AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #61 Skrevet 14. mars 2021 Gjenferdet skrev (33 minutter siden): Det er transfobisk å ikke anerkjenne transpersoner som det kjønnet de identifiserer seg som. Anonymkode: 6a108...18c 1
venus24 Skrevet 14. mars 2021 #62 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anonymkode: 6a108...18c Hvordan er denne videoen relevant for noe vi diskuterer? Ja, det finnes hissige transpersoner. Da vet vi det. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #63 Skrevet 14. mars 2021 venus24 skrev (1 minutt siden): Hvordan er denne videoen relevant for noe vi diskuterer? Ja, det finnes hissige transpersoner. Da vet vi det. jeg ville bare tilvise et eksempel på hvor vanskelig det kan være og være transe når det er mange transefobiske mennesker der ute som ikke vil anerkjenne kjønnet til transene. så jeg har full forståelse for dem. Anonymkode: 6a108...18c
venus24 Skrevet 14. mars 2021 #64 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg ville bare tilvise et eksempel på hvor vanskelig det kan være og være transe når det er mange transefobiske mennesker der ute som ikke vil anerkjenne kjønnet til transene. så jeg har full forståelse for dem. Anonymkode: 6a108...18c Et lite tips: "transe" er et ord som på grunn av sine historiske konnotasjoner ansees å være nedlatende og stygt, litt som ordet "homse". Bruk gjerne "trans" eller "transperson" istedenfor! 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #65 Skrevet 14. mars 2021 venus24 skrev (1 minutt siden): Et lite tips: "transe" er et ord som på grunn av sine historiske konnotasjoner ansees å være nedlatende og stygt, litt som ordet "homse". Bruk gjerne "trans" eller "transperson" istedenfor! ok, skal ta det til meg og bare kalle de transedamer fra nå av. Har også slutta å kalle meg selv hetro siden det kan forvirre transedamene, så kaller meg heller superhetro nå. godt at dere er med på å endre språket våres siden det er absolutt noe vi trenger! Anonymkode: 6a108...18c 3
venus24 Skrevet 14. mars 2021 #66 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ok, skal ta det til meg og bare kalle de transedamer fra nå av. Har også slutta å kalle meg selv hetro siden det kan forvirre transedamene, så kaller meg heller superhetro nå. godt at dere er med på å endre språket våres siden det er absolutt noe vi trenger! Anonymkode: 6a108...18c Igjen, ordet "transe" skal helst ikke brukes. Derfor heller ikke "transedame". Si gjerne "transdame" hvis du vil, det er jo bare én bokstav forskjell, så det burde gå greit. Språket vårt er, i likhet med de aller fleste andre språk i verden, dynamisk og endrer seg hele tiden. Ingenting rart ved det! 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #67 Skrevet 14. mars 2021 venus24 skrev (Akkurat nå): Igjen, ordet "transe" skal helst ikke brukes. Derfor heller ikke "transedame". Si gjerne "transdame" hvis du vil, det er jo bare én bokstav forskjell, så det burde gå greit. Språket vårt er, i likhet med de aller fleste andre språk i verden, dynamisk og endrer seg hele tiden. Ingenting rart ved det! sant, språk endres jo hele tiden, men personelig så foretrekker jeg ordet transe så kommer til og fortsette og bruke det. Men har endra legning fra hetro til superhetro med omtanke for de transekjønnede så det burde vel holde? Anonymkode: 6a108...18c 1
venus24 Skrevet 14. mars 2021 #68 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): sant, språk endres jo hele tiden, men personelig så foretrekker jeg ordet transe så kommer til og fortsette og bruke det. Men har endra legning fra hetro til superhetro med omtanke for de transekjønnede så det burde vel holde? Anonymkode: 6a108...18c Hvorfor ønsker du å fortsette å bruke et ord du vet vil såre andre mennesker? Spesielt når det er så enkelt å la være. Blir du glad av å vite at noen blir lei seg på grunn av ordene dine? Bruker du fortsatt n-ordet om mørkhuda folk? Veldig spesielt. Du har ikke endret legning, og "superhetero" er ikke en greie. Men kos deg videre med trollingen! 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #69 Skrevet 14. mars 2021 venus24 skrev (2 minutter siden): Hvorfor ønsker du å fortsette å bruke et ord du vet vil såre andre mennesker? Spesielt når det er så enkelt å la være. Blir du glad av å vite at noen blir lei seg på grunn av ordene dine? Bruker du fortsatt n-ordet om mørkhuda folk? Veldig spesielt. Du har ikke endret legning, og "superhetero" er ikke en greie. Men kos deg videre med trollingen! superhetro er en greie for å inkludere transene, litt det samme som ordet cis er for og inkludere transene, du som er så pro transe burde jo vite dette. Anonymkode: 6a108...18c 2
venus24 Skrevet 14. mars 2021 #70 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): superhetro er en greie for å inkludere transene, litt det samme som ordet cis er for og inkludere transene, du som er så pro transe burde jo vite dette. Anonymkode: 6a108...18c Det heter ikke "transe". Svar gjerne på hvorfor du insisterer på å bruke et ord du vet er sårende. Her kan du lese hva dette "superhetero"-tøyset er, og ta stilling til om det virkelig er noe du ønsker å støtte. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #71 Skrevet 14. mars 2021 venus24 skrev (Akkurat nå): Det heter ikke "transe". Svar gjerne på hvorfor du insisterer på å bruke et ord du vet er sårende. Her kan du lese hva dette "superhetero"-tøyset er, og ta stilling til om det virkelig er noe du ønsker å støtte. nei det er bare transe propaganda. superstraight er et ord for oss som bare er tiltrukket motsatte kjønn, hetro betyr at man er tiltrukket både transer og damer. grunnen til at man ikke har funnet opp et nytt ord en hetro for de som liker både transer og damer er fordi det ikke er inkluderende å finne opp et nytt ord for å like transer. Så de propaganda linkene du siterer til er bare tull. Jeg er superhetro setter pris på at du ikke prøver og svartmale legningen min, for det er superhetrofobisk Anonymkode: 6a108...18c 4
