AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #41 Skrevet 14. mars 2021 Doge skrev (Akkurat nå): Helt greit at det ikke er din greie, har ikke vært sammen med noen som er trans selv, men jeg godtar allikevel at menn som kun er tiltrukket kvinner, enten de er cis eller trans, også er hetero. de er ikke hetro de er bifile. jeg godtar de også å dømmer ingen, men det er greit og kalle ting for det de er hvis ikke må vi finne på rare navn som superhetro å det kan vi klare oss uten. Anonymkode: 6a108...18c 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #42 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men jeg har personlig sett mange transaktivister på twitter påstå nøyaktig det... Anonymkode: 72e68...5da Da må jeg spørre deg om din definisjon av "transaktivist" er. Det er ingen norske aktivister som mener dette. Det er bare å spørre noen fra PKI eller FRI Anonymkode: 4c616...b8f 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #43 Skrevet 14. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Da må jeg spørre deg om din definisjon av "transaktivist" er. Det er ingen norske aktivister som mener dette. Det er bare å spørre noen fra PKI eller FRI Anonymkode: 4c616...b8f 1. Du kan ikke påstå at ingen norske aktivister mener dette. Du har hverken definisjonsrett over aktivister eller oversikt over alles meninger. 2. Dette er et internasjonalt begrep, ikke norsk. Lite grunn til å blande inn PKI eller FRI. Tiktokeren som lagde dette begrepet gjorde det som et direkte svar til en som mente det var transfobisk å kun like biologiske kvinner som hetero mann. Anonymkode: 72e68...5da 3
Doge Skrevet 14. mars 2021 #44 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): de er ikke hetro de er bifile. jeg godtar de også å dømmer ingen, men det er greit og kalle ting for det de er hvis ikke må vi finne på rare navn som superhetro å det kan vi klare oss uten. Anonymkode: 6a108...18c Jo, de er hetero. Jeg skjønner ikke hvorfor du føler så sterkt for å presse dine preferanser over på andre. Alle som er hetero er hetero, selv om de har forskjellige preferanser. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #45 Skrevet 14. mars 2021 Doge skrev (Akkurat nå): Jo, de er hetero. Jeg skjønner ikke hvorfor du føler så sterkt for å presse dine preferanser over på andre. Alle som er hetero er hetero, selv om de har forskjellige preferanser. per definisjon så er hetrofil at man tiltrekkes det motsatte kjønn, derfor kan ikke en mann som har sex med en mann være hetro. prøver ikke presse mine prefferanser på noen, handler bare om ordets faktiske betydning. Anonymkode: 6a108...18c 8
ltfutt Skrevet 14. mars 2021 #46 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): de er ikke hetro de er bifile Så de skal skrive "bifil" på datingprofilen sin og kanskje tiltrekke seg store hårete homofile/bifile menn de overhodet ikke er interessert i? 1
Silva Pluvialis Skrevet 14. mars 2021 #47 Skrevet 14. mars 2021 likestilling skrev (8 timer siden): Jeg svarte på et innlegg i en annen tråd og sa at jeg var heterofil og kun tenner på motsatt kjønn (biologisk) og at det ikke er transfobisk å ha en seksuell legning som utelukker noen. En anonym bruker svarte meg og sa at jeg burde kalle meg "superhetro" og at jeg ER transfobisk siden jeg kun tenner på biologiske kvinner, og at jeg ikke er hetero fordi jeg ikke tenner på transejenter (biologiske menn)? Først trodde jeg det var et troll, men jeg leste resten av svarene i tråden og ser at dette tydeligvis er noe folk faktisk mener, altså at man kan være hetero selv om man tenner på biologiske menn som føler seg som kvinner, og at man er transfobisk dersom man er som meg? Har vi virkelig galskapen kommet så langt at heterofil ikke lenger betyr heterofil, altså tiltrukket av motsatt kjønn? Skal vi som er heterofile måtte kalle oss et nytt ord slik at de som ikke er hetero og ikke bryr seg om biologisk kjønn kan ha det ordet? Og skal vi måtte finne oss i å bli kalt transfobiske fordi vi er heterofile? Er det kontroversielt nå å si at heterofil er en som tenner på samme kjønn (biologisk og alt annet)? Det kan umulig være bare meg som synes dette begynner å gå over stokk og stein? Preferanser og legning kan ikke være transfobisk, men, du som cismann hadde ikke vært homofil om du hadde blitt forelsket i en transkvinne. En transkvinne er ikke en mann, men en kvinne, så du ville fortsatt vært heterofil. 4
