Gå til innhold

Ønske om en vårbaby 2022

Annabel

Anbefalte innlegg

Blæh. Er det lov å være litt lei seg, selv om dette kun er første prøveperiode...?😔 Jeg har ikke testet noe mer siden i går, men føler grafen i dag taler for seg selv. Den sank nemlig ganske drastisk, noe jeg hadde håpet den ikke skulle. Alt håp er jo ikke ute før blodet starter å flomme, men er 99,9 % sikker på at løpet er kjørt denne måneden.

Jaja, egentlig var mai-syklusen den måneden vi opprinnelig skulle starte prøvingen, så prøver å tenke positivt på det. Tror i grunnen bare jeg må komme meg litt over skuffelsen som oppstod i dag tidlig da jeg tok tempen, så kommer det til å gå myye bedre🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så kjedelig med synkende temp, den perioden er tung uansett hvilken prøveperiode man er i. Fullt lov å bli lei seg og skuffa ❤

Jeg håper litt til, i tilfelle det bare var en enkelttemp som oppførte seg rart 🤞 Men skjønner at det er litt greit å innstille seg på å få besøk av tante rød og. Håper uansett at den sitter snart 😊🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for trøstende ord, @Atticmess❤️ Håååper det viser seg å være en merkelig enkelttemp som du sier🤞🏻 Selv om sjansen er liten må det være lov å leve i håpet bittelitt til🙊

Ser tempen gikk en del opp og ned da jeg faktisk var gravid litt, men da lå den jevnt over lavere og var mer svingete generelt. Nå gikk den mer fra jevn og høy, til plutselig lav... Morgendagens temp vil nok avgjøre for denne omgang😭

48EEDC86-3D8F-446F-BDAF-E9AEBD1A5BFF.thumb.png.bdd435a411e14d07478d91aaecdee459.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, det var ikke dette jeg håpte på skulle stå hos deg i dag tidlig! Så kjedelig. Tenker det er helt lov å bli skuffa jeg også, en har jo så mye følelser investert i dette 😔 Temper du bare nå eller skal du også ta en test for å være mer sikker i løpet av dagen? Det er vel fremdeles bare 12 DPO hos deg og sånn sett enda litt håp vel? 🤞🏼❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (9 minutter siden):

Åå, det var ikke dette jeg håpte på skulle stå hos deg i dag tidlig! Så kjedelig. Tenker det er helt lov å bli skuffa jeg også, en har jo så mye følelser investert i dette 😔 Temper du bare nå eller skal du også ta en test for å være mer sikker i løpet av dagen? Det er vel fremdeles bare 12 DPO hos deg og sånn sett enda litt håp vel? 🤞🏼❤️

❤️❤️

Derimot var det utrolige nyheter å lese hos deg i dag!🥳Gratulerer så mye igjen - ble oppriktig glad på dine vegne å lese dagens innlegg😍

Jeg temper kun nå, så hvis tempen faktisk viser noe spennede i morgen må jeg få skaffet meg en test til mandag🤞🏻🙊 Hvis ikke er det penger og skuffelse spart, tenker jeg. Neste syklus skal jeg i hvert fall ha et stort laget av billigtester liggende, det er helt sikkert, haha! 

Er nok fremdeles et mikroskopisk håp igjen, men føler det gikk ifra en reell mulighet i går (med fin temp og skimtet noe på test), til at håpet i dag er mer «gripe etter halmstrå». Men det går mye bedre nå altså, enn i dag tidlig med en gang jeg hadde tempet🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åånei så dumt å se tempen falle! Men jeg tillater meg å håpe litt til! ❤️ Tempen er jo ikke under coverline, så hvis den holder seg der eller spretter opp så vil det jo allikavel bli en ok kurve :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nilci skrev (34 minutter siden):

Åånei så dumt å se tempen falle! Men jeg tillater meg å håpe litt til! ❤️ Tempen er jo ikke under coverline, så hvis den holder seg der eller spretter opp så vil det jo allikavel bli en ok kurve :) 

