Gå til innhold

Ønske om en vårbaby 2022

Annabel

Anbefalte innlegg

CD 23, 2 DPO, 1PP

Tror ikke det lenger er noen tvil om at jeg er i DPO-land nå! E N D E L I G. Dagens temp var høy og fin, og dersom den fremdeles er høy i morgen vil FF sette kryss på CD 21 som antatt.  Jeg synes faktisk dagens temp var unormalt høy til å være min 2 DPO-temp. Jeg mistenker at det kan ha noe å gjøre med at jeg var skikkelig nervøs før jeg målte tempen (dagens temp var så ekstremt avgjørende for hele denne evigvarende syklusen🙊), så nervøs at jeg kjente pulsen stige skikkelig da jeg lå med termomenteret i munnen haha. Sååå det kan nok ha bidratt til et ekstra lite temphopp i dag: https://www.fertilityfriend.com/home/73b533

Dersom tempen mot formodning skulle synke kommer jeg til å streike altså, da gidder jeg faktisk ikke å røre termometeret mer den syklusen her. Jeg gir rett og slett opp🤪 Dette blir allerede den lengste syklusen jeg har hatt så lenge jeg har loggført sykluslengde... 

Jeg har det egentlig ekstremt travelt på jobb om dagen, men kjenner jeg har store vansker med å konsentrere meg. Det fører jo bare til at jeg får gjort mindre enn jeg burde, og at ting hoper seg unødvendig mye opp. Det går veldig i rykk og napp, med andre ord. Jeg håper å komme helt inn i jobboblen snart, slik at dagene bare kan flyyy av sted. Til nå har i hvert fall disse utblåsningene her hjulpet med å "klarere" hjernen fra syklus-tanker, og dermed frigjøre mer plass til jobb. Akkurat i disse dagene her savner jeg å være på kontoret altså, da hjernen automatisk går i en helt annen mood da enn på hjemmekontoret. 

Endret av Annabel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempe fin temp! 🤩 Tror du kan være ganske sikker på at dette faktisk er tempen din. Har ligget med termometeret i munnen og dundrene hjerte mange ganger, og fått skuffende lav temp. Tror det skal gå en stund før kroppen klarer å justere opp temperaturen såpass at det gjør utslag, men vi er jo alle så forskjellig :) Nyt DPO dagene etter beste evne. 🌷 Krysser fingrene for deg når det nærmer seg testing, sååå spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (1 time siden):

Kjempe fin temp! 🤩 Tror du kan være ganske sikker på at dette faktisk er tempen din. Har ligget med termometeret i munnen og dundrene hjerte mange ganger, og fått skuffende lav temp. Tror det skal gå en stund før kroppen klarer å justere opp temperaturen såpass at det gjør utslag, men vi er jo alle så forskjellig :) Nyt DPO dagene etter beste evne. 🌷 Krysser fingrene for deg når det nærmer seg testing, sååå spennende! 

Åhhh tusen takk for beroligende ord angående dagens temp og for krysset fingre! ❤️ Du har nok helt rett i at BBT ikke blir lett blir berørt at man kan nærmest kan tenke seg til høyere temp🙊 Veldig kjekt å høre andres erfaringer rundt dette da, føler liksom det er så mange sånne småting man ikke så enkelt finner en fasit på?!

Jeg har forresten googlet litt i dag, og fant dette her:

David Dunson of the National Institute of Environmental Health Sciences and his colleagues studied 782 couples who were using the rhythm method of contraception. This approach allowed the researchers to control for both the timing and frequency of intercourse. They found that women between the ages of 19 and 26 with partners of similar age had approximately a 50 percent chance of becoming pregnant during any one menstrual cycle if they had intercourse two days prior to ovulation. For women aged 27 to 34, the chance was 40 percent" Altså, what?

