Gå til innhold

Fomleriene


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

De som jobber på SFO burde ha sagt fra allerede i fjor. Det er utrolig dårlig at dere ikke har fått beskjed. Dere skal jo føle at ungen blir tatt vare på og har det bra den tiden han er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk!

Jeg håper og tror at hun la det fram på en måte som fikk saken til å virke større enn den er... For vi har fått null signaler på at han ikke har trivdes der, overhodet ingenting!! Han er en forsiktig liten fyr som bruker laaang tid på å bli kjent. Tror også han har vokst på at det nå ikke er de som er minst på skolen eller SFOen lenger.

Vel, så lenge det går strålende nå så er det vel greit tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zzzzzz, i dag er jeg trøtt! Enda jeg har sovet masse i natt... Vurderer å legge meg nedpå litt og slappe av. :sove: Men nå kom selvfølgelig ungene inn igjen, så da blir det vel med den deilige tanken... ;)

Har brukt dagen til husarbeid. Nå gjenstår å tørke støv og støvsuge nede så har jeg tatt nesten hele huset. Jeg har veldig lyst til at vi skal bruke torsdags ettermiddag til rydding og vasking så vi slipper i helgene, men dessverre sklir det ut..

En hjort har møtt sin skjebne på en øy inni fjorden her, greit med klaff første helga. :)

I kveld har jeg invitert bort en venninne som også er jakt-enke. Hun er ganske så gravid med nr. 3, så hun skal få et kjempenydelig strikkesett vi kjøpte til henne da vi var i Tallinn. Det blir koselig, har ikke truffet henne på lenge selv om vi bor rett i nærheten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ballerina, og god helg til deg også! :klem:

Depper litt nå, ryggen bare verker og verker... :tristbla: Har vel gjort for mye fy-fy bevegelser i dag, husarbeid er ikke noe særlig. :forvirret:

Får tusle på badet og ta en tablett tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Escada¤

Sporty du er for tida då! :klappe: Tenk om eg hadde klart å herja på sånn.. :overrasket: Er fremdeles i opp-psykisk perioden eg visst.. ;) Ha ei fortsatt fin helg då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det ¤Escada¤, det gjelder bare å komme inn i flyten, så går resten (nesten) av seg selv. ;) Pluss en liten lovnad om å trene 4 ganger i uka gitt her inne, det funker ihvertfall for meg..

Huff, har sovet alt for lenge i dag.... Og like trøtt... :Gjesp: Godt det er stygt vær ute så jeg kan sitte inne og kose meg med god samvittighet. ;)

Ryggen virker ok igjen i dag, heldigvis! Så jeg tar sjanen på at den tåler en joggetur til kvelden. Så kan jeg heller ta noen øvelser etterpå, er dessverre alt for dårlig til å følge opp de.. :forvirret: Må vel også snart ta meg en tur til fysioen igjen og høre hva han sier. Kan ikke si jeg merker framgang akkurat.

Fullt kjør i huset, tre bråkegutter som bare herjer.... Er ikke i humør til å takle det akkurat nå, mulig jeg burde sagt ja til å se Brødrene Dal likevel. :roll:

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig som er galt med ryggen din? Det høres ut som du har en god del vondt.

Jeg har en sammenklemt mellomvirvelskive i korsryggen. Det er dessverre ingenting å gjøre med (varig tilstand), men lege/fysio mener at jeg kan bli kvitt smertene hvis jeg får trent opp "kroppskorsettet" i mage og rygg.

Har hatt vondt siden tidlig i mars da jeg fikk et skikkelig hekseskudd på styrketrening. Men de er ikke sikre på om det var dette som utløste skaden jeg har fått.. Har i alle år hatt dårlig holdning, ikke flink til å løfte rett osv.

Prøver å være flink til å trene mage/rygg-øvelser. Fysio sier imidlertid at jeg ikke bør trene disse øvelsene mer enn 2 ganger per uke slik at musklene får tid til å bygge seg opp igjen.. Og da sklir det så fort ut for meg :roll:. Spesielt når jeg får noen dager der det gjør vondt, da tør jeg ikke trene før ting føles bedre.

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..ikke noe særlig med vondt i rygg da. :troest: Sliter selv med bettennelser under begge føttene. Hersens betonggolv på sykehjemmene :frustrert: Burde vært flinkere selv, med forskjellige øvelser og avlastninger. *Tar seg selv og Fru Fomle i nakken* Vi må sjerpe oss ;) Nå er det snart film her i gården, og jeg vet om en liten gutt som gleder seg veldig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes ikke noe godt ut, nei. Men det er nok viktig å trene opp musklene i mage og rygg. Gjør som lege /fysio sier så blir du forhåpentligvis kvitt smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okeeei..litt morsomt dette da.. men innlegget skrevet av "fluesopp" ovenfor, er meg :ler: Holder på å lære søskenbarnet mitt å bruke KG, så da glemte jeg å logge henne ut da jeg skulle skrive i dagboken din.. Så vet du det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Kjedelig å legge på sånt dumt bind på bøkene som er vanskelig å få på.... Husker det bare fra eg var lita (med samme sorten) kor mora mi sleit... Og eg seinare for småbrødre.... Beste bok-bind er nok i papir.. :ler: Håper du får ein bra start på uka imorra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: til fluesopp/Ballerina :ler:, Hannen og ¤Escada¤! Takk for at dere er innom! :)

Er hjemme fra jobb i dag, mest pga ryggen. :tristbla: Første gang siden jeg fikk disse hersens greiene at jeg dropper jobb, men når det gjør vondt å sitte, stå, gå og ligge føler jeg ikke jeg har noe der å gjøre. Var ekstremt trøtt i dag også (mulig det er derfor jeg er mer følsom for smertene?). Har faktisk sovet i over 4 timer i dag :overrasket:, stod ikke opp før jeg ble vekket av telefonen over 13. Jeg var jo oppe i dag tidlig og fikk ungene på skole og i barnehage, og la meg vel ca 8.30 igjen. Kanskje jeg har fått sovesyke. ;)

Har fått time hos fysio i morgen, så får vi se hva han sier. Det var iallefall ikke lurt å jogge så hardt som jeg gjorde i går kveld. :roll: Kjente ingenting mens jeg holdt på og var så fornøyd, men den gleden varte ikke lenge...

Vekt i dag: Ned 0,8 kg. Hadde egentlig håpet på mer, men det er da en begynnelse. ;) Nå er jeg litt deppa så da står nok både sjokolade og chips i fare her. Hvorfor kan jeg aldri lære og ikke ha ting i hus. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med vektnedgang. Kjempeflott :klappe: . Men du må ta bedre vare på deg selv. Det er helt tydelig at du har kjørt deg for hardt. Ikke tren noe mer før du har vært hos fysioterapauten i morgen. God bedring :klem: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ¤Escada¤, ikke morsomt med vond rygg nei. :icon_neutral: Det vet jo du også, så håper du er blitt bedre. Forhåpentligvis er det håp for meg og! ;)

Siden jeg er litt deppa klarte jeg å overtale gubben til å gå på husvisning. ;) Ikke akkurat området vi ønsket oss, men et kejmpestort hus med masse muligheter. Litt for stort egentlig! Prisantydning er 2,9 mill, og det er litt i overkant av hva vi hadde tenkt oss når det må endel arbeid til for å få leilighet i kjelleren.

Litt rare løsninger i 1.etasje, bla ikke direkte adkomst mellom stue og kjøkken. Det beste var 2.etasje. Kjempestor loftstue, 4 soverom + bad.

Tror ikke det blir noe nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...