Annabel Skrevet 24. april 2021 Forfatter #101 Del Skrevet 24. april 2021 Okei, dere, nå er jeg lei...🙈 Kan vi kategorisere denne her som positiv, eller skal jeg ta en til test i kveld for å se om den blir sterkere? Ser den mangler noe styrke for å bli like sterk som teststreken, men det er jo so close 😭Forrige syklus fikk jeg en strek som var sterkere enn teststreken, men dersom den her kan godkjennes er jeg mer enn nok fornøyd😍 Hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. april 2021 #102 Del Skrevet 24. april 2021 Positiv!! Det er jeg 99% sikker på altså. Jeg pleier å ta en digital test når jeg får så like streker som dette bare for bekreftelse, og her tror jeg det ville blitt smil om man hadde forsøkt det. Så tror du kan si hurra for det!! Jeg ville ikke tatt ny test i kveld eller i morgen tidlig, men tatt en i morgen ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 25. april 2021 Forfatter #103 Del Skrevet 25. april 2021 Amatariel skrev (11 timer siden): Positiv!! Det er jeg 99% sikker på altså. Jeg pleier å ta en digital test når jeg får så like streker som dette bare for bekreftelse, og her tror jeg det ville blitt smil om man hadde forsøkt det. Så tror du kan si hurra for det!! Jeg ville ikke tatt ny test i kveld eller i morgen tidlig, men tatt en i morgen ettermiddag. Tusen takk for svar, gode du! Vet at du så klart ikke har fasiten på dette, men det hjelper veldig at du mener/tror at denne er positiv😍 Jeg markerte den som det i FF, endelig🥳 CD 20 (!), PP1 Nå er eggløsningen min ca. en uke forsinket, og FOR en lang uke det har vært... Tempen i dag fikk seg en liten dipp, og jeg håper det betyr dagen for, eller dagen før, EL🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 25. april 2021 Forfatter #104 Del Skrevet 25. april 2021 I dag er det i hvert fall ingen tvil: EL-testen er heelt 100 prosent positiv!🥳 Nå kan den bare bli negativ igjen ASAP haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 25. april 2021 #105 Del Skrevet 25. april 2021 Hurra! 🥳 Endelig kommer eggløsningen. 😊 Nå blir det spennende fremover! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 25. april 2021 #106 Del Skrevet 25. april 2021 Her har jeg ikke lest på en liten stund, men for en berg og dalbane du har vært gjennom den siste uka! Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver om å stresse, og derfor har jeg bevisst tatt avstand fra både temping og selve kvinneguiden selv om jeg digger det lille prøversamfunnet her inne ❤️ Men så må jeg uansett tenke på meg selv, og det må du også. Du må gjøre det som passer best for deg! Nå fant du også endelig eggløsning, men du skal kanskje ikke se helt bort fra at stress kanskje har forårsaket det litt? Sender en stor klem! Håper spiren sitter for dere nå, på første offisielle prøveperiode 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. april 2021 #107 Del Skrevet 25. april 2021 Greit med en test som ikke levner noen tvil! Men også greit om den blir negativ igjen så fort så fy Forhåpentligvis blir den det i morgen og EL kanskje settes til da 🤞 Tror ikke du trenger å bekymre deg for at det at du har forsøkt å kartlegge EL her nå har gjort at den ble forsinket! Uansett om du hadde testet eller ikke så ville EL-dagen blitt i morgen. Det skal helt enorme mengder stress til for at syklusen skal bli påvirket, av type fysisk stress (sånn jobbe seg halvt ihjel o.l) At man tenker på prøving og tar EL-tester har særdeles tvilsomt noe å si 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 26. april 2021 Forfatter #108 Del Skrevet 26. april 2021 Ms.Sommerfugl skrev (16 timer siden): Her har jeg ikke lest på en liten stund, men for en berg og dalbane du har vært gjennom den siste uka! Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver om å stresse, og derfor har jeg bevisst tatt avstand fra både temping og selve kvinneguiden selv om jeg digger det lille prøversamfunnet her inne ❤️ Men så må jeg uansett tenke på meg selv, og det må du også. Du må gjøre det som passer best for deg! Nå fant du også endelig eggløsning, men du skal kanskje ikke se helt bort fra at stress kanskje har forårsaket det litt? Sender en stor klem! Håper spiren sitter for dere nå, på første offisielle prøveperiode 😄 Tusen takk for støttende ord, @Ms.Sommerfugl❤️ Jeg tror også det er veldig lurt å lytte til kropp og psyke i slike situajsoner, og finne ut hva som er det beste for en selv. Det høres ut som du har funnet en veldig god løsningen på det, ved å ta avstand fra både temping og fra forumet i perioder. Det er veldig forståelig, og veldig lurt! Jeg tror absolutt enkelte av oss faktisk kan stresse så mye rundt disse tingene at det kan påvirke systemet på en negativ måte. Jeg må nok se an litt videre hva jeg kommer til å gjøre, men tror nok jeg kommer til å slutte med EL-testing og fortsette med tempingen (siden jeg har gjort det i snart 15 sykluser har det blitt en innprentet vane her nå). Alt som bidrar til unødvendig stress og bekyrminger skal eliminieres. Tusen takk for det! Krysser alt jeg har for at spiren sitter for dere også denne runden😍 Amatariel skrev (11 timer siden): Greit med en test som ikke levner noen tvil! Men også greit om den blir negativ igjen så fort så fy Forhåpentligvis blir den det i morgen og EL kanskje settes til da 🤞 Tror ikke du trenger å bekymre deg for at det at du har forsøkt å kartlegge EL her nå har gjort at den ble forsinket! Uansett om du hadde testet eller ikke så ville EL-dagen blitt i morgen. Det skal helt enorme mengder stress til for at syklusen skal bli påvirket, av type fysisk stress (sånn jobbe seg halvt ihjel o.l) At man tenker på prøving og tar EL-tester har særdeles tvilsomt noe å si Ja ikke sant - det er en deilig følelse! Jeg håper at den blir heeelt negativ i dag og at tempen skyter til værs i morgen tidlig 😄 Uff, nei jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skal tenke rundt dette her... Jeg trodde også at det skulle myyye stress til for at det skal ha en innvirkning på eggløsningen, men så leste jeg at ting som eksemensstress og ny jobb kan bidra til forsinket/uteblitt eggløsning?! Tror nesten jeg tør å påstå at jeg har pådratt meg mer mentalt stress nå enn både i eksamenspreioden og i ny jobb, bare på en annen måte 🙊 Så jeg utelukker det derfor heller ikke helt, selv om jeg jo håper at du har rett og at dette bare er tilfeldig! Jeg setter veldig stor pris på at du deler dine meninger rundt dette, da det virker som du har tilegnet deg mye kunnskap og erfaringer opp gjennom og derfor kan langt mer om dette enn meg ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 26. april 2021 Forfatter #109 Del Skrevet 26. april 2021 CD 21 og fortsatt ingen eggløsning Jeg har faktisk mentalt forberedt meg på at jeg nå har min første anovalatory syklus så langt som temper. Dersom det viser seg at jeg tar feil har jeg heller ingen forventinger om at det resulterer i en spire. Jeg hadde EL-slim på CD 17 og 18, men de siste tre dagene har forholdene "tørket opp" og blitt som typisk like etter mensen. Altså ikke noe fertilt eller sædvennlig, ser jeg for meg. Jeg tror kroppen min har forsøkt på EL flere ganger gjennom denne syklusen, men ikke fått det til. Tempen i dag var også... bare rar. Altså gir den meg ingen indikasjoner på noe som helst, og minner ikke om tempen på noen av mine tidligere sykluser. Når alt med kroppen virker så "off" denne syklusen, hvordan kan det da resultere i en baby - da er det jo er så ekstemt mye som skal klaffe og være optimalt. Jeg har likevel ikke gitt helt opp håpet. Det KAN jo hende eggløsningen er i dag, og at morgendags temp blir høy og fin. Jeg krysser i hvert fall fingrene for det🤞 Til tross for innstillingen min nå, så er jeg i langt bedre humør enn før helgen og ser allerede frem mot en ny og forhåpentligvis mer optimal syklusBeklager forresten for at jeg er så negativ her, det er virkelig ikke meningen når jeg ikke har gjennomført min første prøveperiode engang... Håper jeg har litt mer optimisme å dele her fremover ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. april 2021 #110 Del Skrevet 26. april 2021 Med den sterke EL-testen i går så er det ikke