GĂ„ til innhold

HĂ„p om en liten baby 🌟

PrĂžver2021

Anbefalte innlegg

Fiora

Hei! Tenkte jeg mĂ„tte legge igjen en liten hilsen i stede for Ă„ sniklese 😉 Kjenner meg sĂ„nn igjen i mye av det du skriver! Utrolig hyggelig Ă„ lese at du har funnet en ny optimisme! :nori:

Det er jo helt sant som du sier, nÄ i denne hyggelige tiden pÄ Äret er det virkelig god mulighet til Ä fokusere pÄ fine ting og stresse ned! 

Masse lykke til i tiden fremover og fingrene krysset for verdens beste overraskelse i lĂžpet av den fine julemĂ„neden đŸŒ±â€ïž

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

PrĂžver2021
Fiora skrev (PĂ„ 7.12.2021 den 14.16):

Hei! Tenkte jeg mĂ„tte legge igjen en liten hilsen i stede for Ă„ sniklese 😉 Kjenner meg sĂ„nn igjen i mye av det du skriver! Utrolig hyggelig Ă„ lese at du har funnet en ny optimisme! :nori:

Det er jo helt sant som du sier, nÄ i denne hyggelige tiden pÄ Äret er det virkelig god mulighet til Ä fokusere pÄ fine ting og stresse ned! 

Masse lykke til i tiden fremover og fingrene krysset for verdens beste overraskelse i lĂžpet av den fine julemĂ„neden đŸŒ±â€ïž

Tusen takk!! I like mĂ„te đŸ„°

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
PrĂžver2021

CD14 

Jeg pleier vanligvis Ă„ fĂ„ positiv egglĂžsningstest pĂ„ ettermiddagen, sĂ„ ventet med Ă„ teste til etter jobb i dag. Ingen positiv test enda. Litt i tvil om jeg kanskje hadde litt egglĂžsningsslim, men syntes ofte det er vanskelig Ä skille mellom det og sĂŠd, sĂŠrlig den fĂžrste dagen det kommer. HĂ„per jeg fĂ„r positiv test i morgen, slik jeg gjorde forrige mĂ„ned. Vi forsĂžker Ă„ kose oss annenhver dag, men prĂžver Ă„ unngĂ„ at det blir mekanisk. Det kan fort bli det etter en stund med prĂžving.. 🙈 I helgen skal vi slappe av og det ser jeg skikkelig frem til. 

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Amatariel

Satser pĂ„ at testen er rett fĂžr Ă„ bli positiv đŸ€žÂ Blir bra med helg nĂ„! BĂ„de for avslapping og kanskje litt ekstra kos ;)

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Fiora

Fingrene krysset for positiv test snart! đŸ€© Alltid ekstra kjekt om EL bestemmer seg for Ă„ komme en helg sĂ„ det er rom for litt ekstra aksjer 😉

Vi pleier Ă„ innvilge oss velfortjent aksjefri nĂ„r EL er ferdig 😂 SĂ„nn har det blitt etter mange mĂ„neders iherdig aksjelegging!

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
PrĂžver2021

Helt sant!!

Fiora skrev (4 timer siden):

Fingrene krysset for positiv test snart! đŸ€© Alltid ekstra kjekt om EL bestemmer seg for Ă„ komme en helg sĂ„ det er rom for litt ekstra aksjer 😉

Vi pleier Ă„ innvilge oss velfortjent aksjefri nĂ„r EL er ferdig 😂 SĂ„nn har det blitt etter mange mĂ„neders iherdig aksjelegging!

Helt sant!! Satser pĂ„ det đŸ’« Lurt Ă„ ta aksjefri nĂ„r EL er ferdig

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider

Annonse

PrĂžver2021
Amatariel skrev (5 timer siden):

Satser pĂ„ at testen er rett fĂžr Ă„ bli positiv đŸ€žÂ Blir bra med helg nĂ„! BĂ„de for avslapping og kanskje litt ekstra kos ;)

HĂ„per det đŸ€žđŸ»Ă˜nsker deg en fin helg!

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
PrĂžver2021
PrÞver2021 skrev (Akkurat nÄ):

Helt sant!!

