Gå til innhold

Meghan Markle


Panna

Anbefalte innlegg

alle amrikanere er jo hårsåre. de skriker jo rasisme bare du som hvit har en negativ mening om en mørk person som er drittsekk.

nei en drittsekk er en drittsekk.. uavhengig av hudfargen... 

Endret av Ænema
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NenehGoji skrev (4 minutter siden):

Eh, nei, men når svigerfaren din, bestefaren til dine barn, oppfører seg dårlig -skal man bare godta det da mener du? Hvorfor skal man godta å bli tråkka på av nærmeste familie?

da får man si ifra til den det gjelder, og ikke dra hele familien under samme kammen.

det heter guilt by association. 

Endret av Ænema
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 personer fra staben hennes sa opp.

According to the report, “Staff would on occasion be reduced to tears; one aide, anticipating a confrontation with Meghan, told a colleague: ‘I can’t stop shaking.’

“Another former employee told the Times they had been personally ‘humiliated’ by her and claimed that two members of staff had been bullied.”

https://www.google.com/amp/s/www.news.com.au/entertainment/celebrity-life/royals/meghan-and-harry-lose-a-staffer-every-three-months-according-to-sussex-quit-list/news-story/62145152b3d557d3cc2b96f4ab692ad5%3famp

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (Akkurat nå):

da får man si ifra til den det gjelder, og ikke dra hele familien under samme kammen.

De har vel ikke sagt at hele familien er rasister eller har kommet med slike kommentarer? De har nevnt at en person tett på dem (mest sannsynlig Charles) kom med ganske ekle/flaue kommentarer hvor det ble lurt på "hvilken farge babyen kom til å bli født med" -ikke så kult å oppleve... De sa nok fra, men kanskje de ikke fikk lydhørhet?

I tillegg har altså Britisk media vært ganske rasistiske og kjipe, og dette har de gått til sak mot.

Hvorfor skal de som opplever å bli dårlig behandlet, bli kuet til stillhet?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (39 minutter siden):

Rasshøljournalistikk eller ikke, hun nevner seg selv 54 ganger i den talen åkke som.

Men vet noen hva bestillingen til talen var? 
Hva hun skulle holde tale om og hva de ønsket av henne?

Hun skrev jo ikke denne talen selv, de har taleskrivere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prt90 skrev (1 minutt siden):

Hvem er det?

Spør du hvem Meghan Markle er? Hun er bare gift med en av de britiske tronarvingene. Ikke først i rekken, men likevel sønn av Storbritannias konge. Harry og Meghan flyttet til statene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun sa jo at etter hun kom i kongehuset fikk hun virkelig føle hvordan det er å være svart..

altså hva behager? fordi noen diskuterte hvor brun ungen som til å bli.

mitt barnebarn er halvt utlending, og vi diskuterte masse og fantaserte hvordan denne ble seende ut.

var vi rasister da? spøkelser på høylys dag

 

media er noe annet.. men det engelske media var ikke akkurat snill med diana heller.. 

Endret av Ænema
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (11 minutter siden):

alle amrikanere er jo hårsåre. de skriker jo rasisme bare du som hvit har en negativ mening om en mørk person som er drittsekk.

nei en drittsekk er en drittsekk.. uavhengig av hudfargen... 

Ehm….

Tja. Jeg så denne dokumentaren om kongefamilien der og diverse - og avisoppslagene var DRØYE. Helt klart rasistiske. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (1 minutt siden):

hun sa jo at etter hun kom i kongehuset fikk hun virkelig føle hvordan det er å være svart..

altså hva behager? fordi noen diskuterte hvor brun ungen som til å bli.

mitt barnebarn er halvt utlending, og vi diskuterte masse og fantaserte hvordan denne ble seende ut.

var vi rasister da? spøkelser på høylys dag

Igjen: de var BEKYMRET over hvor mørk ungen kunne komme til å bli. 
 

Og ja, barnebarnet ditt setter ikke pris på å få analysert hudfargen sin. Ingenting å diskutere. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (Akkurat nå):

Igjen: de var BEKYMRET over hvor mørk ungen kunne komme til å bli. 
 

Og ja, barnebarnet ditt setter ikke pris på å få analysert hudfargen sin. Ingenting å diskutere. 

spar meg for våset ditt.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater er er sterkt ord. Jeg hater henne i alle fall ikke, men hun fremstår som veldig usympatisk. Det er fordi hun prøver å tjene penger på kongefamilien, og mer spesifikt ved å kritisere dem gang på gang. Mange synes vel at det er ganske ufint. 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (16 minutter siden):

alle amrikanere er jo hårsåre. de skriker jo rasisme bare du som hvit har en negativ mening om en mørk person som er drittsekk.

nei en drittsekk er en drittsekk.. uavhengig av hudfargen... 

