Gå til innhold

Fomleriene


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Jeg klarte det faktisk, utrolig!! :danse: Tror det hjelper å skrive opp alt jeg spiser, da ser jeg hvor mye kalorier chips og kake egentlig inneholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:bukke: Takk for det Hannen, blir inspirert av deg vet du!! :)

Viljestyrke skal jeg ikke akkurat skryte på meg... Nå har jeg vært vant til å spise noe digg hver kveld i månedsvis :forvirret:, det tar tid å komme ut av den vanen! Er veldig flink til å finne en unnskyldning til hvorfor jeg "fortjener" noe godt og at det ikke er farlig med et lite kakestykke... hver kveld!

Kjeder meg på jobb i dag... :roll: Det er mye som ledelsen burde tatt tak i, men det er jammen meg mange som syter og klager over hvor fælt det er her også. Og det gjør hverken stemningen eller situasjonen bedre - tvert i mot. Sånt er jo selvoppfyllende, skjønner de ikke det? :overrasket: Jeg er forholdsvis avslappet, sikkert mest fordi jeg skal ut og jobbe et annet sted for en periode. Men jeg lurer jo på hva som venter meg når jeg kommer tilbake neste sommer. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at jeg inspirerer deg, Fru Fomle. Selv om jeg ikke føler at jeg er like flink alltid. Jeg er flink i perioder og i andre perioder sliter jeg veldig med å finne motivasjon (selv om en tur på vekta burde være motivasjon god nok :roll:. Den viser jo alt for mye). Jeg bør få av en god del kilo men det er så vanskelig. Heldigvis er formen noenlunde bra i det minste.

Jeg synes det er inspirerende at vi har satt oss et overkommelig mål (trening 4 ganger i uka). Når jeg ser at du er flink så vil jeg også være det. På den måten hjelper vi hverandre.

Endret av Hannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er nettopp det at jeg kan få motivasjon av andre (og kanskje motivere noen litt tilbake) hovedpoenget med å ha en slik dagbok som dette! :) Og nå har jeg faktisk fått ganske så mye motivasjon de siste dagene, det er superdeilig at ting fungerer litt bedre. Men jeg vet inderlig vel at det kan snu fort, så jeg nyter det så lenge det varer. Og forhåpentligvis blir nedturen kortere for hver gang så jeg kommer fortere inn på rett spor igjen. :)

Det er myebedre å ha noen kilo for mye enn å være i dårlig form. Men dessverre så er det ofte litt langt mellom liv og lære, føler jeg ofte bruker alt for mye tid og energi på å tenke på et kroppsideal som egenlig er helt uoppnåelig.. :roll:

Er trøtt nå, vært på o-løp og etterpå på foreldremøte. Ble litt kake, men det tror jeg ikke er så farlig. Har nok blitt endl kalorier, men har forbrent masse og! :) Mulig jeg blir disket på dette løpet også, blir jeg det tror jeg at jeg gir opp den sporten. :forvirret::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var ukens tredje treningsøkt i havn! :) Og ikke ble det disk i går heller! :danse:

Var og svømte 1000 m, har ikke svømt på en evighet så det var deilig! Som vanlig fikk jeg vondt i venstre lillefinger ;). Skulle gjerne kunne crawle, men har ikke tålmodighet til å lære meg det nå i godt voksen alder. :sjenert:

Matveien går også relativt greit. Middag på IKEA i dag, men det er ikke så farlig når jeg bare er flink å trimme! Minste poden fikk seg diverse ting, det var egentlig ganske ufortjent etter at han klippet i stykker sin helt nye joggebukse mens han satt på do... :forvirret: Og så var han storfornøyd etterpå, måtte nesten le litt....etter en stund! :ler:

I morgen satser jeg på å sykle til jobb, må da stå opp tidlig så vi får se.. :gape:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobbet, Fru Fomle. Det går som det suser dette her. 1 treningsøkt til på hver av oss så er vi i havn med ukens mål. Ikke verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobbet, Fru Fomle. Det går som det suser dette her. 1 treningsøkt til på hver av oss så er vi i havn med ukens mål. Ikke verst.

Vi er så flinke! :klappe:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Nå er jeg tilbake igjen fra Kypros, og det vil si tilbake til KG. Så flink du har blitt til å trene da! Ble jo nesten litt motivert selv etter å ha lest i dagboka di nå :) Tror jammen meg jeg skal ta meg en gåtur i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da LinKri, hyggelig hvis vi kan motivere andre! :)

Håper du har hatt en flott ferie, *løper inn og sjekker dagbok*

Syklet til jobb i dag. Trøtt og daff, brukte 5 min lenger enn vanlig... Men det ser ut til at det blir en strålende dag så jeg gleder meg allerde til hjemturen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate, øynene mine ser ikke ut etter svømmehall-besøket i går. Skikkelig røde og såre, ser ikke særlig lekkert ut akkurat... :forvirret:

Nå må du begynne å JOBBE, Fru Fomle!!!!! :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du reagerte sikkert på kloren i bassenget. Det er det mange som gjør. Brukte du svømmebriller?

