Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟


Prøver2021

Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte jeg måtte legge igjen en liten hilsen i stede for å sniklese 😉 Kjenner meg sånn igjen i mye av det du skriver! Utrolig hyggelig å lese at du har funnet en ny optimisme! :nori:

Det er jo helt sant som du sier, nå i denne hyggelige tiden på året er det virkelig god mulighet til å fokusere på fine ting og stresse ned! 

Masse lykke til i tiden fremover og fingrene krysset for verdens beste overraskelse i løpet av den fine julemåneden 🌱❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fiora skrev (På 7.12.2021 den 14.16):

Hei! Tenkte jeg måtte legge igjen en liten hilsen i stede for å sniklese 😉 Kjenner meg sånn igjen i mye av det du skriver! Utrolig hyggelig å lese at du har funnet en ny optimisme! :nori:

Det er jo helt sant som du sier, nå i denne hyggelige tiden på året er det virkelig god mulighet til å fokusere på fine ting og stresse ned! 

Masse lykke til i tiden fremover og fingrene krysset for verdens beste overraskelse i løpet av den fine julemåneden 🌱❤️

Tusen takk!! I like måte 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14 

 Jeg pleier vanligvis å få positiv eggløsningstest på ettermiddagen, så ventet med å teste til etter jobb i dag. Ingen positiv test enda. Litt i tvil om jeg kanskje hadde litt eggløsningsslim, men syntes ofte det er vanskelig å skille mellom det og sæd, særlig den første dagen det kommer. Håper jeg får positiv test i morgen, slik jeg gjorde forrige måned. Vi forsøker å kose oss annenhver dag, men prøver å unngå at det blir mekanisk. Det kan fort bli det etter en stund med prøving.. 🙈 I helgen skal vi slappe av og det ser jeg skikkelig frem til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at testen er rett før å bli positiv 🤞 Blir bra med helg nå! Både for avslapping og kanskje litt ekstra kos ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fingrene krysset for positiv test snart! 🤩 Alltid ekstra kjekt om EL bestemmer seg for å komme en helg så det er rom for litt ekstra aksjer 😉

Vi pleier å innvilge oss velfortjent aksjefri når EL er ferdig 😂 Sånn har det blitt etter mange måneders iherdig aksjelegging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant!!

Fiora skrev (4 timer siden):

Fingrene krysset for positiv test snart! 🤩 Alltid ekstra kjekt om EL bestemmer seg for å komme en helg så det er rom for litt ekstra aksjer 😉

Vi pleier å innvilge oss velfortjent aksjefri når EL er ferdig 😂 Sånn har det blitt etter mange måneders iherdig aksjelegging!

Helt sant!! Satser på det 💫 Lurt å ta aksjefri når EL er ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (5 timer siden):

Satser på at testen er rett før å bli positiv 🤞 Blir bra med helg nå! Både for avslapping og kanskje litt ekstra kos ;)

Håper det 🤞🏻Ønsker deg en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (Akkurat nå):

Helt sant!!

Helt sant!! Satser på det 💫 Lurt å ta aksjefri når EL er ferdig

Ønsker deg en god helg! 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD15

Ingen tegn til eggløsning enda. Håper den kommer snart! Må minne meg på at jeg vanligvis får eggløsning CD17/18/19 og at sist kanskje var et unntak. Vi legger hvertfall inn aksjer i tilfelle den plutselig kommer. I dag har vi pusset opp soverommet. Prøver å tenke at det er en fin ting å gjøre i ventetiden. En slags forberedelse til det som forhåpentligvis kommer snart. Det blir jo et rom jeg kommer til å bruke mye tid i hvis spiren bestemmer seg for å sitte ☺️ Hadde vært så gøy hvis det snart gikk!!! Klarer fortsatt å være optimistisk, men er spent på om jeg klarer å være like optimistisk når eggløsning kommer og dpo-dagene er i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (13 timer siden):

CD15

Ingen tegn til eggløsning enda. Håper den kommer snart! Må minne meg på at jeg vanligvis får eggløsning CD17/18/19 og at sist kanskje var et unntak. Vi legger hvertfall inn aksjer i tilfelle den plutselig kommer. I dag har vi pusset opp soverommet. Prøver å tenke at det er en fin ting å gjøre i ventetiden. En slags forberedelse til det som forhåpentligvis kommer snart. Det blir jo et rom jeg kommer til å bruke mye tid i hvis spiren bestemmer seg for å sitte ☺️ Hadde vært så gøy hvis det snart gikk!!! Klarer fortsatt å være optimistisk, men er spent på om jeg klarer å være like optimistisk når eggløsning kommer og dpo-dagene er i gang. 

Lurt å legge inn aksjer i tilfelle frøken EL plutselig melder sin ankomst🤞 

Så koselig med oppussing av soverom😍 Det husker jeg jeg syntes var veldig kos da jeg gikk med vår første. Og jo større magen ble, jo lengere tid brukte jeg på å styre der inne😆 men veldig kos og håper du får oppleve det samme snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å ha noe fint å gjøre i ventetiden da🥰 så veldig lurt å legge inn aksjer itilfelle den plutselig kommer! Krysser fingrene for snart eggløsning hos deg😄🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har noe å gjøre i ventetiden 🥰 Tror det er bra å koble litt ut og tenke på noe helt annet, i tillegg til at det er en fin investering du kommer til å ha god nytte av 😊 Håper du får positive el-tester snart, i mellomtiden er det bare å fortsette aksjeleggingen 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16

Fortsatt negativ test. Er nok tilbake i min vanlige syklus nå, så må nok vente noen dager til. I følge appen skal jeg få eggløsning til onsdag. Det viktigste er at den kommer og helst ikke lar vente på seg for lenge.

Helgen har vært avslappende og det har vært godt. Denne høsten har vært veldig hektisk, så jeg har fått lite tid til å slappe av. Planen er å slappe mer av fremover. Håper det gjør underverker! 💫

Av en eller annen grunn har jeg vært mer lei meg i dag. Jeg har blant annet tenkt på at jeg skulle fått baby i januar hvis ikke jeg mistet. Den dagen MA var et faktum sa jeg til meg selv at så lenge jeg ble gravid før terminen skulle vært, skulle jeg klare meg. Nå nærmer det seg veldig og jeg har ikke blitt gravid enda. Det gjør litt vondt kjenner jeg… Samtidig prøver jeg å være optimistisk og satser på at det snart blir vår tur!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (50 minutter siden):

CD16

Fortsatt negativ test. Er nok tilbake i min vanlige syklus nå, så må nok vente noen dager til. I følge appen skal jeg få eggløsning til onsdag. Det viktigste er at den kommer og helst ikke lar vente på seg for lenge.

Helgen har vært avslappende og det har vært godt. Denne høsten har vært veldig hektisk, så jeg har fått lite tid til å slappe av. Planen er å slappe mer av fremover. Håper det gjør underverker! 💫

Av en eller annen grunn har jeg vært mer lei meg i dag. Jeg har blant annet tenkt på at jeg skulle fått baby i januar hvis ikke jeg mistet. Den dagen MA var et faktum sa jeg til meg selv at så lenge jeg ble gravid før terminen skulle vært, skulle jeg klare meg. Nå nærmer det seg veldig og jeg har ikke blitt gravid enda. Det gjør litt vondt kjenner jeg… Samtidig prøver jeg å være optimistisk og satser på at det snart blir vår tur!! 

Uff, skjønner tankene dine om å ha et mål om å bli gravid innen den forrige termindatoen så godt, for har de tankene selv😞 og nå som det nærmer seg hos deg så skjønner jeg godt at du blir veldig lei deg, for var ikke slik du hadde forventet det! Eneste man kan trøste seg med når man har mistet, er at man kan bli gravid og at det helt sikkert skjer igjen! Er bare veldig kjedelig og skuffende at det tar tid etter en MA, for da skulle man helst ha vært gravid med en gang etter man mistet!
Har hatt en litt dritt dag med tankene om hvordan ting skulle vært idag jeg også da jeg trykket meg inn i den ene gravid appen min, som jo sto som uke 22 og bilde av en vakker fin baby som den skal se ut på denne tiden. Har ikke null stilt den enda, så var veldig trist å se! Og man får tankene på hvordan ting skulle ha vært stadig vekk! Og skjønner du får det ekstra nå som det nærmer seg termin😞

så liker jeg å tenke at det er litt større sjanse for hver syklus når tidligere syklus ikke har gått, fordi gull egget plopper ut snart med noen dårligere bak seg😅 og du har jo hatt noen sykluser nå etter MAen, så mulig større sjanse nå denne syklusen og at gullegget er på vei nå😄🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD18 