Silva Pluvialis Skrevet 14. mars 2021 #48 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis man dater transkvinner eller menn, er man ikke hetero Anonymkode: 99d2e...155 Jo, det er man. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #49 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1. Du kan ikke påstå at ingen norske aktivister mener dette. Du har hverken definisjonsrett over aktivister eller oversikt over alles meninger. 2. Dette er et internasjonalt begrep, ikke norsk. Lite grunn til å blande inn PKI eller FRI. Tiktokeren som lagde dette begrepet gjorde det som et direkte svar til en som mente det var transfobisk å kun like biologiske kvinner som hetero mann. Anonymkode: 72e68...5da Kan det, har hørt på hva aktivistene sier, og ingen av dem sier dette. Du påstår at aktivister sier dette, men kan klarer ikke henvise til en eneste en. PKI og Fri ER aktivister, så det er dem du snakker om. Tiktokeren er transfob, fordi han sier at transkvinner er menn. Dette er feil. han kalles ike tranfob fordi han ikke vil date transkvinner, men dette sliter dere transfober med å forstå. Han her forklarer det godt. Anonymkode: 4c616...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #50 Skrevet 14. mars 2021 ltfutt skrev (1 minutt siden): Så de skal skrive "bifil" på datingprofilen sin og kanskje tiltrekke seg store hårete homofile/bifile menn de overhodet ikke er interessert i? Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Jo, det er man. Da får vi gammeldagse hetrofile begynne og kalle oss superhetro siden transene kapra hetro betegnelsen, ikke at det bryr meg mye egentlig, superhetro høres jo litt ut som en knockoff tegneseriefigur 🤷♂️ Anonymkode: 6a108...18c 5
Silva Pluvialis Skrevet 14. mars 2021 #51 Skrevet 14. mars 2021 mulllakrekar skrev (47 minutter siden): ok, hva betyr cis? Dette begrepet har blitt forklart gjentatte ganger de siste dagene, men det betyr de som identifiserer seg som sitt biologiske kjønn. Altså at biologisk kjønn og kjønnsidentitet samsvarer. 3
Silva Pluvialis Skrevet 14. mars 2021 #52 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): per definisjon så er hetrofil at man tiltrekkes det motsatte kjønn, derfor kan ikke en mann som har sex med en mann være hetro. prøver ikke presse mine prefferanser på noen, handler bare om ordets faktiske betydning. Anonymkode: 6a108...18c Men en transkvinne er ikke en mann, men en kvinne, så mannen er per def. heteroseksuell om han har sex med en transkvinne. 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #53 Skrevet 14. mars 2021 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Men en transkvinne er ikke en mann, men en kvinne, så mannen er per def. heteroseksuell om han har sex med en transkvinne. nei transekvinner er menn, bare med kvinnelige hormoner. men denne debatten har jeg hatt før så gidder ikke diskutere det igjen for det kommer ingen vei. Anonymkode: 6a108...18c 8
Silva Pluvialis Skrevet 14. mars 2021 #54 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): nei transekvinner er menn, bare med kvinnelige hormoner. men denne debatten har jeg hatt før så gidder ikke diskutere det igjen for det kommer ingen vei. Anonymkode: 6a108...18c Det er transfobisk å ikke anerkjenne transpersoner som det kjønnet de identifiserer seg som. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #55 Skrevet 14. mars 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Det er transfobisk å ikke anerkjenne transpersoner som det kjønnet de identifiserer seg som. jeg kan kalle de dame, men de er ikke dame. hvis det gjør meg transfobisk så gir jeg egentlig faen i det 🤷♂️ Anonymkode: 6a108...18c 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #56 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): nei transekvinner er menn, bare med kvinnelige hormoner. men denne debatten har jeg hatt før så gidder ikke diskutere det igjen for det kommer ingen vei. Anonymkode: 6a108...18c Kommer ingen vei fordi folk som deg ikke gidder å sette dere inn i temaet. Transkvinner ER kvinner. Hormoner bestemmer det meste av det som skjer i kroppen. Du har sannsynligvis gått forbi mange fine damer, som er trans. Anonymkode: 4c616...b8f 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #57 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer ingen vei fordi folk som deg ikke gidder å sette dere inn i temaet. Transkvinner ER kvinner. Hormoner bestemmer det meste av det som skjer i kroppen. Du har sannsynligvis gått forbi mange fine damer, som er trans. Anonymkode: 4c616...b8f rettelse: har sikkert gått forbi mange fine menn, som er transedamer 😂 Anonymkode: 6a108...18c 5