Jeg har stadig lest at man har en 20-25% sjanse per syklus til å unnfange, aldri lest at man kan ha oppmot 50% sjanse per syklus! Merker at denne infoen her ikke var helt bra for meg, for nå blir jeg enda mer optimistisk og gira her haha. Egentlig vet jeg jo at det er langt større sjanse for at det ikke klaffer, enn at det faktisk gjør det... Likevel, det er jo veldig deilig å leve i håpet, så lenge håpet er der. Men aouch, det gjør nok ekstra vondt hvis/når håpet brister 😕 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 24, 3 DPO, PP1

FF har endelig satt kryss! Husker at jeg kun for noen dager siden var såå demotivert og helt sikker på at EL ikke kom til å komme i det hele tatt denne syklusen her🤪 Nå er jeg helt sikker p at eggløsningen har funnet sted, og da gjenstår kun ventetiden frem mot testing. "Kun"... Kanskje den mest nervepirrende og tregeste perioen av dem alle?!

Jeg opplevde, som tidligere nevnt, en uplanlagt graviditet tidligere i år. Uplanlagt i den forstand at vi var uforsiktige for sent opp mot eggløsningen, men en mulig graviditet var likevel aldri i hodet mitt på daværende tidspunkt. "Det går helt sikkert fint, det var såpass lenge før EL at jeg nok ikke blir gravid av det!". Det var ikke før tempen min fortsatte å være høy noen dager etter at den burde ha falt at jeg forstod at jeg burde ta en graviditetstest. Den viste positiv på utvannet urin. Jeg hadde akkurat tisset da jeg bestemte meg for å dra for å kjøpe meg en test, så jeg helte nedpå med vann for å fylle blæra fortest mulig. Har i senere tid forstått at dette absolutt ikke er måten man skal gjøre det på, haha...

Uansett - testen viste positivt, og på kvelden tok jeg en digital test som viste "gravid 1-2" (igjen på nokså utvannet urin). Sååå mange følelser meldte seg denne dagen: Glede, spenning, forventninger. Wow, livet ble jo snudd totalt på hodet. Dessverre varte ikke denne graviditeten her lenge - på 20 DPO sank tempen min og jeg startet å blø samme kveld. Likevel rakk jeg blant annet å bestille time til jordmorkontroll og vi rakk absolutt å glede oss enormt over det som skulle skje. Det var denne hendelsen som virkelig fikk babylysten i gang her.

Jeg tenkte jeg kunne vise grafen min fra den måneden jeg ble gravid. Jeg sammenliknet denne syklusens graf med gravid-grafen, og må si at likheten så langt er ganske slående. Jeg vet at det ikke har noe å si da, særlig ikke så tidlig. Nå skal jo ikke engang et eventuelt befruktet egg ha rukket å feste seg i livmoren, så kroppstemperaturen har ikke hatt anledning til å reagere på noe som helst enda. Likevel, synes det er interessant å sammenlikne når jeg ikke kan gjøre noe annet enn å vente🙊

8DE4B217-FA75-4A7F-9CE9-A5E8649C3FBF.thumb.png.4f78f7edc65fac7c41ebbf3045227cd2.png

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for kryss fra FF!! :strix:
Og wow - det var virkelig en lik chart! Man får jo litt håp av sånt, det skjønner jeg veldig godt! Veldig trist at første gangen du skulle oppleve positiv test så endte det i kjemisk :( Det er HELT sant at man rekker å tenke veldig mye på de dagene. Jeg har opplevd både tidlig og sen abort, og selv om den sene selvsagt var verst på mange måter så var likevel mange av de samme følelsene der... alle de håp og drømmer man hadde ble knust, og man må starte på nytt igjen. Det føles virkelig tungt uansett hvor langt man hadde kommet.