venus24 Skrevet 14. mars 2021 #72 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): nei det er bare transe propaganda. superstraight er et ord for oss som bare er tiltrukket motsatte kjønn, hetro betyr at man er tiltrukket både transer og damer. grunnen til at man ikke har funnet opp et nytt ord en hetro for de som liker både transer og damer er fordi det ikke er inkluderende å finne opp et nytt ord for å like transer. Så de propaganda linkene du siterer til er bare tull. Jeg er superhetro setter pris på at du ikke prøver og svartmale legningen min, for det er superhetrofobisk Anonymkode: 6a108...18c Hvorfor insisterer du på å bruke "transe" selv om du vet det er sårende? Jeg håper du er klar over selvmordsraten blant transpersoner, og hvor utrolig vanskelig livet kan være for dem. Det at du troller på denne måten får meg til å tenke at du mangler empati. Dette er ikke en spøk, det er folks liv vi snakker om. Vær så snill. 2
CorvusCorax Skrevet 14. mars 2021 #73 Skrevet 14. mars 2021 Superhetero? 😳😅 Så det er ikke nok med hetero lenger... Kanskje ikke så rart når det ikke er nok med kvinne lenger for dem. Jeg er visst cis-kvinne. 🙄 Nope... Jeg er kvinne, dermed basta! 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #74 Skrevet 14. mars 2021 Jeg kunne aldri datet en transe, er det ikke nok å kalle seg hetero nå? Anonymkode: 63688...c1e 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #75 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kunne aldri datet en transe, er det ikke nok å kalle seg hetero nå? Anonymkode: 63688...c1e nei du er superhetro hvis du aldri kunne datet en transkvinne. er du cis-mann eller cis-dame? Anonymkode: 6a108...18c 1
venus24 Skrevet 14. mars 2021 #76 Skrevet 14. mars 2021 CorvusCorax skrev (1 minutt siden): Superhetero? 😳😅 Så det er ikke nok med hetero lenger... Kanskje ikke så rart når det ikke er nok med kvinne lenger for dem. Jeg er visst cis-kvinne. 🙄 Nope... Jeg er kvinne, dermed basta! Cis er latin og betyr "på denne siden", og er det motsatte av trans som på latin betyr "på andre siden". Det ble først brukt i Tyskland i 1914, så det er ingenting nytt. Da vi begynte å bruke ordet "homo" trengte vi også et ord for å beskrive motsatsen, derfor har vi ordet "hetero". Trans og cis er samme greien. Håper det var oppklarende! 1
Rullerusk Skrevet 14. mars 2021 #77 Skrevet 14. mars 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: transer er kvinner, og derfor er man hetrofil hvis man dater transer. Hvis du kaller deg hetrofil og ikke dater transer da er man transefobisk. Derfor må "hetrofile" nå kalle seg superhetro siden det betyr at man bare er tiltrukket de som er biologisk født kvinner. er egentlig ikke så innviklet, blir litt det samme som at biologisk fødte kvinner må nå kalle seg cis Anonymkode: 6a108...18c Må? Hvem har bestemt det? 4
likestilling Skrevet 14. mars 2021 Forfatter #78 Skrevet 14. mars 2021 Doge skrev (2 timer siden): Jo, de er hetero. Jeg skjønner ikke hvorfor du føler så sterkt for å presse dine preferanser over på andre. Alle som er hetero er hetero, selv om de har forskjellige preferanser. Ja, for jeg er hetero selv men preferansen min er bare andre menn 🙄 Sikkert mange andre 100% heterofile menn der ute som også utelukkende liker å ligge med menn og synes jenter er avtennende. Det er jo bare en preferanse og ordet "heterofil" betyr jo ikke akkurat at man liker det motsatte kjønn eller noe. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig å kalle folk som tenner på biologiske menn som psykisk er damer for "heterofile" Kan de ikke bare kalle seg panseksuelle eller noe slikt, eventuelt med preferanse for å ikke ligge med menn før de har operert seg? Jeg bryr meg ikke om hva folk gjør, men de ødelegger jo språket. Kanskje det er et poeng likevel da, og at "superhetero" har noe for seg slik at språket får tilbake et ord som beskriver de som tiltrekkes av motsatt biologisk kjønn. 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #79 Skrevet 14. mars 2021 venus24 skrev (2 minutter siden): Cis er latin og betyr "på denne siden", og er det motsatte av trans som på latin betyr "på andre siden". Det ble først brukt i Tyskland i 1914, så det er ingenting nytt. Da vi begynte å bruke ordet "homo" trengte vi også et ord for å beskrive motsatsen, derfor har vi ordet "hetero". Trans og cis er samme greien. Håper det var oppklarende! enig med venus her, det er ganske opplagt når man tenker på det. samme med super hetro, der hetro betyr heteros, ‘ulik' og super-, betyr “over,” eller “forbi,” det er også en måte og si du er "over de andre". altså når man er superhetro betyr det at man er ekstra hetro, at man bare liker det motsatte kjønn. Anonymkode: 6a108...18c 1
venus24 Skrevet 14. mars 2021 #80 Skrevet 14. mars 2021 Rullerusk skrev (Akkurat nå): Må? Hvem har bestemt det? Det er bare en trolle-greie fra internett, ingenting å bry seg om. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå