Gå til innhold

Hvorfor har håret mitt vært kort og tynt i ca. åtte år nå, er det noe galt og hva kan jeg gjøre med det?


FurryKvinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 2021-5-20 den 23.58):

Jeg mistet håret pga ppiller, gleder meg til å få det tilbake. Skal ikke farge eller noe. Kun kure og spare min naturlige hårfarge ut. Aldri mer ppiller... Sink og magnesium håper jeg du tar, det er mineraler man ikke kan se om om mangler, siden det er spredt rundt i kroppen. 

Anonymkode: 6a015...b2a

Jeg pleide ikke kure håret i hvert fall ikke da jeg hadde lengre og tykkere hår og ikke før i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2021-2-27 den 4.04):

Ville hørt hva frisøren sa, og eventuelt legen.  Du tror ikke bare det er noe du føler selv? Jeg også røyter mye i blant men frisøren min sa at det var helt normalt. 

Anonymkode: fac9d...51d

Røyter ikke du mye fordi du stresser så veldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-3-16 den 23.08):

Mister du mye hår er det noe galt med kostholdet og livsstilen din. Man mister ikke mye hår ved å gnukke på sjampo og balsam.

Anonymkode: d2bf5...0b2

Jeg må innrømme at jeg er lite ute og i år begynte å ta mat bare i slutten av noen dager når jeg tenker litt på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvor mye får det håret til vokse minst i en måned? Jeg har lest mange positive kommentarer at Sugarbearhair Hair Vitamins er bra og virker, jeg har nettopp begynt selv og er snart ferdig med min første måneds Sugarbearhair Hair Vitamins boks og i hvert fall ta minst i sju og en halv måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får ikke håret til å vokse fortere

Der funker på folk som er i vitamin mangel og pga det så er hårveksten dårlig. De får ikke i seg riktig kosthold. Da kan vitaminer hjelpe for at håret skal gro normalt igjen

Men på vanlige folk uten fysiske hemninger eller sykdommer, så hjelper det ikke i det hele tatt. Ikke tro at håret ditt vokser fortere av dette 

Anonymkode: a4f8d...cee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det får ikke håret til å vokse fortere

Der funker på folk som er i vitamin mangel og pga det så er hårveksten dårlig. De får ikke i seg riktig kosthold. Da kan vitaminer hjelpe for at håret skal gro normalt igjen

Men på vanlige folk uten fysiske hemninger eller sykdommer, så hjelper det ikke i det hele tatt. Ikke tro at håret ditt vokser fortere av dette 

Anonymkode: a4f8d...cee

Men vil ikke både det og Kerastaje hårkur fikse håret mitt etter minst sju og en halv måned når jeg har prøvd tape extensions og bare rev forsiktig dem av med litt tannkrem og balsam i stedet for remover som jeg bare har prøvd engang og skal uansett ikke prøve tape extensions flere ganger etter første forsøk?

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FurryKvinne skrev (38 minutter siden):

Men vil ikke både det og Kerastaje hårkur fikse håret mitt etter minst sju og en halv måned når jeg har prøvd tape extensions og bare rev forsiktig dem av med litt tannkrem og balsam i stedet for remover som jeg bare har prøvd engang og skal uansett ikke prøve tape extensions flere ganger etter første forsøk?

Råder deg til å kjøpe en god keratin kur og bruke dette i en uke. Etter det så kjøper du en god fuktighetskur, og kurer håret 2 ganger i uken. 
 

En frisør sa også til meg at det ofte er misforstått at man enten skal bruke keratin eller fuktighets kur. Hun sa at håret ALLTID trenger fuktighet, så det aller beste mens man bruker keratin kur, er å ha en GOD fuktighets givende balsam etterpå. Og man skal ikke bruke keratin kuren for lenge, for det kan også skade håret, og gjøre det stivt og det knekker. 
 

Du kan også gå inn på en frisør salong og spørre om håret ditt trenger keratin eller fukt, uten at du MÅ kjøpe noe 😜 Bare la dem vise deg noen produkter, og si du skal tenke på det, eller at du har glemt kortet og kommer tilbake senere 🙈

Det som funket godt for meg, var å kjøpe sjampo og balsam som ikke inneholder silikon, for silikonen legger seg som et lag utenpå håret. Ved langvarig bruk av sjampo og balsam med silikon, så blir det en konstant hinne rundt håret og det fyller hårfibrene, slik at fuktighet fra hårkur ikke når selve håret og i dybden. Så for å få mest mulig ut av hår kur, burde du bruke silikon fritt. Går greit med litt olje i tuppene av håret om de er frizzy, men det jeg anbefaler aller mest er anti brake krem. Anbefaler redken sin Extreme anti snap. 
 

Mange misforstår at håret ikke vokser, fordi det rett og slett heller slites ut i tuppene og knekker. 
 

Du kan godt prøve de vitamin pillene, men mye bedre å prøve ta tak i problemet fra begge sider, både hårvekst OG ta vare på lengden. Da er man ganske sikret i å få lenger hår. Tar du pillene, så er du hvertfall sikret at håret ditt ikke lider og ikke vokser pga vitamin mangel. Men det vil ikke få håret til å vokse fortere 😅 De hjelper bare til at håret vokser normalt, om det er vitamin mangel som er årsaken til sakte hårvekst eller håravfall

Jeg satte også på hair extentions, og tok de ut igjen og var ganske frustrert over det korte slitte håret mitt.

Men nå etter 1 år med silikon fri sjampo og balsam + anti snap kremen, så har jeg nå hår helt ned til rumpa 🥰

Jeg farger også håret hjemme, og spurte på Vita hvilken fargemerke som skånet håret mest (Korres). 
 

Jeg byttet også hårfarge fra blondt til brunt, for da slipper jeg å farge håret så ofte. Hvor ofte farger du håret? Å ha en ganske så vedlikeholdsfri farge hjelper masse! 
 

Jeg har også kjøpt silke trekk til putene mine, da vanlige putetrekk ofte kan suge til seg fuktigheten i håret. Og vanlige putetrekk kan gi mye friksjon, særlig krepp. Med silke så glir heller håret lett over puta om du snur deg om natten. Jeg har dratt den litt langt og tatt på et trekk på puten jeg pleier lene hodet på i sofaen også 🤣

Viktig å bruke myke strikker! Og når håret er langt nok, så flett det gjerne på kvelden.

Og fortsett å bruk hair extention børsten! Da gir heller børsten etter i en floke, enn at håret knekker av. Børste heller flokene forsiktig ut 😜

Mye tips her du ikke spurte om, men dette hjalp meg hvertfall 😅 I fjor hadde jeg hår til skuldrene, nå er det langt og fint 😊

Anonymkode: a4f8d...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Råder deg til å kjøpe en god keratin kur og bruke dette i en uke. Etter det så kjøper du en god fuktighetskur, og kurer håret 2 ganger i uken. 
 

En frisør sa også til meg at det ofte er misforstått at man enten skal bruke keratin eller fuktighets kur. Hun sa at håret ALLTID trenger fuktighet, så det aller beste mens man bruker keratin kur, er å ha en GOD fuktighets givende balsam etterpå. Og man skal ikke bruke keratin kuren for lenge, for det kan også skade håret, og gjøre det stivt og det knekker. 
 

Du kan også gå inn på en frisør salong og spørre om håret ditt trenger keratin eller fukt, uten at du MÅ kjøpe noe 😜 Bare la dem vise deg noen produkter, og si du skal tenke på det, eller at du har glemt kortet og kommer tilbake senere 🙈

Det som funket godt for meg, var å kjøpe sjampo og balsam som ikke inneholder silikon, for silikonen legger seg som et lag utenpå håret. Ved langvarig bruk av sjampo og balsam med silikon, så blir det en konstant hinne rundt håret og det fyller hårfibrene, slik at fuktighet fra hårkur ikke når selve håret og i dybden. Så for å få mest mulig ut av hår kur, burde du bruke silikon fritt. Går greit med litt olje i tuppene av håret om de er frizzy, men det jeg anbefaler aller mest er anti brake krem. Anbefaler redken sin Extreme anti snap. 
 

Mange misforstår at håret ikke vokser, fordi det rett og slett heller slites ut i tuppene og knekker. 
 

Du kan godt prøve de vitamin pillene, men mye bedre å prøve ta tak i problemet fra begge sider, både hårvekst OG ta vare på lengden. Da er man ganske sikret i å få lenger hår. Tar du pillene, så er du hvertfall sikret at håret ditt ikke lider og ikke vokser pga vitamin mangel. Men det vil ikke få håret til å vokse fortere 😅 De hjelper bare til at håret vokser normalt, om det er vitamin mangel som er årsaken til sakte hårvekst eller håravfall

Jeg satte også på hair extentions, og tok de ut igjen og var ganske frustrert over det korte slitte håret mitt.

