Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Amatariel skrev (18 minutter siden):

Så bra! Skulle spørre om det, om hvordan tempen din var. Høres absolutt lovende ut.

Dagens temp! 👌🏻

A86A3054-A907-4448-AE32-CBFF16BE6DB1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Ser flott ut 😊 Her er min chart fra da jeg ble gravid i vår.

Så fin! Håper jeg er like heldig som deg Takk for at du støtter så opp om så mange på forumet, til tross for at du selv har blitt gravid ❤️ Det betyr mye!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (26 minutter siden):

Så fin! Håper jeg er like heldig som deg Takk for at du støtter så opp om så mange på forumet, til tross for at du selv har blitt gravid ❤️ Det betyr mye!

Så hyggelig sagt :hug: Prøver jo å ikke 'være i veien' så. Men har jo vært hardcore-prøver i til sammen 3 1/2 år med mine barn, så vet hvordan det er å stå i det. Så prøversamfunnet ligger nært mitt hjerte ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO

Jeg hadde planlagt å vente, men det gikk ikke helt etter planen. Testet på morgenen i dag og den var negativ. Merker jeg mister troen 😭 Er mindre optimistisk nå enn jeg var i starten da vi begynte å prøve og merker at håpet forsvinner raskt. Jeg blir i skikkelig dårlig humør. Kan det ikke snart være vår tur?

Sist jeg var gravid, testet jeg svakt positivt 10 DPO (ettermiddag). Det var med en tidlig test og jeg kunne nesten ikke se streken. I samme svangerskapet fikk jeg ikke en sterk positiv før 16 DPO på ordinær graviditetstest. Jeg er tom for tidlig tester, så bruker ordinære. Håper at det kan være grunnen - at HCG stigningen er sen hos meg og at jeg trenger en mer sensitiv test, eller at egget har festet seg senere enn sist. Jeg skjønner at det er lite sannsynlighet for det, men jeg hadde bare SÅ troen på denne måneden siden jeg fikk tidlig EL og temperaturen har vært så stabil. Temperaturen har faktisk økt i dag. Håper det kan være et godt tegn!
 

Jeg har ikke ømme bryster lengre, men fortsatt en del hvit utflod (beklager detaljer) og mensmurringer. Humøret mitt er dårlig. Jeg er mer irritabel både på jobb og hjemme, men det kan like gjerne være på grunn av frustrasjon over prosessen vi står i. 
 

Når alt kommer til alt, er jeg glad for at syklusen virker å være stabil for første gang etter MA. Det tok 4 måneder. Hvis det stemmer, er hvertfall sjansen større fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh det er så kjedelig å kjenne på den skuffelsen :(
Men som jeg nevnte tidligere så ER det håp da det fortsatt er tidlig. I fjor var det 11dpo før jeg kunne se noe, og i vår testet jeg også negativt på morgenen på 10 dpo. Først på den andre urinen kunne jeg skimte noe.  Så du er nok i den verste ventetiden nå...

Hvordan pleier tempen din å oppføre seg før mensen? Tikker den ned på dette tidspunktet, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Åh det er så kjedelig å kjenne på den skuffelsen :(
Men som jeg nevnte tidligere så ER det håp da det fortsatt er tidlig. I fjor var det 11dpo før jeg kunne se noe, og i vår testet jeg også negativt på morgenen på 10 dpo. Først på den andre urinen kunne jeg skimte noe.  Så du er nok i den verste ventetiden nå...

Hvordan pleier tempen din å oppføre seg før mensen? Tikker den ned på dette tidspunktet, eller?

Håper du har rett og at jeg får en positiv test i løpet av de neste dagene 🥰 Når det gjelder tempen, har jeg ingen tidligere erfaring. Første gang jeg temper, så for alt jeg vet, kan jeg få nedgang i temp rett før (samme dag) mensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO

Dagene går sakte, men sikkert fremover. Tempen holder seg stabil. Nå venter jeg bare på en plutselig nedgang. Er ganske sikker på at jeg ikke har blitt gravid denne måneden, men håpet er vel ikke helt ute før mensen dukker opp. Siden jeg ikke har tempet før, er det vanskelig å vite når nedgang kan forventes. Ut i fra appen jeg har brukt, pleier det å gå ca. to uker mellom eggløsning og mensen, dvs. at IKM er på søndag eller mandag. 

