Gå til innhold

Hvorfor har håret mitt vært kort og tynt i ca. åtte år nå, er det noe galt og hva kan jeg gjøre med det?


FurryKvinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 8.38):

Ta evt en blodprøve og se om du mangler noe, du får ikke tykt hår av å spise masse tabletter. 

Anonymkode: d05c1...6b8

Jeg mente ikke bare kosttilskudd, også sundt mat kosthold.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hår endrer struktur gjennom hele livet. Folk vokser fra seg krøllene sine, og noen får dem tilbake. Det er ikke vits å kaste penger utav vinduet for noe som ikke har dokumentert effekt. 

Anonymkode: c1432...858

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 8.48):

Dette!

Jeg hadde tynt og pistrete hår i barne- og tenåra. Spiste "vanlig mat", som kjøpebrød med pålegg, halvfabrikata og snop her og der.

La om til økologisk Paleokosthold da jeg var 20, og det tok 1-2 år før håret mitt var dobbelt så tjukt, og fikk fall. 15 år senere har jeg ikke antydning til grått hår, og får alltid komplimenter fra frisørene om at håret er så sunt og lite slitt selv om jeg bare klipper meg 2 ganger i året. :)

Bruker også kun økologisk sjampo og vasker håret 1 gang i uka. :)

Anonymkode: 84995...044

Mener du fall at det uansett røytet enn del igjen da du fikk langt og tykt hår igjen etter 1-2 år og hvordan kan håret fortsatt være sundt og lite slitt selv om du bare klipper deg to ganger i året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leasebergfladstad@ skrev (På 27.2.2021 den 4.38):

 

  Vis skjult innhold

 

Jeg har begynt å være bestemt å ha bedre sundt kosthold og ta forskjellige vitaminer og hår tabletter i minst 18 måneder til å få tilbake min lange tykke hår igjen som jeg ikke har hatt i ca. åtte år nå helt siden jeg var 17 hår gammel. Siden håret mitt har vært kort og tynt i flere år enn før, har ikke mange unge voksne år igjen til å være fornøyd med meg selv som en minst ung voksen med langt tykt hår og spesielt har noe spesielt å se fram til om 18 måneder.

 

Det er en fyr på funksjonell medisin i Oslo som hadde fått måne og grått hår. Etter en tid på bra kosthold og diverse vitaminer og mineraler, vokste håret hans ut igjen og han fikk tilbake den naturlige hårfargen sin. 

Har hørt om damer som også har fått tykkere hår og de har hatt grått hår som har fått tilbake sin naturlige hårfarge. 

Anonymkode: e1f14...81e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår vokser ca. 1-2 CM i mnd, så det er mulig. 

Anonymkode: e1f14...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShivaSol skrev (På 27.2.2021 den 3.56):

På sitt beste❤️

På sitt beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smeltemann skrev (På 27.2.2021 den 5.28):

Øl hjelper mot tynt hår,drikk mye øl  det er morsommere eller å spise tabletter.

Jeg drikker ikke øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hår vokser ca. 1-2 CM i mnd, så det er mulig. 

Anonymkode: e1f14...81e

Hva er Anonymkode: e1f14...81e?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 3.48):

Hår vokser ca. 1-2 CM i mnd, så det er mulig. 

Anonymkode: e1f14...81e

Håret mitt vokste i hvert fall fortere og lengre tidligere før det begynte bare å røytet mer enn vanlig da jeg ble 17 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 3.47):

Det er en fyr på funksjonell medisin i Oslo som hadde fått måne og grått hår. Etter en tid på bra kosthold og diverse vitaminer og mineraler, vokste håret hans ut igjen og han fikk tilbake den naturlige hårfargen sin. 

Har hørt om damer som også har fått tykkere hår og de har hatt grått hår som har fått tilbake sin naturlige hårfarge. 

Anonymkode: e1f14...81e

Dette er bare tull, man får ikke tilbake håret eller hårfargen ved å legge om kosten. Betyr det at alle som har grått hår eller måne har dårlig kosthold da mener du? 
 

Anonymkode: 4744a...3b8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 8.48):

Dette!

Jeg hadde tynt og pistrete hår i barne- og tenåra. Spiste "vanlig mat", som kjøpebrød med pålegg, halvfabrikata og snop her og der.