Helt sant!! Satser pĂ„ det đŸ’« Lurt Ă„ ta aksjefri nĂ„r EL er ferdig

Ønsker deg en god helg! 🧡

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
PrĂžver2021

CD15

Ingen tegn til egglĂžsning enda. HĂ„per den kommer snart! MĂ„ minne meg pĂ„ at jeg vanligvis fĂ„r egglĂžsning CD17/18/19 og at sist kanskje var et unntak. Vi legger hvertfall inn aksjer i tilfelle den plutselig kommer. I dag har vi pusset opp soverommet. PrĂžver Ă„ tenke at det er en fin ting Ă„ gjĂžre i ventetiden. En slags forberedelse til det som forhĂ„pentligvis kommer snart. Det blir jo et rom jeg kommer til Ă„ bruke mye tid i hvis spiren bestemmer seg for Ă„ sitte â˜ș Hadde vĂŠrt sĂ„ gĂžy hvis det snart gikk!!! Klarer fortsatt Ă„ vĂŠre optimistisk, men er spent pĂ„ om jeg klarer Ă„ vĂŠre like optimistisk nĂ„r egglĂžsning kommer og dpo-dagene er i gang. 

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
FrĂžken_lurepave
PrĂžver2021 skrev (13 timer siden):

CD15

Ingen tegn til egglĂžsning enda. HĂ„per den kommer snart! MĂ„ minne meg pĂ„ at jeg vanligvis fĂ„r egglĂžsning CD17/18/19 og at sist kanskje var et unntak. Vi legger hvertfall inn aksjer i tilfelle den plutselig kommer. I dag har vi pusset opp soverommet. PrĂžver Ă„ tenke at det er en fin ting Ă„ gjĂžre i ventetiden. En slags forberedelse til det som forhĂ„pentligvis kommer snart. Det blir jo et rom jeg kommer til Ă„ bruke mye tid i hvis spiren bestemmer seg for Ă„ sitte â˜ș Hadde vĂŠrt sĂ„ gĂžy hvis det snart gikk!!! Klarer fortsatt Ă„ vĂŠre optimistisk, men er spent pĂ„ om jeg klarer Ă„ vĂŠre like optimistisk nĂ„r egglĂžsning kommer og dpo-dagene er i gang. 

Lurt Ă„ legge inn aksjer i tilfelle frĂžken EL plutselig melder sin ankomstđŸ€žÂ 

SĂ„ koselig med oppussing av soverom😍 Det husker jeg jeg syntes var veldig kos da jeg gikk med vĂ„r fĂžrste. Og jo stĂžrre magen ble, jo lengere tid brukte jeg pĂ„ Ă„ styre der inne😆 men veldig kos og hĂ„per du fĂ„r oppleve det samme snart! 

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Love90

Fint Ă„ ha noe fint Ă„ gjĂžre i ventetiden dađŸ„° sĂ„ veldig lurt Ă„ legge inn aksjer itilfelle den plutselig kommer! Krysser fingrene for snart egglĂžsning hos degđŸ˜„đŸ€žđŸ»

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Frk. Tusenfryd

SĂ„ fint at du har noe Ă„ gjĂžre i ventetiden đŸ„° Tror det er bra Ă„ koble litt ut og tenke pĂ„ noe helt annet, i tillegg til at det er en fin investering du kommer til Ă„ ha god nytte av 😊 HĂ„per du fĂ„r positive el-tester snart, i mellomtiden er det bare Ă„ fortsette aksjeleggingen đŸ€©

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
PrĂžver2021

CD16

Fortsatt negativ test. Er nok tilbake i min vanlige syklus nÄ, sÄ mÄ nok vente noen dager til. I fÞlge appen skal jeg fÄ egglÞsning til onsdag. Det viktigste er at den kommer og helst ikke lar vente pÄ seg for lenge.

Helgen har vĂŠrt avslappende og det har vĂŠrt godt. Denne hĂžsten har vĂŠrt veldig hektisk, sĂ„ jeg har fĂ„tt lite tid til Ă„ slappe av. Planen er Ă„ slappe mer av fremover. HĂ„per det gjĂžr underverker! đŸ’«

Av en eller annen grunn har jeg vĂŠrt mer lei meg i dag. Jeg har blant annet tenkt pĂ„ at jeg skulle fĂ„tt baby i januar hvis ikke jeg mistet. Den dagen MA var et faktum sa jeg til meg selv at sĂ„ lenge jeg ble gravid fĂžr terminen skulle vĂŠrt, skulle jeg klare meg. NĂ„ nĂŠrmer det seg veldig og jeg har ikke blitt gravid enda. Det gjĂžr litt vondt kjenner jeg
 Samtidig prĂžver jeg Ă„ vĂŠre optimistisk og satser pĂ„ at det snart blir vĂ„r tur!! 

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider

Annonse

Love90
PrĂžver2021 skrev (50 minutter siden):

CD16

Fortsatt negativ test. Er nok tilbake i min vanlige syklus nÄ, sÄ mÄ nok vente noen dager til. I fÞlge appen skal jeg fÄ egglÞsning til onsdag. Det viktigste er at den kommer og helst ikke lar vente pÄ seg for lenge.

