Gå til innhold

Fomleriene


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve meg på et lite dagbokprosjekt, men det spørs vel hvor vellykket det blir... :rodme:

Saken er at jeg trenger et sted for å motivere meg. Motivere meg til å bli kvitt ryggsmerter og kunne trene slik jeg har lyst til igjen... Kunne ta meg skikkelig uten at det fører til 14 dager der jeg ikke kan gjøre noe... Eller kunne leke og tulle med guttene mine uten å være redd for at feil bevegelser skal sette meg ut av spill i dagevis... Og forhåpentligvis kan jeg gå ned noen kilo på veien også. Er ikke overvektig iflg BMI og fettprosenten er også forholdsvis grei, men er slapp i fisken og trenger litt oppstramming (spesielt midtpartiet ;)).

Har veid og målt meg i dag:

Vekt: 74,0 kg

Overarm: 27,3 cm

Bryst: 97,3 cm

Midje: 83,0 cm

Hofte: 100 cm

Ende: 101,2 cm

Lår: 59,0 cm

Ja ja, here we go....

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: til deg også ¤Escada¤ :)

Har bakt to stk rugbrød i dag og gått en tur med guttene. De syklet og jeg halset etter, så det ble da litt trim ;). Men så laget jeg en altfor god ostesaus til middag og da hjelper trimmen så lite :ler:. Sitter og venter på at Hr Fomle skal komme hjem fra guttetur sånn at jeg kanskje klarer å motivere meg for en liten sykkeltur. Spørs vel om ikke sofaen lokker mer...

Sykling skal jo egentlig være veldig bra når man har problemer med ryggen, men jeg blir som regel stokk stiv :sur: . Syklet til jobb på fredag (totalt 22 km), prøvde da å sykle på lavere gir og tråkke som f.... Og da ble jeg faktisk ikke så stiv, så jeg håper at det kan være veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer med dagbok :vinke: Gleder meg til å følge med i den. Rugbrød er utrolig godt! Jeg har verdens beste oppskrift på rugbrød, og tror ikke jeg ville greid meg uten. Kan ikke sammenlignes med kneipbrød ;) Jeg har selv hatt "treningssølibat" i nesten seks uker nå, og den 29 august begynner jeg å trene for fult igjen. Det skal bli deilig! Lykke til med treningen, og håper at du blir bedre i ryggen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsner, Lille Ballerina og LinKri! :-D

Rugbrødet ble faktisk veldig saftig og godt denne gangen. Laget av ferdig melblanding, så hvis du har en oppskrift og dele Ballerina tar jeg gjerne imot. :) Laget Ingers rugbrød for lenge siden, det var så stor oppskrift at kjøkkenmaskinen min nesten ikke taklet det (kliss overalt :frustrert: )... Og brødene ble sinnsykt kompakte, så det var ingen stor suksess akkurat! :ler:

Jeg syklet i går! 24 km.. Var stiv da jeg gikk av sykkelen, men ingen verk utover kvelden og bare litt stiv i dag tidlig :danse:. Tror jammen jeg skal kline til med en liten joggetur i kveld + styrkeøvelsene mine. Jeg blir litt demotivert når fysioterapauten sier jeg kun bør trene mage/rygg 2 g/uke. Da jeg hadde kneproblemer i fjor måtte jeg gjøre øvelser nesten hver dag.. Nå blir det så sjelden at jeg ikke føler det går framover en prikk!

Arbeidet kaller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan gjerne få oppskriften, men jeg kan den ikke i hodet, så jeg må vente til jeg kommer hjem først :) Den inneholder masse herlige gresskarkjerner :sikle: Brødene er veldig innholdsrike, og blir herlige og luftige. Skal prøve å huske på å sende deg oppskriften i en PM (les: distre ;) ) Er så mye som skjer om dagene her, at jeg blir rent forvirret.

Lykke til med treningen i kveld da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Flink du er da, som sykler og jogger! Send over litt motivasjon til meg da :ler: Rugbrød ja, kanskje jeg skulle prøvd å bake et og??!! Er jo egentlig ganske godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at noen er inne å leser, Lille Ballerina og LinKri. Var litt bekymret da jeg startet dagboka om at den skulle bli stående helt uten kommentarer fra andre :flau:. Så en kjempestor rose til dere. :dagens-rose:

Jeg har hatt meg en lengre pause fra KG, alt for travelt på jobben ;). Men nå har vi endelig fått bredbånd hjemme. Klarer ikke å holde meg helt vekke på dagene heller, sitter jo foran dataen hele dagen. Men må skjerpe meg, har egentlig ganske mye og gjøre... :forvirret::sjenert:

Nå ble jeg litt forb... her, smileysene vil ikke klikkes på, jeg må skrive inn teksten selv :frustrert:;) .

Eh, motivasjonen for å trene i dag dalte plutselig gitt! Gubben skulle spille fotballkamp så da er alternativet litt trimsykkel og styrkeøvelser. Får se hva det blir til, men bør absolutt få gjort mage/rygg-øvelser i dag ihvertfall...

