Gå til innhold

EUROVISION 2021 ROTTERDAM 💗


Tradegy

Anbefalte innlegg

Om jeg har forstått riktig så er den hvite pelsen han bruker i esc falsk. Den fæle gråe kåpa, han ellers går med, er ekte.

Anonymkode: b3ab5...663

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eurovision goes to Hollywood!

Eurovision har inngått en avtale med NBC om å skape en amerikansk variant av Eurovision - American Song Contest. 50 delstater pluss Washington DC og 5 territorier skal konkurrere gjennom flere runder før den store finalen i 2022. (Kilde)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns låta til Tix er helt grei, ikke min type låt da. Syns det er blitt vel mye fokus på fortiden.  Forøvrig liker jeg Tix, syntes han gjorde et godt inntrykk i NRK-programmet «elektro-sjokket. 

Anonymkode: bf5ab...f62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (12 timer siden):

Å støtte dyremishandling er LITT verre enn å ikke like en gjespende kjedelig låt da. Jeg driver ikke personangrep, jeg bare forteller deg at det ikke heter hate PÅ. Norsklæreren din ville også gitt deg feil på hate på, personangrep det også, eller? 

Jeg klarer ikke like folk som støtter en så grusom bransje, så håper virkelig pelsen er falsk. Og som sagt, bortsett fra det med pelsen virker han som en fin fyr og jeg vil like han enda bedre om pelsen er falsk.

Bitter? Hvor har du det fra? Er jeg bitter fordi jeg ikke liker søtsuppemusikk og er ganske sikker på at Tix vil havne langt ned på lista? Er jeg bitter fordi jeg er realistisk? Syns synd på deg også som ikke vet hva det vil si å være bitter og tar alt personlig. 

Ifht til pelskåpa har jeg hørt flere steder (podcaster bla) at kåpen tilfeldigvis ble med fra han hadde brukt den til et kostyme noen dager tidligere da de skulle ta bilder, sammen med brillene og pannebåndet. Han har sagt han skulle ønske den ikke var ekte pels, men at han hjelper så mange ved å være karakteren TIX, til at han ikke vil slutte med den, fordi karakteren TIX består av kåpe, briller og pannebånd. Da vil en del forsvinne og da er det plutselig ikke det samme lengre. Den hvite han bruker nå er som nevnt fake.

Anonymkode: 2c801...081

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (2 timer siden):

Endelig er dagen her!!! Semi-finale 1!!! Whooooo! :alice:

Jeg tok ferie fra jobb i kveld :strix:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt VELDIG mye TIX i et siste, reneste halelujastemningen, så mye at det kan bli temmelig flaut når resultatlista foreligger. Jeg tror dessverre ikke det går særlig bra, og synes både låten, budskapet, kostymet, showet og alt "det lille ekstra" rundt det hele er utdatert og klossete. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ifht til pelskåpa har jeg hørt flere steder (podcaster bla) at kåpen tilfeldigvis ble med fra han hadde brukt den til et kostyme noen dager tidligere da de skulle ta bilder, sammen med brillene og pannebåndet. Han har sagt han skulle ønske den ikke var ekte pels, men at han hjelper så mange ved å være karakteren TIX, til at han ikke vil slutte med den, fordi karakteren TIX består av kåpe, briller og pannebånd. Da vil en del forsvinne og da er det plutselig ikke det samme lengre. Den hvite han bruker nå er som nevnt fake.

Anonymkode: 2c801...081

Så han skulle ønske han hadde prinsipper, men velger å ikke ha det pga en latterlig karakter? Hahahah, noe så patetisk. Jeg fatter ikke at noen svelger alt det tullet han lirer av seg for å høste sympati og popularitet, det er jo bare en gimmick. I virkeligheten lever han helt annerledes enn det han sitter på tv og påstår at han har vokst fra. 

Håper han ryker i semifinalen. 

Anonymkode: ab692...111

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håper han ryker i semifinalen. 

Come on! Vær litt nasjonalistisk da! Det er ikke alltid jeg har likt Norges bidrag 100% før heller, men heier da likevel!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (27 minutter siden):

Come on! Vær litt nasjonalistisk da! Det er ikke alltid jeg har likt Norges bidrag 100% før heller, men heier da likevel!

Helt enig. Tix var ikke min favoritt i den norske finalen, som inneholdt mange gode låter som jeg kanskje følte var bedre. Men Tix ble valgt, og da tenker jeg at jeg støtter det bidraget.  Støtter alltid det norske bidraget jeg, hva ellers skal man støtte? Altså, jeg har jo favoritter fra andre land også - men holder alltid en knapp ekstra på Norge 😄 

eneste gangen jeg har vært litt lunken var da vi sendte Guri Schanke ned... altså, det var bare kleint 😕 ellers er jeg relativt godt fornøyd med det vi velger. Men håper jo vi velger en vinner igjen om ikke så altfor mange år... :)  

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2021 den 9.30):

Husker du russesangene han skrev?

Anonymkode: 54948...324

Jeg likte slettes ikke russesangene, men det har forandret seg !!! - og det var vel også en måte og komme inn i musikkverdenen på... Bra for han, men synd det var med DE sangene/ teksten! - men hva med folkene som hørte på??!!  Uansett så hjalp de han jo litt videre, og nå så liker jeg sangene hans også ( bortsett fra de i starten..) :)   Virker folkelig, og ekte( selv med litt sært..)! - noe en trenger i denne verden!!!:)

Anonymkode: 713a2...b8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Så han skulle ønske han hadde prinsipper, men velger å ikke ha det pga en latterlig karakter? Hahahah, noe så patetisk. Jeg fatter ikke at noen svelger alt det tullet han lirer av seg for å høste sympati og popularitet, det er jo bare en gimmick. I virkeligheten lever han helt annerledes enn det han sitter på tv og påstår at han har vokst fra. 