Jeg tok en test i dag også. Følte jeg skimtet en svak strek, men det var nok innbilning. I og med at testen var negativ og jeg føler meg helt normal, tror jeg ikke det er mulig at jeg er gravid. Det er så fortvilende at månedene går. Jeg har jo blitt gravid før, så vet at det går an, men det drøyer så ut…. 😭😭 

DD54AA55-9CD5-46FD-B9AC-D26D56BC9079.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene hardt for at du bare trenger litt mer tid for at det blir en tydelig strek 🤞 Tempen din er jo magisk, og det ER folk som må helt opp til 14dpo før de får positiv test. Så jeg skal håpe helgen igjennom her for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 DPO

Ventetid… Etter flere negative tester, sist i går på morgenen, har jeg tenkt at det ikke gikk denne syklusen. Jeg har hatt en del mensmurringer, men ingen spotting foreløpig. Tempen er fortsatt høy. Regner med den synker i morgen eller mandag. Hvis den ikke gjør det og mensen uteblir, tar jeg en ny test. Hadde vært fantastisk hvis jeg var en av dem som fikk positiv test på IKM eller dagene etter.

Nå har vi prøvd aktivt i seks måneder (hvis man ser bort i fra månedene jeg var gravid og hadde cyste). Det føles MYE lengre siden det er over et år siden jeg tok ut spiralen. Prøver å tenke at det er normalt med et år med aktiv prøving, så krysser fingrene for at jeg blir gravid før mai neste år!! 🥰 Det å tenke langsiktig i stedet for måned for måned er krevende, men samtidig gjør det prosessen lettere å stå i. Neste jul er jeg forhåpentligvis mamma eller har en liten spire i magen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 26.11.2021 den 15.17):

Krysser fingrene hardt for at du bare trenger litt mer tid for at det blir en tydelig strek 🤞 Tempen din er jo magisk, og det ER folk som må helt opp til 14dpo før de får positiv test. Så jeg skal håpe helgen igjennom her for deg!

Tusen takk, skjønne du ❤️ Det hadde vært fantastisk, men tror nok ikke det er tilfelle.. Har hvertfall fått bekreftet at jeg har tydelig økning i progesteron og at det holder seg lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP7 - CD1 

Da var mensen kommet for fullt og temperaturen sank brått til coverline 😳 På en måte en lettelse når jeg først innså at jeg ikke var blitt gravid denne måneden. Alltid tungt å innse at vi skal prøve en måned til, men samtidig er det en ny sjanse til å lykkes!! Det er et par ting jeg tar med meg fra denne prøveperioden. Historisk tidlig eggløsning og kortere syklus. Den ble på 29 dager. Kan ikke huske sist jeg hadde så kort syklus   Jeg velger å tro at det er trening, sunnere kosthold og vitaminer som har gjort det. Er normalvektig, men stresser mye på grunn av en krevende jobb. Det er særlig perioden før eggløsning som er lang fpr meg, så hvis jeg kan korte ned litt, så blir jeg veldig glad. Denne prøveperioden har jeg også tempet for første gang. Jeg har fått bekreftet eggløsning og hatt en høy, jevn temperatur frem til mensen (13-14 dager etter eggløsning). Det sier jeg meg fornøyd med!! 
 

Jeg har blitt enig med meg selv om at jeg ikke skal stresse før det har gått et år med aktiv prøving, dvs. mai neste år, men håper å få en positiv test allerede i romjulen 🥰 Begynner å teste etter eggløsning 10. desember. Frem til da skal jeg slappe av, trene, spise sunt og ha sex når jeg vil 👌🏻 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke gikk denne syklusen, men bra du tok det så fint og ser fremover🥰 

kjekt å høre at trening og endring i kostholdet hjalp hos deg! Håper det blir å hjelpe her snart også! Vi har 2 forskjellige problemer etter MA, du lange sykluser og jeg som spotter hver dag, men kanskje hjelper det å trene for meg også? Bra Kosthold og trening skal jo være bra for å få hormonene og kroppen på plass! Har lyst å begynne allerede imorgen, men så er det å ha tid til det også da🙈  

ser du temper også, prøvde meg på det før jeg ble gravid men fullførte det ikke, så tror jeg må det nå for å bekrefte at hormonene etter eggløsningen er på plass. 
jeg har troa på romjuls spire hos deg jeg😄❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (36 minutter siden):

