Gå til innhold

Fomleriene


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Håper sønnen din (og resten av Fomlefamilien) får en fin dag på lørdag! :gratulerer:

Synd med O-løpene, men det går nok bedre neste gang. :tommelsmil:

Jeg er elendig når det gjelder orientering... Var... Lenge siden det var del av pensum, heldigvis... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk @lfa! :klem:

Jeg er ikke akkurat noen stor orienterer selv, bruker så og si aldri kompass og det er derfor det går så j.... dårlig til tider. ;) Skjerpings der!!!!

Akkurat nå lurer jeg på hvordan jeg skal rekke alt sammen... :overrasket: Har vært en superstress dag på jobb til nå, adrenalin-nivået ligger alt for høyt kjenner jeg. Og det er egentlig ingen grunn for det (nå lenger). Så nå sitter jeg og prøver og puste rolig inn og ut... Alt er i rute for helg....

Slanking kan jeg visst bare glemme for tiden. :ironi: Har alt for mye og tenke på, og masse dumme tanker som gjør at godteposen frister mye mer enn en treningrunde... :sjenert: Dårlig samvittighet i lange baner for mine søte små, og nå skal jeg etter planen begynne å reise enda mer i en periode og da blir det enda mer stress og dårlig samvittighet. Det var jo akkurat nå jeg hadde trengt treningen for å få litt overskudd. Men jeg får det ikke til! :sur::sur::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var bursdagselakspaet unnagjort! :gratulerer:

Alt gikk kjempefint. Det var 6 små gjester og 2 mødre, alle oppførte seg eksemplarisk (tom mødrene :ler:). Min lille pode er ikke verdens beste til å dele på lekene, og han hadde en episode der han ville slå moren til en av jentene... :rodme: Huff, dårlig oppdragelse!! :sjenert:

I dag er jeg vond i ryggen igjen. Det er forventet, har brukt høye hæler på jobb 3 dager denne uka. Pluss ikke gjort øvelsene heller.... :sjenert: Sitter og lurer på om jeg skal ta en sykkeltur siden det er så flott vær, så hvis noen vennligst kan gi meg et spark bak og jage meg ut ville jeg satt pris på det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hannen! :ler:

Det hjalp faktisk! Riktignok ble det en liten joggetur (30 min) istedet for sykling, men jeg er fornøyd jeg! :) Kjente ingenting i ryggen heller, selv om det var asfalt-rute. Og så tok jeg rygg/mage-øvelser etterpå.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Kjekt å kunne være til hjelp. En 30 minutters joggetur er slett ikke verst det. Mye bedre enn å ligge i sofan. Så nå kan du ha god samvittighet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God samvittighet nå også! :)

Har vært på en lang tur i skogen, tur-orientering. Fant alle og får masse poeng! Gullmerke er i sikte, det er greit å ha en gulrot når to (eller fire?) stae små og store er på tur! :)

Skal ha kjøttboller i brun saus til middag, har startet prosjektet "tøm fryseboksen". Tror det ligger masse der vi bare kan kaste.. :forvirret:

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har startet prosjektet "tøm fryseboksen". Tror det ligger masse der vi bare kan kaste..  :forvirret:

Det holder vi på med også. Vår var så full at det ikke var plass til noe mer. Nå begynner det å bli litt bedre men jeg må ta en full opprydning nedi der en dag slik at det blir mer system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

System er tingen ja, Hannen! Vi slenger bare nedi etterhvert og aner derfor ikke hva som ligger på bånn. Jaktsesongen er også i gang igjen, og vi har enda mye kjøtt igjen fra ifjor... Så det får bli hjort til middag hver dag i en uke. :ler:

Drar til Oslo på møte i morgen, og bør fremstå respektabel. Fant selvfølgelig ut at jeg har glemt å vaske de respektable klærne, så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. :klø: Hadde det enda vært hverdag så kunne jeg kjøpt meg noe nytt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som går på jakt hos dere? Er det deg? Høres godt ut med hjort. Her må vi nok ta til takke med det vi får tak i på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som går på jakt hos dere? Er det deg? Høres godt ut med hjort. Her må vi nok ta til takke med det vi får tak i på butikken.

Nei, det er ikke meg. Min jegerkarriere tok en brå slutt for 10 år siden dengang jeg skulle lære meg å kaste ut leirduer med en manuell utkaster av plast. Jeg fikk det ikke til, og ble så sint at jeg ikke ville skyte heller. Og har aldri gjort det siden.. :ler: Så jaktinga står mannen for. De har 2 jaktlag på jobben, og hans gruppe skal ut neste helg.

Hjortekjøtt er godt, men glemmer alltid at vi har det (jamfør system i fryseren :roll:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg tilbake til utgangspunktet - 74,0 kg igjen. :forvirret: Veldig forventet etter uker i "sus og dus", håper dette kan være et lite mentalt vendepunkt. For nå SKAL jeg skjerpe meg!! Begynner å skrive kalorier i dag, selv om jeg ikke har 100% kontroll på det jeg har fått i meg idag (flyfrokost + konditorilunsj).

Denne uka skal jeg altså trene 4 ganger (har lovet Hannen), håper jeg klarer en god begynnelse allerde i kveld. Er alene med ungene, så det får bli trimsykkel. Bør nok ikke jogge uansett, vondt i ryggen etter nok en dag på høye hæler. Nå er det heldigvis ingen møter i overskuelig framtid der jeg må framstå "respektabel", så i morgen er det tilbake til Ecco-sandaler. :) Bør vel investere i noen lave finsko for å slippe det styret. Ah, en handleunnskyldning! :sjarmor:

Nå må jeg gå og gjøre min borgerplikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Escada¤

Heisann.... Hvordan gikk møtet? :smilbla: Forstå ikkje koss folk klare å slanka seg eg... Eg får ikkje omstillt meg mentalt i d heila tatt... :klø: ER så vansklig... Men eg slite litt med at min bedre halvdel sitter der og spiser MASSE godt.. vil ha sånne og sånne middager.... osv... Då syns eg d blir veldig vanskelig å sette meg ned å la være å spisa d han spise... laga en anna middag til bare meg.. Klare d bare ikkje! det er bare for hardt.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: ¤Escada¤: Hvis du ikke har behov for å slanke deg så trenger du ikke bekymre deg for slanking heller! :) Det er for kjipt å bruke store deler av livet på å tenke på de 2-3 kg man veier for mye.. Men jeg er dessverre sånn selv også :forvirret:. Men akkurat nå er det vel nærmere 5-6 enn 2-3 ;). Egentlig så er det ikke så veldig vanskelig å gå ned i vekt. Men det bør gjøres på en måte så man relativt enkelt klarer å holde vekten når man har gått ned. Hvis man faller tilbake i gamle vaner etter avsluttet "kur" så går man bare opp igjen - og mer enn man tok av! Og så havner man på jojo-karusellen.. Så mitt mål er å finne motivasjon til å endre litt på livstilen så jeg slipper det styret der! Og kunne unne meg litt ekstra innimellom. ;) For jeg eeeelsker god mat! :sjarmor:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

* innom for å sjekke om Fru Fomle trimmer som lovet* Ser lovende ut dette, Fru Fomle. Trimsykkel er bra trim det. Pass på ryggen din.

Godt å ha noen som passer på meg!! :):klem:

Ja, jeg syklet 30 min og tok øvelser mens jeg så 71 grader nord i går. :klappe:

I dag tror jeg ikke det blir så mye, må "spare" meg til full klaff på o-løp i morgen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å ikke drive med for mye i dag siden du skal på o-løp i morgen. Du høres da passe sprek ut som driver med det. Det virker som du gjør det rimelig bra også. Lykke til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å ikke drive med for mye i dag siden du skal på o-løp i morgen. Du høres da passe sprek ut som driver med det. Det virker som du gjør det rimelig bra også. Lykke til i morgen.

O-løpene går litt opp og ned for å si det mildt! Men det er utrolig gøy og passer meg perfekt, kan alltid skylde på dårlige veivalg istedet for dårlig kondis! ;)

Nå skal jeg finne fram lappen fra Grete Roede og få begynt kaloriskrivingen her... Bra dag til nå i matveien, men kvelden er en utfordring. Spesielt når vi har to åpnede chipsposer + sjokoladekake i kjøleskapet. Har ikke akkurat jern-vilje i mat-veien nei. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lurt å ha chips og kake liggende, nei. Da er det nesten som du kan høre at det roper på deg. Klarer du deg gjennom kvelden uten å smake på godsakene så er du flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...