Men ååå spennende fremover! Hvordan skal man komme igjennom disse dagene..!? Hadde passet fint med en dvaleknapp nå og våknet opp på 10 dpo først :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Hurra for kryss fra FF!! :strix:
Og wow - det var virkelig en lik chart! Man får jo litt håp av sånt, det skjønner jeg veldig godt! Veldig trist at første gangen du skulle oppleve positiv test så endte det i kjemisk :( Det er HELT sant at man rekker å tenke veldig mye på de dagene. Jeg har opplevd både tidlig og sen abort, og selv om den sene selvsagt var verst på mange måter så var likevel mange av de samme følelsene der... alle de håp og drømmer man hadde ble knust, og man må starte på nytt igjen. Det føles virkelig tungt uansett hvor langt man hadde kommet.

Men ååå spennende fremover! Hvordan skal man komme igjennom disse dagene..!? Hadde passet fint med en dvaleknapp nå og våknet opp på 10 dpo først :fnise:

Ja det var overraskende tøft altså (måtte til og med ta egenmelding dagen jeg forstod at dette her ikke kom til å gå - var helt tom), så kan virkelig ikke forestille meg hvor psykisk belastende det må være å miste sent i svangerskapet som du og flere her inne har opplevd... :( ❤️ 

Åh jeg VET! Den dvaleknappen der støtter jeg fullt ut altså😂 Tiden snegler så ekstremt sakte fremover, og bare det at jeg ikke skal teste før til neste helg føles jo helt uutholdelig ut. Er det ingen måte man bare kan vite litt mer NÅ?!:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tempen din i dag ser bra ut! 😁 Klatre klatre!

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Tempen din i dag ser bra ut! 😁 Klatre klatre!

Hurra for klatring!:nordvesta: Var innom din graf også i dag tidlig for å se hvordan det gikk der, tror vi temper til temmelig likt tidspunkt🙊 Den ser kjempefin ut! Nå krysser vi bare fingrene for at vi opplever noe som skiller seg litt ut, som en dipp eller en trifasisk kurve - det hadde vært helt fantstisk🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, hurra for enda høyere temp i dag! :) Nydelig klarte-temp! Nå er det bare å krysse fingrene!

Så artikkelen du skrev om lenger opp. Vet ikke helt om jeg klarer å tro på den konklusjonen jeg. 🙈 Høres for utrolig ut at halvparten av alle par i den aldersgruppen skulle få det til på første forsøk! Èn enkeltstående rapport sånn kan nok ikke vektlegges så mye, men det betyr jo ikke at dere ikke har sjans for å få fulltreffer på første forsøk! Likevel en trøst dersom dere skulle trenge flere forsøk, at jeg tror det er mer vanlig. Masse håp for dere! :hug:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (På 1.5.2021 den 17.15):

Woho, hurra for enda høyere temp i dag! :) Nydelig klarte-temp! Nå er det bare å krysse fingrene!

Så artikkelen du skrev om lenger opp. Vet ikke helt om jeg klarer å tro på den konklusjonen jeg. 🙈 Høres for utrolig ut at halvparten av alle par i den aldersgruppen skulle få det til på første forsøk! Èn enkeltstående rapport sånn kan nok ikke vektlegges så mye, men det betyr jo ikke at dere ikke har sjans for å få fulltreffer på første forsøk! Likevel en trøst dersom dere skulle trenge flere forsøk, at jeg tror det er mer vanlig. Masse håp for dere! :hug:

Ja, jeg er helt enig angående artikkelen! Jeg trengte en liten boost her en dag, ettersom jeg mislikte tanken på at det er rundt 70-80 prosent sjanse for at jeg ikke blir gravid nå. Det føltes liksom så fryktelig demotiverende ut på daværende tidspunkt, haha!

Rapporten tok for øvrig utgangspunkt i at parene visste nøyaktig når EL var (og timet samleie til øyaktig to dager før EL), og da elimineres jo alle som opplever hormonelt krøll lenge etter p-pilleslutt eller av andre årsaker ikke har EL. I tillegg var parene ca. like gamle, og antar de har sjekket at alle menne i undersøkelsen hadde velfungerende sæd. Rapporten som artikkelen bygget på var også fra år 2000, så den er gammel. Det er vel en reell sak at fertiliteten synker, og at vestlige menns sædkvalitet på uforklarlig vis blir dårligere og dårligere... 