Fortsatt ingen tegn til eggløsning. Begynner å lure på om den ikke kommer denne måneden og det gjør meg veldig trist. Jeg som hadde sett for meg at denne måneden kunne blitt annerledes fordi jeg har satt av tid til å slappe av. Når det er sagt, har jeg ikke fått begynt med det enda… Jeg kjøpte julegaver i går og kom sent hjem. I etterkant har jeg vært irritert på meg selv fordi jeg merker jeg er stresset. Erfaringsmessig påvirker stress hormonene mine i stor grad. Jeg burde visst bedre. I den forbindelse dukker det opp flere negative tanker om meg selv og prosessen, for eksempel «Det er kanskje ikke så rart du ikke blir gravid når du ikke slapper av» eller «Livsstilen din er ikke kompatibel med det å bli mamma». Kanskje det er sant. Jeg vet jeg må roe ned og skape et roligere liv. Jeg har alltid vært sosial og hatt mye aktiviteter på kveldene. I tillegg har jeg en krevende jobb med mennesker som angivelig stresser meg mer enn jeg tror. Jeg har gjort noen grep, men det har angivelig ikke vært nok…

I dag er en vanskelig dag kjenner jeg. Lei av å få negative eggløsningstester og lave temperaturer. Jeg som trodde syklusen min var på plass igjen.. I dag skal jeg slappe av og prøve å være god mot meg selv. Håper eggløsning kommer de neste dagene. Hadde vært kjedelig å gå inn i julen uten å ha hatt det…. Det er verre enn negativ graviditetstest fordi jeg føler vi ikke fikk sjansen en gang. Hvis jeg får eggløsning for sent, er jeg redd egget ikke er av god kvalitet lengre. Puh, alle disse bekymringene. Må vel bare lene meg tilbake og være realistisk. Det er lite jeg kan få gjort med dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All forståelse for at dette er kjedelig! Jeg har selv ventet sååå mange ganger på EL (fått EL på alt mellom CD13-CD30). Og man blir jo bare så utrolig lei når man har bikket den syklusdagen man selv ønsket og forventet og få EL. Men ikke gi opp! Fortsett og test, og så plutselig kan den bli positiv :hug:

Og ikke vær streng med deg selv ang. stress og avslapping. Klart det er koselig og fint og kunne gjøre det nå i adventen, og det er nok bra for psyken å ta dager med ro innimellom. Men slikt her hverdagsstress påvirker høyst antagelig ikke fertiliteten. Forskning har vist at det skal ekstreme mengder til for at det har noe å si. Jeg har i alle fall blitt gravid flere ganger på mitt mest stressende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du har rett og at den kommer snart. Det hadde vært så gøy om vi lykkes snart! Denne prøvingen tar på 🙈 Satser på jeg klarer å roe meg mer ned med det fremover. Jeg pleier vanligvis å ha eggløsning hver måned, så satser på at det gjelder for denne måneden også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sender masse varme tanker og babystøv din veg 🥰 Det hadde vært så utrolig fortjent om det satt for dere snart! 

For min del satt det jo nå plutselig midt i at en i nærfamilien hadde en alvorlig ulykke og jeg nok aldri har vært så stressa og sliten før. Sa til og med til mannen at det ikke gjorde noe om det ikke gikk den gangen fordi det var så mye, og da satt den. Poenget mitt er vel bare at, som Amatariel sier, det skal ekstreme mengder stress til. 

Skjønner så inderlig godt at prøvingen tar på, synes du er knalltøff som holder motet oppe og kjører på videre! Pass på deg selv, pakk bort den dårlige samvittigheten, og fortsett å teste så får du plutselig positiv EL-test, og vipps sitter det 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig 😞 er ikke noe godt å vente på eggløsningen nei, føler man ikke får en sjanse en gang, ikke følt på å ha sen eggløsning selv, men kjente litt på å ikke få en sjanse sist syklus da jeg spottet hele syklusen, og å ha den følelsen er virkelig ikke god😞 håper eggløsningen kommer snart! At du får slappet mer av nå mot jul og at den dukker opp før julaften! 
er som Amatariel sier over her at man blir gravid med masse stress også, mulig det kan påvirke eggløsningen men tror ikke det påvirker muligheteten for en graviditet. Var mye som foregikk den mnd jeg ble gravid, selv om det var sommerferie, jeg var i dårlig form, dårlig periode med kroniske sykdommen jeg har, og vi var så mye på farten at jeg tilslutt fikk feber fordi jeg var så sliten og det var 7 dpo, den dagen jeg tror egget festet seg også😅 så fult mulig å bli gravid med mye stress, skjer ofte når vi minst venter det! Krysser fingrene for eggløsningen i sikte snart og positiv test hos deg denne syklusen🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre at du har en negativ dag! Eggløsning kan fortsatt komme selv om den ikke har vist seg enda. Håper du klarer å koble litt av og stresse nå, ikke bare med tanke med på prøvingen, men for din egen del 🥰 Håper og tror at eggløsningen din kommer nå snart, og at den bare tuller seg litt akkurat nå 😊 Lykke til videre 😍🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...