Nei, jeg gjorde ikke det. :rodme: Får skaffe meg et par til neste gang, for svømming ga mersmak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt med svømmebriller, ja. Spesielt hvis du er en del under vann. Svømming er en kjempefin form for mosjon så det bør du fortsette med hvis du ikke blir for mye plaget av kloren.

Jeg ser at du har vært flink til å sykle til jobben. Flott. Du trimmer jo som bare det for tiden.

Endret av Hannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømmebriller blir nok et must, spesielt hvis jeg skal øve meg på crawl framover! :) Det har gått greit uten tidligere, men har en mistanke om at de har økt klorbruken betraktelig i det siste. På foreldremøtet onsdag sa de at det visstnok hadde vært dårlig vann der, så det er vel til det beste. Heller svi i øynene enn verre uhumskheter i vannet! :forvirret:

Gud, nå har jeg lyst å gå hjem!!! :roll: Trøtt, svir i øynene og verker i ryggen. Ryggen er verre enn på lenge, nå verker det rett og slett. :forvirret: Krysser fingrene for at det er Tante Rød som melder sin ankomst, har hatt ekstra vondt i ryggen i dagene før i det siste. :icon_mad:

Har også trimmet nå 3 dager på rad, det kan jo være litt for mye av det gode etter en daff periode. I kveld blir det iallefall sofaen med god samvittighet! Vel, bør vel gjøre noen ball-øvelser, glemte det da jeg kom hjem fra svømmehallen i går.. Men kanskje ikke så lurt når ryggen er såpass vond?? Hmm, blir usikker når det er sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes du skal slappe av med god samvittighet. Du har vært kjempeflink denne uka og det er lurt å høre på kroppen. Når du har en rygg som verker så får du ta hensyn til den så du ikke blir verre.

Du får ha en flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verdens beste samvittighet! :sjarmor:

Havna foran PC-en med en gang middagen var fortært.. Måtte få sendt en e-mail til lederen min så jeg slapp å gå å gruble på det hele helga. Og da var ikke veien så lang inn hit etterpå. ;)

Er jakt-enke i helga så det spørs hvor mye aktivitet det blir. Orker ikke å stresse, vanligvis har jeg 1000 planer når jeg er alene med de søte små og ender opp totalt utslitt søndag kveld. :Gjesp: Så det skal jeg ikke gjøre denne gangen. Huset ser helt bomba ut, får rydde det verste og se hvor langt jeg kommer med vask og sånn.

I kveld blir det nok chips-spising i horisontalen for meg, nå har en åpnet chipspose ligget urørt i flere dager og det går rett og slett ikke i lengden. ;)

God helg til alle som måtte forville seg inn hit! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare du som skal kose deg i kveld. Jeg har en ostepop pose som ligger på kjøkkenet og venter på meg :sjarmor: . Men så er fredagskvelden den dagen i uka som jeg skeier ut med slike godsaker. Så da blir vi to som inntar horisontalen med noen godsaker i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har freden og roen senket seg over heimen! :) Er sinnsykt trøtt, så jeg håper jeg klarer å komme meg i seng om ikke altfor lenge...

Satser på fint vær i morgen så vi kan komme oss ut på tur.

Ble litt småirritert da jeg kom og hentet eldste på SFO i dag. Hu eine som jobba der sa at "det gikk mye bedre med XXXX nå enn før, nå leker han med alle". Så fortalte hun at de hadde hatt litt problemer med han i fjor at han satt alene når den han lekte med gikk hjem istedet for å finne andre å være med. Men det gjorde han altså nå. Hvorfor sa de ingenting om dette i fjor da?? Gutten vår forteller oss null og niks hvis noe er trist og leit (eller morsomt for den saks skyld), det har han aldri gjort. Så da er det nesten umulig for oss å få vite sånt :roll:. Selv om det selvfølgelig er fint hun sa fra at alt går kjempebra nå så begynner jeg jo å tenke på om han hadde det helt pyton i fjor?? Tror nok ikke det, hvis det hadde vært veldig alvorlig hadde vi nok klart å lokke det utav han. Og han har alltid sagt at det er kjekt på SFO. Men likevel.... :forvirret:

Litt for mye ekle jobb-følelser som kverner rundt i magen også... Irriterer meg grenseløst at jeg ikke klarer å koble ut. Nå er det tross alt helg og jeg kommer ikke ider med det jeg lurer på før mandag uansett! :flekke: til hele jobben.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...