Altså kan dette kanskje ha vært reelle tall i akkurat denne undersøkelsen gjort for 20 år siden, hvor alle deltakerne var helt friske og fertile, og alle forhold osv. var helt optimale. Men jeg tror absolutt ikke dette er realiteten om man ser på sannsynligheten for en graviditet hos "alle par". Det er et veldig komplisert tema da, men samtdig veldig interessant å lære mer om :) 

Tusen takk, god du! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 28, DPO 7, PP1

Det er rart å tenke på at jeg nå normalt sett pleier å starte på en ny syklus. Vanligvis har jeg sykluser på 27-28 dager, og nå har jeg fremdeles mange dager igjen av nåværende syklus...

Litt skuffet over at tempkurven min har gått litt nedover de siste par dagene: https://www.fertilityfriend.com/home/73b533. De to siste syklusene har jeg hatt en konsekvent, jevn stigning i lutealfasen, og vært helt oppe i 36.70-tallet DPO 7. Bladde noen sykluser tilbake i FF, og ser at det faktisk kun er disse to siste syklusene som har vært slik, og at DPO-land i de resterende syklusene har gått myye opp og ned tempmessig. Rart hvor fort noe liksom blir den nye normalen🙈 Håper likevel at tempen beveger seg opp i 36.70-80-land de kommende dagene🤞

Premiumabbenomentet mitt hos FF har utløpt, og jeg liker helt ærlig ikke gratisversjonen så veldig godt. Ikke kan jeg benytte meg overlay-funksjonen, og jeg må telle antall dager DPO fysisk i stedet for at det står skrevet svart på hvitt 🤪 Ønsker ikke å bestille nytt abbonoment før jeg ser hvordan denne syklusen her går, men var nær ved å gjøre det i går allikevel, haha.

Foreløpig har jeg ingen symptomer på noe som helst (forutenom litt murringer/stikkinger i livmoren de siste par dagene, samt litt fyldigere pupper, med dette er helt normalt mellom EL og mens), og jeg tror i grunnen ikke at jeg blir gravid denne syklusen her. Jeg gruer meg likevel til å teste, fordi da blir liksom mistanken min bekreftet. Likevel, det kaaaan jo hende? Tiden går så enormt sakte (selv om helgen typisk nok gikk ALTFOR fort), og testingen på fredag føles et halvt liv unna. Hater denne usikkerheten og mangelen på kontroll, altså:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (56 minutter siden):

jeg mislikte tanken på at det er rundt 70-80 prosent sjanse for at jeg ikke blir gravid nå. Det føltes liksom så fryktelig demotiverende ut på daværende tidspunkt, haha!

Skjønner hva du mener! Jeg syns det er fryyyktelig irriterende at i prøveland så må man håpe at man er en av de 20% som klarer å unnfange og bli gravid. Mens når man først endelig HAR blitt gravid så må man gå rundt og håpe at man ikke er en av de 20% som mister svangerskapet. Det er til å bli koko av...

Annabel skrev (17 minutter siden):

Litt skuffet over at tempkurven min har gått litt nedover de siste par dagene: https://www.fertilityfriend.com/home/73b533. De to siste syklusene har jeg hatt en konsekvent, jevn stigning i lutealfasen, og vært helt oppe i 36.70-tallet DPO 7. Bladde noen sykluser tilbake i FF, og ser at det faktisk kun er disse to siste syklusene som har vært slik, og at DPO-land i de resterende syklusene har gått myye opp og ned tempmessig. Rart hvor fort noe liksom blir den nye normalen🙈 Håper likevel at tempen beveger seg opp i 36.70-80-land de kommende dagene🤞

Denne trenger du ikke å være skuffet over, så høy og fin! Jeg fikk også litt ned i dag, men det er helt normalt og jeg tenkte ikke et øyeblikk at det var negativt. Det er først ved IKM man ikke ønsker at den skal gå ned, og når tempen uansett er så høy så er den fin. Sier seg selv at tempen ikke kan øke hver eneste dag fremover ;) er helheten som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (12 minutter siden):

Skjønner hva du mener! Jeg syns det er fryyyktelig irriterende at i prøveland så må man håpe at man er en av de 20% som klarer å unnfange og bli gravid. Mens når man først endelig HAR blitt gravid så må man gå rundt og håpe at man ikke er en av de 20% som mister svangerskapet. Det er til å bli koko av...

Denne trenger du ikke å være skuffet over, så høy og fin! Jeg fikk også litt ned i dag, men det er helt normalt og jeg tenkte ikke et øyeblikk at det var negativt. Det er først ved IKM man ikke ønsker at den skal gå ned, og når tempen uansett er så høy så er den fin. Sier seg selv at tempen ikke kan øke hver eneste dag fremover ;) er helheten som gjelder.

Tusen takk for gode ord🥰 Det hjelper å høre at det bare er jeg som overtenker og krisemaksimerer her... Du har så klart helt rett, det er helt normalt at tempen på noe ned i løpet av lutealfasen, det gjør den jo alltid hos meg også til vanlig😂  Blir helt tullete av prøvingen, det er i hvert fall sikkert!

Tenker også at noe bør føles annerledes dersom jeg er gravid. Samtidig er det jo ikke sikkert at egget har hatt tid til å feste seg enda heller, og da vil jo kroppen føles helt normal ut. Skulle virkelig ønsket det fantes en form for superultralyd, som kunne se hva som skjedde med sædcellene og egget der inne til enhver tid. Tenk så gøy å kunne se at NÅ har egget blitt befruktet og holder på å dele seg, og nå er det på vei til å feste seg :duskedame:Eller at egg og celle ikke traff hverandre i det hele tatt, så er man i det miste klar over det tidlig...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende å lese dagboken din nå @Annabel! Vi ligger nesten likt, jeg er selv på 6 DPO i dag. Temperaturen min svinger også noe, blir veldig spennende for oss begge å starte testing i løpet av uka da! 🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (2 timer siden):

Spennende å lese dagboken din nå @Annabel! Vi ligger nesten likt, jeg er selv på 6 DPO i dag. Temperaturen min svinger også noe, blir veldig spennende for oss begge å starte testing i løpet av uka da! 🤞🏼

Åhhh, så spennende med 6 DPO og at vi ligger så likt an ja! Dette blir noen nerveprirrende dager for oss, altså 😄 Jeg hadde tenkt å ta første test på fredag (11 DPO), men jeg fyrte likesågodt av min første nå i sted... Aner ikke hva som kom over meg, for jeg VET så inderlig godt at dette er altfor altfor tidlig - også ikke på morgenurin engang?! Det er jo ikke nubbesjans for positiv test😂 Var som om en ustyrlig kraft kom over meg og plutselig satt jeg der med en g-testen i hånden, hjelp🙄 Jaja, var gøy de få sekundene det varte. Når tenker du å starte testingen? 🤞

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (14 minutter siden):

Åhhh, så spennende med 6 DPO og at vi ligger så likt an ja! Dette blir noen nerveprirrende dager for oss, altså 😄 Jeg hadde tenkt å ta første test på fredag (11 DPO), men jeg fyrte likesågodt av min første nå i sted... Aner ikke hva som kom over meg, for jeg VET så inderlig godt at dette er altfor altfor tidlig - også ikke på morgenurin engang?! Det er jo ikke nubbesjans for positiv test😂 Var som om en ustyrlig kraft kom over meg og plutselig satt jeg der med en g-testen i hånden, hjelp🙄 Jaja, var gøy de få sekundene det varte. Når tenker du å starte testingen? 🤞

Veldig spennende! Merker at det er ekstra gøy å følge med på de som ligger likt 😬🎊 Haha, skjønner deg så godt! Selv om dette faktisk er 7 syklus for min del er det første med eggløsning og dermed første gang jeg kan teste med g-test 😳 Så jeg har bestemt meg for å starte på 8 DPO siden jeg registrerer at noen har opplevd svaaak strek allerede så tidlig. Får helt teste-abstinenser etter å ha fyrt av så mange EL-tester de siste 8 mnd og nå bare tempe 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eira2020 skrev (15 minutter siden):

Veldig spennende! Merker at det er ekstra gøy å følge med på de som ligger likt 😬🎊 Haha, skjønner deg så godt! Selv om dette faktisk er 7 syklus for min del er det første med eggløsning og dermed første gang jeg kan teste med g-test 😳 Så jeg har bestemt meg for å starte på 8 DPO siden jeg registrerer at noen har opplevd svaaak strek allerede så tidlig. Får helt teste-abstinenser etter å ha fyrt av så mange EL-tester de siste 8 mnd og nå bare tempe 🙈

Ååhh, så spennende med første ordentlig syklus, og faktisk første prøveperiode? Gratulerer med eggløsningen:duskedame:Helt enig, det er noe ekstra spennende med å følge de som ligger ca. likt som deg selv i syklusen!

Haha, jeg satt å leste om (og så på bilder av) positive tester 7 DPO, og plutselig satt jeg på doen med testen selv. Hadde sååå lyst til å se en strek, men kan nok trygt konkludere med at den var fullstendig blendahvit. Lurer på om jeg bare skal krype til korset og starte testingen for fullt fra og med i morgen av (8 DPO) jeg også 😂 Får liksom mindre dårlig samvittighet når jeg gir meg selv "tillatelse" til å gjøre det, haha. 

Dagens hvite test, 7 dpo 😭😂

BF67A6DF-100F-40E3-AD34-175B7EEFA4D8.thumb.png.796d7a7185a5da823bf50783b46b111d.png

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke den første som har falt i den fellen Annbel! Det er den irrasjonelle delen av oss som tror det kan være verdt å ta en test før kanskje egget har rukket å feste seg :roll: Vi innser jo det etterpå, men da er det gjort som du sier. Om ikke annet så får man UT litt testetrang, og det kan jo også være litt godt.

Jeg syns det er skiiiikkelig fint at vi er så mange som ligger så likt! Èn eller flere av oss må vel klare dette her nå..!?

hug.gif.f5f1207c8887b4b4925b9192c4fdcb0c.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 minutter siden):

Du er nok ikke den første som har falt i den fellen Annbel! Det er den irrasjonelle delen av oss som tror det kan være verdt å ta en test før kanskje egget har rukket å feste seg :roll: Vi innser jo det etterpå, men da er det gjort som du sier. Om ikke annet så får man UT litt testetrang, og det kan jo også være litt godt.

Jeg syns det er skiiiikkelig fint at vi er så mange som ligger så likt! Èn eller flere av oss må vel klare dette her nå..!?

hug.gif.f5f1207c8887b4b4925b9192c4fdcb0c.gif

Det føltes overraskende godt der og da, ja - men ikke når jeg var ferdig:fnise: Sikkert litt som en dopavhengig som ryker på en liten relapse (bare uten andre konsekvenser enn å bli noen få kroner fattigere og litt irritert)🤪

Åh ja, det er skikkelig koselig altså - gjør definitvt denne ventetiden mye mer overkommelig! Og noen av oss MÅ jo være heldige denne runden her, som du skriver😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for positv test om noen dager! 🥰 Forstår godt iveren og testetrangen, aner ikke hvordan jeg selv kommer til å bli. :fnise: Vanskelig å la være, for tenk om? Noen ganger tenker jeg på hvordan det var før i tiden, når de måtte vente på uteblitt mens, og syklusene var sikkert ikke etter klokka for alle den gangen heller. Tenk så mange som har trodd at nå har det klaffet, også har mensen kommet forsinket. Jeg er virkelig så glad for testene som finnes nå, for tempeverktøy og det hele. Vi har heldigvis litt mer kontroll i dag enn for 100 år siden, takk og lov for det. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...