Gå til innhold

Hvorfor har håret mitt vært kort og tynt i ca. åtte år nå, er det noe galt og hva kan jeg gjøre med det?


FurryKvinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 2021-6-8 den 10.23):

Håret ditt lever også i sykluser, og hvordan strukturen var da er ikke den samme nødvendigvis nå. Du kan se det på de som går fra krøllet i barndommen, til slett i tenåringsalder og til krøllete i høyere alder feks.

Grer du håret? Det er normalt å miste 100 hårstrå til dagen. Hvis du ikke børster håret daglig og dusjer annenhver dag feks, så ser det ut som du mister mer hår enn normalt selv om du ikke gjør det. 

Anonymkode: 0ae24...5c9

Jeg har uansett ikke brukt børste på lenge, nå bruker jeg mest hendene mine som kam til å greie håret mitt og noen ganger stor afro kam.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2021-3-16 den 23.08):

Mister du mye hår er det noe galt med kostholdet og livsstilen din. Man mister ikke mye hår ved å gnukke på sjampo og balsam.

Anonymkode: d2bf5...0b2

Noen få andre sier at de får ikke lett hårtap av og fortsatt hadde fint hår selv om de har litt dårlig kosthold, sa at de også minst ikke mangler vitaminer ifølge blodprøve og at det mest bare er genetisk.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FurryKvinne skrev (På 3/18/2021 den 22.22):

Det er det jeg akkurat lurer på, om hvilken type sjampo og balsamer og hår?

Ble ikke nylig produkter (tror det var både shampo og balsam) fra OGX trukket tilbake fordi de gjorde at folk mistet mye hår? Jeg har opplevd det selv med shampo fra Korres.

Men vanligvis er det hormoner og kosthold som styrer. Bruk milde produkter, gjerne uten silikoner og sulfater, og ikke vask for ofte. :) 

Anonymkode: ceffb...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-3-19 den 18.06):

Har du sjekket stoffskifte ditt? Det kan føre til tynnere hårvekst. 

Anonymkode: 3a1e4...25f

Jeg tror legen så også gjennom mine hormoner gjennom blodprøve og sa at det var også normalt som i hvert fall en annen sa det som vet også om min blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever du under sterkt stress? Det kan være en mulig årsak.

Jeg gjorde det i flere år, og det som skjedde var ikke at jeg begynte å røyte, men at fler og fler av hårstråene sluttet helt å vokse. Håret ble mer og mer tynt og slapt, det hjalp ikke hva jeg spiste av kosttilskudd eller hva slags shampoo jeg brukte. Husker jeg var fortvilet over å bli så tynnhåret, jeg hadde alltid hatt tett og fyldig hår.

Noen måneder etter jeg kom ut av den stressperioden, kunne jeg tydelig se at det var vokst ut masse nye hårstrå, med tiden har de vokst helt ut, og håret er igjen sånn som det var for mange år tilbake.

Anonymkode: 41acf...afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ble ikke nylig produkter (tror det var både shampo og balsam) fra OGX trukket tilbake fordi de gjorde at folk mistet mye hår? Jeg har opplevd det selv med shampo fra Korres.

Men vanligvis er det hormoner og kosthold som styrer. Bruk milde produkter, gjerne uten silikoner og sulfater, og ikke vask for ofte. :) 

Anonymkode: ceffb...df6

Er rød og blå Tigi sjampo og balsam også som de fra OGX og Korres, jeg sluttet å bruke dem siden oktober i 2020 i fjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FurryKvinne skrev (59 minutter siden):

Mener stylet håret, tror ikke jeg har særlig gjort det.

Bleke og style er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (24 minutter siden):

Bleke og style er to forskjellige ting.

Betyr å blekne å farge hår? Nei, jeg har ikke gjort det heller.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-5-20 den 23.58):

Jeg mistet håret pga ppiller, gleder meg til å få det tilbake. Skal ikke farge eller noe. Kun kure og spare min naturlige hårfarge ut. Aldri mer ppiller... Sink og magnesium håper jeg du tar, det er mineraler man ikke kan se om om mangler, siden det er spredt rundt i kroppen. 

Anonymkode: 6a015...b2a

Jeg tror legen så også gjennom mine hormoner gjennom blodprøve og sa at det var også normalt som i hvert fall en annen sa som vet også om min blodprøve.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FurryKvinne skrev (1 time siden):

Betyr å blekne å farge hår? Nei, jeg har ikke gjort det heller.

Bleke betyr å bleke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (53 minutter siden):

Bleke betyr å bleke

Da vet jeg ikke hva bleke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peonjenta skrev (21 timer siden):

Kan du ikke google heller?

Nei, jeg har ikke bleknet håret heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du blir eldre. Kroppen, inkludert håret, forandrer seg. 

Anonymkode: 1c6f6...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 2021-8-8 den 19.22):

Herregud, du blir eldre. Kroppen, inkludert håret, forandrer seg. 

Anonymkode: 1c6f6...ceb

Men håret mitt forandret seg så litt for tidlig for meg i alder 17.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-3-8 den 3.48):

Hår vokser ca. 1-2 CM i mnd, så det er mulig. 

Anonymkode: e1f14...81e

I slutten av mars i år klippet noen håret mitt ganske kort, men vokste fort ut igjen ca. fire og omtrent så langt som det var før det det ble klippet sist gang etter bare på ca. en og en halv måned.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-8 den 19.22):

Herregud, du blir eldre. Kroppen, inkludert håret, forandrer seg. 

Anonymkode: 1c6f6...ceb

Jeg snakket med en også om mitt hår, hun sa at hun hadde en periode kort hår selv og fikk lengre med å klippe det litt for ofte, ta forskjellige vitamin kosttilskudd og brukte kerastase hårkur i ca. sju måneder.

Jeg har minst tatt forskjellige vitamin tilskudd helt siden november i 2020, prøvd å passe på å klippe håret når det må klippes som det vanligvis må hver 3-5 måneder og bruker en hårkur til å ha tre minutter i håret annenhver gang jeg dusjer.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (På 2021-6-8 den 10.29):

Ja, fantastisk🤣🤣🤣🤣  det hjelper jo som bare juling 🦾🦾🦾😝

Mener du at det er sant nettet Anthony William medical medium og søk etter håravfall/hairloss. det du svarte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...