Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Krysser fingrene for at mensen kommer og du får en ny frisk start :hug:

Du trenger neppe uroe deg for stress. Det skal ekstreme mengder til for at det skal innvirke negativt på kroppen din. Tenk så mange stressa mennesker som blir gravide hele tiden... Jeg har selv blitt det på mine mest stressende perioder i livet. Om du har hørt fra noen "slapp av, så vil spiren sitte", så er det definitivt en myte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (15 minutter siden):

Krysser fingrene for at mensen kommer og du får en ny frisk start :hug:

Du trenger neppe uroe deg for stress. Det skal ekstreme mengder til for at det skal innvirke negativt på kroppen din. Tenk så mange stressa mennesker som blir gravide hele tiden... Jeg har selv blitt det på mine mest stressende perioder i livet. Om du har hørt fra noen "slapp av, så vil spiren sitte", så er det definitivt en myte. 

Det var godt å høre! Hvor mange barn er det du har igjen @Amatariel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (17 minutter siden):

Det var godt å høre! Hvor mange barn er det du har igjen @Amatariel

Jeg har tre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg på dag 31. Fortsatt ingen mensen, men mange symptomer på at den skal jobbe. De har vært der i flere dager nå. Kjenner jeg er klar for at den kommer slik at en ny syklus kan gå i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Lenge siden sist. Nå er vi i gang med prøvingen igjen og i dag er jeg allerede 11 dpo. De siste dagene har jeg kjent meg annerledes. Jeg har vært trøtt og småkvalm. Jeg har også hatt vondt på høyre side. I går da jeg kom hjem fra jobb tok jeg en tidlig graviditetstest for å sjekke. Den var på utvannet urin, men viste faktisk en svak strek. I dag på morgenen var jeg spent på å ta ny og nok en gang slo den ut svakt positivt. 
 

Jeg begynner å lure på om jeg er gravid, men tør nesten ikke tro det. Er så redd for at det bare er skyggestreker eller at det ender i en kjemisk slik det gjorde i januar. Enn så lenge har jeg ikke turt å ta en digital. Er så redd for å bli skuffet. IKM er jo ikke før til mandag ut i fra mine beregninger.

Legger ved bilde av testene mine. Den øverste er fra i går og den nederste fra i dag. Spent på de neste dagene! 

8F88DCFD-CDD8-4D4F-875E-7B5F0D851639.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (Akkurat nå):

Lenge siden sist. Nå er vi i gang med prøvingen igjen og i dag er jeg allerede 11 dpo. De siste dagene har jeg kjent meg annerledes. Jeg har vært trøtt og småkvalm. Jeg har også hatt vondt på høyre side. I går da jeg kom hjem fra jobb tok jeg en tidlig graviditetstest for å sjekke. Den var på utvannet urin, men viste faktisk en svak strek. I dag på morgenen var jeg spent på å ta ny og nok en gang slo den ut svakt positivt. 
 

Jeg begynner å lure på om jeg er gravid, men tør nesten ikke tro det. Er så redd for at det bare er skyggestreker eller at det ender i en kjemisk slik det gjorde i januar. Enn så lenge har jeg ikke turt å ta en digital. Er så redd for å bli skuffet. IKM er jo ikke før til mandag ut i fra mine beregninger.

Legger ved bilde av testene mine. Den øverste er fra i går og den nederste fra i dag. Spent på de neste dagene! 

8F88DCFD-CDD8-4D4F-875E-7B5F0D851639.jpeg

@Amatariel Hva tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de testene der er soleklart positive! 🎉🤩 en så sterk strek kan ikke være skyggestrek! gratulerer så mye! ❤️🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (45 minutter siden):

Jeg synes de testene der er soleklart positive! 🎉🤩 en så sterk strek kan ikke være skyggestrek! gratulerer så mye! ❤️🥰

Åå, tror du? Håper virkelig det!! Tør ikke være sikker før jeg ser økningen og eventuelt en digital, men håper virkelig det har klaffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra du er gravid!! :nordvesta:

Dette er veldig tydelig tester, med stor økning til og med - det er ikke verst så tidlig. Du ville nok fått positiv digital test med mye svakere strek enn dette ;)  Grattis!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Hurra du er gravid!! :nordvesta:

Dette er veldig tydelig tester, med stor økning til og med - det er ikke verst så tidlig. Du ville nok fått positiv digital test med mye svakere strek enn dette ;)  Grattis!

Tusen takk! Jeg tør fortsatt ikke tro helt på det. Håper å se en videre økning i morgen! 
 

Hvilken digital anbefaler du å kjøpe? Kan den tas 12 dpo? Hvor tidlig tok du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (17 minutter siden):

Åå, tror du? Håper virkelig det!! Tør ikke være sikker før jeg ser økningen og eventuelt en digital, men håper virkelig det har klaffet.

Og tusen takk forresten! Håper du har rett 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (5 minutter siden):

Tusen takk! Jeg tør fortsatt ikke tro helt på det. Håper å se en videre økning i morgen! 
 

Hvilken digital anbefaler du å kjøpe? Kan den tas 12 dpo? Hvor tidlig tok du det?

Kjøp den digitale med ukesindikator. Der viser den Gravid 1-2 på mye svakere strek enn du har her, så det er du egentlig sikret på å få nå. Men om du klarer til å vente til over IKM så kan du ta en og satse på økningen som viser Gravid 2-3 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Kjøp den digitale med ukesindikator. Der viser den Gravid 1-2 på mye svakere strek enn du har her, så det er du egentlig sikret på å få nå. Men om du klarer til å vente til over IKM så kan du ta en og satse på økningen som viser Gravid 2-3 :) 

Ok, takk 🙂 Har det noe betydning at dette er en tidlig test? Jeg har tatt tidlig graviditetstest fra Babyplan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (5 minutter siden):

Har det noe betydning at dette er en tidlig test? Jeg har tatt tidlig graviditetstest fra Babyplan. 

Jeg mener ikke det. Jeg tok både vanlig og tidligtest fra Babyplan da jeg testet nylig, og der ble strekene helt like på begge. Så tidligtesten var ikke noe 'bedre' eller sterkere enn den vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 minutter siden):

Jeg mener ikke det. Jeg tok både vanlig og tidligtest fra Babyplan da jeg testet nylig, og der ble strekene helt like på begge. Så tidligtesten var ikke noe 'bedre' eller sterkere enn den vanlige.

Ok, takk for svar!! Dette blir spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææh, nå begynner jeg å tro det selv. Da @Amatariel sa jeg ville slått ut på digital, ble jeg så nysgjerrig. Kjørte raskt til apoteket i arbeidstiden og tok en test akkurat nå. Den var positiv!!! Føles for godt til å være sant. Håper den sitter denne gangen. 

4BF28541-A34C-4422-BF3E-6AD848B65F5B.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart svar det der 😊 Hurra! Satser absolutt på at spiren klamrer seg fast :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 timer siden):

Klart svar det der 😊 Hurra! Satser absolutt på at spiren klamrer seg fast :klemmer:

Ja, det må vi håpe. Jeg har brukt babyklister i denne syklusen. Bør jeg slutte med det nå som jeg er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (49 minutter siden):

Ja, det må vi håpe. Jeg har brukt babyklister i denne syklusen. Bør jeg slutte med det nå som jeg er gravid?

Nei, bør fortsette til sv.uke 10. Er det jeg har hørt/fått anbefalt, og jeg har selv gjort dette. Etter de to tidlige SA'ene mine for noen år siden tok jeg babyklister og da satt spiren og den holdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 timer siden):

Nei, bør fortsette til sv.uke 10. Er det jeg har hørt/fått anbefalt, og jeg har selv gjort dette. Etter de to tidlige SA'ene mine for noen år siden tok jeg babyklister og da satt spiren og den holdt.

Ok, da fortsetter jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...