Wit Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #441 Skrevet 25. januar 2022 (endret) *blueberry* skrev (11 timer siden): Så deilig å bare droppe vektnedgangstankene en helg. Jeg tror det er litt sunt jeg, spesielt det sosiale også ❤️. Så koselig med morgenlevering til mor, sender gode tanker til dere og håper det hjelper ❤️. Ja, jeg trenger noen sånne helger innimellom 😊 Mamma syntes det var veldig koselig med frokost på døra ❤ Det smakte godt sa hun og var deilig med ferske rundstykker og kanelboller (skillingsboller) levert hjem. I går kveld fikk jeg gått min vanlige kveldstur, og håpet er at jeg får tatt meg en tur ut i skogen i dag mens det fortsatt er dagslys. Er mye møter og flere ting som skjer i ettermiddag, men kanskje får jeg presset inn en liten time 👍😎 Og så kom den nye turbuksa mi i går. Deilig med bukse som passer litt bedre igjen. Den satt akkurat som den skulle og ble testet ut på kveldsturen i går 👍 Endret 25. januar 2022 av Wit 2
KaBom Skrevet 25. januar 2022 #442 Skrevet 25. januar 2022 Deilig å unne seg en helg hvor vektnedgang ikke er hovedfokus. Og gratulerer med ny turbukse! 😄 Jeg sliter veldig med bukser for tiden. Jeg har mistet veldig mange cm rundt magen og mange av buksene mine henger og slenger i livet. Har enn så lenge klart å holde det i sjakk med belter, men nå er de tydelig så store at det både ser og føles veldig klumpete. Så da var det bare å sette av tid til å gå og prøve i butikk, da... 1
Wit Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #443 Skrevet 25. januar 2022 KaBom skrev (3 minutter siden): Deilig å unne seg en helg hvor vektnedgang ikke er hovedfokus. Og gratulerer med ny turbukse! 😄 Jeg sliter veldig med bukser for tiden. Jeg har mistet veldig mange cm rundt magen og mange av buksene mine henger og slenger i livet. Har enn så lenge klart å holde det i sjakk med belter, men nå er de tydelig så store at det både ser og føles veldig klumpete. Så da var det bare å sette av tid til å gå og prøve i butikk, da... Jeg har kjøpt ny bukser i flere etapper nå. Orker ikke belte i livet når buksene blir veldig vide. Og særlig ikke på turbukser. Men så har jeg gått ned fra str. 50 til 40 også, så da er det kanskje ikke så rart at de er blitt litt store 🤪 De kan justeres i lilvet, men når ikke den innerste "snurpingen" hjalp så er det egentlig bare å kjøpe nytt. Syns heller ikke det er behagelig når de er veldig store over rumpe og lår i tillegg til midje. Jeg skal love deg at det er en helt ny opplevelse å prøve bukser nå i forhold til tidligere 😊 Jeg tar fortsatt for store bukser med meg i prøverommet, men det er jo greit når det går den veien da 😂
Bokdamen Skrevet 25. januar 2022 #444 Skrevet 25. januar 2022 Bukser har vært min nemesis! Svett og varm i prøverommet og ingenting passer 😝 Som du sier @Wit en helt annen opplevelse nå! Jeg har kjøpt meg et par nye + har noen bukser som har lagt innerst i skapet og hånet meg (men nå er litt store), og venter litt før jeg kjøper mer. Må tipse om at Lindex har fått en veldig fin serie bukser (svarte) i ulike snitt som ikke er så dyre i en overgangsfase 1
Wit Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #445 Skrevet 25. januar 2022 Bokdamen skrev (1 minutt siden): Bukser har vært min nemesis! Svett og varm i prøverommet og ingenting passer 😝 Som du sier @Wit en helt annen opplevelse nå! Jeg har kjøpt meg et par nye + har noen bukser som har lagt innerst i skapet og hånet meg (men nå er litt store), og venter litt før jeg kjøper mer. Må tipse om at Lindex har fått en veldig fin serie bukser (svarte) i ulike snitt som ikke er så dyre i en overgangsfase Det med bukser har tidligere vært det verste jeg også visste å handle @Bokdamen. Ingen passet liksom og fant jeg noen som gikk på måtte jeg kjøpe de, for jeg kunne jo ikke gå uten bukser. Jeg var svett og helt rød i toppen når jeg kom ut av prøverommet igjen. Men nå er det en deilig følelse å faktisk føle at jeg tar på meg buksa, ser på snittet og vurderer om jeg liker den eller ikke. Ikke svett og stresset lenger i prøverommet, og jeg syns det er gøy å shoppe 😊 Takk for tips om Lindex. Handler også bukser på Cubus som har mye bukser i forskjellige fasonger til en OK pris. Ofte har de også salg på bukser, så da handler jeg gjerne en da. Jeg trives best i jeans, men har også kjøpt noen andre bukser i mer "formell" stil.
