Gå til innhold

«Bare sex» i følge han, jeg vil si mer voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problemet med TS er at de har jævla mye problemer fra før av i forholdet og TS er for svak til å klare å kommunisere med sin mann. Hun gidder ikke nakke med han. 

Anonymkode: f8625...ec7

Det står det ikke noe om i denne tråden.

Det er heller ikke ts som har definert at penetrering av en sovende kvinne uten samtykke er voldtekt. Det er lovgiver. Dermed er det ikke ts som må kommunisere til sin mann at hun ikke ønsker å bli penetrert når hun sover - det er mannen som må spørre henne om han kan få et slikt forhåndsgitt stående samtykke.

Uten slikt samtykke skal en sovende kvinne ikke penetreres. Sier lovgiver. Dette er ikke akkurat rakettforskning.

Et lite ekstra tips til deg fra meg er at det er like straffbart uansett hvor lite du forstår det eller om du er uenig i det.

Vær så god - helt gratis ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Problemet med TS er at de har jævla mye problemer fra før av i forholdet og TS er for svak til å klare å kommunisere med sin mann. Hun gidder ikke nakke med han. 

 

Anonymkode: f8625...ec7

Hun prøvde å snakke med ham, men han ble sur og gikk og la seg på et annet rom. Altså er det han som ikke gidder å snakke med henne. Det hadde du visst hvis du hadde giddet å lese tråden før du svarte. Man skal uansett ikke være nødt til å kommunisere "jeg vil ikke bli penetrert mens jeg sover" til noen, det er noe alle burde forstå av seg selv. Ingen av oss vet noe som helst om hvordan forholdet til TS og mannen hennes er til vanlig, det du påstår her er ren spekulasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dere som snakker om å stole på mannen, gode hensikter osv. Hvis mannen dæljer til meg i ansiktet, men ikke mente det, så forventer jeg en unnskyldning hanske øyeblikkelig.

Om han prøver å ha sex med meg fordi han tror jeg er våken og med siden jeg var det for 3 t siden (?), så forventer jeg også en unnskyldning.

Eller mener dere at fordi vi liker å ha frivillig sex med mannen vår, så må vi også godta det i søvne også, for han mener det sikkert godt?

Newsflash - veldig få mener ting vondt noen gang. Voldtekter av grovere sort er heller ikke alltid vondt ment (dog oftere, men likevel). Det betyr jo ikke at det er greit. Og det gjelder også mildere situasjoner som tabber som gjøres hjemme, det kan like fullt oppfattes som overgrep dersom man føler man ikke har noe man skulle sagt og mannen blir sur når man protesterer.

Anonymkode: 050d5...b49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det tenkes at mannen gjorde et fremstøt i søvne? Min samboer har av og til i perioder med seksuell frustrasjon tatt intitiativ til sex i søvne. Da både m forsøk på penetrering og beføling. Har aldri opplevd dette som noen voldtekt.  Hvis jeg ikke er interessert så puffer jeg han bare vekk. Men jeg kan absolutt kjenne meg igjen i irritasjonen og frustrasjonen av å bli vekt midt på natta. Men å kalle det en voldtekt synes jeg blir for drøyt. Hvis han ikke hadde stoppet hadde det vært en voldtekt. Men en sovende mann må da få lov til å gjøre et klønete og irriterende fremstøt uten å bli kalt voldtektsmann. Håper dere har fått ordnet opp i denne situasjonen. Hilsen kvinne 38.

Anonymkode: fc54f...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 
Hadde en lang prat med mannen morgenen etter. Han beklaget på det sterkeste og sa unnskyld. I hans forsvar så var han veldig trøtt og var på en måte ikke helt våken selv. Vi lå begge på siden, det var ikke sånn at han sto opp, kledde av seg og la seg på meg. Men uansett så var han så i ørska at han ikke var helt klar. Han hadde følt jeg vekket han ved å komme nær han. Så han hadde trodd som flere av dere at jeg tok initiativ. Og selvfølgelig hadde han ikke fått med seg at vi ikke var alene eller tenkt tanken på at jeg hadde tampong. Vi snakket lenge om dette og han forsto veldig godt at jeg ble overrasket på den negative måten, at jeg ble skremt/redd og følte det var en utrygg situasjon. Og at alt dette eskalerte til at vi begge håndterte situasjonen der og da svært dårlig. Jeg vil ikke forsvare han. Sa helt klart i fra at dette ikke må gjentas, for da er jeg snar med å pakke bagen å dra. Jeg aksepterer ikke slik oppførsel.

ts

Anonymkode: 452f0...615

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. 
Hadde en lang prat med mannen morgenen etter. Han beklaget på det sterkeste og sa unnskyld. I hans forsvar så var han veldig trøtt og var på en måte ikke helt våken selv. Vi lå begge på siden, det var ikke sånn at han sto opp, kledde av seg og la seg på meg. Men uansett så var han så i ørska at han ikke var helt klar. Han hadde følt jeg vekket han ved å komme nær han. Så han hadde trodd som flere av dere at jeg tok initiativ. Og selvfølgelig hadde han ikke fått med seg at vi ikke var alene eller tenkt tanken på at jeg hadde tampong. Vi snakket lenge om dette og han forsto veldig godt at jeg ble overrasket på den negative måten, at jeg ble skremt/redd og følte det var en utrygg situasjon. Og at alt dette eskalerte til at vi begge håndterte situasjonen der og da svært dårlig. Jeg vil ikke forsvare han. Sa helt klart i fra at dette ikke må gjentas, for da er jeg snar med å pakke bagen å dra. Jeg aksepterer ikke slik oppførsel.

ts

Anonymkode: 452f0...615

Takk for oppklaring.

Dette høres mye mer troverdig ut, og mer i tråd med hvordan jeg oppfattet situasjonen. Det meste i et samliv lar seg løse ved å snakke sammen og prøve å forstå hverandre. Alternativt bryter man.

I motsetning til all den krisemaksimeringen du ser gjennom tråden, hvor løsningen er å bruke politiet for å løse alle konflikter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli

Jeg forstår deg og jeg forstår han. 

Ut i fra oppdateringen din her nå så hadde jeg absolutt godtatt unnskyldningen til mannen og prøvd å legge dette bak meg. Han mente ikke noe vondt, han har skjønt hvor feil det ble og han har lagt seg flat.

Jeg har deltatt ganske heftig i voldtektstråder tidligere og er av den oppfatning av mange ikke vet hva voldtekt er. Man skal være helt 100% sikker på at personen man har sex med ønsker å ha sex med deg.

Men når det gjelder våre nærmeste så må vi prøve å forstå situasjoner litt annerledes. Han var i søvne, han tok feil, han reagerte nok veldig sterkt på din sterke reaksjon fordi han følte seg som en skikkelig tufs og ble anklaget for voldtekt av egen kone... når det i våken tilstand blir veldig klart at han ikke mente å ta seg tilrette og han er veldig lei seg.

Ja, man kan definere det som voldtekt når man prøver å penetrere en som sover. Men når det gjelder våre nærmeste, som vi vet ikke ønsker oss vondt (vet du at mannen din ikke vil gjøre deg vondt?), så hadde jeg vært forsiktig med å definere dette som voldtekt.

Intensjonen har mye å si for meg. Her var det en misforståelse som for TS faktisk kan defineres som voldtektsforsøk, men som fra mannens side opplevdes helt forskjellig. Hadde det vært min mann som gjorde tilsvarende så hadde jeg hørt på hans versjon og tilgitt han hvis han la seg like flat som din mann gjorde TS.

Men jeg ville ikke ønsket en unnskyldning her, mer en avklaring og en samtale hvor vi blir enige om hva som er greit. For MEG hadde det han gjorde vært greit, men det er det ikke for deg TS. Hvordan skal dere ha det videre sammen? Skal det være slik at mannen spør deg om du har lyst på sex hvis han prøver seg midt på natten og han opprikitg tror du tar initiativ? Hva skjer hvis han glemmer å spørre om det og du legger an på han i søvne? Altså at han tror du er HELT med og han opplever ikke at det er noen tvil om at du vil ha sex, men så sover du faktisk? Selv om det ikke har skjedd til nå, så KAN det skje, og hva gjør du da om du våkner og har sex med mannen din?

Jeg tror dere må snakke om dette, for hvis jeg hadde vært mannen din hadde jeg vært redd for at noe sånt skulle skje. Men nå er ikke menn så veldig flinke til å tenke seg slike scenarioer, kanskje du kan tenke litt på det selv?

For hvis, og bare hvis, han skulle en natt tro at du virkelig prøver deg, dere begynner å ha sex og du våkner og anklager han for voldtekt og drar fra han.., så hadde jeg følt meg helt knust hvis jeg var mannen. I det tilfellet hadde det vært like synd på dere begge to, mener jeg.

Det tryggeste for dere er kanskje å ikke ha sex mellom kveldsmat og frokost? 

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...