Helgen har vĂŠrt avslappende og det har vĂŠrt godt. Denne hĂžsten har vĂŠrt veldig hektisk, sĂ„ jeg har fĂ„tt lite tid til Ă„ slappe av. Planen er Ă„ slappe mer av fremover. HĂ„per det gjĂžr underverker! đŸ’«

Av en eller annen grunn har jeg vĂŠrt mer lei meg i dag. Jeg har blant annet tenkt pĂ„ at jeg skulle fĂ„tt baby i januar hvis ikke jeg mistet. Den dagen MA var et faktum sa jeg til meg selv at sĂ„ lenge jeg ble gravid fĂžr terminen skulle vĂŠrt, skulle jeg klare meg. NĂ„ nĂŠrmer det seg veldig og jeg har ikke blitt gravid enda. Det gjĂžr litt vondt kjenner jeg
 Samtidig prĂžver jeg Ă„ vĂŠre optimistisk og satser pĂ„ at det snart blir vĂ„r tur!! 

Uff, skjĂžnner tankene dine om Ă„ ha et mĂ„l om Ă„ bli gravid innen den forrige termindatoen sÄ godt, for har de tankene selv😞 og nĂ„ som det nĂŠrmer seg hos deg sĂ„ skjĂžnner jeg godt at du blir veldig lei deg, for var ikke slik du hadde forventet det! Eneste man kan trĂžste seg med nĂ„r man har mistet, er at man kan bli gravid og at det helt sikkert skjer igjen! Er bare veldig kjedelig og skuffende at det tar tid etter en MA, for da skulle man helst ha vĂŠrt gravid med en gang etter man mistet!
Har hatt en litt dritt dag med tankene om hvordan ting skulle vĂŠrt idag jeg ogsĂ„ da jeg trykket meg inn i den ene gravid appen min, som jo sto som uke 22 og bilde av en vakker fin baby som den skal se ut pĂ„ denne tiden. Har ikke null stilt den enda, sĂ„ var veldig trist Ă„ se! Og man fĂ„r tankene pĂ„ hvordan ting skulle ha vĂŠrt stadig vekk! Og skjĂžnner du fĂ„r det ekstra nĂ„ som det nĂŠrmer seg termin😞

sĂ„ liker jeg Ă„ tenke at det er litt stĂžrre sjanse for hver syklus nĂ„r tidligere syklus ikke har gĂ„tt, fordi gull egget plopper ut snart med noen dĂ„rligere bak seg😅 og du har jo hatt noen sykluser nĂ„ etter MAen, sĂ„ mulig stĂžrre sjanse nĂ„ denne syklusen og at gullegget er pĂ„ vei nĂ„đŸ˜„đŸ€žđŸ»

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
PrĂžver2021

CD18 

Fortsatt ingen tegn til egglĂžsning. Begynner Ă„ lure pĂ„ om den ikke kommer denne mĂ„neden og det gjĂžr meg veldig trist. Jeg som hadde sett for meg at denne mĂ„neden kunne blitt annerledes fordi jeg har satt av tid til Ă„ slappe av. NĂ„r det er sagt, har jeg ikke fĂ„tt begynt med det enda
 Jeg kjĂžpte julegaver i gĂ„r og kom sent hjem. I etterkant har jeg vĂŠrt irritert pĂ„ meg selv fordi jeg merker jeg er stresset. Erfaringsmessig pĂ„virker stress hormonene mine i stor grad. Jeg burde visst bedre. I den forbindelse dukker det opp flere negative tanker om meg selv og prosessen, for eksempel «Det er kanskje ikke sĂ„ rart du ikke blir gravid nĂ„r du ikke slapper av» eller «Livsstilen din er ikke kompatibel med det Ă„ bli mamma». Kanskje det er sant. Jeg vet jeg mĂ„ roe ned og skape et roligere liv. Jeg har alltid vĂŠrt sosial og hatt mye aktiviteter pĂ„ kveldene. I tillegg har jeg en krevende jobb med mennesker som angivelig stresser meg mer enn jeg tror. Jeg har gjort noen grep, men det har angivelig ikke vĂŠrt nok

I dag er en vanskelig dag kjenner jeg. Lei av Ă„ fĂ„ negative egglĂžsningstester og lave temperaturer. Jeg som trodde syklusen min var pĂ„ plass igjen.. I dag skal jeg slappe av og prĂžve Ă„ vĂŠre god mot meg selv. HĂ„per egglĂžsning kommer de neste dagene. Hadde vĂŠrt kjedelig Ă„ gĂ„ inn i julen uten Ă„ ha hatt det
. Det er verre enn negativ graviditetstest fordi jeg fĂžler vi ikke fikk sjansen en gang. Hvis jeg fĂ„r egglĂžsning for sent, er jeg redd egget ikke er av god kvalitet lengre. Puh, alle disse bekymringene. MĂ„ vel bare lene meg tilbake og vĂŠre realistisk. Det er lite jeg kan fĂ„ gjort med dette..