ltfutt Skrevet 14. mars 2021 #58 Skrevet 14. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Da får vi gammeldagse hetrofile begynne og kalle oss superhetro siden transene kapra hetro betegnelsen, ikke at det bryr meg mye egentlig, superhetro høres jo litt ut som en knockoff tegneseriefigur 🤷♂️ Jeg skal ikke dømme deg jeg... Du opplever kanskje daglig uønsket oppmerksomhet fra transpersoner. Dette har kanskje blitt en så stort belastning for deg at du velger å nedverdige disse personene med å kalle folk som dater dem homofile... PS.. Det er ok å være hetro og ikke ville date trans-kvinner... Det er også lov å være hetro og ikke ville date brunetter, eller damer med store ører... Eller kanskje vi burde laget nye seksualiteter for disse kategoriene også.... Endret 14. mars 2021 av ltfutt 2
Oppgitt78 Skrevet 14. mars 2021 #59 Skrevet 14. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Da får vi gammeldagse hetrofile begynne og kalle oss superhetro siden transene kapra hetro betegnelsen, ikke at det bryr meg mye egentlig, superhetro høres jo litt ut som en knockoff tegneseriefigur 🤷♂️ Anonymkode: 6a108...18c Jeg trodde også at jeg bare var hetero, men nå ser jeg at jeg også tydeligvis er superhetero.. En lærer stadig noe nytt om seg selv! Forøvrig ikke helt uenig i at uttrykket kan høres ut som en billig superheltkopi.. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): jeg kan kalle de dame, men de er ikke dame. hvis det gjør meg transfobisk så gir jeg egentlig faen i det 🤷♂️ Anonymkode: 6a108...18c Samme her! Hvis hormonene må tas som tilskudd for å endre kroppen en er født med, så blir det ikke «ekte» for min del. Jeg respekterer alle menneskelige sider, men jeg vil aldri anse slike mennesker som «ekte kvinner» personlig. Ei heller har jeg noen som helst interesse av samkvem med slike. Det faller utenfor mine preferanser.. Hvis det gjør meg til transfobisk, så bærer jeg den tittelen uten skam. Endret 14. mars 2021 av Oppgitt78 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #60 Skrevet 14. mars 2021 ltfutt skrev (1 time siden): Jeg syns det er litt transfobisk... En transperson er mest sannsynlig ikke intressert i å date deg uansett så hvorfor dette enorme behovet for å overbevise seg selv og andre at man er så ekstremt hetero? Føler at dette går mer på å henge ut trans-personer... Dessuten er det i mange tilfeller umulig å se at en person er trans... Du kan ikke vite om den heite "nabodama" du går og sikler etter er trans... Dermed faller denne argumentasjonen om tiltrekning til biologisk kjønn mer eller mindre bort. Kanskje snart på tide og slutte med alle disse trans-trådene, og heller la folk få leve livene sine... Meget trist å tenke på at det kanskje finnes par der ute som ikke orker å leve sammen fordi samfunnet skal være så nedsettende og dømmende... Dette er særlig ille når en veit at flere og flere lever i ensomhet... Jeg synes det er litt fobisk at noen absolutt skal inn og omdefinere etablerte begrep for at det skal passe til marginale grupper. Og jeg sier absolutt ikke dette for å støte transer eller andre grupper som faller utenfor de etablerte begrepene. Når jeg sier etablerte begrep så betyr det forståelsen av kjønn og biologi slik den har vært siden tidenes morgen. Visst det etableres egne begreper for marginale grupper så hadde vi sluppet misforståelser. Med det så mener jeg at jeg har ingenting imot at en person skifter kjønn eller rettere sagt kjønnsorgan siden at personen fra naturens side kan være født i feil kropp. Men fortsatt så er en kvinne for meg noen som har de fysiske forutsetningene for å bli gravid, og en mann er en som kan produsere sæd for å gjøre en kvinne gravid. (Herunder ligger også de som ikke får barn men har de fysiske forutsetningene for det) Og visst jeg er på jakt etter en kvinne for å stifte familie så ville jeg jo føle meg lurt om noen seilte under falskt flagg. Men sånn som jeg oppfatter mange, så skal det ikke være lov å stille spørsmålstegn med noen som definerer seg som kvinne, visst man føler seg som kvinne så er man kvinne er mantraet. Jeg er heterofil mann og jeg er kun på jakt etter en kvinne som kan bære frem barn. Men visst jeg skulle måtte forholde meg til transer på lik linje med andre kvinner så blir jeg jo ført bak lyset. Transer bør av den grunn få egne betegnelser slik at vi kan skille mellom biologisk/fysisk kjønn og psykisk kjønn eller egendefinert kjønn. Mange sier at det ikke går an og se forskjell på en transkvinne og en biologisk kvinne, det skal jeg være enig i, derfor er det enda viktigere at dette kan opplyses på en eller annen måte, slik at vi ikke plutselig står i en situasjon at det er fritt frem og føre folk bak lyset. Det vil også gavne transkvinner og transmenn, for da vil de kun måtte forholde seg til partnere som oppriktig ønsker forholdet på premissene de kan tilby. Anonymkode: b0ef2...68c 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå