Gå til innhold

Fomleriene

Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke dette har blitt noen sutrebok. Enig med de andre i at du må få lov til å skrive om det som skjer både på godt og vondt. Når du ikke føler deg bra så kan det være godt å få litt oppmuntring av andre.

Ha en god dag :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, nei så er det ingen sutrebok da! ;) Tusen takk for at jeg har dere! :bukke: :klem: Klart jeg blir fokusert på ryggen når den har vært så ille, men nu går alt så meget bedre. :danse: Mangler ennå litt på å være 100% bra (litt stivt), så det blir ikke trening før over helgen.

Skal begynne i "ny" jobb mandag, dvs utplassering i 6-9 mnd. Grugleder meg. ;) Gruer meg mest til å bli helt fersk igjen, og jeg vet heller ikke så mye rundt det praktiske ennå. Kunne tenkt meg noen dager høstferie allerede andre uken, får se hvordan det går. :ler: Så i dag ble plutselig siste dag på jobb siden jeg skal til Oslo i morgen. Ble litt rart... Ikke fikk jeg tid til å rydde kontoret heller, får ta en tur innom i helgen. Men tiden går utrolig fort, ikke lenge til det er vår og jeg er tilbake. :)

Etter diverse regneøvelser i går så innser jeg at det ikke blir noe husbygging på oss (i denne omgang). Skal jo sove godt om natta også, og ikke frykte at renta skal bli opp mot 10% igjen.. Har også innsett at jeg må roe meg ned i min hus-fanatisme. ;) Vi har det faktisk veldig greit her vi bor, og bare vi får gjort diverse oppussing og praktiske grep så tror jeg litt av følelsen av at vi har alt for liten plass går vekk...

Livet er egentlig helt allright!! :)

Rygg: :icon_smile: (nesten bra)

Kosthold: :) (men skal ut i kveld ;))

Trening: :plystre: (ingenting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter diverse regneøvelser i går så innser jeg at det ikke blir noe husbygging på oss (i denne omgang). Skal jo sove godt om natta også, og ikke frykte at renta skal bli opp mot 10% igjen.. Har også innsett at jeg må roe meg ned i min hus-fanatisme.  ;) Vi har det faktisk veldig greit her vi bor, og bare vi får gjort diverse oppussing og praktiske grep så tror jeg litt av følelsen av at vi har alt for liten plass går vekk...

Livet er egentlig helt allright!!  :)

Halve gleden er å planlegge og å drømme, og blir det ikke noe ut av det, så har man jo kost seg med drømmene :)

Gøy å se i huskataloger bare for å få litt tips til innredning/løsninger hjemme også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nysgjerrige dere er da! ;)

Det er ikke noe særlig glamorøse greier, skal rett og slett jobbe en stund i et annet firma for å lære litt mer om risikoanalyser. Får lønn av min vanlige arbeidsgiver i perioden, men er altså prisgitt det opplegget som blir lagt for meg. Såpass spesielt opplegg at jeg står i fare for å bli "avslørt", men hvis noen kjenner meg igjen så har de nok gjort det for lenge siden. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nysgjerrige dere er da!  ;)

Ja, må bare innrømme det, men det er selvfølgelig frivillig å svare. Det er ikke meningen å få deg til å skrive ting du ikke vil. Takk for svar.

En riktig god helg til deg, Fru Fomle :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må bare innrømme det, men det er selvfølgelig frivillig å svare. Det er ikke meningen å få deg til å skrive ting du ikke vil. Takk for svar.

En riktig god helg til deg, Fru Fomle :klem:.

Det var absolutt ikke stygt ment at jeg skrev det, Hannen, synes bare det er kjekt at dere er intressert! :klem: Er egentlig ikke så veldig redd for å bli kjent igjen, da burde jeg ikke skrive som jeg gjør her inne.. ;)

Jeg liker veldig godt det jeg jobber med selv, men når jeg møter nye folk og skal fortelle om hva jeg gjør på jobb så blir de fleste ganske fjerne i blikket og ser ut som de tenker "det der høres jo dritkjedelig ut" :ler:. Hvis man for eksempel er sykepleier eller lege eller bibliotekar så er det yrker de fleste har et forhold til og ihvertfall til en viss grad (tror de) vet hva det går ut på. Tror nok også mange har en oppfatning om hva en ingeniør gjør, men det er temmelig langt fra det jeg sysler med til daglig. Sitter stort sett i møter, leser små og store notater/rapporter og klimprer litt på PCen. :ler:

Snik-veide meg i dag tidlig, var faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd.. :) Er under stratvekt ennå. Fra mandag må jeg komme igang med å skrive kalorier igjen, men selvfølgelig kom det en mail i går om at arbeidsboken min på Grete Roede blir stengt flere dager neste uke. :forvirret: Jaja, klarer meg vel uten... Kanskje kan det bli litt trening også etterhvert..