så rart at du har hatt EL ennå. Hvis du har negativ test i dag så er det nok først i dag/i natt/ i morgen det vil skje. Akkurat når vil tempen din vise etter hvert. Tar litt tid før den øker. Hos meg øker den knapt på 1 dpo, men først 2/3 dpo får den et hopp. Så jeg syns din temp i dag så veldig grei ut, helt innafor som EL-dag-temp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 26. april 2021 Forfatter #111 Del Skrevet 26. april 2021 Amatariel skrev (45 minutter siden): Med den sterke EL-testen i går så er det ikke så rart at du har hatt EL ennå. Hvis du har negativ test i dag så er det nok først i dag/i natt/ i morgen det vil skje. Akkurat når vil tempen din vise etter hvert. Tar litt tid før den øker. Hos meg øker den knapt på 1 dpo, men først 2/3 dpo får den et hopp. Så jeg syns din temp i dag så veldig grei ut, helt innafor som EL-dag-temp Tuusen takk for at du tar deg tiden til å svare meg gode du, dette svaret hjalp faktisk veldig på motivasjonen her! Må innrømme at jeg nettopp også tok meg en liten snikrunde i dine gamle grafer i FF, og ser at du har har hatt litt forskjellige grafer opp igjennom årene, og blitt gravid på ikke heelt "etter boka"-charts (hvis det er lov til å si 🙊) Det også gir meg økt optisime for denne syklusen her - så lenge EL velger å melde sin ankomst før eller siden ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. april 2021 #112 Del Skrevet 26. april 2021 Annabel skrev (5 minutter siden): Tuusen takk for at du tar deg tiden til å svare meg gode du, dette svaret hjalp faktisk veldig på motivasjonen her! Må innrømme at jeg nettopp også tok meg en liten snikrunde i dine gamle grafer i FF, og ser at du har har hatt litt forskjellige grafer opp igjennom årene, og blitt gravid på ikke heelt "etter boka"-charts (hvis det er lov til å si 🙊) Det også gir meg økt optisime for denne syklusen her - så lenge EL velger å melde sin ankomst før eller siden ❤️ Oh yes, kan si at jeg har vært borti litt forskjellige type charter gitt! 🙊 Har heldigvis stabilisert seg nå, men jeg vet akkurat hvordan det er å rive seg i håret å bli veldig frustrert over en temp/chart. For å si det sånn. Og er det noe jeg har lært så er det at så lenge kroppen slipper et egg og man har sex, så kan man bli gravid - uansett hvor mange andre faktorer rundt som skulle tilsi det motsatte. Selv om tempen er rar, selv om man stresser, selv om man blir syk osv. Om kroppen vil bli gravid så blir den virkelig det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 26. april 2021 Forfatter #113 Del Skrevet 26. april 2021 (endret) Amatariel skrev (4 timer siden): Oh yes, kan si at jeg har vært borti litt forskjellige type charter gitt! 🙊 Har heldigvis stabilisert seg nå, men jeg vet akkurat hvordan det er å rive seg i håret å bli veldig frustrert over en temp/chart. For å si det sånn. Og er det noe jeg har lært så er det at så lenge kroppen slipper et egg og man har sex, så kan man bli gravid - uansett hvor mange andre faktorer rundt som skulle tilsi det motsatte. Selv om tempen er rar, selv om man stresser, selv om man blir syk osv. Om kroppen vil bli gravid så blir den virkelig det. Du har helt rett! Dessuten leser man så mye rart, selv av helsepersonell, på nettet. Tidligst i går leste jeg svar fra en sykepleier som fikk meg til å heve øyebrynene. En kvinne stilte spørsmål om manglende eggløsning når hun hadde regelmessig sykluser på 30-33 dager hver måned. Sykepleieren startet med å skrive noe ala: "Først og fremst, du har IKKE regelmessige sykluser hvis de varierer så mye som 3 dager!" Altså, snakk om å krisemaksimere og å få andre til å bli bekymret uten grunn... Kroppen er ikke en maskin som må plasseres i en A4-mal for at den skal kunne fungere. Nå har jeg i hvert fall fått negativ EL-test, og da jeg sjekket på badet i sted hadde jeg hadde fått tilbake EL-slimet også! Det tenker jeg lover godt. Nå må bare samboeren komme hjem fra jobb her💪 Endret 26. april 2021 av Annabel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 26. april 2021 #114 Del Skrevet 26. april 2021 Veldig gode nyheter med både eggløsningsslim og negativ test! Juhu! Da ligger vel alt til rette for eggløsning i dag! 