Gå til innhold

EUROVISION 2021 ROTTERDAM 💗


Tradegy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo, 18. og 20. Mai

Anonymkode: b3ab5...663

Takk😊 jeg trodde finalen var nå til lørdagen. 

Anonymkode: 2febf...c4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 10.49):

Men det er jo ikke meningen bak sangen man stemmer på - og særlig ikke når ingen har forstått det før denne videoen. Synes ikke det kommer godt fram i teksten eller sceneshowet (selv om de kanskje forandrer på det), det høres mer ut som en standar kjærlighetssang fra noen som har blitt dumpa.

Jeg har også blitt mobbet, men synes sangen er dårlig allikevel og tviler på at han går videre fra semifinalen.

Jeg synes også det er ekstremt kynisk av ham å spille så mye på å være mobbeoffer, når han selv har skrevet veldig drøye tekster som er veldig problematiske og gir uttrykk for holdninger som er nedlatende og kan føre til mobbing og det som verre er. Synes ikke han er en god "representant" for mobbeofre og folk som sliter, all den tid han selv bidrar til slike holdninger mot andre.

Anonymkode: 8a674...d3f

Han og managementet drar dessverre sympatikortet altfor langt. Synes det er kynisk å spille offer for å vinne en sangkonurranse.

Anonymkode: 54948...324

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 11.02):

Vet du hva der er jeg fullstendig uenig med. At tix skrev/skriver russelåter har ikke noe med han selv som person å gjøre. De er skrevet på «oppdrag» og som regel sammen med andre artister. 

Anonymkode: 83650...a18

Selvfølgelig har det noe med han å gjøre når det er han som har vært med å skrive tekstene. Det har ikke noe å si om det var på oppdrag eller sammen med andre. Gjør man noe, har man ansvar for det.

Anonymkode: 8a674...d3f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell

Selv om videoen til Tix har blitt sett av noen tusen nå, så har jeg fortsatt null tro på at han vil gjøre det særlig bra i esc. Det er mange millioner av folk som ser på dette showet. 

Endret av Maxwell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 10.49):

Men det er jo ikke meningen bak sangen man stemmer på - og særlig ikke når ingen har forstått det før denne videoen. Synes ikke det kommer godt fram i teksten eller sceneshowet (selv om de kanskje forandrer på det), det høres mer ut som en standar kjærlighetssang fra noen som har blitt dumpa.

Jeg har også blitt mobbet, men synes sangen er dårlig allikevel og tviler på at han går videre fra semifinalen.

Jeg synes også det er ekstremt kynisk av ham å spille så mye på å være mobbeoffer, når han selv har skrevet veldig drøye tekster som er veldig problematiske og gir uttrykk for holdninger som er nedlatende og kan føre til mobbing og det som verre er. Synes ikke han er en god "representant" for mobbeofre og folk som sliter, all den tid han selv bidrar til slike holdninger mot andre.

Anonymkode: 8a674...d3f

Jeg synes ikke at det å fortelle en historie gjennom musikk (selv om det kanskje ikke kommer godt fram som du sier) er å spille offer. Jeg er enig i det med de tidligere tekstene hans, men likevel synes jeg det er tøft av ham å vise sårbarhet gjennom å være åpen om sin historie, og jeg synes sangen blir bedre fordi den er preget av det han ønsker å formidle. Som person synes jeg dessuten det virker som han har vokst litt, han har jo uttalt at han nå forstår kritikken mot enkelte av de tidligere tekstene sine (jeg forsvarer ikke det han har skrevet før, men synes det er positivt at han forstår mer av kritikken nå). 

Anonymkode: 641fa...825

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIX burde gått direkte til finale, teit at han må gjennom semifinale

Han er den beste i årets Eurovision

Anonymkode: 5bed3...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Selvfølgelig har det noe med han å gjøre når det er han som har vært med å skrive tekstene. Det har ikke noe å si om det var på oppdrag eller sammen med andre. Gjør man noe, har man ansvar for det.

Anonymkode: 8a674...d3f

Og da får han stå for det også.

Anonymkode: 54948...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TIX burde gått direkte til finale, teit at han må gjennom semifinale

Han er den beste i årets Eurovision

Anonymkode: 5bed3...79f

Jada, Tix, vi har skjønt det nå.

Men altså, hvis Tix skulle fått særbehandling og sluppet semifinale hadde folk sett på det som urettferdig og ingen hadde giddet å stemme på ham. Tenkt over det? Norge er ikke forhåndskvalifisert, vettu ;) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg synes ikke at det å fortelle en historie gjennom musikk (selv om det kanskje ikke kommer godt fram som du sier) er å spille offer. Jeg er enig i det med de tidligere tekstene hans, men likevel synes jeg det er tøft av ham å vise sårbarhet gjennom å være åpen om sin historie, og jeg synes sangen blir bedre fordi den er preget av det han ønsker å formidle. Som person synes jeg dessuten det virker som han har vokst litt, han har jo uttalt at han nå forstår kritikken mot enkelte av de tidligere tekstene sine (jeg forsvarer ikke det han har skrevet før, men synes det er positivt at han forstår mer av kritikken nå). 

Anonymkode: 641fa...825

Nei, jeg er enig i at det å fortelle en slik historie gjennom musikk ikke er å spille offer.

Problemet mitt med sangen er at jeg synes den er dårlig, og at den ikke blir bra bare fordi den har et viktig budskap (særlig når budskapet kun kommer fram gjennom intervjuene og ikke selve sangen - i seg selv et tegn på at sangen er dårlig).