Åh tusen takk!❤️ Det er så koselig at dere fremdeles håper på mine vegne når jeg er så pessimistisk selv! Hadde vært sååå fantastisk om det var dette som skjedde😭🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til charten din igjen, sitter på feil pc nå for bokmerket mitt. Men om tempen er veldig lav så skjønner jeg du ble skuffet over det :klem: Men tenk at det KAN være en dårlig enkelttemp. Så vil ikke si at håpet er helt ute enda. Kanskje du skal forsøke deg på en test i ettermiddag? Om du kan skimte noe da, så er det jo ekstra mye håp 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Har du link til charten din igjen, sitter på feil pc nå for bokmerket mitt. Men om tempen er veldig lav så skjønner jeg du ble skuffet over det :klem: Men tenk at det KAN være en dårlig enkelttemp. Så vil ikke si at håpet er helt ute enda. Kanskje du skal forsøke deg på en test i ettermiddag? Om du kan skimte noe da, så er det jo ekstra mye håp 🤞

Tusen takk gode du🥰  og sååå fantastisk å lese dagens oppdatering inne hos deg i dag! Det fikk virkelig opp humøret😍

Jeg har fått litt «angst» for testing nå, men klart det er fristende også bare for å få det avklart. Synes tempen er akkurat litt for lav til st jeg tenker at den er innafor😕 Prøving er virkelig ikke for pyser da, det skal være sikkert!

grafen min: https://www.fertilityfriend.com/home/73b533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (4 minutter siden):

Synes tempen er akkurat litt for lav til st jeg tenker at den er innafor😕

Skjønner hva du mener, og er sikkert greit å forberede seg på det verste :troest: Men jeg vil virkelig holde håpet litt til for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Så synd at tempen gikk nedover idag! Skjønner godt at du ble skuffet etter de svake strekene du har sett på testene i det siste. :( Alt håp er likevel ikke ute enda. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du noen test i dag? Tempen er jo et stykke unna coverline i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (21 timer siden):

:troest: Så synd at tempen gikk nedover idag! Skjønner godt at du ble skuffet etter de svake strekene du har sett på testene i det siste. :( Alt håp er likevel ikke ute enda. ❤️ 

Amatariel skrev (5 timer siden):

Tok du noen test i dag? Tempen er jo et stykke unna coverline i alle fall...

Dessverre ble det CD 1 dag, egentlig som forventet 😔 Dette har vært en tøff uke generelt, med mye dårlige nyheter. Det ble derfor litt ekstra tyngende i dag når mensen kom, og vi skjønte helt 100 prosent sikkert at dette ikke hadde gått... 

Takk for støttende ord her inne❤️ Nå skal jeg ta meg en liten pause og bruke kvelden på å deppe litt, så satser jeg på bedre humør i morgen og bedre lykke denne syklusen her🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ånei, så dumt at tanta kom! 😫🤬 men da får jeg og du slå følge inn i ny pp, så satser vi på at det klaffer for oss begge! 🥰🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at mensen dukket opp! :( Stor forståelse for at det er ekstra tungt nå som du hadde det vondt fra før. Ta vare på deg selv. :hjerte: 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har absolutt all forståelse for at det har vært en tung uke og at dagen i dag er kjip. Det har liksom ikke noe å si hvor kort/lenge man har prøvd når man står der med mensen og bare ønsket seg en baby :troest:
Heldigvis betyr CD1 en frisk og ny start, og jeg skal heie deg fremover :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
nilci skrev (15 timer siden):

Ånei, så dumt at tanta kom! 😫🤬 men da får jeg og du slå følge inn i ny pp, så satser vi på at det klaffer for oss begge! 🥰🤞🏻

Jaaa, det var skikkelig kjipt altså! Selv om jeg var forberdt på det, og har holdt mine egne forventninger lave hele denne PPen, så kom skuffelsen ganske hardt likevel. 