🙌 Gleder meg på dine vegne. Så spennende med første PP! 🎉 Enig med deg i det du skriver over. Mange sprikende meninger, selv blant helsepersonell. Gynekologen min mente jo at lutealfasen varierte så mye at det ikke var noe hold i det at de to syklusene jeg har tatt D-vitamin har luteafasen vært 3 og 2 dager lenger. Det er veldig rart, for det står jo skrevet av en annen gynekolog på nettet det stikk motsatte. 🙈 Noe må man ta litt med klype salt også tror jeg.. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. april 2021 #115 Del Skrevet 26. april 2021 Så bra at EL-testen er negativ i dag! Da satser vi absolutt på EL i dag! I "verste fall" så skjer det kanskje ikke før i morgen. Men nå er det uansett bare å kose seg! Og så får tempen bekrefte det. Litt ekstra gøy at det ser ut til at jeg kommer rett etter deg. Åå så spennende vi skal få det fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 27. april 2021 Forfatter #116 Del Skrevet 27. april 2021 bittelillebolla skrev (16 timer siden): Veldig gode nyheter med både eggløsningsslim og negativ test! Juhu! Da ligger vel alt til rette for eggløsning i dag! 🙌 Gleder meg på dine vegne. Så spennende med første PP! 🎉 Enig med deg i det du skriver over. Mange sprikende meninger, selv blant helsepersonell. Gynekologen min mente jo at lutealfasen varierte så mye at det ikke var noe hold i det at de to syklusene jeg har tatt D-vitamin har luteafasen vært 3 og 2 dager lenger. Det er veldig rart, for det står jo skrevet av en annen gynekolog på nettet det stikk motsatte. 🙈 Noe må man ta litt med klype salt også tror jeg.. 😅 Tuuusen takk😍 Jeg synes også dette her er helt utrolig spennende, og ikke minst uvirkelig (og særdeles altoppslukende haha). Det er vel kanskje ikke så altfor mange månedene igjen nå før du også går i gang som offisiell prøver? 🥳 Herlighet, så forvirrende! Det finnes så utrolig mye motstridende og direkte feil informasjon rundt dette på nettet, at informasjonen man tilegner seg må tas med en ganske stor klype salt ja😅 Har også lest, av helsepersonell, at mensen alltid, uten unntak, kommer 14 dager etter mensen hos alle kvinner. Men dette er nok relativt "nye" og kompliserte forskningstemaer, hvor det fremdeles er mye igjen å lære. Leste et sted at det først var relativt nylig man hadde oppdaget av eggløsning faktisk kunne inntreffe andre dager enn mellom dag 11 og 16, eller noe slikt... Amatariel skrev (14 timer siden): Så bra at EL-testen er negativ i dag! Da satser vi absolutt på EL i dag! I "verste fall" så skjer det kanskje ikke før i morgen. Men nå er det uansett bare å kose seg! Og så får tempen bekrefte det. Litt ekstra gøy at det ser ut til at jeg kommer rett etter deg. Åå så spennende vi skal få det fremover. Woho Så gøy at fikk så tidlig EL denne syklusen her, det unner jeg deg! Du har hatt et ekstra ivrig egg denne syklusen, mens jeg har hett et ekstra dovent et🙊 Det blir helt enormt spennede dager fremover, vet knapt hvordan jeg skal holde ut Har du planlagt når tid du kommer til å ta første test? Jeg er invitert på drikknveld med et par venninner neste helg, så håper å vite innen da om jeg kan kjøre på med drinker, eller om jeg må komme opp med en legitim unnskyldning for å ikke gjøre det. Blir enten å døyve skuffelsen med alkohol eller feire på et alkoholfritt vis haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 27. april 2021 Forfatter #117 Del Skrevet 27. april 2021 CD 22, 1 DPO (?), PP1 Jeg håper og tror at eggløsningen fant sted i går, og at jeg i dag er 1 DPO. De neste dagenes temper vil vise om jeg har rett, så det blir noen spennede dager freover. Temperaturen i dag kan absolutt være en 1 DPO-temp, da de første dagene etter EL pleier å klatre saaakte oppover før de blir skikkelig høye. Likevel, med tanke på hvordan denne syklusen har utartet seg så langt, kan det også være den synker igjen i morgen. Jeg aner virkelig ikke🤷♀️ Link til charten min: https://www.fertilityfriend.com/home/73b533 