Gå til innhold

Fomleriene


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Morro med visninger. Er så mange rare folk som leier ut leiligheter :forvirret: Blir nesten litt skremt. Tror det er mange ekle menn som ønsker at unge jenter skal leie hos dem. Ser ofte i avisen; "Leilighet til leie. Perfekt for kvinnelig student" håhå..ingen tvil hva en er ute etter.. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille Ballerina: Vi har ikke så veldig lyst til å ha utleieleilighet hvis vi kan slippe, men så er det en sabla grei ekstrainntekt da. ;) Har jo leid i mange år selv, og det er utrolig hva folk kan leie ut ja! :forvirret: Utnytter nye studenter som kommer til et nytt sted og ikke aner hva de kan forvente å få for det de betaler..

Marillia: Hei på deg :vinke:, koselig med noen "nye" fjes i boka mi. Har lagt merke til deg, du virker blidere enn avataren gir uttrykk for. ;):ler:

Har blitt litt mye sjokolade i dag, håper det går bedre i morgen. Kan ikke garantere at jeg orker å gå på jobb i morgen, selv om ryggen virker bedre nå enn i morges. Egentlig fy fy og si, men.. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vurderer seriøst å bytte avatar... Men så har jeg jo liksom blitt vandt med denne furtne jenta da :ler:

Hørest ikke god ut, denne ryggen din... Har hatt mye problemer med ryggen min før, men det er et par år siden siste runde * bank i bordet *

God bedring :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har vondt i ryggen tilbringer jeg et par timer på gulvparketten, og sover litt ;) Det er min måte å bli kvitt den på, mens søstern min ikke kan ligge i sengen en gang når hun har vondt i ryggen :forvirret: Ille er det uansett :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring, Marillia og Ballerina! :klem:

Er ikke på jobb i dag heller. :rodme: Burde vel det siden ryggen er mye bedre enn i går, men det er fremdeles ganske vondt å sitte. Skal snart avgårde til fysio, så får vi se hva han sier. Mulig han kan få løsnet litt på stive muskler også baki der..

Tyvtittet på vekta i dag også... Faktisk 0,6 mindre enn i går, så det er ihvertfall en motivasjon til å stå på resten av uka. Har spist opp resten av Anton Berg esken i dag så nå kan ikke den friste meg mer.. ;)

Får se om jeg kommer meg ut på en liten spasertur etterhvert, nydelig vær ute akkurat nå. Så lenge det varer...

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørest ikke godt ut!

Jeg har i alle fall lett for å spenne alle muskler når jeg har vondt, og det gjør bare vondt verre. Du får ta på deg gode sko og gå litt i ulendt terreng!?! Og be fysioterapauten massere litt også ;)

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørest ikke godt ut!

Jeg har i alle fall lett for å spenne alle muskler når jeg har vondt, og det gjør bare vondt verre. Du får ta på deg gode sko og gå litt i ulendt terreng!?!  Og be fysioterapauten massere litt også ;)

:troest:

Kunne trengt litt massasje ja! Må jo som regel betale for den, kan ikke si jeg har en overivrig mann på det området! ;)

Hmmm, kanskje jeg burde gjøre alvor av planen om å dra på Sola-stranden og gå i sanddynene. Skal visst være veldig bra for ryggen... Men kjedelig å dra alene.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjedelig å gå tur alene... Det er lettere å snike seg unna (snakker om god erfaring i det) Du får tvinge noen til å gå sammen med deg!

Skal kjøpe meg en Mp3 spiller, og se om det hjelper litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen medikamentell behandling for smertene, og hvis ja, hvilke medisiner har du fått? Hva med elektrosimulerende behandling? 70 % av de som prøver TENS blir smertefri. Bare et tips :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjedelig å gå tur alene... Det er lettere å snike seg unna (snakker om god erfaring i det) Du får tvinge noen til å gå sammen med deg!

Skal kjøpe meg en Mp3 spiller, og se om det hjelper litt ;)

Jeg har mp3-spiller, men det er kjedelig for det. ;) Ble ikke tur på stranda, men fikk meg en luftetur i skogen om ikke annet. Kan vel ikke helt kalles trim, men greit for i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen medikamentell behandling for smertene, og hvis ja, hvilke medisiner har du fått? Hva med elektrosimulerende behandling? 70 % av de som prøver TENS blir smertefri. Bare et tips  :klem:

Nei, jeg bruker ingenting. Skal jammen sjekke ut litt mer om TENS, takk for tips! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Det er i alle fall godt for ryggen å gå i skogen, og for øvrig resten av kroppen også! Har gått en liten tur jeg også, det ble en tur rundt i nabolaget. Å gå på asfalt er ikke så bra, men dog bedre enn ingenting!

Har ikke hørt om TENS før, må sjekke det ut ;)

Ha en fin kveld da :vinke:

Endret av Marillia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare hyggelig :klem: Håper du finner noe som kan hjelpe deg. Er så mange skumle medikamenter ute på markedet. En burde være mer åpen for det alternative. Jeg har iallefall fått mer hjelp av det, enn medikamentell behandling. God kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk ryggforeningen.no og les mer om bruken av TENS. Jeg har sett pasienter som har gått ut med rak rygg etter behandling, og aldri hatt de samme smertene igjen. Helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk ryggforeningen.no og les mer om bruken av TENS. Jeg har sett pasienter som har gått ut med rak rygg etter behandling, og aldri hatt de samme smertene igjen. Helt fantastisk!

Nå har jeg lest litt på ryggforeningen og der var det jammen meg mange gode tips og hente. :) Kanskje jeg skulle prøve akupunktur, synes TENS hørtes litt "skummelt" ut. ;)

Jobb i dag, det gikk egentlig greit nok det. Eneste var at jeg gikk rundt med en kjempstor klump i magen - uten noen god grunn! :overrasket: Ikke noe gøy akkurat. Var og snakka med bedriftslegen også, nå får jeg fysioterapauten på jobb til å komme å se på sittestilling osv. Han ville også gjerne ha røntgenbildene for å gjøre seg opp sin egen mening. Jo flere kokker jo mere søl blir det vel. ;)

Må også innrømme at jeg har vært på o-løp i dag. :rodme: Ikke lurt for ryggen sin del, men du så deilig det var likevel! Det var definitivt verdt det! :) Nå er det ikke løp før til våren igjen, så det var kjekt med et siste krampetrekk!!

Var også hos tannlegen med 4-åringen, det kan jo være en utfordring! ;) Holdt på å skjære seg også fordi det kom ut ei lita jente (ca 5 år) som utbasunerte: "Eg hate å vær hos tannlegen. De tok fram båret, og det gjor kjempevondt!" Etterpå kom mora og siden jeg kjenner henne litt så begynte hun å legge ut om sprøyter, bor og bedøvelse.. Tror det var derfor min lille pode nektet å sette seg i stolen da det ble vår tur! Heldigvis gikk det veldig fint da han satt på fanget mitt, og tannlegen sa at han hadde det fineste og hviteste tennene hun hadde sett den dagen! Da var han stolt gitt! :) Neste gang skulle han til og med sitte i stolen alene!! ;)

Tror jeg må trekke tilbake lovnaden om 4*trim denne uka, hvis jeg ikke skal regne med gårsdagens spasertur. Blir dårlig med svømming i morgen siden det er foreldremøte i barnehagen. Da må jeg i tilfelle gå rett fra jobb, får se hva jeg gidder og orker.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men du, det er ikke særlig skummelt med TENS. Jeg har brukt det, kjenner ingenting. Er bare elektriske impulser, ikke støt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Sliter du med ryggen igjen... Huff, hørtes ikke noe godt ut!! Du får ta vare på deg selv, og lytte til kroppen... Vær forsiktig! Men gratulerer så mye med vektnedgang!! :klappe: Det gjør litt med motivasjonen å se at det man gjør hjelper :) Har faktisk vurdert å begynne på håndball igjen jeg... Bare for morro! Så nå venter jeg bare på treningstider fra venninna mi... Så får vi tro at ryggen tåler det bedre enn for 4 år siden... :sjenert:

Endret av LinKri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Ballerina og LinKri, tusen takk for oppmuntrende ord!

Trenger litt av det i dag, har aldri hatt så j.... vondt noen gang tror jeg... :cry: Vet at det er fullstendig selvforskyldt, derfor dro jeg faktisk på jobb i dag. Stiv og verket som besatt, så etter 2 timer uten å ha gjort noe mer fornuftig enn å tenke på hvor vondt jeg hadde... Satt 1 time på møte der jeg bare måtte bite tennene sammen og røre meg minst mulig.

Etter en svær lunsj som inkluderte en kjempemuffins og en sjokolade :forvirret: dro jeg til stranden og gikk i ca. 40 min. Merket ikke noe særlig bedring, men fikk ihvertfall litt bevegelse. Nå går jeg også og spenner omtrent alle andre muskler i kroppen også, ikke særlig behagelig i lengden.

Tror jeg skal gjøre minst mulig resten av dagen. :roll:

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gyldig grunn til å ikke trene 4 ganger denne uka, Fru Fomle. Konsentrer deg om å bli bra i ryggen din nå og så kommer du sterkt tilbake senere :klem: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...