Håper han ryker i semifinalen. 

Anonymkode: ab692...111

Hvordan vet du det???   Kjenner du han??   Om ikke, så la vær...!

Anonymkode: 713a2...b8e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ifht til pelskåpa har jeg hørt flere steder (podcaster bla) at kåpen tilfeldigvis ble med fra han hadde brukt den til et kostyme noen dager tidligere da de skulle ta bilder, sammen med brillene og pannebåndet. Han har sagt han skulle ønske den ikke var ekte pels, men at han hjelper så mange ved å være karakteren TIX, til at han ikke vil slutte med den, fordi karakteren TIX består av kåpe, briller og pannebånd. Da vil en del forsvinne og da er det plutselig ikke det samme lengre. Den hvite han bruker nå er som nevnt fake.

Anonymkode: 2c801...081

Karakteren TIX kan da forandre stil. Det er faktisk ikke uvanlig at verken virkelig folk eller karakterer gjør det... Om han virkelig vil bli tatt som en seriøs artist, mener jeg at han må droppe å spille en karakter og heller være seg selv. Å tvihold på russelåtskriver-karakteren gjør jo at også hans fortid som det alltid blir tatt med i betrakningen for de som kjenner til den delen av hans historie.

Anonymkode: 06f18...ee5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så morsom du er.

Men du tar feil, skal sitere deg når du har driti på draget.

Hva mener du er bra budskap? 

Hvilke andre 90 millioner sanger finnes som er like, er vel lett for deg å lage en liste?

Eller er det slik at du i likhet med jokkepalmen kun skal hate på tix, fordi den jævlige sangen til Keiino ikke vant?

Er det ikke på tide å legge vekk bitterheten fordi Keiino ikke vant?

Anonymkode: 09d7b...96d

Jeg mener at sangen ikke har noe med «budskapet» hans å gjøre, og er langt fra dypt og komplekst tekstforfatteri. Sangen handler om kjærlighetssorg og å ikke føle seg god nok for en jente. Helt standard, som millioner av andre sanger, kanskje det mest normale budskapet i musikkens verden.

Hadde han stilt med feks Jeg Vil Ikke Leve, så hadde det stått støtt med det han sier er budskapet. Den sangen handler jo faktisk om psykisk helse. At han må forklare budskapet, fordi ingenting i teksten speiler det sier jo sitt.

Jeg er sikkert kjent som litt musikksnobb, spesielt når det kommer til tekster, og lever meg bra inn i låter av feks Bob Dylan, John Mayer, Finneas, Fleetwood, Melodime og utallige singer-songwriters (IKKE Keiino). Og jeg synes ikke Tix er veldig god på tekst, for det aller meste. Litt for rett fram, litt klisje setninger og rim, få anekdoter eller ordspill etc. 

Men han er sikkert en fin type, og kan sikkert bety noe for unge når han forteller sin historie (som absolutt er viktig), men mener at det ikke har noe med akkurat denne sanger å gjøre, og derfor er det merkelig å markedsføre den som en «mobbesang», da føles det som et kynisk trekk. Just my 2 cents. Likevel unner jeg han å komme så langt som mulig i denne konkurransen, selv om jeg ikke tror han (kvalitetsmessig) vil komme noe særlig høyt. Krysser fingrene for ham ikveld:)

Anonymkode: 98888...364

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I kveld skal Norges store stolthet på scenen ❤️ Gud som vi leder oss

Anonymkode: 5bed3...79f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen er her dere, gleder meg🥳🎉💃

Dette blir show og ikke minst spenning. Tror fortsatt Norge er veldig på vippen til å gå videre, men håper virkelig vi gjør det🙌 🇳🇴 Tix leverte visstnok bra for juryen i går👍 
Er fornøyd med finaleplass jeg, tror ikke vi har sjans i finalen mot låter som Kypros, Malta, Sveits, Frankrike og ikke minst Italia (de vinner hele greia i år), men kjedelig med finale uten Norge uansett. Men dette blir fest og spenning akkurat slik det skal være🤩

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett på semifinaler før, har lyst til det. Ser man hvem som blir rangert høyest av sangene og kommer på topp denne kvelden eller ser man kun hvem som blir stemt ut?

Fordi om man kan se hvem som blir rangert høyest synes jeg det ødelegger spenningen for finalen, så da har jeg litt lyst å la være å se..

Anonymkode: ef0ae...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ifht til pelskåpa har jeg hørt flere steder (podcaster bla) at kåpen tilfeldigvis ble med fra han hadde brukt den til et kostyme noen dager tidligere da de skulle ta bilder, sammen med brillene og pannebåndet. Han har sagt han skulle ønske den ikke var ekte pels, men at han hjelper så mange ved å være karakteren TIX, til at han ikke vil slutte med den, fordi karakteren TIX består av kåpe, briller og pannebånd. Da vil en del forsvinne og da er det plutselig ikke det samme lengre. Den hvite han bruker nå er som nevnt fake.

Anonymkode: 2c801...081

Han kan vel ha akkurat det samme imaget med en falsk pelskåpe, vel. Tror enda fler ville likt han da og da ville han hjulpet enda flere, for mange unge er imot pels. Men bra den hvite er fake.

Gleder meg til i kveld og håper virkelig han går videre! Tror det er veldig viktig for Andreas å gå videre. Selvfølgelig er det viktig for alle, men er nok ekstra viktig for de som sliter/har slitt med mobbing, dårlig selvtillit/selvbilde osv. Så heia Andreas i kveld! :duskedame:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...