Gå til innhold

«Bare sex» i følge han, jeg vil si mer voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Spiller ingen rolle om barnet var der eller ikke, ts SOV.

Nei, det gjorde hun ikke. Hun skriver at hun la seg nærmere mannen og kjente straks at han gjorde noe mot kroppen hennes. Om hun sov kunne hun ikke vite at hun la seg på mannen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

durch skrev (5 minutter siden):

Nei, det gjorde hun ikke. Hun skriver at hun la seg nærmere mannen og kjente straks at han gjorde noe mot kroppen hennes. Om hun sov kunne hun ikke vite at hun la seg på mannen.

Jeg skjønner ikke poenget med å delta i en diskusjon om du ikke har tenkt til å lese alt som skrives? Eller plukker du bare ut enkelte setninger som passer dine argumenter? Dette har TS nemlig oppklart flere ganger nå. Hun var halvveis våken når hun rullet seg litt rundt i sengen, men sovnet fort etterpå og ble deretter vekket av at mannen hennes prøvde å penetrere henne. Vi vet ikke om mannen hennes var klar over at hun sov eller ikke, men som noen andre her har nevnt så er det helt tåpelig gjort å bare stappe den inn uten noe form for bekreftelse (også kalt samtykke, som mange her inne sliter med å forså hva innebærer) og oppvarming. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 3.39):

Takk! 
 

trengte å få ut frustrasjonen. Men trenger søvn fremfor å krangle med fler enn mannen i natt. Legger ballen død her inne jeg. Men skulle ønske et slikt tema blir mer belyst. Er tydeligvis fler menn der ute som tenker det er helt OK å behandle sine kjære slikt som dette. 
 

God natt!

ts

Anonymkode: 452f0...615

Det er jo helt tydelig at dere ikke har det bra ellers og. Jeg vet at min mann aldri ville gjort meg noe vondt, og at alt han gjør har gode hensikter. Når du tror mannen din er tilbøyelig til å voldta deg så er det noe riv ruskende galt et sted!! 

Anonymkode: c39a4...50c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 4.06):

Jeg mener dette er rett å skrive. For da jeg sov, vet ikke jeg omfanget av tid. 
 

Jeg vet jeg sov, jeg vet barnet lå nært meg og det ble varmt, jeg la meg nærmere mot mannen SOM BETYR: Jeg la meg mot midten av senga. Og i vårt tilfelle med en seng på 180cm bred, lå barnet og jeg på min halvdel av sengen, altså 90 cm og mannen hadde sine 90 alene. Jeg lå dermed fortsatt lengre fra han enn barnet og ikke «nærme» mannen i den forstand. 
 

Ser at dere prøver å ta meg for at jeg ikke ordla meg «rett nok» i HI. Og flertallet prøver å misforstå meg, enn å misforstå meg rett i en vanskelig situasjon jeg befant meg i, da jeg frustrert, sint og fortvilt skrev HI. 
 

ts

Anonymkode: 452f0...615

Men herregud TS, det er mannen din du snakker om her! Stoler du ikke på din egen mann? Er han ikke snill og hensynsfull ellers? Hva er det som gjør at du har slike tanker om din egen mann? 
 

 

Anonymkode: c39a4...50c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/1/2021 at 3:10 AM, AnonymBruker said:

Så om ungen ikke hadde vært der, mener du det er okei å penetrere sin sovende kone, vel vitende om at hun både bruker en tampong og hater å bli vekt (får problemer med å sove igjen og dette vet han godt etter å ha vært gift i 14 år).

ts

Anonymkode: 452f0...615

Tampong er irrelevant 

Anonymkode: eb7bf...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg tenker at TS har latt seg inspirere av denne tråden...) irrelevant i denne tråden

Disse trådene ødelegger veldig for de som faktisk har problemer.

Man kommer veldig langt med å løse konflikter i parforholdet vedå sankke sammen i stedet for å eskalere.

Bruke politiet for å løse uenigheter i samlivet. Makan!

Edit: Hm. Ser at denne havna i feil tråd, men lar den stå da det faktisk er like relevant i denne.

Endret av Uredd
feilpost
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bruker du tampong om natten? Den skal byttes hver fjerde time. Var eldste datteren deres i sengen med dere? 

Du hadde lyst på sex tidligere på kvelden - at han prøver seg når du legger deg nærmere ham er ikke så sykt rart. Dere er samboere/ektefeller med barn. Synes det blir for dumt å kalle det voldtekt. Han fortsatte jo ikke når du sa stopp - han ga seg og la seg på et annet rom. 