Bokdamen Skrevet 25. januar 2022 #446 Skrevet 25. januar 2022 Jeg kjenner også på at shopping har blitt noe helt annet @Wit, det å kunne gå etter hva man liker og ikke hva som passer og skjuler er en ganske god følelse. Min nye utfordring er at jeg må finne ut hva den nye BH størrelsen min er 😅 Vet jeg bare må ta meg tid til å dra på en handletur alene, men med hjemmekontor og to små barn, blir det bare utsatt og utsatt. Ha en strålende dag! 1
Wit Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #447 Skrevet 25. januar 2022 Bokdamen skrev (1 time siden): Min nye utfordring er at jeg må finne ut hva den nye BH størrelsen min er 😅 Der sliter jeg også litt 😂 Tror jeg har nærmet meg nå 🤪 Ha en strålende dag du også!
Wit Skrevet 26. januar 2022 Forfatter #448 Skrevet 26. januar 2022 I går hadde jeg en veldig "mager" dag i matveien siden middagen besto av salat. Da fikk jeg mindre kalorier gjennom dagen enn normalt. I tillegg fikk jeg gått en time i skogen. Men, det ser jo ikke ut til at vekta vil slippe noe mer. Håper det bedrer seg innen fredag, men er litt nede i en bølgedal nå ang. vekten føler jeg. Ja, jeg skeiet ut på lørdag, men tidligere har ikke det totalt ødelagt uka ang. vekt. Så jeg håper jeg bare holder på litt vann akkurat nå. I tillegg så kommer disse gallestein anfallene ukentlig nå. Hadde nytt anfall i går, og jeg blir bare så lei av alt sammen. Skal heldigvis til utredning på sykehuset neste uke, så jeg håper virkelig det går fort derfra til operasjon. Liker ikke å putte i meg sterke smertestillende, men det må jeg jo bare når anfallene kommer. I tillegg hadde mamma en dårlig dag med smerter når jeg snakket med henne i går, så jeg er inne i en litt periode der ting føles litt i overkant for tiden...... Men, håper på bedre dager snart. I helga skal jeg på hytta og da er planen å få til sunn mat på bålpanne pluss fine turer ute. Håper det gir meg litt ny inspirasjon til å fortsette. Er jo såpass nære målet på 75 kilo at jeg kan ikke akkurat gi opp nå. Men, må innrømme at tanken innimellom kommer om at jeg egentlig bare kan stoppe her jeg er nå. Da er det å opparbeide seg ny viljestyrke til å stå i dette videre. Jeg VIL nå målet mitt, og ikke gi opp 8 kilo unna...... 1 1
Wit Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #449 Skrevet 27. januar 2022 Ny dag, og i dag er jeg fysisk på jobb for første gang siden en gang før jul.... Var nesten litt rart å gå ut døra for å ta bussen til jobb i dag, men litt godt også 😊 Er ikke veldig mange her, så det er ikke så stor smittefare. Ellers kjenner jeg at kroppen er oppblåst og stinn denne uka. Spiser egentlig veldig lite, men det er noe som ikke fungerer helt som det skal. Jeg gikk tur i går ettermiddag også, så har fått meg 3 turer allerede denne uka. Ligger derfor allerede nå innenfor det som er minimum pr uke. Var innom vekta i dag, og tror dessverre ikke jeg går ned denne uka heller. Men, får vente til i morgen for å få "dommen". Sliter litt med motivasjonen for tiden, men gir jo ikke opp. Det er ikke så mange kilo igjen, så jeg kan jo ikke jeg gi meg rett før mål liksom. Har holdt på i snart et år nå, og da er det veldig dumt å ikke stå løpet helt ut.
