Gå til innhold

Vi bør redusere uføretrygden.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det gir INGEN mening å kutte i allerede knappe velferdsgoder.

Det som GIR mening er å beskatte de rike mer, kutte i barnetrygd for dem som har inntekt over et visst nivå osvz

De som lever av uføretrygd har intet annet alternativ. Jeg skjønner på en måte tanken om at det ikke skal være noe å trakte etter, men med den tankegangen ser man jo helt bort fra at mennesker faktisk skal leve hele livet sitt (i verste fall) på en helt minimal ytelse, uten noen mulighet for at ting blir bedre. Sånt blir det bare mer elendighet av.

Anonymkode: 58363...7ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det spiller en stor rolle. Det er selvfølgelig mer fristende å gå for maks, om en først skal snylte.

Anonymkode: bdd62...053

For å få Max må man jo da ha tjent såpass også. Det er ikke bare bare.. Max er vel nå på 6G, og det avhenger av din inntekt før sykdom. Tror du man kan velge selv?😂 

Og uføre er jo uansett 66%( eller 62, husker ikke) av din tidligere inntekt ( snittet av de beste 3 årene av de siste 5 år) 

Det er en BETYDELIG reduksjon av inntekt uansett hvordan du ser det. 

" Jeg vil søke om Max uføretrygd. Ikke minst.." 

Anonymkode: f6514...34e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du mener dette kun gjelder dem som har fibromyalgi eller ME?

Anonymkode: 211fa...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ser man aldri slike tråder om dette, med alle de rike som snylter til seg mer penger.

Er jo tydelig at det ikke er snylting folk har et problem med, men hvem som utfører snyltinga.

Rike snylter= Helt ok

fattige snylter= SKANDALE

Anonymkode: fe498...261

Rike kan vel også snylte trygd? Men hver gang her skal det hevdes at "å snylte minstetrygd er ingen som har lyst til".

Nei det tror ikke jeg heller. Derfor går de for maks, når de først skal styre med det. Da har de ca 25000 utbetalt i mnd. Dette holder lenge til et liv med 100% frihet.

Anonymkode: bdd62...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Regner med du mener dette kun gjelder dem som har fibromyalgi eller ME?

Anonymkode: 211fa...c7f

Hva har ME eller fibromyalgi med denne saken å gjøre??

Anonymkode: f6514...34e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å få Max må man jo da ha tjent såpass også. Det er ikke bare bare.. Max er vel nå på 6G, og det avhenger av din inntekt før sykdom. Tror du man kan velge selv?😂 

Og uføre er jo uansett 66%( eller 62, husker ikke) av din tidligere inntekt ( snittet av de beste 3 årene av de siste 5 år) 

Det er en BETYDELIG reduksjon av inntekt uansett hvordan du ser det. 

" Jeg vil søke om Max uføretrygd. Ikke minst.." 

Anonymkode: f6514...34e

ja, ca 6G i inntekt i 3 år før uføretidspunktet.

Anonymkode: bdd62...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rike kan vel også snylte trygd? Men hver gang her skal det hevdes at "å snylte minstetrygd er ingen som har lyst til".

Nei det tror ikke jeg heller. Derfor går de for maks, når de først skal styre med det. Da har de ca 25000 utbetalt i mnd. Dette holder lenge til et liv med 100% frihet.

Anonymkode: bdd62...053

Du har tydeligvis virkelig IKKE peiling på dette.. " Da går de for max".... What?! Sett deg inn i ting før du snakker, værsåsnill. Så lite smart tror jeg ikke på at du er.

Anonymkode: f6514...34e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ja, ca 6G i inntekt i 3 år før uføretidspunktet.

Anonymkode: bdd62...053

Nei du FÅR Max 6g. For å få det må du ha tjent 44% mer enn 6 G for å kunne få 6G. Vi snakker endel. 

Anonymkode: f6514...34e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har ME eller fibromyalgi med denne saken å gjøre??

Anonymkode: f6514...34e

Har inntrykk at det er disse gruppene som pleier å få skylden for uføreutgiftene.

Anonymkode: 211fa...c7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har tydeligvis virkelig IKKE peiling på dette.. " Da går de for max".... What?! Sett deg inn i ting før du snakker, værsåsnill. Så lite smart tror jeg ikke på at du er.

Anonymkode: f6514...34e

Ikke peiling? Om en person bestemmer seg for å snylte trygd, er det vel logisk at denne planlegger for å få mest mulig som trygdet?

Snylter = en som tilrettelegger for å svindle til seg noe.

Anonymkode: bdd62...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har inntrykk at det er disse gruppene som pleier å få skylden for uføreutgiftene.

Anonymkode: 211fa...c7f

Her på KG.

Anonymkode: 211fa...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei du FÅR Max 6g. For å få det må du ha tjent 44% mer enn 6 G for å kunne få 6G. Vi snakker endel. 

Anonymkode: f6514...34e

Selvsagt får man ikke 6G i trygd. 66% av 6G er det du får maks.

Anonymkode: bdd62...053

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har satt maxtak på uføretrygd på 399000 ( og noe) nå. Så tjente du 1.2 Mill får du ikke 66 % av dette. Du får 399000 og ettellerannet. Ingen får høyere.

Anonymkode: f6514...34e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som faktisk er litt skummelt er at det er mennesker der ute som i ramme alvår mener ting som det TS tar opp, som tror at så lenge de selv har det bra er verden god...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har satt maxtak på uføretrygd på 399000 ( og noe) nå. Så tjente du 1.2 Mill får du ikke 66 % av dette. Du får 399000 og ettellerannet. Ingen får høyere.

Anonymkode: f6514...34e

Så hvorfor hevder du da at man får 6G i innlegget over?

Anonymkode: bdd62...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg ser snylteren..

" Nå har jeg bestemt meg for å bli snylter av uførepensjon! Så nå skal jeg jobbe ræva av meg i 5 år, få inntekt på 800k, sååå kan jeg gå resten av tiden med 66% av det! Nå var jeg smart! Hva slags diagnose skal jeg velge meg..? * Lure* .. Jo fibromyalgi! " 

 

Altså...

Anonymkode: f6514...34e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns jeg ser snylteren..

" Nå har jeg bestemt meg for å bli snylter av uførepensjon! Så nå skal jeg jobbe ræva av meg i 5 år, få inntekt på 800k, sååå kan jeg gå resten av tiden med 66% av det! Nå var jeg smart! Hva slags diagnose skal jeg velge meg..? * Lure* .. Jo fibromyalgi! " 

 

Altså...

Anonymkode: f6514...34e

Nei, en ville nok valgt en annen måte enn dette. Selv om din metode også kunne gå. Uten at en måtte ha 800k i inntekt.

Anonymkode: bdd62...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så hvorfor hevder du da at man får 6G i innlegget over?

Anonymkode: bdd62...053

Jeg sjekket. Og så at det var feil, nå har de endret til Max 399000. Jeg følger ikke med på hvor mye de Max kan få fordi jeg jobber, og fordi jeg ikke ser ned på de uføre slik at jeg må sjekke opp. Beklager altså. Jeg skrev feil. Det er 66% av snitt inntekt, men Max 399k . Fornøyd?

Anonymkode: f6514...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sjekket. Og så at det var feil, nå har de endret til Max 399000. Jeg følger ikke med på hvor mye de Max kan få fordi jeg jobber, og fordi jeg ikke ser ned på de uføre slik at jeg må sjekke opp. Beklager altså. Jeg skrev feil. Det er 66% av snitt inntekt, men Max 399k . Fornøyd?

Anonymkode: f6514...34e

Nei, de har ikke "nå endret" noe som helst. Det har vært slik lenge.

Jeg vet hvor mye maks uføretrygd er. Jeg har det selv.

Anonymkode: bdd62...053

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...