vrengt hud og en ekte vagina...

Og skjeden er jo litt ruglete. Vil tro at en operert vagina vil være helt glatt. Men har sett mange bilder fra de som har operert. Det ser ihvertfall bra ut:) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er jo kunnskapsløst vås. En transkvinne er selvsagt biologisk sett en mann. Ingen kirurg i verden kan endre noens DNA. Skjerpings, kan ikke lyve om biologien i politisk korrekthets navn.

Usikker på hva dette hadde med innlegget du siterte å gjøre. Men kanskje på tide å oppdater seg litt på hvordan kjønn funker? :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår at dere som er så sykelig besatt av transkvinner kan begynne å ha respekten i behold og slutte å si transEkvinner kun for å provosere.

Anonymkode: afd1d...b83

• Liker 1
Skrevet
likestilling skrev (20 minutter siden):

🙄

«– En kjæreste trenger ikke å oppdage at du er operert fra mann til kvinne. Ikke engang legen din ser det ved første øyekast, sier faglig leder ved Nasjonalfunksjonen for behandling av transseksualisme, Ira Haraldsen»

https://www.nrk.no/livsstil/en-av-disse-har-skiftet-kjonn-1.8192023

(Her har du et bevis, hentet fra en artikkel i 2012). 

• Liker 1
Skrevet
SlemUlv skrev (3 minutter siden):

Usikker på hva dette hadde med innlegget du siterte å gjøre. Men kanskje på tide å oppdater seg litt på hvordan kjønn funker? :) 

Bare fordi noen "kjønnsforskere" har funnet på en ny definisjon så betyr det ikke at mann og kvinne bare er det man føler seg som, det er biologisk.

• Liker 5
Skrevet
likestilling skrev (1 minutt siden):

Bare fordi noen "kjønnsforskere" har funnet på en ny definisjon så betyr det ikke at mann og kvinne bare er det man føler seg som, det er biologisk.

Helt enig, og det er derfor man bør følge med på nyere forskning, og ikke 30 år gammel forsking.
Verden går heldigvis fremover. 

• Liker 1
Skrevet
SlemUlv skrev (Akkurat nå):

Helt enig, og det er derfor man bør følge med på nyere forskning, og ikke 30 år gammel forsking.
Verden går heldigvis fremover. 

Kanskje nyere "forskning" i morgen sier at en delfin også kan være et menneske som føler seg som en delfin. Det blir ikke mer sant av den grunn...

• Liker 4
Skrevet
Gjenferdet skrev (4 minutter siden):

«– En kjæreste trenger ikke å oppdage at du er operert fra mann til kvinne. Ikke engang legen din ser det ved første øyekast, sier faglig leder ved Nasjonalfunksjonen for behandling av transseksualisme, Ira Haraldsen»

https://www.nrk.no/livsstil/en-av-disse-har-skiftet-kjonn-1.8192023

(Her har du et bevis, hentet fra en artikkel i 2012). 

Post et nærbilde av en ekte og en falsk da, så kan vi se. Hvis man i tillegg får ta på den så merker man LETT forskjell på slimhinner og tørr hud.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
SlemUlv skrev (19 minutter siden):

Nei, din leseforståelse er noe du må ta ansvar for selv. For øvrig er det nok du som må oppdatere deg på hvordan kjønn funker, les deg opp på biologiske fakta feks.

• Liker 4
Skrevet

Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor noen legger så mye i biologi at det er det eneste som skal definere, identifisere og forme et menneske til noe. Vi er så mye mer enn gener, arv, biologi, blod og kromosomer. Biologi er virkelig IKKE alt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor noen legger så mye i biologi at det er det eneste som skal definere, identifisere og forme et menneske til noe. Vi er så mye mer enn gener, arv, biologi, blod og kromosomer. Biologi er virkelig IKKE alt. 

hør på deg selv, biologi er hva vi er alt annet er psykisk. du kan føle deg som hva du vil men det betyr ikke at man er det.

hvis jeg føler meg som en fotomodell betyr det ikke det at jeg er det

Anonymkode: 3b806...050

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hør på deg selv, biologi er hva vi er alt annet er psykisk. du kan føle deg som hva du vil men det betyr ikke at man er det.

hvis jeg føler meg som en fotomodell betyr det ikke det at jeg er det

Hvorfor kan du ikke bare respektere transpersoner som det kjønnet de identifiserer seg som? Hvorfor har du en trang til å dra inn biologi når du vet at det sårer? Det er mangel på respekt og sosiale antenner å såre folk med vilje fordi man må trumfe gjennom sin egen mening på bekostning av alt annet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (5 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke bare respektere transpersoner som det kjønnet de identifiserer seg som? Hvorfor har du en trang til å dra inn biologi når du vet at det sårer? Det er mangel på respekt og sosiale antenner å såre folk med vilje fordi man må trumfe gjennom sin egen mening på bekostning av alt annet. 

jeg har aldri hatt intensjon å såre noen det er bare en åpen debatt om transer og det burde ikke være noe problem å diskutere, hvis det skal være nødvendig og måtte dra førleser inn i det hele så syntes jeg det er dårlig.

Hvis jeg møter en transe på gata så skal jeg selvfølgelig være høflig kalle hen dame eller hva enn personen foretrekker og bli kalt, men når det er en diskusjon så må man kunne snakke fritt uten at noen skal måtte føle seg krenket

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, innhold med opphavsrett, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...