Gå til innhold

Ønske om en vårbaby 2022

Annabel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

bittelillebolla skrev (På 14.7.2021 den 9.42):

H-U-R-R-A  for nydelige 3+ på testen! :nordvesta: 

nilci skrev (På 14.7.2021 den 9.44):

For en fin test 😍 gratulerer! 🥰

Amatariel skrev (På 14.7.2021 den 11.30):

Hurra!! Gratulerer så mye med å ha maxet testene! :nordvesta:

89jenta skrev (På 14.7.2021 den 14.24):

Hurra for 3+ 🥳

Dame1989 skrev (På 14.7.2021 den 14.57):

Hurra for 3+ :)

Eira2020 skrev (På 14.7.2021 den 17.23):

Gratulerer med 3+ ♥️♥️♥️

Atticmess skrev (På 14.7.2021 den 20.38):

Gratulerer med finfin test 🥰

Tuusen takk, jenter❤️ Det var virkelig en fantastisk følelse:nordvesta:

Nå har jeg bestilt en tidlig ultralyd til den 29. juli. Da vil jeg være 7+1 uker på vei. Da håper jeg å kunne se et bankende hjerte og at alt er som det skal så langt🤞🏻

Tiden kommer til å gå enormt sakte frem til denne datoen, og jeg kjenner på nerver allerede🙊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 minutt siden):

Tuusen takk, jenter❤️ Det var virkelig en fantastisk følelse:nordvesta:

Nå har jeg bestilt en tidlig ultralyd til den 29. juli. Da vil jeg være 7+1 uker på vei. Da håper jeg å kunne se et bankende hjerte og at alt er som det skal så langt🤞🏻

Tiden kommer til å gå enormt sakte frem til denne datoen, og jeg kjenner på nerver allerede🙊

Yey for TUL! Du skal ha dagen etter jeg skal ha ultralyd. Jeg også gleder meg noe sykt! Jeg synes det er koselig at vi ligger såpass likt, jeg er vel bare 5 dager foran deg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (3 minutter siden):

Yey for TUL! Du skal ha dagen etter jeg skal ha ultralyd. Jeg også gleder meg noe sykt! Jeg synes det er koselig at vi ligger såpass likt, jeg er vel bare 5 dager foran deg 🥰

Åhh så spennende! Håper vi klarer å få tiden til å gå fort frem til da🤩 Jaa enig, det er så koselig å følge andre i samme situasjon, særlig når vi ligger så likt💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

6+6

Det er utrolig tøft å være tilbake på jobb etter ferien, og det skyldes hovedsakelig graviditeten. Jeg føler meg så kvalm og uggen om morgenen, noe jeg sannsynligvis ikke har merket like tydelig i ferien. Frem til nå har jeg jo hatt muligheten til å sove så lenge jeg har ønsket og å ta det helt med ro, så jeg har ikke vært så plaget med kvalme. Nå derimot sitter jeg på hjemmekontoret (orket ikke tanken på å dra til kontoret) og må nærmet holde fast i bordkanten når jeg venter på at kvalmebølgene skal passere.

Min kvalme er ikke spesielt ille engang sammenliknet med mange andre, men likevel kjenner jeg på hvordan det går utover produktiviteten min på jobb, og ikke minst humøret og livskvaliteten generelt. Kjenner jeg blir mektig provosert når jeg nå leser utsagn som "graviditet er ingen sykdom" osv. når jeg selv står i det, og samtidig leser om andre kvinner som kaster opp 30 ganger daglig og er konstant lenket til sengen. Når ble det liksom forventet at man skal prestere når man henger over toalettet med kronisk omgangssyken? Ingen forventer det. Hvorfor endres dette forventningspresset seg automatisk når omgangssyken skyldes et foster og ikke et virus?

Jeg har foreløpig ikke kastet opp, men føler konstant at jeg har noe baki halsen og en følelse av at "nå kommer det opp noe", men så kommer det bare rap. Det er så ubehagelig. Samtidig skal hjernen fungere, den skal sammenfatte store mengder informasjon og produsere helt nytt innhold, som er viktig at blir korrekt. Jeg vurderer å ta en egenmelding i dag, men samtidig har jeg brukt halve dagen på å forsøke å jobbe, så føler det også blir bortkastet. Jeg skal ta en tidlig lunsj nå og håpe det gjør formen bedre slik at jeg kan gjøre noe nytte for meg etterpå.