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. april 2021 #118 Del Skrevet 27. april 2021 Wow, med den tempen der kan jeg ikke tro annet enn at du er 1 dpo i dag ja!! Mine temper så tidlig pleier å være veldig lave, noe som frustrerer meg. Dette var jo en knall temp! Blir herlig når FF setter kryss om (forhåpentligvis) et par dager. Annabel skrev (47 minutter siden): Har du planlagt når tid du kommer til å ta første test? Jeg er invitert på drikknveld med et par venninner neste helg, så håper å vite innen da om jeg kan kjøre på med drinker, eller om jeg må komme opp med en legitim unnskyldning for å ikke gjøre det. Blir enten å døyve skuffelsen med alkohol eller feire på et alkoholfritt vis haha. Jeg skal ta første test i dag jeg 🙊 Hihi. Men jeg har tatt ovitrelle med hcg i, så jeg må teste ut denne først. Jeg kan enten velge å ikke teste noe og så vente til nærmere IKM for svar (etter bruksansvisning skal ovitrelle være ute av kroppen på 10 dager). Men jeg syns det er lenge å vente... og ekkelt med usikkerheten. Hvis jeg f.eks ser en svak strek 10/11 dpo. Kan jeg være helt sikker på at det ikke er ovitrelle da? Derfor liker jeg å teste den ut. Tidligere sykluser i år har testen blitt blenda allerede rundt 5 dpo, så da er det jo greit. Da VET jeg det, og kan reellt teste rundt 9/10 dpo. Hvis det er neste fredag du skal på drinkkveld med venninner så er du jo 11 dpo da, og har forhåpentligvis fått svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 28. april 2021 Forfatter #119 Del Skrevet 28. april 2021 (endret) Amatariel skrev (På 27.4.2021 den 9.28): Wow, med den tempen der kan jeg ikke tro annet enn at du er 1 dpo i dag ja!! Mine temper så tidlig pleier å være veldig lave, noe som frustrerer meg. Dette var jo en knall temp! Blir herlig når FF setter kryss om (forhåpentligvis) et par dager. Jeg skal ta første test i dag jeg 🙊 Hihi. Men jeg har tatt ovitrelle med hcg i, så jeg må teste ut denne først. Jeg kan enten velge å ikke teste noe og så vente til nærmere IKM for svar (etter bruksansvisning skal ovitrelle være ute av kroppen på 10 dager). Men jeg syns det er lenge å vente... og ekkelt med usikkerheten. Hvis jeg f.eks ser en svak strek 10/11 dpo. Kan jeg være helt sikker på at det ikke er ovitrelle da? Derfor liker jeg å teste den ut. Tidligere sykluser i år har testen blitt blenda allerede rundt 5 dpo, så da er det jo greit. Da VET jeg det, og kan reellt teste rundt 9/10 dpo. Hvis det er neste fredag du skal på drinkkveld med venninner så er du jo 11 dpo da, og har forhåpentligvis fått svar Åååja så klart har du det, det glemte jeg ut. Da er testingen i gang allerede, ja, herlighet så spennende! 🤩 Tempen din var jo såå fin i dag, så da tror jeg ikke det er noen tvil om at vi ligger tilnærmet likt her i DPO-løypa med kun en dags forskjell Jeg har ikke kjøpt inn så mange tester, nettopp fordi jeg lovet meg selv å ikke gå helt amok med testingen... Jeg har derfor kun 2 babyplan-tester liggende (en tidligtest og en vanlig), samt en topakning med CB digial som kun skal brukes ved antydning til strek på babyplan-testene. Merker det kan bli ekstremt utfordrendre å vente så lenge, fordi jeg allerede kjenner testebehovet melde seg 🙄🙊 Spørs om jeg klarer å vente helt til 11 DPO for å fyre av første test, men samtidig er det sikkert fornuftig. Det er likevel fare for å havne i limboland da... 11 DPO kan jo være litt for tidlig for positiv test også, så man går med tanker om "blir den positiv i morgen?" Endret 28. april 2021 av Annabel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. april 2021 #120 Del Skrevet 28. april 2021 Ja hvis du har så få tester så blir man nesten tvunget til å vente litt nærmere IKM... kjedelig å svi den av for tidlig. Og i alle fall kjedelig om man blir så utålmodig at man til slutt bare brenner av de dyre testene også, uten grunn. Jeg har alltid maaange tester, mellom 20-30 liggende Både Babyplan, billige fra ebay (OneStep) og de dyre fancy testene. Men trenger jo en del strimler når jeg tester ut ovitrelle da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå