Gå til innhold

Fomleriene


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff..Slettes ikke bra den ryggen din. Igjen, jeg synes du skal ta en titt på TENS. Kanskje det nettopp er din mirakelbehandling. Håper du får en fin natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle 3! :klem: Føler meg som en skikkelig sytekopp, skal prøve å skjerpe meg. ;) Kommer definitivt sterkere tilbake både på trenings- og matfronten.

Jeg har også prøvd å finne fram til noen som kan tilby TENS her i Stavanger-distriktet, men finner ingen på nettet. Skal høre med fysioterapauten på jobb, hun kommer for å se på kontoret mitt på tirsdag.

Ryggen er ikke noe særlig bedre, men har sovet godt i natt. Vel, så godt man kan med en 4-åring i senga fra 02.00. ;) Har nå fått 50% sykemelding ut neste uke så jeg kan styre ting selv. Tror ikke jeg blir her så lenge i dag, det gjør utrolig vondt å sitte. Kan heller ta med meg diverse lesestoff hjem, har endel ting som må forberedes til neste uke.

Det går ganske så dårlig i matveien også, skulle gjerne hatt noen gode råd om trøstespising. ;)

Ønsker alle sammen en flott helg! :)

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor i Stavanger? Har ikke fått med meg det før. Jeg er faktisk født og oppvokst der selv. Bodde der til jeg var ferdig med videregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Du skriver at det gjør vondt å sitte, du har ikke fått betennelse i sete- og lårmusklene i tillegg til ryggen også? (jeg gjorde nemlig det)

Huff, kjenner jeg får vondt bare av å lese det du skriver...

Fortsatt god bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor i Stavanger? Har ikke fått med meg det før. Jeg er faktisk født og oppvokst der selv. Bodde der til jeg var ferdig med videregående.

Teknisk sett så bor jeg i Sola kommune, men det går liksom nesten ut på ett. ;) Er ikke oppvokst her, men har bodd her i 8 år.

Hei igjen!

Du skriver at det gjør vondt å sitte, du har ikke fått betennelse i sete- og lårmusklene i tillegg til ryggen også? (jeg gjorde nemlig det)

Huff, kjenner jeg får vondt bare av å lese det du skriver...

Fortsatt god bedring :klem:

Kanskje det ja... Det kan også være en mulig forklaring på hvorfor det er så vondt å sykle også. Tror de tabelettene jeg har fått også skal være betennelse-dempende. Så jeg venter og ser, forhåpentligvis så er det mye bedre til over helgen. Akkurat nå fungerer det fint å sitte også, og jeg får faktisk gjort noe fornuftig! :) (Som å skrive her! :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en dag med en kranglete rygg, men bedre enn i går. :) Det førte til at jeg trolig har gjort litt mer enn jeg burde, både husarbeid og en handletur jeg defintivt ikke hadde godt av. Men, men...

Litt småirritert på Hr Fomle. Vi har vært på husjakt siden nyttår, men ennå ikke funnet det vi vil ha. I flere måneder har han sukket over at det ikke er tomter til salgs i området her så vi kunne bygge istedet for å kjøpe brukt. Så plutselig i dag finner vi 3 aktuelle tomter. Men nå er han plutselig ikke interessert??!! Alt for dyrt og bla di bla di bla. Uten å sjekke noe som helst? Fikk han ikke engang med for å se på dem engang :frustrert:

Litt kort lunte om dagen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk mannfolk sier jeg bare. De kan være gode å ha, men få så irriterende de kan være av og til.

Du må bli flinkere til å passe på ryggen din. Sånn som du nå driver på, vil du få tilbakeslag hele tiden. Jeg vet det ikke er lett, men du blir fortere bra hvis du tar mer hensyn til kroppen din.

Ha en fin kveld :klem: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal definitivt bli flinkere. :) Det hadde vært litt lettere dersom ryggen ga beskjed mens jeg driver på med ting istedet for å bli vond i etterkant. Men jeg kommer til å kutte ut jogging og sykling, og heller gå turer, svømme og trene styrke. Vurderer å melde meg inn på et treningssenter, der jeg bla kan trene BodyBalance. Kanskje også ta fram rulleskiene igjen, de er ikke akkurat blitt flittig bruk de siste årene. ;) Kan teste hvordan det er, mulig at pigging på asfalt heller ikke er noe særlig.

Merker framgang for hver dag, det er deilig. :) I dag skal jeg prøve å gjøre minst mulig belastende, men det er egentlig ganske kjedelig.. ;) Får gå og se på tomter, det blir dagens trim. :sjarmor: Men har ingen som helst peiling på hva det koster å bygge hus, det hadde nok vært greit å vite litt mer om før jeg drømmer meg helt vekk... :klø: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fint at du er litt bedre i ryggen da! Og å gå å kikke på tomter er jo bra både for kropp og sjel ;) Du får bruke litt kvinnelist, og få mannen din med deg på tur, og svinse sånn tilfeldig innom tomtene :ler:

Ikke dumt å trene for å blir bedre i ryggen, jeg skulle ønske jeg var flinkere. Har planlagt å trene i ukesvis, for så å finne unnskyldninger hele veien. :rodme: Nå skal jeg snart ut å gå tur, men føler at en spinningtime eller *host* en av disse mager/rumpe/lår-timene trengs på denne kroppen, og det ganske så snart også. I morgen skal jeg på fjelltur med avkommet, det skal bli deilig. Høsten er en fin tid å gå i fjellet!

Ha fortsatt en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Svømming skal jo være bra for ryggen da... Bra at du merker framgang i alle fall, men du må være forsiktig og ta vare på ryggen din! Men dumt at ikke ryggen kan si i fra mens en driver på med ting ja... Men slik er det nå ikke da.. Ha en fin kveld og god bedring :klem:

Endret av LinKri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen på tusen takk for alle oppmuntrende ord i dagboka mi, en super-duper-kjempe :klem: til Marillia, Ballerina og LinKri. Prøver å ikke sitte alt for mye foran PCen så jeg får ikke vært her inne så mye som jeg gjerne ville. ;)

Det går framover for hver dag, men det går sakte! Vil ikke begynne med noe trening eller øvelser før jeg er helt smertefri, og det ser ut til å ta sin tid denne gangen gitt. :forvirret: Prøver å holde humøret oppe likevel siden det ikke nytter å klage å sutre i lengden. Får heller leve med at det blir lite trening og sunt kosthold for tiden. Kommer sterkere tilbake senere! Har iallefall vært en liten tur på stranden etter jobb i dag, skal prøve og gøre det så ofte jeg kan nå.

I kveld skal jeg treffe gamle studie-venninner som jeg ikke har sett på evigheter! Gleder meg til det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid kjekt å treffe nye venner, jeg hadde en kjempeflott kveld sammen med noen av mine gamle venner :hoppe:

Det er tross alt bedre at det går sakt fremover, enn ikke fremover i det hele tatt!

Det hjelper å bevege seg, så om du bare orker å gå litt tur, så er jo det topp!

Ha det gøy i kveld da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer helt sikkert sterkt tilbake med treningen. Ikke start treningen for tidlig. Hvis du passer på kostholdet så lenge, vil det helt sikkert gå bra :klem: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er denne boka i ferd med å bli min sutrebok istedet for min motivasjonsbok. Det vil jeg ikke ha noe av!! Så herved er det slutt på all sutring, bare en advarsel! ;) Skal heller bruke enkle ikoner for hvordan ryggen har det og hvordan det ellers går i kost- og treningsveien.

Rygg: :nissevink: (= gammel mann, ikke nisse ;))

Kosthold: :plystre:

Trening: :storfot: (= tur på stranden)

Hadde en kjempehyggelig kveld i går. Sen i seng, så i ettermiddag har jeg sovet på sofaen. Godt å være "syk" av og til! ;)

Medarbeidersamtale i dag, veldig gode tilbakemeldinger. Alltid hyggelig! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med smileys til å uttrykke rygg, trening og kost.

Det var nok motiverende med medarbeidersamtale med gode tilbakemeldinger. Alle trenger å høre at en blir satt pris på av og til.

Endret av Hannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjåj, jeg vet hvor deilig det er å få gode tilbakemeldinger! Så godt da :klem: Vel, det er lov å sutre også vettu.. Kan ikke være i tipp topp humør 24/7 ;) Det er det som er tingen med dagbok.. En slipper å være noe annet enn det man er :smilorange:

Humre, jeg har det perfekte eksempel på at vi kvinner (og menn) er vanedyr. Jeg skulle kjøre på butikken i kveld og kjøpe flytende vaskemiddel. Kjørte avgårde, og tenkte på hvilket merke jeg skulle kjøpe og slikt. Og da jeg stoppet bilen, og hadde låst den, så jeg meg rundt, og.. jeg stod utenfor sykehuset.. :grine2: Går det ann.. Snakker om å ha rutiner i kroppen.. :overrasket:

God kveld til deg :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutrebok er det ikke!

Er man ikke bra, så er man ikke bra. Og i dagboken skal man jo skrive om det som skjer, både på godt og vondt! Det er jo også fint å få litt trøst når man trenger det, ros når man trenger det, og ris om man trenger det ;)

Ha en fin dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...