Beklager, dette ble mer klagende enn jeg hadde intensjoner om på forhånd🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kvalmen altså 🙈 Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Også er det så ulikt hvordan man takler å være kvalm/kaste opp.. Så selv om en person fint klarer å jobbe og produsere til tross plagene betyr ikke det at alle andre gjør det..  Er ikke som om man ønsker å bli så satt ut av det, men er nå bare sånn det blir avogtil 😔 Håper du finner en måte å håndtere kvalmen på. Jeg endte opp med å si ifra om graviditeten til lederen min rett etter påskeferien. Var vel kanskje 8 uker på vei. Da hadde jeg slitt med kvalme og trøtthet allerede i ca 3 uker. Så trengte allerede da tilpasninger på jobb og etterhvert gradert sykemelding.

Skjønner frustrasjonen du føler over de som ikke skjønner hvor ille plagene under graviditeten kan være. Har heldigvis for det meste kun sett det på Kvinneguiden 🙈 Kun møtt forståelse ellers 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner så godt hva du mener! Jeg skal ærlig innrømme at jeg selv hadde tanker som «hvor ille kan det egentlig være å være kvalm?», og «det må jo gå an å arbeide selv om man er kvalm vel?».. vet du, nå vet jeg definitivt bedre! Det er jo som du sier, hvem kan forvente at man skal prestere og fungere med kronisk omgangssyke? 🙉🥴 

Endret av nilci
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dame1989 skrev (46 minutter siden):

Håper det gikk fint på ultralyd i dag :)

Tusen takk for omtanken!🥰

Jeg fant en privat jordmor som hadde kveldsåpent, noe som var veldig praktisk med tanke på jobb! Jeg hadde derfor ikke time før nærmere 19.30 i dag, og det var litt vel lenge å vente merket jeg i løpet av dagen😅 

Ulyralyden gikk heldigvis veldig bra😍 Jeg husker ikke hvor mange millimeter hun sa fosteret ble målt til, og hun sa heller ikke nøyaktig estimert antall uke og dag. I stedet sa hun bare at størrelsen så ut til å samsvare med mine beregninger, så da får jeg prøve å stole på det🤗 

Fosteret lå riktig plassert i livmoren og hjerterytmen var ikke vanskelig å se😍 Alt så ellers veldig bra ut av det man kan se så tidlig, så det var utrolig deilig å få bekreftet!

Her er det første bildet noen sinne av den lille klumpen🫐:

EB978981-C73E-4F24-8815-119B4EE8AC3D.jpeg.ca9b990d9ac0b52eae4594679f7e3af1.jpeg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for omtanken!🥰

Jeg fant en privat jordmor som hadde kveldsåpent, noe som var veldig praktisk med tanke på jobb! Jeg hadde derfor ikke time før nærmere 19.30 i dag, og det var litt vel lenge å vente merket jeg i løpet av dagen😅 

Ulyralyden gikk heldigvis veldig bra😍 Jeg husker ikke hvor mange millimeter hun sa fosteret ble målt til, og hun sa heller ikke nøyaktig estimert antall uke og dag. I stedet sa hun bare at størrelsen så ut til å samsvare med mine beregninger, så da får jeg prøve å stole på det🤗 

Fosteret lå riktig plassert i livmoren og hjerterytmen var ikke vanskelig å se😍 Alt så ellers veldig bra ut av det man kan se så tidlig, så det var utrolig deilig å få bekreftet!

Her er det første bildet noen sinne av den lille klumpen🫐:

EB978981-C73E-4F24-8815-119B4EE8AC3D.jpeg.ca9b990d9ac0b52eae4594679f7e3af1.jpeg

Så bra :) Hvor langt påvei er du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (14 minutter siden):

Så bra :) Hvor langt påvei er du? :)

7+1 i dag😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh, koselig å se den lille 🥰 Godt at alt er i orden, nå er det bare å glede seg til neste ultralyd 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...