Bokdamen Skrevet 27. januar 2022 #450 Skrevet 27. januar 2022 Det med å føle seg stinn, kan det handle om galleblæren? Min far har fjernet sin, og han hadde problemer med oppblåsthet og stinnhet (om det er et ord?)
Wit Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #451 Skrevet 27. januar 2022 Bokdamen skrev (4 timer siden): Det med å føle seg stinn, kan det handle om galleblæren? Min far har fjernet sin, og han hadde problemer med oppblåsthet og stinnhet (om det er et ord?) Det vet jeg faktisk ikke. Men det kan sikkert hende altså. Håper uansett at kroppen snart responderer litt på trening og sunn mai 🤪
Wit Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #452 Skrevet 28. januar 2022 Joda, tallene denne uka ble ikke akkurat noe å rope hurra for. Det skjønte jeg egentlig siden jeg i slutten av uka har følt meg oppblåst og ser at kroppen holder på vann. MEN, sier som @Bokdamen at "ned er ned". Håper virkelig det løsner litt igjen neste uke. Startvekt 112,9 kg (februar 2021) Siste veiing før jul: 17.12.2021 - 85,2 kg 2022: 07.01.2022 - 83,8 kg (- 1,4 kg) 14.01.2022 - 83,0 kg (- 0,8 kg) 21.01.2022 - 83,3 kg (+ 0,3 kg) 28.01.2022 - 83,1 kg (- 0,2 kg) Totalt ned så langt 29,8 kg 4
emkj11 Skrevet 28. januar 2022 #453 Skrevet 28. januar 2022 Ned er ned 😄 Og plutselig "slipper" det mer Du er utrolig nærme målet ditt.. Må føles så deilig 1
Wit Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #454 Skrevet 28. januar 2022 emkj11 skrev (1 minutt siden): Ned er ned 😄 Og plutselig "slipper" det mer Du er utrolig nærme målet ditt.. Må føles så deilig Takk 😘 Ja, det nærmer seg veldig nå, og det er vel derfor jeg blir mer og mer utålmodig også 😉 Vil liksom bli ferdig og starte jobben med vedlikehold. Vet jo veldig godt at det går opp og ned, så dette er bare en liten "hump" på veien til målet.
