Gå til innhold

Hvorfor har håret mitt vært kort og tynt i ca. åtte år nå, er det noe galt og hva kan jeg gjøre med det?


FurryKvinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiser du nok fett og proteiner? Har ikke noe med sjampoen å si

Anonymkode: c1db5...5b6

Minst ifølge min blodprøve jeg nettopp tok mangler jeg ikke noe, hvis jeg ikke bare har vært det i en periode bare fordi jeg har tatt forskjellige vitaminer 4-5 måneder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir håret kortere av noen sjampoer?

Hvordan kan det ha seg?

Anonymkode: d2fb9...35a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir håret kortere av noen sjampoer?

Hvordan kan det ha seg?

Anonymkode: d2fb9...35a

Det er det jeg akkurat lurer på, om hvilken type sjampo og balsamer og hår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret mitt pleide å være mer langt, tykt og fint og minst fortsatt vokste fort ut igjen da jeg var yngre før det bare begynte å røyte da jeg ble 17 år gammel, selv om jeg sannsynligvis fortsatt klippet håret mitt da det måtte klippes, sjeldent fønet eller rettet det og uansett nesten ikke hadde bedre sundt kosthold før jeg ble 17 år gammel. 

Jeg har vært bestemt å ha bedre sundt kosthold og ta forskjellige vitaminer og hår tabletter helt siden fra november i fjord og minst til april 2022 til å få tilbake min lange tykke hår igjen, spesielt siden jeg har hatt kort og tynt hår i ca. åtte år nå helt siden jeg var 17 år gammel, har ikke mange unge voksne år igjen til å være fornøyd med meg selv som en minst ung voksen med langt og tykt hår og spesielt har noe spesielt å se fram til i april 2022.

Ifølge min blodprøve manglet jeg ikke noe hvis jeg ikke bare ikke manglet noe i en periode helt siden jeg begynte å ta forskjellige vitaminer og hår tabletter i november i fjord, kan det ha vært litt stress eller hvilken type sjampo og balsam jeg brukte, feil måte jeg dusjet og vasket håret mitt eller gener eller alder som sannsynligvis har fått håret mitt til å bli litt kort og tynt i ca. åtte år nå helt siden jeg var 17 år gammel uansett?

Endret av Leasebergfladstad@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke akkurat skrevet en tråd om akkurat det samme som du fikk masse svar på?? 

Anonymkode: d131b...c1c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 17.53):

Har du ikke akkurat skrevet en tråd om akkurat det samme som du fikk masse svar på?? 

Anonymkode: d131b...c1c

Jo, men måtte beskrive det på en annet måte om å spør om noe annet om samme ting å gjøre jeg glemte og få samlet alle de viktigste sammen så dere ikke misforstår.

Endret av Leasebergfladstad@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er genetisk. Håret ditt bestemmer selv om det blir tynt, tykt, langt eller kort. 

Er det 10 tråden du lager om temaet? 

 

Anonymkode: 4ce54...0f7

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 15.19):

Hvilken sjampo og balsam har du brukt? Jeg kan sjekke om de inneholder kjemikalier som gjør at noen mister hår.

Anonymkode: 720da...e47

Før brukte jeg Tigi Bed Head sjampo og balsam før jeg begynte å bruke mildere sjampo og balsam for 4-5 måneder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket stoffskifte ditt? Det kan føre til tynnere hårvekst. 

Anonymkode: 3a1e4...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 4.04):

Ville hørt hva frisøren sa, og eventuelt legen.  Du tror ikke bare det er noe du føler selv? Jeg også røyter mye i blant men frisøren min sa at det var helt normalt. 

Anonymkode: fac9d...51d

Noen få andre nærme meg sa først at jeg sannsynligvis hadde usunt kosthold før de senere skiftet til deres meninger dere her i Kvinneguiden.

Endret av Leasebergfladstad@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minikrølla skrev (På 25.2.2021 den 20.46):

Det er ikke uvanlig at håret forandrer seg etter puberteten. Noen får litt annen farge på håret, for noe blir håret mer fett eller tørt enn der var før. På samme måte for noen også tynnere eller eventuelt tykkere hår med alderen. Du skriver at disse forandringene begynte da du var ca. 17 og at du har slitt med det i ca. 8 år. Da regner jeg med at du nærmer deg 30 nå? Husk at kroppen er på det «fresheste» i ungdomstiden og frem til ca. 25, deretter går det bare nedover ;). 
 

Siden håret dit har vert slik såppas lenge, så er det ikke noe grunn til å tro at noe er galt, men du kan eventuelt begynne på B-vitaminer som KAN være gunstig for hår, hud og negler 

Ifølge blodprøven jeg nettopp tok mangler jeg ikke noe, hvis jeg ikke bare har vært det siden jeg begynte å ta forskjellige kosttilskudd og hår tabletter i november i fjord.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må slutte å lage 100 tråder om dette, du har fått mange svar, men godtar ingen. Det er håret ditt nå, ingen sjampo eller balsam er årsaken. Noen har tynt hår, slik er det

Anonymkode: 594b3...94d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2021 den 16.03):

Du må slutte å lage 100 tråder om dette, du har fått mange svar, men godtar ingen. Det er håret ditt nå, ingen sjampo eller balsam er årsaken. Noen har tynt hår, slik er det

Anonymkode: 594b3...94d

Beklager, jeg godtar og liker høre en del av deres svar og meninger om dere virkelig har rett og ikke misforstår noen av mine spørsmål og tråder.

Endret av Leasebergfladstad@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 18.06):

Har du sjekket stoffskifte ditt? Det kan føre til tynnere hårvekst. 

Anonymkode: 3a1e4...25f

Hva er stoffskifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dra til frisøren og få en vurdering av håret ditt. De vil anbefale shampoo, balsam og andre hårprodukter som er tilpasset for ditt hår. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-2-27 den 5.03):

Det spørs hvor mye næringsstoffer kroppen din mangler. Det er forskjellig fra person til person. Noen mister hår i starten når de begynner å spise sunt, mens de går fra overvektig til normalvektig, andre får tykkere hår med en gang, andre får tykkere hår en god stund senere. De beste næringsstoffene får du fra animalske kilder, og plantelektiner kan faktisk gjøre håret grått. Det er utrolig mange unge veganere med grått hår...

Anonymkode: 3ae6a...67d

Ifølge blodprøven jeg tok mangler jeg ikke noe og jeg allerede hadde kort og tynt hår 2-3 år før jeg gikk ned i vekt.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 8.56):

Og jeg opplever det samme, spiser vegansk, ikke økologisk, er over 40 og ikke grått hår. 

Anonymkode: d05c1...6b8

Og jeg får knapt i meg sunn mat og er snart 50 uten ett grått hår..

Anonymkode: 45a8d...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minikrølla skrev (På 25.2.2021 den 20.46):

Det er ikke uvanlig at håret forandrer seg etter puberteten. Noen får litt annen farge på håret, for noe blir håret mer fett eller tørt enn der var før. På samme måte for noen også tynnere eller eventuelt tykkere hår med alderen. Du skriver at disse forandringene begynte da du var ca. 17 og at du har slitt med det i ca. 8 år. Da regner jeg med at du nærmer deg 30 nå? Husk at kroppen er på det «fresheste» i ungdomstiden og frem til ca. 25, deretter går det bare nedover ;). 
 

Siden håret dit har vert slik såppas lenge, så er det ikke noe grunn til å tro at noe er galt, men du kan eventuelt begynne på B-vitaminer som KAN være gunstig for hår, hud og negler 

Minst ifølge blodprøven jeg nettopp tok manglet jeg ikke noe, hvis jeg ikke bare har vært det helt siden oktober eller november da jeg begynte å ta forskjellige vitaminer og hårtabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...