Synd det ikke gikk denne syklusen, men bra du tok det så fint og ser fremover🥰 

kjekt å høre at trening og endring i kostholdet hjalp hos deg! Håper det blir å hjelpe her snart også! Vi har 2 forskjellige problemer etter MA, du lange sykluser og jeg som spotter hver dag, men kanskje hjelper det å trene for meg også? Bra Kosthold og trening skal jo være bra for å få hormonene og kroppen på plass! Har lyst å begynne allerede imorgen, men så er det å ha tid til det også da🙈  

ser du temper også, prøvde meg på det før jeg ble gravid men fullførte det ikke, så tror jeg må det nå for å bekrefte at hormonene etter eggløsningen er på plass. 
jeg har troa på romjuls spire hos deg jeg😄❤️

Kanskje vi får ha en utfordring hvor vi må få til en tur eller trening to ganger ukentlig? 👌🏻💛 Temping har gitt meg masse verdifull informasjon. Anbefales! Håper vi begge blir gravide snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøver2021 skrev (1 time siden):

Kanskje vi får ha en utfordring hvor vi må få til en tur eller trening to ganger ukentlig? 👌🏻💛 Temping har gitt meg masse verdifull informasjon. Anbefales! Håper vi begge blir gravide snart

Er så med på den😄👍🏻 Må vel motivere hverandre ☺️
Håper jeg også! Nå ser jeg ikke meg selv på som super fruktbar da, brukte 2 år på første og 9 mnd tilsammen på denne som jeg mistet, så frykter at det tar tid! Men er jo uten tvil mer fruktbar etter den første og håper jeg er enda mer fruktbar nå som kroppen nettopp har vært igjennom en kort svangerskap🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at det ble sånn :( Men skjønner hva du mener med at det er greit å få en ny start når man tross alt forstår hvilken vei det går :klem:

Må i alle fall ta med det positive! Helt suupert med EL og syklus på normal lengde! 😁 Håper virkelig det fortsetter slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD9 

Mensen er ferdig for lengst, så nå er det bare å vente. Sist fikk jeg eggløsning CD15. Det er det tidligste jeg har hatt på lenge! Spent på når eggløsning kommer denne måneden. Begynner å teste til fredag tenker jeg. 

I flere uker har jeg slitt med utflod og rar lukt fra underlivet. Begynner å lure på om jeg har fått underlivssopp. Det lukter ikke som bakteriell vaginose som jeg har slitt med tidligere. Tenker derfor å ta sjansen på å behandle det i kveld, slik at jeg er klar til helgen. 
 

Jeg er overraskende optimistisk for tiden. Har fått en følelse av at vi kommer til å få baby innen neste jul og av en eller annen grunn slått meg til ro med det. Tidligere har jeg forsøkt grapefruktekstrakt, bidronninggele og babyklister, men denne måneden har jeg bestemt meg for å la være. Jeg kommer til å teste etter EL og fortsette å tempe, men utover det skal jeg prøve å ha fokus på andre ting. Jeg har et hektisk liv og slapper lite av. Har innsett at det kan være noe av årsaken til at det er vanskelig å bli gravid. Det kan jeg jo faktisk gjøre noe med, så de neste ukene skal jeg ha minimalt med program.
 

Håper så inderlig at vi får den fineste julegaven i romjulen i år!!  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at du får tidlig eggløsning denne gangen også🤞🏻

uff, aldri morsomt med sånne plager med underlivet og passer veldig dårlig når man er prøvere. Her så sliter jeg ofte med UVI noe som også ikke skal være noe bra for et egg som skal feste seg. Forholdene i livmoren blir dårligere har jeg lest. Fikk UVI nå etter vi hadde sex i helgen faktisk, lå litt lenge i sengen etter sex før jeg gikk på do, skal ikke mer til. Har prøvd å selv behandle det nå da, med tranebær tabletter osv. så håper det går over til egget forhåpentligvis fester seg! Håper plagene går over hos deg før det gjelder, så forholdene er best mulig😄🤞🏻

er litt godt å droppe alt sånn som man tror skal hjelpe, før jeg ble gravid sist nå så prøvde jeg alt det du nevnte også, men den mnd jeg ble gravid så orket jeg ikke noe av de alternativene og da satt den. Så tror kanskje det er litt tilfeldig at folk blir gravide når de prøver sånne kjerringråd triks 🤷‍♀️ Krysser fingrene for julespirer for oss nå! Er så spent og har bygd opp en alt for stor forhåpning denne syklusen hos meg😬 da blir skuffelsen så stor så kanskje ikke så bra😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...