Det er greit nok, men det jeg prøvde å få fram er at Tix (og fansen) spiller veldig på at han er mobbeoffer i alle intervjuer og i hele sin "artistpersona" og gjør han til en representant for mobbeofre, samtidig som han selv skriver tekster som er ekstremt problematiske og er med på å legitimere mobbing og nedlatende betegnelser mot andre. Da er man ikke en god representant for mobbeofre, da er man selv en mobber.

I forlengelse av dette vil all kritikk mot han og sangen bli tolket i det lyset, dvs at de som kritiserer (som blir plassert i rollen som mobber) sparker på en som ligger nede (mobbeofferet Andreas (ikke Tix)). Mens når han selv kommer med problematiske og nedlatende utsagn er det "karakteren" Tix som synger dette, men bare på tull, det må man da skjønne, og man kan ikke kritisere Andreas for det. Det er denne dobbeltrollen jeg mener er kynisk. Men jeg ser at det kanskje ikke kom så godt frem i det første jeg skrev.

Anonymkode: 8a674...d3f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er såååååå deilig 😍😍😍

Anonymkode: 06814...819

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tix + Efendi = sant? 😀 

Anonymkode: 06814...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, jeg er enig i at det å fortelle en slik historie gjennom musikk ikke er å spille offer.

Problemet mitt med sangen er at jeg synes den er dårlig, og at den ikke blir bra bare fordi den har et viktig budskap (særlig når budskapet kun kommer fram gjennom intervjuene og ikke selve sangen - i seg selv et tegn på at sangen er dårlig).

Det er greit nok, men det jeg prøvde å få fram er at Tix (og fansen) spiller veldig på at han er mobbeoffer i alle intervjuer og i hele sin "artistpersona" og gjør han til en representant for mobbeofre, samtidig som han selv skriver tekster som er ekstremt problematiske og er med på å legitimere mobbing og nedlatende betegnelser mot andre. Da er man ikke en god representant for mobbeofre, da er man selv en mobber.

I forlengelse av dette vil all kritikk mot han og sangen bli tolket i det lyset, dvs at de som kritiserer (som blir plassert i rollen som mobber) sparker på en som ligger nede (mobbeofferet Andreas (ikke Tix)). Mens når han selv kommer med problematiske og nedlatende utsagn er det "karakteren" Tix som synger dette, men bare på tull, det må man da skjønne, og man kan ikke kritisere Andreas for det. Det er denne dobbeltrollen jeg mener er kynisk. Men jeg ser at det kanskje ikke kom så godt frem i det første jeg skrev.

Anonymkode: 8a674...d3f

Amen. Du har forstått det.

Anonymkode: 54948...324

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semifinale 1 blir så spennende🙈 Tror 5 sanger kjemper om de tre siste plassene, Norge er en av dem🙏 ( i tillegg til Israel, Belgia, Romania, Kroatia)
Tror de sikre er: Malta, Kypros, Litauen, Azerbaijan, Sverige, Russland og Ukrania. Dette blir spennende. 
Italia og Kypros har gjort det best live synes jeg, kanskje det er de det står om til slutt? 

Endret av Jobbermedbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden):

Semifinale 1 blir så spennende🙈 Tror 6 sanger kjemper om de tre siste plassene, Norge er en av dem🙏
Tror de sikre er: Malta, Kypros, Litauen, Azerbaijan, Sverige, Russland og Ukrania. Dette blir spennende. 
Italia og Kypros har gjort det best live synes jeg, kanskje det er de det står om til slutt? 

Tror det blir kamp mellom Italia, Malta og Frankrike i finalen 

Anonymkode: 06814...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørr å påstå at de fleste som ser på Eurovision, hører låtene for første gang enten på delfinalene eller i finalen. 
 

Opplever selv sangene live annerledes enn på YouTube (og Spotify). 
 

Jeg liker godt i år Italia (de burde ha vunnet i Israel), Frankrike, Finland og Litauen. 

Anonymkode: 06f18...ee5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tror det blir kamp mellom Italia, Malta og Frankrike i finalen 

Anonymkode: 06814...819

Malta er jeg enig i, men Frankrike er jeg usikker på. Jurystemmer blir det nok mye av, men fra folket? Usikker. Tror Frankrike kan oppleve det Norge opplevde i 2019, men at det er jurystemmer de får mye av og mindre fra folket. Tror folk vil stemme på fart og stemning i år/vil ha en fest: Malta, Kypros og Italia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Malta er jeg enig i, men Frankrike er jeg usikker på. Jurystemmer blir det nok mye av, men fra folket? Usikker. Tror Frankrike kan oppleve det Norge opplevde i 2019, men at det er jurystemmer de får mye av og mindre fra folket. Tror folk vil stemme på fart og stemning i år/vil ha en fest: Malta, Kypros og Italia. 

Jeg liker IKKE Frankrike, men de er på første plass på oddsen!! 😩😮

Anonymkode: 06814...819

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker IKKE Frankrike, men de er på første plass på oddsen!! 😩😮

Anonymkode: 06814...819

Jepp, etter første prøve i dag😉 Men tror ikke de vinner faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at Efendi som ser ut som hun er 22 år max, faktisk er 30 år.

Mens Elena som ser ut som hun er minst 33 år, faktisk bare er 25...

Go Efendi!❤

Anonymkode: 2c77f...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...