Men nå etter 1 år med silikon fri sjampo og balsam + anti snap kremen, så har jeg nå hår helt ned til rumpa 🥰

Jeg farger også håret hjemme, og spurte på Vita hvilken fargemerke som skånet håret mest (Korres). 
 

Jeg byttet også hårfarge fra blondt til brunt, for da slipper jeg å farge håret så ofte. Hvor ofte farger du håret? Å ha en ganske så vedlikeholdsfri farge hjelper masse! 
 

Jeg har også kjøpt silke trekk til putene mine, da vanlige putetrekk ofte kan suge til seg fuktigheten i håret. Og vanlige putetrekk kan gi mye friksjon, særlig krepp. Med silke så glir heller håret lett over puta om du snur deg om natten. Jeg har dratt den litt langt og tatt på et trekk på puten jeg pleier lene hodet på i sofaen også 🤣

Viktig å bruke myke strikker! Og når håret er langt nok, så flett det gjerne på kvelden.

Og fortsett å bruk hair extention børsten! Da gir heller børsten etter i en floke, enn at håret knekker av. Børste heller flokene forsiktig ut 😜

Mye tips her du ikke spurte om, men dette hjalp meg hvertfall 😅 I fjor hadde jeg hår til skuldrene, nå er det langt og fint 😊

Anonymkode: a4f8d...cee

Jeg har allerede begynt med Kerastase hårkur helt siden 25 august i år, hver gang jeg dusjer, har det tre minutter i håret før jeg skyller det og tar balsam til slutt.

Jeg skal uansett ikke bruke tape extension igjen flere ganger etter første forsøk som jeg bare hadde på i akkurat seks uker, men noen dager etter jeg tok av tape extensions ser håret mitt minst fortsatt ut som det samme før jeg begynte med tape extensions selv om jeg rev forsiktig dem av med litt balsam og tannkrem i stedet for remover vann jeg ikke hadde og røytet en del da jeg dusjet også rett etter tok dem av.

Kan jeg for sikkerhets skyld fortsatte med også ta Bio Life Multi B-kompleks med SugarBear Hair Vitamins, engang ble klipt 4 cm kortere og håret mitt vokse rask fire cm og tilbake til samme lengde igjen etter bare en og en halv måned sannsynligvis pågrunn av Bio Life Multi B-kompleks.

Er det silikon i rød og blå Tigi Bed Head sjampo og balsam, Dove Shampoo Strengthening Ritual og Herbalife Herbal Aloe Strengthening sjampo og balsam? 

Jeg har 78 prosent D3 vitamin.

Jeg nesten aldri farge eller bleker håret mitt uansett.

Jeg har uansett alltid sovet på puta uten å dekke noe til puta.

Du og/eller andre sa selv at det er dessverre ikke særlig noe man kan gjøre for å få lengre og tykkere hår hvis man minst har vært sånn lenge på grunn av gene, jeg kan akseptere håret mitt hvis det er sannsynligvis på grunn av genene.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det får ikke håret til å vokse fortere

Der funker på folk som er i vitamin mangel og pga det så er hårveksten dårlig. De får ikke i seg riktig kosthold. Da kan vitaminer hjelpe for at håret skal gro normalt igjen

Men på vanlige folk uten fysiske hemninger eller sykdommer, så hjelper det ikke i det hele tatt. Ikke tro at håret ditt vokser fortere av dette 

Anonymkode: a4f8d...cee

Men en gang i år ble jeg klipt 4 cm kortere og håret mitt vokse fort fire cm og tilbake til samme lengde igjen etter bare en og en halv måned, sannsynligvis pågrunn av Bio Life Multi B-kompleks vitaminer jeg begynte med også i år.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FurryKvinne skrev (2 timer siden):

Men en gang ble klipt 4 cm kortere og håret mitt vokse rask fire cm og tilbake til samme lengde igjen etter bare en og en halv måned sannsynligvis pågrunn av Bio Life Multi B-kompleks vitaminer jeg  begynte med i år også.

Det må jeg prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-6-8 den 10.23):

Håret ditt lever også i sykluser, og hvordan strukturen var da er ikke den samme nødvendigvis nå. Du kan se det på de som går fra krøllet i barndommen, til slett i tenåringsalder og til krøllete i høyere alder feks.