Jogging er liksom "min" treningsgreie, vil gjerne jogge fort - og langt. Drømmen var engang å delta i halvmaraton før jeg ble 30. Men skader de tre siste årene satte en stopper for den drømmen gitt (ble 30 tidligere i år). Har kun meg selv å skylde på, så jeg har etterhvert forstått at man må skynde seg langsomt og ikke overdrive løpingen :roll:. Gikk langrenn da jeg var yngre, hadde jeg bodd et annet sted så hadde det nok vært det som fremdeles var greia.. Driver med orientering nå da, og det er supergøy!! Har de siste løpene brukt vanlige joggesko istedet for orienterinssko og det er mye bedre for ryggen. Gleder meg til onsdag, da er det løp igjen. :)

Nå må jeg få lagt Knoll og Tott!

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får si god morgen jeg da! ;) Eller god formiddag er det visst blitt..

Blir en travel dag, har seff. utsatt en masse ting alt for lenge og nå hoper det seg opp. At jeg aldri kan lære :sur:. Skal holde en presentasjon på torsdag om et emne jeg vet null og niks om så det kommer til å ta en liten evighet og få til.. Tror det blir jobbing hjemme i kveld gitt :forvirret:

Håper det blir tid til en liten treningstur, målet er å få rørt litt på seg hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Gratulerer med ny dagbok. Oppdaget den da jeg skulle innom min egen. Hyggelig å hilse på "naboen". Lykke til med treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du ikke jobber deg ihjel nå da ;) Jeg vet alt om å utsette ting, og har mange ganger lurt på hvorfor jeg gjør det, og aldri lærer :ler: Lykke til iallefall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannen: :vinke: Koselig du stikker innom! :) Har fått trent litt, men "bare" en gåtur.

Ballerina: Ikke akkurat fare for jeg jobber meg ihel nei ;). Jobber dessverre best under press og bør helst ha et par deadline eller fire innen få dager for å bli litt effektiv.. :forvirret:

Stivnet litt i ryggen i ettermiddag, det kan vel hende det er etter øvelsene i går. Merket ikke noe da jeg gikk tur, selv om jeg gikk på asfalt hele veien.

Etter middag dro vi ut for å kjøpe bokomslag til Knoll. Han skulle absolutt ha Spiderman på, men i år er det visst Batman som gjelder.. Fant da ett med Spider til slutt, men da vi kom hjem viste det seg at det var noe gjennomsiktig plast-greier. Nesten umulig å brette og kjempevanskelig å få pent. Derfor ble det litt :forvirret: og så :sur: og tilslutt :frustrert:. Og enda er det noen bøker igjen... :ler:

Må prøve og jobbe litt, da passer det jo fint at det er fotballkamp på tv. Ikke akkurat superstemning i heimen for tida, men jeg gidder ikke :ironi:... Gjorde et forsøk i går og det ble dårlig mottatt så nå ligger ikke ballen hos meg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Huff, disse gjennomsiktige plastbokbindene er noe skikkelig dritt å få lagt på. Jeg har slitt med ungene sine bøker. De klarer ikke å få det til selv og det skjønner jeg godt for jeg måtte streve selv. Trøsten må være at når bokbindet først er på så er det mer slitesterkt enn mange av papirbokbindene.

Håper forholdene i heimen bedrer seg for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Puh, stress...

Har vært på orienteringsløp, i øs-pøs vanvittig regnvær!! Klissvåt til skinnet, og skikkelig dårlig gikk det også! Men dess lenger tid jeg bruker dess flere kalorier bruker jeg jo også. ;)

Så bar det hjem og rett i arbeid, presentasjonen er nå sånn ca i boks.. Får renskrive notatene mine på flyet i morgen og krysse fingrene for at jeg klarer å holde meg rolig og avslappet. :forvirret: Prater alt for fort når jeg blir nervøs, så det er vel en viss fare for at det skjer i morgen også..

Burde egentlig legge det dumme plastbindet på to bøker til nå, det hjelper bare litt at dere sier det er mer holdbart. ;)

Trøtt er jeg også, og i morgen blir en laaang dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Hei hei :)

Har ikke fått vært inne her på noen dager nå.. Men er tilbake for en liten periode.. Du har det med å utsette ting du også ja, jeg jobber nemlig best under press selv... Et eksempel er da jeg drev med avsluttende eksamen, da hadde jeg 6 uker på meg. Jeg fikk jo ingenting ned på papiret, satt bare og glodde på skjermen.. Bladde opp og ned, opp og ned på det lille jeg hadde skrevet. Da jeg hadde igjen rundt 8-10 dager, da skrev jeg jo nesten hele oppgava på 1-2-3 :ler:

Orientering ja, det er gøy! Har ikke vært med på løp da... Min kjære og jeg driver med turorientering... Driver og driver, har hatt en laaaang pause nå da :ler: Får sikkert funnet noen poster da jeg er ferdig med ferien min :)

Håper presentasjonen din går bra... Jeg krysser alle fingre for deg!

God natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...