Hadde han fortsatt selv om du sa stopp. Holdt deg fast og knullet deg mot din vilje SÅ hadde det vært voldtekt. 

Om det hadde vært snakk om en random date, så hadde jeg heller kalt det overgrep/forsøk på voldtekt - fremfor å kalle det voldtekt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (5 minutter siden):

Hvorfor bruker du tampong om natten? Den skal byttes hver fjerde time. Var eldste datteren deres i sengen med dere? 

Du hadde lyst på sex tidligere på kvelden - at han prøver seg når du legger deg nærmere ham er ikke så sykt rart. Dere er samboere/ektefeller med barn. Synes det blir for dumt å kalle det voldtekt. Han fortsatte jo ikke når du sa stopp - han ga seg og la seg på et annet rom. 

Hadde han fortsatt selv om du sa stopp. Holdt deg fast og knullet deg mot din vilje SÅ hadde det vært voldtekt. 

Om det hadde vært snakk om en random date, så hadde jeg heller kalt det overgrep/forsøk på voldtekt - fremfor å kalle det voldtekt. 

For det første, det må ikke innebære tvang eller vold for å være voldtekt. Sex uten samtykke = voldtekt. TS sov når mannen hennes forsøkte å penetrere henne, og hun kunne dermed ikke gi samtykke, og hadde heller aldri gitt samtykke på forhånd. 

For det andre, TS har aldri kalt dette for voldtekt, og det har hun oppklart flere ganger i tråden. Når det er sagt så spiller det ingen rolle om det er en fremmed, en venn eller en kjæreste, man begynner ikke å penetrere en sovende person uten å vite om det er greit på forhånd. Det er helt sinnsykt at enkelte må få dette inn med teskje altså! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (5 minutter siden):

Hvorfor bruker du tampong om natten? Den skal byttes hver fjerde time. Var eldste datteren deres i sengen med dere? 

Du hadde lyst på sex tidligere på kvelden - at han prøver seg når du legger deg nærmere ham er ikke så sykt rart. Dere er samboere/ektefeller med barn. Synes det blir for dumt å kalle det voldtekt. Han fortsatte jo ikke når du sa stopp - han ga seg og la seg på et annet rom. 

Hadde han fortsatt selv om du sa stopp. Holdt deg fast og knullet deg mot din vilje SÅ hadde det vært voldtekt. 

Om det hadde vært snakk om en random date, så hadde jeg heller kalt det overgrep/forsøk på voldtekt - fremfor å kalle det voldtekt. 

Å prøve seg er en ting, men det å være i ferd med å gjennomføre noe mens hun sover blir noe helt annet. Før hun rakk å si noe etter at hun våknet var han allerede på vei inn i henne. Og hvorfor mener du det hadde vært annerledes med en random date? Man skal ikke gjøre sånt med andre mens de sover uansett, med mindre det er avtalt. 

Anonymkode: efa94...150

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (15 minutter siden):

Hvorfor bruker du tampong om natten? Den skal byttes hver fjerde time. Var eldste datteren deres i sengen med dere? 

Du hadde lyst på sex tidligere på kvelden - at han prøver seg når du legger deg nærmere ham er ikke så sykt rart. Dere er samboere/ektefeller med barn. Synes det blir for dumt å kalle det voldtekt. Han fortsatte jo ikke når du sa stopp - han ga seg og la seg på et annet rom. 

Hadde han fortsatt selv om du sa stopp. Holdt deg fast og knullet deg mot din vilje SÅ hadde det vært voldtekt. 

Om det hadde vært snakk om en random date, så hadde jeg heller kalt det overgrep/forsøk på voldtekt - fremfor å kalle det voldtekt. 

Tampong må ikke skiftes hver fjerde time, nei. Det er ikke noe problem å sove med tampong.
Å forsøke å penetrere noen som sover er ikke å "prøve seg". Å legge seg nærmere noen i sengen er ikke samtykke. Jeg forstår ikke hvorfor det er vanskelig for folk å forstå at voldtekt også kan skje innad i et ekteskap. Hvorfor tror noen at det er mer greit å penetrere den sovende kona si enn den sovende dama man tok med hjem fra byen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (11 minutter siden):

Du hadde lyst på sex tidligere på kvelden - at han prøver seg når du legger deg nærmere ham er ikke så sykt rart. Dere er samboere/ektefeller med barn. Synes det blir for dumt å kalle det voldtekt. Han fortsatte jo ikke når du sa stopp - han ga seg og la seg på et annet rom. 

Hadde han fortsatt selv om du sa stopp. Holdt deg fast og knullet deg mot din vilje SÅ hadde det vært voldtekt. 

Om det hadde vært snakk om en random date, så hadde jeg heller kalt det overgrep/forsøk på voldtekt - fremfor å kalle det voldtekt. 

Jeg forstår til en viss grad hvorfor du og andre tenker slikt. Når man leser om voldtekt i mediene så innebærer det som regel en fremmed som overfaller en person og bruker vold og makt for å utføre handlingen. Leser man derimot definisjonen av begrepet, og begynner å gjøre litt mer undersøkelse, så finner man fort ut at voldtekt ikke nødvendigvis må være så grovt som mange tenker. 

Når du velger å begå seksuelle handlinger med den sovende kjæresten din, eller å plutselig penetrere analen i stedet for vagina når dere står i doggy-style, så spiller du russisk rulett. Det kan hende at kjæresten din ser på det som en morsom overraskelse, men det kan like så greit hende at hun ikke setter pris på det og føler seg overgrepet. Det er derfor det er så viktig å få samtykke. Det betyr ikke at du må spørre direkte hver gang dere skal gjøre noe, men du må se et klart initiativ eller ha en avtale på forhånd om hva som er greit og hva som ikke er greit. 

Jeg har selv blitt voldtatt. Det var en grov voldtekt, jeg kjente ikke vedkommende og det ble brukt vold og makt. Jeg har også opplevd at kjæresten min prøvde seg på analsex uten mitt samtykke på forhånd. Jeg anerkjenner at disse to situasjonene er ulike, og at dynamikken er annerledes når det er en person du kjenner godt og stoler på. Men jeg anser begge hendelsene som et overgrep. Begge hendelsene føltes som et overgrep, og begge hendelsene var per definisjon et overgrep. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 3.08):

Hva han sa nå da jeg ble sint? Han ble bare sint og sa det var hans rett eller noe i den duren. Jeg ble så sint at jeg ikke ordrett fikk med meg hva han sa. Også ville ikke jeg bruke ordet «voldtekt» i tilfelle skolebarnet skulle høre noe. Jeg husker jeg svarte «Nei, dette er mer V for meg!»  Men han skjønte tydelig hva jeg sa ettersom han i sinne gikk ut.

ts

Anonymkode: 452f0...615

Virkelig! Har du opplevd voldtekt, ville du aldri spurt som du gjorde nå!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men det var jo det han drev med da. Han var på vei inn i henne ifølge TS, uten samtykke, og begynte da hun sov. Det er jo klart at hun tror han kan voldta, når det er nettopp det han var i ferd med å gjøre.

Anonymkode: efa94...150

Du tar ikke poenget mitt. 

Anonymkode: c39a4...50c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du tar ikke poenget mitt. 

Anonymkode: c39a4...50c

Det er ikke mye av et poeng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 3.18):

Herregud man klarer faktisk å se at noen sover vel!

Hater bagataligsering over overgrep, voldekt og direkte dårlig oppførsel.

 

Løpet av den tiden der ta mannen å ta av ts klærne og sine SÅ ser man noen SOVER!

Og at barnet lå i senga! Eller tror du hadde begge lå naken med barnet???

 

Slutt opp med denne unskylndingene deres!!!

Anonymkode: 8476a...331

Jo flere av typen folk som deg det finnes der ute, dess mer er det viktig at andre utpeker de gjennomtenkte motsvarene. Du er tydeligvis bare ute etter å ta mannfolk. Ingen perspektiv! Ingen medfølelse. Ingen forståelse eller vilje til å se ting utenfor deg selv. Javel deg om det.

Men slutt å ødelegg for virkelig voldtektsofre!!! Slutt å fortelle folk hva som er rett når det er så mange ting som er feil her!!!

Anonymkode: 0a14a...1c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo flere av typen folk som deg det finnes der ute, dess mer er det viktig at andre utpeker de gjennomtenkte motsvarene. Du er tydeligvis bare ute etter å ta mannfolk. Ingen perspektiv! Ingen medfølelse. Ingen forståelse eller vilje til å se ting utenfor deg selv. Javel deg om det.