Rygg: :icon_smile:

Kosthold: :forvirret:

Trening: :sjenert:

I dag er det fryktelig skiftende vær - i et øyeblikk strålende sol og i det neste høljer det ned. :forvirret: Hr Fomle måtte på jobb, hadde egentlig planlagt at vi skulle møtes inni byn og gå og handle litt om en stund. Men med dette været så vet jeg ikke.. Og Kvadrat på slike lørdager er definitivt for viderekommende. :forvirret:;) Blir litt oppgitt av hvor mye klær og utstyr disse ungene egentlig trenger.. Har en sønn som sliter ut joggesko og bukser på 3 dager... Nå er det såpass sent på høsten at jeg tror han får leve med de fillete skoene noen uker til, men han trenger jo både skikkelige vintersko og -støvler.

Og jeg som gjerne kunne tenke meg enda en liten en... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halve gleden er å planlegge og å drømme, og blir det ikke noe ut av det, så har man jo kost seg med drømmene :)

Gøy å se i huskataloger bare for å få litt tips til innredning/løsninger  hjemme også!

Er så enig så enig. :)

Men samtidig så har nok mine drømmer og frustrasjoner over at vi aldri finner et hus som passer gått ut over min stakkars mann. ;) Jeg skal heller nå prøve og planlegge for oppussing av stua, det er noe jeg har sett fram til lenge. Men når det er nær vikrelighet så er jeg allerede i tankene mine igang med neste prosjekt.. Og det er litt slitsomt å alltid være to måneder etter sine egne planer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppussing er gøy, har et prosjekt på gang jeg også. Skal pusse opp en gang, og den er det minst et år siden vi snakket om at Nåååå var det på tide ;)

Kikket på maling i går, og jeg tror jeg er såpass kjedelig at jeg velger en farge som heter Skygge, den har vi fra før, og den liker jeg utrolig godt...

Ha en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madeline
Blir litt oppgitt av hvor mye klær og utstyr disse ungene egentlig trenger.. Har en sønn som sliter ut joggesko og bukser på 3 dager... Nå er det såpass sent på høsten at jeg tror han får leve med de fillete skoene noen uker til, men han trenger jo både skikkelige vintersko og -støvler.

Og jeg som gjerne kunne tenke meg enda en liten en...  :ler:

Det med klær og sko som blir fort utslitt kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Poden har slitt noe veldig på klærne sine helt fra han lærte å krabbe (og nå er han 13). De er som regel utslitt lenge før de er for små. Tror det kan være litt typisk gutter. Jentene mine sliter ikke på langt nær like mye på klærne sine. Unger er dyre i drift i klevegen :kgblunk:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og venter på at Hr Fomle skal komme hjem så vi kan komme oss ut på handel... Greit å ha lommeboka med. ;):sjarmor: Burde vel egentlig ryddet litt her, ser ut som et bombenedslag på kontoret her for tiden. Store bunker med papir, bøker, klær, leker og duker i et eneste sammensurium. :forvirret:

Skal i selskap med hele familien i kveld. Blir sikkert koselig, men det har vært ganske mye på tapetet i det siste så en rolig kveld i sofaen kunne kanskje fristet mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lukk døra til kontoret og slapp av. Rydde kan du gjøre en annen dag. Høres ut som du trenger å slappe av litt.

Hehe, ikke så lett å stenge ute rotet når PCen står her inne. Men jeg klarer fint å koble ut dårlig samvittighet når det gjelder rydding og vasking, det er jeg pent nødt til for tiden! ;)

Har vært ute og handlet endel klær til ungene. De trengte mest bukser, så det passet fint det var 25% på KappAhl. Fikk 5 bukser (3 jogge, 2 dongri), 1 t-skjorte, 1 boxer og 2 luer for 750,-. Det kunne vært verre..

Må begynne å tenke på hva jeg skal ha på meg i kveld, ikke lett! :klø: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagsklem til deg :klem:  Fant du noe å ha på deg?

Ja, jeg slapp å gå naken. :ler: Koselig selskap med masse god mat (litt for mye ;)), og siden vi hadde ungene med så kom vi oss tidlig hjem også.

I dag har vi vært på tur i skogen på turorientering. Deilig å komme seg ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orientering er knall! Bruker egentlig å være med årlig på turorientering om høsten, men siden jeg er her oppe, så blir det heller vanskelig ;) Er det vanskelig løype eller? Jeg bruker å halveis krepere etter de tre første postene.. :ler:

Så koselig at det var hyggelig i selskap. Mye godt å spise ja ;) men det hører med tross alt :klem:

God søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...