La om til økologisk Paleokosthold da jeg var 20, og det tok 1-2 år før håret mitt var dobbelt så tjukt, og fikk fall. 15 år senere har jeg ikke antydning til grått hår, og får alltid komplimenter fra frisørene om at håret er så sunt og lite slitt selv om jeg bare klipper meg 2 ganger i året. :)

Bruker også kun økologisk sjampo og vasker håret 1 gang i uka. :)

Anonymkode: 84995...044

Hva betyr at håret får fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg begynte med vitaminbjørner kom mistet hår ut relativt umiddelbart. Som det var før b-vitaminmangel. Det var selvsagt kort og det tar tid før det vokser ut i lengdene. Men veldig tydelig forskjell.

Anonymkode: c49cb...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 8.19):

Det er ingen vits i å ta vitaminer med mindre blodprøver påviser mangel på noe. Kroppen er ikke i stand til å ta opp mer enn den trenger, så det er fullstendig bortkastede penger, og vil ikke gjøre noe som helst for håret ditt.

Anonymkode: d02d0...14e

Jeg manglet ingenting på blodprøven, men har jeg sannsynligvis uansett lenge ikke manglet det lenge? jeg begynte ca. 4-5 måneder siden å ha bedre sundt kosthold og ta forskjellige vitaminer og hår tabletter.

Endret av Leasebergfladstad@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg startet en bedre sundt kosthold og ta forskjellige vitaminer og hår tabletter for ca. 4-5 måneder siden for å få tilbake min lange og tykke hår igjen jeg ikke har hatt i ca. 8 år nå. 

Men ifølge blodprøven manglet jeg ikke noen vitaminer og har jeg sannsynligvis uansett ikke manglet det lenge selv før jeg begynte å ha bedre sundt kosthold og ta forskjellige vitaminer og hår tabletter for ca. 4-5 måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret er genetisk. Kosthold og "vitaminer" for håret vil ikke hjelpe.

Anonymkode: 0b109...2dd

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 17.36):

Håret er genetisk. Kosthold og "vitaminer" for håret vil ikke hjelpe.

Anonymkode: 0b109...2dd

Men har jeg sannsynligvis ikke manglet alle vitaminene lenge selv før jeg begynte å ha bedre sundt kosthold og ta forskjellige vitaminer og hår tabletter for 4-5 måneder nå?

Endret av Leasebergfladstad@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 10.3.2021 den 10.36):

Dette er bare tull, man får ikke tilbake håret eller hårfargen ved å legge om kosten. Betyr det at alle som har grått hår eller måne har dårlig kosthold da mener du? 
 

Anonymkode: 4744a...3b8

Nei, det betyr at man har vitaminmangler uten å vite det, og at prosessene i kroppen ikke fungerer s de skal. 

De som spiser mye naturlig mat, og mye frukt og grønt og bær, og tar vitaminer, holder seg bedre enn de som spiser søtsaker,ferdigmat og mye næringsløs mat. 

Anonymkode: e1f14...81e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leasebergfladstad@ skrev (På 13.3.2021 den 12.38):

Hva betyr at håret får fall?

Fall i hår betyr at det blir litt bølger i håret. 

Anonymkode: e1f14...81e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håret er genetisk. Kosthold og "vitaminer" for håret vil ikke hjelpe.

Anonymkode: 0b109...2dd

Nei, det er feil. Men riktig kosthold og vitaminer får man finere hud og finere hår. Det hjelper. 

Anonymkode: 1686c...c0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leasebergfladstad@ skrev (1 time siden):

Jeg startet en bedre sundt kosthold og ta forskjellige vitaminer og hår tabletter for ca. 4-5 måneder siden for å få tilbake min lange og tykke hår igjen jeg ikke har hatt i ca. 8 år nå. 

Men ifølge blodprøven manglet jeg ikke noen vitaminer og har jeg sannsynligvis uansett ikke manglet det lenge selv før jeg begynte å ha bedre sundt kosthold og ta forskjellige vitaminer og hår tabletter for ca. 4-5 måneder?

Blodprøvene viser ikke alltid rett. Er bare bra å ta tilskudd av forskjellige vitaminer og mineraler. 

Vil anbefale deg å kjøpe flytende zink og B12 av merket vimergy på glimja.no. Det er veldig god kvalitet. Anbefaler også å kjøpe vimergy Micro-c, den taes lettere opp i kroppen enn ester-c.

Anonymkode: 1686c...c0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...