Grer du håret? Det er normalt å miste 100 hårstrå til dagen. Hvis du ikke børster håret daglig og dusjer annenhver dag feks, så ser det ut som du mister mer hår enn normalt selv om du ikke gjør det. 

Anonymkode: 0ae24...5c9

Det er lenge siden jeg brukte børste da jeg i hvert fall hadde langt hår og i de to siste begynte å bruke mest hendene som kam og noen ganger bruker stor kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-5-20 den 23.58):

Jeg mistet håret pga ppiller, gleder meg til å få det tilbake. Skal ikke farge eller noe. Kun kure og spare min naturlige hårfarge ut. Aldri mer ppiller... Sink og magnesium håper jeg du tar, det er mineraler man ikke kan se om om mangler, siden det er spredt rundt i kroppen. 

Anonymkode: 6a015...b2a

Helt siden april tok jeg Zoloft 50 mg medisin som skal gjøre meg mindre stresset så jeg ikke får hårtap og sslutten av agust begynte jeg med Kerastase hårkur når jeg dusjer.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2021-5-7 den 21.34):

Håret mitt har alltid vært langt og tykt uavhengig av kostholdet og formen.

Anonymkode: ac83e...680

Hvordan kan ditt hår alltid ha vært  lang og tykt uavhengig av kostholdet og formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-3-19 den 18.06):

Har du sjekket stoffskifte ditt? Det kan føre til tynnere hårvekst. 

Anonymkode: 3a1e4...25f

Jeg hadde minst ingen vitaminmangel og ikke noe galt med mine hormoner ifølge min blodprøve i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 2021-3-16 den 23.08):

Mister du mye hår er det noe galt med kostholdet og livsstilen din. Man mister ikke mye hår ved å gnukke på sjampo og balsam.

Anonymkode: d2bf5...0b2

Hvilket dårlig livsstil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 2021-3-18 den 22.13):

Det har ikke noe å si hva slags sjampo eller balsam du bruker. Det kommer av helt andre ting, gener, sykdom, forhold i kroppen som ikke vises på blodprøver. Spis sunt og drikk nok vann, ikke røyk eller bruk masse diverse preparater i hodebunnen. Det kan også være medisiner.  Enig med de over at fettfattig kost ikke er bra for verken hud eller hår. 

Anonymkode: 15fbe...28f

Jeg drakk lite vann selv da jeg var barn og håret mitt fortsatt var tykk og vokste fortere ut igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-4-28 den 22.10):

Når jeg startet på plantebasert mat (frukt, grønnsaker, nøtter og frø) så begynte håret i vikene og foran ørene å vokse ut. Utrolig fascinerende. Tok vel ca 2-3 måneder, så hadde det vokst ut 1-2 cm. Håret som vokste ut ellers var veldig mykt og fyldig, så mye mer friskt ut, lysere i fargen (har lyst blondt hår, men var litt grålig i fargen) og jeg mistet ikke så mye hår lengre. Nå ser det veldig bra ut, mykt, flott farge og lik lengde som resten av håret der jeg hadde viker og foran ørene ☺️

Anonymkode: 7c36b...a3b

Som for eksempel brun lapskaus, litt forskjellige tomatsupper, pesto, noen våruller med grønsaker, frukt smoothie og pære er plantebasert mat?

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 15.51):

Råder deg til å kjøpe en god keratin kur og bruke dette i en uke. Etter det så kjøper du en god fuktighetskur, og kurer håret 2 ganger i uken. 
 

En frisør sa også til meg at det ofte er misforstått at man enten skal bruke keratin eller fuktighets kur. Hun sa at håret ALLTID trenger fuktighet, så det aller beste mens man bruker keratin kur, er å ha en GOD fuktighets givende balsam etterpå. Og man skal ikke bruke keratin kuren for lenge, for det kan også skade håret, og gjøre det stivt og det knekker. 
 

Du kan også gå inn på en frisør salong og spørre om håret ditt trenger keratin eller fukt, uten at du MÅ kjøpe noe 😜 Bare la dem vise deg noen produkter, og si du skal tenke på det, eller at du har glemt kortet og kommer tilbake senere 🙈

Det som funket godt for meg, var å kjøpe sjampo og balsam som ikke inneholder silikon, for silikonen legger seg som et lag utenpå håret. Ved langvarig bruk av sjampo og balsam med silikon, så blir det en konstant hinne rundt håret og det fyller hårfibrene, slik at fuktighet fra hårkur ikke når selve håret og i dybden. Så for å få mest mulig ut av hår kur, burde du bruke silikon fritt. Går greit med litt olje i tuppene av håret om de er frizzy, men det jeg anbefaler aller mest er anti brake krem. Anbefaler redken sin Extreme anti snap. 
 