Men slutt å ødelegg for virkelig voldtektsofre!!! Slutt å fortelle folk hva som er rett når det er så mange ting som er feil her!!!

Anonymkode: 0a14a...1c6

Hvem er "virkelige voldtektsofre", og hvem har definisjonsmakten til å bestemme det?
Mannen til TS hadde alle muligheter til å oppklare det dersom det var en misforståelse. Istedenfor å forklare og unnskylde seg sa han noe om at det var "hans rett" og stormet inn for å legge seg i et annet rom. Jeg mistenker at det er du som mangler perspektiv og medfølelse her, ikke alle andre. Vi forstår nemlig hva samtykke betyr.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo flere av typen folk som deg det finnes der ute, dess mer er det viktig at andre utpeker de gjennomtenkte motsvarene. Du er tydeligvis bare ute etter å ta mannfolk. Ingen perspektiv! Ingen medfølelse. Ingen forståelse eller vilje til å se ting utenfor deg selv. Javel deg om det.

Men slutt å ødelegg for virkelig voldtektsofre!!! Slutt å fortelle folk hva som er rett når det er så mange ting som er feil her!!!

Anonymkode: 0a14a...1c6

Dette gjelder alle kjønn. Det spiller ingen rolle om du er dame eller mann, samtykke er noe man alltid skal få før man gjør noe seksuelt med/mot en annen person. 

Jeg er nok noe du ville definert som et "ekte" voldtektsoffer, og du har ingen rett til å snakke på vegne av meg eller noen andre. Min erfaring er av de fleste som har opplevd en voldtekt vil ha forståelse for denne situasjonen og se hvorfor dette er dumt for TS. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er bare trist og tragisk. Jeg får vondt langt inni hjerterota og mister litt trua på medmennesker av holdningene og oppførselen deres.

Dere som angriper ts og legger skylden over på henne: Jeg har ikke ord. Jeg er stum av skam på deres vegne.

Dere som sier at dette «kunne vært dere» men likevel «aldri kunne voldtatt» - dette er ikke noe dere kan «føle» dere fram til. Dette er definert av lovgiver. Har du sex med noen uten deres samtykke er du per definisjon voldtektsmann uansett hvor mye man vrir og vender på det. 

@Lisa Rowe og @venus24: Dere er herved mine helter ❤️

TS: Jeg håper det går bra med deg, at du får en god prat med mannen din der han legger seg padde flat og forstår at dette skal han aldri aldri aldri gjøre igjen ❤️ Og jeg beklager dypt på vegne av menneskeheten at dette var måten du ble møtt på her inne. Jeg brenner av skam. Jeg håper du har noen du kan snakke med. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er jo helt tydelig at dere ikke har det bra ellers og. Jeg vet at min mann aldri ville gjort meg noe vondt, og at alt han gjør har gode hensikter. Når du tror mannen din er tilbøyelig til å voldta deg så er det noe riv ruskende galt et sted!! 

Anonymkode: c39a4...50c

DETTE

 

 

twitter skrev (4 timer siden):

Virkelig! Har du opplevd voldtekt, ville du aldri spurt som du gjorde nå!

 

 

DETTE

 

Hippogriff skrev (3 timer siden):

Denne tråden er bare trist og tragisk. Jeg får vondt langt inni hjerterota og mister litt trua på medmennesker av holdningene og oppførselen deres.

Dere som angriper ts og legger skylden over på henne: Jeg har ikke ord. Jeg er stum av skam på deres vegne.

Dere som sier at dette «kunne vært dere» men likevel «aldri kunne voldtatt» - dette er ikke noe dere kan «føle» dere fram til. Dette er definert av lovgiver. Har du sex med noen uten deres samtykke er du per definisjon voldtektsmann uansett hvor mye man vrir og vender på det. 

@Lisa Rowe og @venus24: Dere er herved mine helter ❤️

TS: Jeg håper det går bra med deg, at du får en god prat med mannen din der han legger seg padde flat og forstår at dette skal han aldri aldri aldri gjøre igjen ❤️ Og jeg beklager dypt på vegne av menneskeheten at dette var måten du ble møtt på her inne. Jeg brenner av skam. Jeg håper du har noen du kan snakke med. 

Problemet med TS er at de har jævla mye problemer fra før av i forholdet og TS er for svak til å klare å kommunisere med sin mann. Hun gidder ikke nakke med han. 

 

Anonymkode: f8625...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...