Koselig å slå følge med deg i neste PP, da! Håper syklusene våre bestemmer seg for å oppføre seg litt mer "normalt" denne runden, og at det ender med positiv test for oss ❤️ 

bittelillebolla skrev (15 timer siden):

Så synd at mensen dukket opp! :( Stor forståelse for at det er ekstra tungt nå som du hadde det vondt fra før. Ta vare på deg selv. :hjerte: 

Tuusen takk, gode du:klem:

Amatariel skrev (12 timer siden):

Har absolutt all forståelse for at det har vært en tung uke og at dagen i dag er kjip. Det har liksom ikke noe å si hvor kort/lenge man har prøvd når man står der med mensen og bare ønsket seg en baby :troest:
Heldigvis betyr CD1 en frisk og ny start, og jeg skal heie deg fremover :hug:

Tusen takk :klem: Det er så koselig å ha deg som heiagjeng, du er alltid så behjelpelig og god! Var virkelig stas at det gikk for deg denne runden her altså, så utrolig vel fortjent og etterlengtet:nordvesta: 

Din prøvedagbok var den første jeg leste noen gang faktisk, kom helt tilfeldig inn i den før jeg selv tenke konkret på å bli prøver og ikke kjente særlig til prøver-forumet osv. Tror dette var i høst en gang. Leste alt som var skrvet frem til da, og var innom nå og da for å holde meg oppdatert og hver gang håpte på positive nyheter. Endelig ❤️ 

Atticmess skrev (12 timer siden):

Åå, det var leit :klem:

Jaa! Men bedre lykke neste gang, tenker jeg! 🤩 Er så fersk som prøver at jeg så klart gir meg selv lov til å føle på skuffelsen der og da (noe annet tror jeg er umulig), men ikke la det påvirke meg noe mer enn det ❤️ 

Endret av Annabel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (30 minutter siden):

Tusen takk :klem: Det er så koselig å ha deg som heiagjeng, du er alltid så behjelpelig og god! Var virkelig stas at det gikk for deg denne runden her altså, så utrolig vel fortjent og etterlengtet:nordvesta: 

Din prøvedagbok var den første jeg leste noen gang faktisk, kom helt tilfeldig inn i den før jeg selv tenke konkret på å bli prøver og ikke kjente særlig til prøver-forumet osv. Tror dette var i høst en gang. Leste alt som var skrvet frem til da, og var innom nå og da for å holde meg oppdatert og hver gang håpte på positive nyheter. Endelig ❤️

Herlighet, søte du ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 2, PP2

Ny syklus, ny mulighet for å få positiv test!

I går bestemte jeg meg for å endre fokuset mitt litt. Fremover har jeg derfor som mål å fokusere på det som faktisk er positivt ved at det ikke gikk denne runden her, og dersom det ikke går denne syklusen eller den etter der igjen (så obsobs! akkurat disse punktene gir et bevisst veldig negativt syn på å være gravid akkurat nå, selv om alle jo vet at det er det jeg innerst inne skulle ønske meg haha🙈 

• Mer tid til å nyte hverandre som par, kun oss to (bra for samlivet, vi blir enda bedre rustet som par til å håndtere rollen som foreldre)
  • Mulighet for å spare opp enda mer før babyen kommer (en av oss, mest sannlynlig han, skal være hjemme med ulønnet permisjon en stund frem til barnet er helt trygt forbarnehagestart, greit å ha en solid buffer da)
  • Kan fokusere fullt og helt på trening, jobbe mot nye PRs og andre mål
  • Kan nyte god mat og vin litt lenger (jeg elsker alt av rare oster, og et stort glass fyldig rødvin er noe av det beste jeg får :fnise:)
  • Mer tid i ny jobb før permisjon (jo mer jeg får satt meg inn i ny stilling, jo enklere blir det å komme tilbake etter endt permisjon)
  • Lenger tid på å lese ferdig bøkene jeg har satt på ønskelisten, kan bli hekstisk å få tid til i småbarnslivet
  • Generelt nyte firheten til å leve akkurat som man selv ønsker, kun etter egne (og hverandres) behov
  • Lenger mulighet for god søvn og lange, late morgener i helger og ferier
  • Med termin i februar (og utover) gir det en god sjanse for å ikke føde sent i desembert (hadde så klart ikke vært krise uansett altså❤️
  • Større mulighet for at faktisk det blir vårbarn, som i utganspunktet planlagt (selv om det er umulig å planlegge, kommer til å endre trådtittelen min dersom det viser seg å ikke bli vårbaby haha, litt lite gjennomtenkt tittel kanskje)
  • Slipper å føde under den aller mørkeste perioden av året (jeg får ofte litt tendenser til vinterdeprisjon, føler det gir større risiko for også å utvikle fødselsdeprisjon)
Endret av Annabel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...