Mange misforstår at håret ikke vokser, fordi det rett og slett heller slites ut i tuppene og knekker. 
 

Du kan godt prøve de vitamin pillene, men mye bedre å prøve ta tak i problemet fra begge sider, både hårvekst OG ta vare på lengden. Da er man ganske sikret i å få lenger hår. Tar du pillene, så er du hvertfall sikret at håret ditt ikke lider og ikke vokser pga vitamin mangel. Men det vil ikke få håret til å vokse fortere 😅 De hjelper bare til at håret vokser normalt, om det er vitamin mangel som er årsaken til sakte hårvekst eller håravfall

Jeg satte også på hair extentions, og tok de ut igjen og var ganske frustrert over det korte slitte håret mitt.

Men nå etter 1 år med silikon fri sjampo og balsam + anti snap kremen, så har jeg nå hår helt ned til rumpa 🥰

Jeg farger også håret hjemme, og spurte på Vita hvilken fargemerke som skånet håret mest (Korres). 
 

Jeg byttet også hårfarge fra blondt til brunt, for da slipper jeg å farge håret så ofte. Hvor ofte farger du håret? Å ha en ganske så vedlikeholdsfri farge hjelper masse! 
 

Jeg har også kjøpt silke trekk til putene mine, da vanlige putetrekk ofte kan suge til seg fuktigheten i håret. Og vanlige putetrekk kan gi mye friksjon, særlig krepp. Med silke så glir heller håret lett over puta om du snur deg om natten. Jeg har dratt den litt langt og tatt på et trekk på puten jeg pleier lene hodet på i sofaen også 🤣

Viktig å bruke myke strikker! Og når håret er langt nok, så flett det gjerne på kvelden.

Og fortsett å bruk hair extention børsten! Da gir heller børsten etter i en floke, enn at håret knekker av. Børste heller flokene forsiktig ut 😜

Mye tips her du ikke spurte om, men dette hjalp meg hvertfall 😅 I fjor hadde jeg hår til skuldrene, nå er det langt og fint 😊

Anonymkode: a4f8d...cee

Jeg har akkurat tatt Kerastase hårkur i snart to måneder nå, både en vanlig Kerastase hårkur og en som er både Kerastase hårkur og balsam og brukte en annen hårkur Aussie Deep Treatment 3 Minute Miracle Reconstructor hårkur før jeg begynte med Kerastase hårkur.

Er det greit å ta både Bio Life Multi B-Kompleks og Sugarbear Hair Vitamins for sikkerhets skyld om det ikke vil forårsake hårtap og fortsatt vill virke på håret? Men har minst ingen vitaminmangel ifølge blodprøven jeg tok i mars.

Jeg uansett farger nesten aldri håret.

Jeg prøvde tape extensions en gang og bare forsiktig rev de av istedet for remover væske, men skal uansett aldri prøve tape extensions igjen etter første forsøk.

Er det silikon i rød og blå Tigi Bedhead sjampo og balsam, DOVE Nutritive Secrets Strengthening Ritual sjampo, Herbalife sjampo og balsam, oransje Giovanni 2 Chic Ultra sjampo og balsam og Aussie Deep Treatment 3 Minute Miracle Reconstructor hårkur?

Jeg har uansett nesten aldri sovet med silke pute og dyne trekk og hadde i hvert fall langt og tykt hår fortsatt da jeg var 14 år gammel.

Kan man uansett ikke få langt og tykt hår igjen hvis man uansett har vært sånn lenge på grunn av genene?

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er begge vitaminene til sammen vannløselige og fortsatt vil gi finere hår og ikke er for mye vitaminer som vill lagre seg i kroppen og forårsake hårtap?

Jeg har minst ingen vitaminmangel, prøvd litt forskjellige milde sjampoer og balsamer, har i hvert fall brukt Kerastase hårkur i nesten to måneder nå, men har for første gang prøvd og rev forsiktig av tape extensions i stedet for remover væske for nesten åtte uker siden og skal uansett aldri prøve tape extensions igjen etter første forsøk.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...