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Amatariel

All forstÄelse for at dette er kjedelig! Jeg har selv ventet sÄÄÄ mange ganger pÄ EL (fÄtt EL pÄ alt mellom CD13-CD30). Og man blir jo bare sÄ utrolig lei nÄr man har bikket den syklusdagen man selv Þnsket og forventet og fÄ EL. Men ikke gi opp! Fortsett og test, og sÄ plutselig kan den bli positiv :hug:

Og ikke vÊr streng med deg selv ang. stress og avslapping. Klart det er koselig og fint og kunne gjÞre det nÄ i adventen, og det er nok bra for psyken Ä ta dager med ro innimellom. Men slikt her hverdagsstress pÄvirker hÞyst antagelig ikke fertiliteten. Forskning har vist at det skal ekstreme mengder til for at det har noe Ä si. Jeg har i alle fall blitt gravid flere ganger pÄ mitt mest stressende...

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
PrĂžver2021

HĂ„per du har rett og at den kommer snart. Det hadde vĂŠrt sĂ„ gĂžy om vi lykkes snart! Denne prĂžvingen tar pĂ„ 🙈 Satser pĂ„ jeg klarer Ă„ roe meg mer ned med det fremover. Jeg pleier vanligvis Ă„ ha egglĂžsning hver mĂ„ned, sĂ„ satser pĂ„ at det gjelder for denne mĂ„neden ogsĂ„! 

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Yrno

Huff, sender masse varme tanker og babystĂžv din vegÂ đŸ„°Â Det hadde vĂŠrt sĂ„ utrolig fortjent om det satt for dere snart! 

For min del satt det jo nÄ plutselig midt i at en i nÊrfamilien hadde en alvorlig ulykke og jeg nok aldri har vÊrt sÄ stressa og sliten fÞr. Sa til og med til mannen at det ikke gjorde noe om det ikke gikk den gangen fordi det var sÄ mye, og da satt den. Poenget mitt er vel bare at, som Amatariel sier, det skal ekstreme mengder stress til. 

SkjĂžnner sĂ„ inderlig godt at prĂžvingen tar pĂ„, synes du er knalltĂžff som holder motet oppe og kjĂžrer pĂ„ videre! Pass pĂ„ deg selv, pakk bort den dĂ„rlige samvittigheten, og fortsett Ă„ teste sĂ„ fĂ„r du plutselig positiv EL-test, og vipps sitter detÂ đŸ„°

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Love90

SĂ„ kjedelig 😞 er ikke noe godt Ă„ vente pĂ„ egglĂžsningen nei, fĂžler man ikke fĂ„r en sjanse en gang, ikke fĂžlt pĂ„ Ă„ ha sen egglĂžsning selv, men kjente litt pĂ„ Ă„ ikke fĂ„ en sjanse sist syklus da jeg spottet hele syklusen, og Ă„ ha den fĂžlelsen er virkelig ikke god😞 hĂ„per egglĂžsningen kommer snart! At du fĂ„r slappet mer av nĂ„ mot jul og at den dukker opp fĂžr julaften! 
er som Amatariel sier over her at man blir gravid med masse stress ogsĂ„, mulig det kan pĂ„virke egglĂžsningen men tror ikke det pĂ„virker muligheteten for en graviditet. Var mye som foregikk den mnd jeg ble gravid, selv om det var sommerferie, jeg var i dĂ„rlig form, dĂ„rlig periode med kroniske sykdommen jeg har, og vi var sĂ„ mye pĂ„ farten at jeg tilslutt fikk feber fordi jeg var sĂ„ sliten og det var 7 dpo, den dagen jeg tror egget festet seg ogsĂ„đŸ˜… sĂ„ fult mulig Ă„ bli gravid med mye stress, skjer ofte nĂ„r vi minst venter det! Krysser fingrene for egglĂžsningen i sikte snart og positiv test hos deg denne syklusenđŸ€žđŸ»â€ïž

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Frk. Tusenfryd

SĂ„ trist Ă„ hĂžre at du har en negativ dag! EgglĂžsning kan fortsatt komme selv om den ikke har vist seg enda. HĂ„per du klarer Ă„ koble litt av og stresse nĂ„, ikke bare med tanke med pĂ„ prĂžvingen, men for din egen del đŸ„° HĂ„per og tror at egglĂžsningen din kommer nĂ„ snart, og at den bare tuller seg litt akkurat nĂ„ 😊 Lykke til videre 😍🌟

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...