Men når en drittsekk er en drittsekk som du sier, så trenger man ikke gjøre noe poeng ut av den hudfargen drittsekken har -gjør man vel?

Hvis du som hvit gjør et poeng ut av det, eller du som sort gjør et poeng ut av det, ja da handler det ikke bare om oppførsel -da handler det plutselig om diskriminering og rasisme. Skjønner?

Hvorfor kan vi ikke bli mer opptatt av det som er på innsiden enn det som er på utsiden?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NenehGoji skrev (4 minutter siden):

Men når en drittsekk er en drittsekk som du sier, så trenger man ikke gjøre noe poeng ut av den hudfargen drittsekken har -gjør man vel?

Hvis du som hvit gjør et poeng ut av det, eller du som sort gjør et poeng ut av det, ja da handler det ikke bare om oppførsel -da handler det plutselig om diskriminering og rasisme. Skjønner?

Hvorfor kan vi ikke bli mer opptatt av det som er på innsiden enn det som er på utsiden?

det var ikke dette som var poenget mitt. en hvit som ikke snakker om hudfargen, men om personen. og fokuset blir at en hvit snakket dritt til en brun.. utenifra, hvis noen observerte en setting osv.

 

en hvir sier til en brun:

du er så slem- rasist som svar

du oppførte deg dårlig- rasist

du snek i køen- rasist... osv

Endret av Ænema
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (1 minutt siden):

Hater er er sterkt ord. Jeg hater henne i alle fall ikke, men hun fremstår som veldig usympatisk. Det er fordi hun prøver å tjene penger på kongefamilien, og mer spesifikt ved å kritisere dem gang på gang. Mange synes vel at det er ganske ufint. 

Jeg reagerer også negativt på noe av oppførselen hennes, men sympatiserer også ganske mye. Det blir interessant å se hvordan hun er om noen år tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (3 minutter siden):

det var ikke dette som var poenget mitt. en hvit som ikke snakker om hudfargen, men om personen. og fokuset blir at en hvit snakket dritt til en brun.. utenifra, hvis noen observerte en setting osv.

 

en hvir sier til en brun:

du er så slem- rasist som svar

du oppførte deg dårlig- rasist

du snek i køen- rasist... osv

Herregud….. 😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NenehGoji skrev (1 time siden):

Hvorfor? Er det slik at fordi man blir født inn en kongelig familie så kan man umulig være rasistisk?

Har jeg sagt det? Nei, jeg sier at den samtalen aldri har funnet sted og hvis det har vært noe, har hun totalt misforstått siden hun er en drama-dronning.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (Akkurat nå):

det var ikke dette som var poenget mitt. en hvit som ikke snakker om hudfargen, men om personen. og fokuset blir at en hvit snakket dritt til en brun.. utenifra, hvis noen observerte en setting osv.

Nei, det synes jeg er sjelden vare i dag altså. Herlighet, jeg har da hatt venner i mange farger siden jeg var barn, og kollegaer og bekjente. Her tror jeg du lever på fri fantasi. Jeg har derimot opplevd at mine venner har blitt diskriminert, at de har opplevd rasisme. Jeg har stått ved siden av og hørt det selv, og fy f** så ekkelt det er. Men at en lyshudet person ut av det blå skal bli kalt rasistisk for å være uenig om et helt annet emne enn noe som kan tolkes den veien, uten at det blir brukt kommentarer som kan tolkes den veien -nei det tror jeg ikke skjer så ofte du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (3 minutter siden):

Har jeg sagt det? Nei, jeg sier at den samtalen aldri har funnet sted og hvis det har vært noe, har hun totalt misforstått siden hun er en drama-dronning.

Men hvordan vet du det? Var du der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NenehGoji skrev (1 minutt siden):

Nei, det synes jeg er sjelden vare i dag altså. Herlighet, jeg har da hatt venner i mange farger siden jeg var barn, og kollegaer og bekjente. Her tror jeg du lever på fri fantasi. Jeg har derimot opplevd at mine venner har blitt diskriminert, at de har opplevd rasisme. Jeg har stått ved siden av og hørt det selv, og fy f** så ekkelt det er. Men at en lyshudet person ut av det blå skal bli kalt rasistisk for å være uenig om et helt annet emne enn noe som kan tolkes den veien, uten at det blir brukt kommentarer som kan tolkes den veien -nei det tror jeg ikke skjer så ofte du.

bor du i USA?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...