KaBom Skrevet 28. januar 2022 #455 Skrevet 28. januar 2022 Hurra for nedgang! Du er imponerende jevn i nedgangen! Jeg har jo så vidt kommet under desembervekta, mens du har jo fortsatt hele tiden, så da vil jo ikke litt vingling på et par hundre gram ha noe å si i det lange løp. Litt nysgjerrighet fra meg her som du ikke må svare på om du ikke vil, men har du satt deg et endelig tall på vekta som mål? Spør mest fordi jeg går og lurer på om jeg snart skal over til rent vedlikehold selv. 1
Wit Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #456 Skrevet 28. januar 2022 KaBom skrev (5 minutter siden): Hurra for nedgang! Du er imponerende jevn i nedgangen! Jeg har jo så vidt kommet under desembervekta, mens du har jo fortsatt hele tiden, så da vil jo ikke litt vingling på et par hundre gram ha noe å si i det lange løp. Litt nysgjerrighet fra meg her som du ikke må svare på om du ikke vil, men har du satt deg et endelig tall på vekta som mål? Spør mest fordi jeg går og lurer på om jeg snart skal over til rent vedlikehold selv. Joda, har heldigvis ikke gått mye opp gjennom denne "reisen" 😊 Men det er liksom ukas tall som betyr noe akkurat der og da 😂 Joda, har bestemt meg for at målet mitt er 75 kilo. Så jeg er kun 8 kilo unna målet mitt. Da ligger jeg "bare" innenfor overvekt, men ikke helt ned på "normal BMI". Jeg er snart over på BMI for "overvekt". Mangler ca. en kilo. Og det er jo veldig bra når jeg startet med en BMI på 42 🤪 2 1
vinterskog Skrevet 28. januar 2022 #457 Skrevet 28. januar 2022 Heja heja! Dette klarer du! Smertestillende kan forresten gi ekstra vann og oppblåsthet. Dessuten stoppe opp magen for nummer 2. Håper du får bra hjelp av sykehuset neste uke! 1
Bolla! Skrevet 28. januar 2022 #458 Skrevet 28. januar 2022 Det går stadig nedover, du er motiverende for ei som nettopp har startet, bra jobba! 👏🏻🌸
Wit Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #459 Skrevet 28. januar 2022 vinterskog skrev (1 time siden): Heja heja! Dette klarer du! Smertestillende kan forresten gi ekstra vann og oppblåsthet. Dessuten stoppe opp magen for nummer 2. Håper du får bra hjelp av sykehuset neste uke! Ja, satser på det siden det ble ny dose med smertestillende i går kveld 😉 Takk, og ja dette skal jeg klare 💪 1
Wit Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #460 Skrevet 28. januar 2022 Bolla! skrev (5 minutter siden): Det går stadig nedover, du er motiverende for ei som nettopp har startet, bra jobba! 👏🏻🌸 Takk 😘 Jeg fant mye motivasjon her inne selv i fjor når jeg startet. Selv om det akkurat da føltes veldig langt frem. Men, jeg lover deg at det går ganske fort. Syns nå det er helt utrolig at det allerede har gått et år, og at jeg har klart å kvitte meg med 30 kilo. Nå har "den ny mathverdagen" blitt mer og mer en vane, og jeg tenker ikke så mye på det lenger. I starten regnet jeg mye på kalorier i forhold til hva jeg spiste. Nå vet jeg sånn ca. hvor mye kalorier de forskjellige tingene inneholder og klarer å sette sammen en dag ut fra det. For meg har det vært viktig å ikke gå på en streng diett, men gjøre de grepene som var nødvendig i hverdagen. Og når jeg først "fikk de under huden", så går det overraskende fint 👍 Jeg har også hele tiden gitt meg selv lov til litt utskeielser i helgene (men alt med måte). For hvis ikke ville dette vært helt umulig. Og det å se at vekten går nedover, og at klærne blir alt for store har virkelig vært en motivasjon. MEN, selvsagt er ikke alle uker like enkle. Noen ganger tenker jeg at jeg bare kan gi opp og at jeg har gjort nok. Heldigvis slipper de tankene forholdsvis fort og jeg fortsetter med det jeg har startet. Nå ser jeg at målet er innen rekkevidde, og det er litt lett å tenke at det er ikke så farlig lenger. Legen er kjempefornøyd med meg, og sier at det jeg har gjort er kjempebra. Samtidig så vet jeg at jeg bør gå ned det siste også for å være i mål med det jeg selv ønsker. En ting jeg angrer på at jeg ikke gjorde var å beholde en bukse og en genser som passet tidligere. Sånn bare for å se hvor mye mindre jeg har blitt. Men, jeg bruker målbåndet og da ser jeg jo virkelig hvor mye større jeg var 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå